Дјеца нацртала добродошлицу за прољеће

Разлика?! – име изложбе фотографија дјечијег фотографа Ленке Келеман, која је отворена јуче, поводом Међународног дана особа са Даун синдромом. Изложба је отворена на почетку Креативне радионице “Добродошлица прољећу” у којој су се дјеца са Дауновим синдромом дружила са вршњацима. – Ову манифестацију организујемо други пут, уз подршку Градске управе. Тренутно радимо на пројекту ‘Добар […]

петак, март 22, 2013 / 10:08

Разлика?! – име изложбе фотографија дјечијег фотографа Ленке Келеман, која је отворена јуче, поводом Међународног дана особа са Даун синдромом.

Изложба је отворена на почетку Креативне радионице “Добродошлица прољећу” у којој су се дјеца са Дауновим синдромом дружила са вршњацима.

– Ову манифестацију организујемо други пут, уз подршку Градске управе. Тренутно радимо на пројекту ‘Добар почетак’ који подразумијева умјетничку радионицу и спортске активности – рекла је Жељка Перишић – Трубајић, координатор Дјечијег едукативног центра "Свјетлице" који је организатор радионице.

Док су чланови “Свјетлица” водили радионицу, заједно са младим волонтерима из групе "Ин спе", уживо су свирали Вања Д Фрог и двојица гитариста, у павиљони је била гужва, плес, смијех, плач, цртежи и боје на све стране.

Након осмијеха, прва помисао је да се дјеце ометене у развоју сјетимо само када је неки "Међународни дан" , а након обиљежавања остане тишина у којој се родитељи и ријетки појединци боре за љепши живот и бољи свијет.

Жељка, која је мајка мајка осмогодишње дјевојчице која има Даунов синдром, каже да дјеци требају посебни дани, да нису лоши ни тзв. дневни центри у којима би дјеца боравила, али најбоље би било ипак, нешто друго

– Најбоље је за дјецу да буду социјално укључена, да се друже са другом дјецом, а не да се одвајају у неке центре.

Инклузија – то је та ријеч која се користи за укључивање и дружење са другом дјецом.

– Инклузије има, али само у једном малом облику, има врло мали број дјеце која су укључена у нормалне школе. Оно што је проблем је да, уколико ваше дијете има потребу за асистентом у настави, он не може да добије тог асистента зато што он није предвиђен законом о основном образовању. Да би се асистент добио, потребна су финансијска средства, која се планирају буџетом – објашњава нам Жељка.

Негдје се мора почети, а ту ће помоћи "Добар почетак", пројекат у оквиру којег "Свјетлице" организују музичке радионице које води дјевојка која је завршила музичку академију, па спортске радионице који води професор спорта и физичке културе, затим креативне радионице које воде један психолог и један педагог. У овим радионицама у рад са дјецом која имају Даунов синдром, укључени су њихови вршњаци који нису ометени у развоју. Заједно ће радити разне графо-моторичке вјежбе , цратати, бојити и бавити се, уопште, свим оним чиме се дјеца баве.

Дјеца која су јуче поздравила прољеће у павиљону парка, трудиће се да покажу да "Разлика?!" – постоји, али само онако како се разликују црвена, жута, плава, зелена, љубичаста, на листовима папира које су јуче заједно исцртавали. Само као боје на једном истом шареном цртежу.



Оставите одговор