Одустајање

Помињање овог термина је у, теоретском смислу, дефинитивно обиљежило ове прве слободне демократске изборе у Дејтонској Долини Плача.

петак, октобар 12, 2012 / 15:32

Пише: Дани(ј)ел Симић

Пошто ја нијесам ни у једној странци, и ни у једној коалицији, имам тај луксуз да говорим оно што стварно мислим. Као што ме одушевљавају оне мукице, које из пасуља предвиђају неком пораз ако излазност буде већа од 52%, тако ме одушевљавају и они који плету различите сценарије, са страшћу баштиника теорија завјере.

Слушао сам прије избора како људи који ме не познају, преда мном почну да причају да је Небојша Вукановић "Ћуков играч", који је узео од њега паре да се кандидује и одвуче гласове од Вучуревића.

Знају они то…

Примјера ради, многи су питали шта ми је рекао Мићо Мићић кад смо се руковали по његовом уживо преношеном уласку у студио БН ТВ? Ваљда се није добро чуло, па да одмах разријешимо ту енигму. Рекао ми је: Опет ви!?

Сузана Рађен-Тодорић је то схватила као алузију да смо прошли пут у студију били Мићо Мићић, Гаврило Бобар и ја; али петнаестак минута прије почетка програма случајно сам срео на улици новог градоначелника, који то још није знао. Два пута смо се руковали то вече, даклем, а трећи пут је Мићо частио.

Знање знања

Незнање тог детаља може довести до погрешног закључка. Мићић ме на крају због мог питања успоредио са (његовом) опозицијом и рекао да ме прошли пут "наружио Бобар, а ето он, неће.". Што је, наравно, одлично. У супротном не би имали разлога ово ни да читате. Осим, уколико ви не знате неку још луђу теорију завјере, по којој сам ја Мићин, Додиков, или ко зна чији играч?

Исто као и Мићо, Вукан ми је рекао да хоће да се кандидује још прије двије године, када Славко Вучуревић није био ни у најави за кандидата и трљао је руке на рад предметног Небојше Вукановића, који је дупе помијерао владајућима. Профитирао, као и сва опозиција, од његовог извјештавања о југу Српске званом Херцеговина.

Испоставило се на изборима да Ћуку не би помогло ни 4.584 гласова колико је добио Вукановић, односно да је ово била политичка битка равноправних кандидата у Требињу. Е, ту иде питање око тога, ко има право да неком сугерише да одустане од изборне трке?

Видиш да сам љепши од тебе

Када се уједињује неки блок партија дијаметрално супротних политика и програма, због тога што се једна партија (или појединац) превише осилила, па не може бити поражена без тога, иде се углавном на то да личност буде нестраначка. Неко у чији се интегритет и одлучност да испуни оно што је обећао, а не да удовољава партијском чланству, у потпуности вјерује.

Да пуно не теоретишемо, јер ћемо доћи до електорских гласова у случају предсједника САД – у Бањој Луци је потуран балон да ће то бити Бошко Чеко, на шта се он сам "изненадио" и демантовао исту могућност. Ипак, Стевандић је још тад дао изјаву да ће се повући уколико Шериф Чеко, нестраначка личност позната јавности по негативним ревизорским извјештајима, прихвати челну позицију уједињене опозиције. Стевандић је од старта најавио да се кандидује за то мјесто, а ПДП и другари пријављују Драгана Чавића два дана прије него што је било закључивање листа.

Дакле оба ова кандидата су најавила да ће се кандидовати прије него што су кандидати тзв. "уједињених опозиција" уопште били у опцији. Нијесу Бања Лука и Требиње једини градови гдје је постојало више од два кандидата. Зато веома чуди моралисање према Стевандићу данас, обзиром да је том рачуницом СНСД, захваљујући истицању кандидата ПДП, преузео начелничку позицију у Источном Новом Сарајеву. Дакле освојио је, а не задржао као у Бањој Луци.

Исто тако, сјетићете се, када је желећи да извуче једну ногу из гроба својој странци, Младен Иванић скроз пропустио да прича о уједињавању и свом одустајању од избора за предсједника Српске. Потурио је леђа за странку и захваљујући његовој кандидатури Огњен Тадић је изгубио, а Српска након смрти Милана Јелића имала за предсједника послушног и поспаног Рајка Кузмановића.

Потпуно исту ствар је урадио и Ненад Стевандић, скидајући СДС први пут послије дуго времена са апарата у Бањој Луци, да се сад по први пут може рећи да је то наопослом странка. ПДП је наступао патронизаторски у овом процесу, а по одборничким резултатима избора испада да је ова партија много мање снаге од СДС. Исто као он Тадићу за Кузмановића, Иванићу је феномен звани Рајко Паповић избио из руке могућност да буде српски члан тзв. Предсједништва БиХ, те је то данас Небојша Радмановић.

Одустани – ево ти похвала

Када неког позивате да одустане, морате му нешто понудити и заузврат. То се поготово дешава у САД гдје се демократија одвија углавном у унутарстраначким изборима, па онда на биралишта изађу крајње економична два кандидата, без другог круга избора за предсједника.

И то није никаква уцјена, ни пијачна трговина. То је демократија! Просто неко некоме треба да уступи пуно гласова, и ти гласачи не смију бити разочарани. За одустајање се не дају паре, већ именована позиција у власти, преко које би се могли задовољити интереси гласача оних кандидата који су одустали "зарад виших циљева".

Нијесам чуо да је у нашем случају ико икоме било шта јавно нудио. Кажем јавно! Тајне понуде су ситношићарџијска цјенкања и нечасне радње, али не и када сви гласачи јавно чују зашто се неко одлучио да одустане и шта добијају они преко свог кандидата.

Примјера ради, поражена (није, дакле, одустала) Хилари Клинтон је због велике подршке унутар своје странке добила мјесто државног секретара (премијера) у Обаминој администрацији. Посебно зато што су резултати оба кандидата позивана на одустајање далеко превазишла предвиђања која су им давала неке занемариве проценте, због којих су и позивани да одустану.

Неки провокатори Славка Вучуревића који су дошли на трибину у МЗ Петрово Поље, говорили су Вукановићу да треба да одустане у корист Славка. Толико, да су морали доћи униформисани људи са натписом САЈ на униформи. Један од позивача на одустајање чије име не знам, рекао је: Ја се кладим да нећеш добити више од 2.000 гласова! Сјећам се да је Небојша опкладу прихватио, али не знам да ли је инкасирао.

Опште добро

Стога нико нема право било коме да дијели лекције о моралности чина "одустајања зарад општег добра". Каквог добра? Добра Ћука? Политика је ствар рационалног интереса. Рацио нам је, ево, указао да ти људи којима таква прича тренутно одговара, раде ту исту ствар у другим општинама и редовно су то чинили у прошлости.

Сви ти који на то правовјерно приморавају, били су на власти за вријеме побједе Војислава Коштунице над Слободаном Милошевићем, која је морала насилно да се имплементира. И добро се тога сјећају. И тада Вук Драшковић и СПО нијесу хтјели да изађу јединствено са Демократском опозицијом Србије, јер се нијесу слагали око количине мандата и кандидата. Што му није пуно помогло и странку му је срозало на ниво удружења самохраних родитеља.

Након тога, врло брзо се испоставило, већ након годину дана када је ДОС испунио своју функцију, да варијанта "Само да Слоба оде" и није испала као најсретније рјешење. Великаши, сјеме им се ископало, на комате раздробише царство и коалицију. На крају, Борис Тадић и цвјетно друштво су гурнули Србију у још гору неупосленост, пад привреде, биједу, безидејност, губитак територија и ауторитета државне власти.

Само да неког не буде

Након цара Стефана Душана Силног, појављује се углавном Урош Нејаки, ако су мене добро учили историју. Српска нема тај луксуз да се уводи у нестабилност, без неког јасно понуђеног рјешења шта даље.

Мало је неубједљиво слушати о томе да су "крајња времена настанула" и да ће чим видимо леђа Милораду Додику потећи мед и млијеко, а да то излази из уста људи који су сви редом били на високим функцијама и падали са власти када је Додик говорио исте такве ријечи. Републички избори и локални су двије потпуно различите категорије, па због тога вриједи обрадити феномен одустајања прије него што се збуде ова потоња.

На овогодишњем локалу све коалиције су направљене, прије свега, из уско страначког интереса. О чему најбоље свједочи могућност савеза између СНСД и СДС у Фочи. Здравко Крсмановић је са Новом социјалистичком партијом доживио дебакл на прошлим републичким изборима, док је остатак социјалиста са Ђокићем на челу, Дачићевски поправио свој рејтинг. Сада су га Босић и Додик само дотукли и на локалу.

Пожури, креће локалић

Мотивацију за овај чин и могућност уједињења двије љуто завађене партије, можемо тражити и у мало општедржавнијим питањима. Рецимо у Крсмановићевом нескривеном слизавању и послуху према западним експонентима, што се савезницима на нивоу Парламентарне скупштине уопште не допада да оставе као могућност пред републичке и савезне изборе.

Исто тако, Драган Чавић од свих партијских првака у Српској, једини у изборној ноћи у кадру има тзв. заставу тзв. БиХ иза леђа. Очекивати у таквим условима од СДС да подржи Чаву, исто је као и очекивати од Коштуничиног ДСС да подржи Чеду Јовановића за градоначелника Града Београда. Иначе, то је сад Драган Ђилас, док је на републичком нивоу власт онога којег је побиједио на изборима за градоначелника – Александра Вучића.

Можда неки у Приједору сада кукају што се СДС и СНСД нијесу ујединили да детронизују Марка Павића, али много је већи јад и биједа што то нијесу учинили сви заједно, када је у питању Брчко. Да ли је Фочанска веза имала утицаја на избор начелника у Вукосављу не знам, али волио бих да се тренутни модел из Парламентарне скупштине БиХ преслика на низ оваквих неуралгичних тачака. Рецимо у Сребреници…

Кад ће пруга Добој – Бијељина?

Добој нико ни не спомиње у смислу одустајања и пристајања, јер је Обрен Петровић направио такву персонално-партијску конструкцију, да му овај пут Мићо Мићић може само завидити. Уопште није било напето, као ни у Приједору. Сви путеви партијских интереса тамо, воде преко Обрена. Мићића је у Бијељини, поред тога, извукао и избор његовог противкандидата.

Мићо је узео 2.000 гласова мање од коалиције која га је подржавала, а Мишко у односу на своју коалицију добија 6.000 гласова више. Што значи, да је за екипу која је Миловановићу радила изборе, инфраструктурно-страначки рачунајући, ово била немогућа мисија од старта. Можда је чак и превелико утуцавање пара у специјалне ефекте на завршном митингу, препало семберску сиротињу да ће доћи до изразитих промјена, ако њихов мали спахија Мићић, буде замијењен великим везиром Додиком.

"Ови су се већ накрали, сад кад дођу ови нови и док се они накраду, неће ништа нас запасти…" Знате већ она прича којом странке на власти плаше сиротињу рају. (нпр. у Бањој Луци) Заборављате да људима који краду, ни један број послије не може бити довољан.

У сваком случају, сцена завршног митинга СНСД у Бијељини и кореографија представљања кандидата за градоначелника, била је толико моћна, да таква реприза у Бањој Луци буде за 21. годишњицу Републике Српске или нешто слично.

Ту треба с(т)рести паре са општенародним консензусом.

И, ко на крају да одустане?

Одустајање неког кандидата и јавна подршка другом, сличан је друштвени модел као нагодба са тужилаштвом коју склопи оптужени. Тај јуристички модус нам је формално-правно био потпуно непознат у периоду самоуправног социјализма, те су га донијели окупациони реформатори правосуђа након Дејтона.

Сврха нагодбе са тужилаштвом, свједоци сарадници и сличне егзотике; нијесу настали из потребе за већим степеном правде, већ просто из економских разлога. Убрзања процеса и смањења судских трошкова у случају нагодбе, те небацања пара у кампању у случају одустајања.

Зрели политички чиниоци воде рачуна о томе, да избори не подијеле и не исцрпе земљу толико, да је свака врана може позобати након пребројавања гласова. Раде то макар и у случају да они неће добити све што би могли. А имали смо прве слободне изборе због тога што ОХР и високог представника, у односу на раније, нико није видио ни нацртаног на зиду.

И одмах напредујемо до одустајања!

Одабрао сам да написмено обрадим тај феномен, јер сматрам да је врло битан за једну зрелу, економско-демократску еволуцију политичког живота у Српској. Ове опште ствари сам, додуше прилично испресјецано, већ рекао на телевизији. Захваљујем на пажњи свим посјетиоцима Фронтала.

Останите и даље уз наш канал.



0 КОМЕНТАРА

  1. Поредити Вукановића и Стевандића је беспредметно. Локални избори и парламентарни немају никакве везе, стога СНСД треба рушити где се може. Јер додик сам може и без странке бити предсједник. А он је заслужан и што избори у брчком немају смисла, и што сребренички спахилук ради како им се ћефне и не припадају правном систему српске. На крају, ДП у бањој луци, и ПДП у цијелој српској су показали много више солидарности него сдс.

  2. Најгори су ови људи који нити смрде нити миришу као што је г. Симић у задње вријеме. Имати теденцију да будеш интелектуална елита у друштву које тако рапидно пропада, а притом да будеш неодређен по критичним питањима је у најмању руку лицемјерно. Чињеница је да овом друштву треба реформа и препород, чињеница је да народу постаје неиздрживо носити ову тајкунско-страначку камарилу на својој грбачи јер му та пијавица исисава последње капи крви. Чињеница је да није проблем само у корупцији и прелијевању јавног новца у тајкунске џепове. Проблем је што је камарила на челу са Чуварем поставила тако систем да ако имало имаш неке функцијице омогућено ти је да крадеш. А све те функцијице и функције запосједају чланови њихове секте. Проблем је што су успоставили систем у ком је само битно да си добар послушник, а да ли имаш знања и искуства то није ни битно. Па тако на кључним мјестима имамо нестручне и неспособне послушнике, а понегдје имамо полуретардиране ликове, бивше шизофреничаре и психички нестабилне особе. Најгоре су опције гдје су поставили бивше удбаше и друге комунистичке фосиле као што је нови градоначелник Гаврановић. Е кроз ту призму треба гледати изборе, резултате, кандидате и одустајање. Кроз ту призму треба гледати ко је нанио штету народу својом канидадтуром и ко је требао одустати. Живимо у времену када се чини невиђени злочин према генерацијама које долазе поклањањем енергетских ресурса Сардарову, Њемцима и сличнима. Да ли је то патриотски (са све десетометарским српским заставам иза њих)? И сад ћемо „паламудити“ (израз установљен од г. Симића на овом порталу) о томе како је Чавић скоро па исто што и Чеда Јовановић? Па поредити Чавића са Јовановићем је безобразно и кретенски, с тим ће се сложити и најокорелији СНСД-овац. Горња анализа је безлична, празна, што би рекао Микула промућај па проспи. Негдје у хајцању од Бања Луке до Јерусалима и Београда г. Симић је изгубио своја муда. (Питам се само да му чича Ливне није био сапутник до Јерусалима.) Штета, дечко је имао потенцијал да буде вођа (као што га има и Вукановић), имао је потенцијал да буде неко ко би повео овај народ у препород па ако требе и преко кордона. Али лакше је теоретисати него прећи на дјела. На душу је сваком ко је способан а не бори се.

  3. Слажем се скоро у потпуности са г. Симићем.

    Да се не понављам, мислим да сам то писала ових дана.

    Бојане, морамо се борити, али не са људима са којима нам борба није дала ништа осим пораза. Константо инсистирати на већ потрошеним људима једноставно нема смисла.

  4. anja banja luka, 13.10.2012. 00:14:38 [54120]
    Бојане, морамо се борити, али не са људима са којима нам борба није дала ништа осим пораза. Константо инсистирати на већ потрошеним људима једноставно нема смисла.

    Треба се борити свим расположивим средствима, новим, старим људима, новим који ће тражити амнестију. Нема смисла филозофирати и теоретисати. У тексту је изнешен јако опасан став, провучен онако суптилно, а то је да је боље да нас мафијашка организација и даље краде и да краде од наше дјеце него да их промјенимо, јер ето немамо с ким. Као у Србији су се зезнули што су скинули Слобу, па дошао ДС. Ало?! Па то је ноторна глупост.

  5. Slažem se da je ovo Dani(j)alov totalno bezmudi tekst.

    Kakvo crno racionalno razmišljanje pod režimom koji fer plej koja politička korektnost u državi u kojoj se svom sinu daje tri miliona dok penzioneri bukvalno umiru jer nemaju za hranu i lijekove !!

    I ko ima pravo da zarad svojih sitnošićardžijskih partijskih interesa obezbijedi još četiri godina vladavine režima u Banjaluci .

    I kao neko govno Stevandić je zarad toga što mu se neka stvar digla imao pravo da se kandiduje i da pomogne da još četiri godine penzioneri umiru jer nemaju za hranu i lijekove.

    U dvije riječi smrad ljudski.

  6. Бојан Нишевић, 12.10.2012. 23:49:05

    Jebiga ti bi samo da rušiš vlast. Nije ti bitno ni sa kim, ni kako. E pa bitno je. Kad napuniš 35 godina i kad ti zakmeči bebče u kolijevci skontaćeš da je bitno. Simić sa ovim svojim tekstom izlazi iz gimnazijalskih okvira revolucionara i počinje da promišlja – kako i sa kim? Napredak, ako se mene pita.

    Nego mene nešto drugo zanima, nemam ja tih nekih političkih ambicija. Meni se te neke ujdurme i kombinacije poprilično gade. Troši se na njih previše vremena i energije. Slabo šta ostane.

    Ja bih da izvučem neku ličnu korist iz tog političkog cirkusa. Pa sa tim u vezi, predložem nekoliko stvari:

    1. Ukidanje odborničkih naknada. Sila se naroda kandidovala isključivo zbog toga. Iz tolikog kvantiteta – nije se izrodio kvalitet. Ne može. Treba im ukinuti naknade (nisu ispod 500 maraka) i dati im dnevnicu i ručak na dan kada je sjednica. Ništa više od toga. Treba i smanjiti broj odbornika.

    2. Lokalne izbore ujediniti sa parlemantarnim. Neko će reći, biće previše listova i lista, ko će se snaći u svemu tome – ali tako i treba biti. Ko se ne može snaći neka ne izlazi na izbore.

    3. Ograničiti sredstva u kampanjama.

    4. Slati inspekciju pod šatore sa hranom. Ne može se hrana pripremati kao da je porodično roštiljanje ili lovačko druženje u prirodi. Svako ko hrani široke narodne mase, mora ispoštovati proceduru i standarde zdravstvene ispravnosti.

    5. Kažnjavati svako nepropisno plakatiranje i oglašavanje. Neka smisle neke načine, neka nam ostave bandere i drveća na miru. Pola Srpske je izgledalo kao smetlište.

  7. Могла бих потписати коментар Бојана Нишевића.

    Овај Симићев текст је прави ход по јајима плус је млакаст и безличан и досадњикав. Такви су му текстови у посљедње вријеме. У вјечитој дилеми „јеси нинџа или…?“ Симић је, чини се, постао ово друго.
    А тек текст подршке Вукановићу – некакав микс романтичарско елегично поетског урадка о љепотама Херцеговине и млакасто стидљиве подршке Вукановићу.

    Ја бих рекла да се Симмић заљубио. Несретно заљубио.

  8. Ја овако видим побједу ове „црвене“ власти; Комунисти су се из прошлог система пресвукли у СП у СНСД, дијелом и у ДНС и још неке партијице и под разним кринкама и обећањима поново дошли до столица мислећи само на себе и свој интерес (који је узгред речено и срушио онај систем јер је братство и јединство нестало кад је нестало пара, а тако ће и сада бити, с тим што ће пропасти народ, а не те странке и партије) који се искристалисао јасно да јасније не може бити, а то се никада неће рећи у медијима!

    Даље; то је једна врста освете разним „злим националистима“ који нису схватили да се власт брани по сваку цијену па макар се морао жртвовати и патриотизам и поштење јер ето, ако се нема власт онда се некога мора слушати и служити, а они мисле не дај Боже да то морају бити они „ретроградни националисти“ извучени за нове потребе испод шињела Драже Михаиловића и још неких „идеалиста“ те врсте!

    Идеологија код нас није умрла, а практицизам никако да заживи, па тако имамо парадигму да глупост и неспособност може личити на „прогрес“ ако то каже неко ко има власт, а народ док укапира може проћи и један цијели људски вијек како је то и било у прошлом систему од 1945 па до 1991, а из тога раздобља једини који су научили лекцију су били они који су тренутно изгубили влас, заслужни за ратове и сада се појавили као демократе са старом идеологијом у новом руху за ново вријеме и нове захтјеве!

    Узалуд народ зна пословицу; „Вук мијења длаку али ћуд никада!“, кад од тога нема вајде до ли онда када им се сервира оброк уз пиће за вечеру под шатором уз музику (бесплатно дакако) јер се добијају прилике за нових 4 године за тако мало!

    Да ли је тога народ свјестан тада?

    Видјели смо да илузионистима ти сценарији пролазе, па зашто би се мијењали по том питању, и зашто би скупље плаћали своје претендовање на столице кад то може да се добије за вечеру уз толико омиљену магију слаткоријечивих обећања од којих се масе опијају, а тријежњење ће трајати цијеле 4 године!

    Какви смо такви смо! Балкан је ово, неки схватају поенту, а неки такве лекције не науче прије свог биолошког краја.

    Балканска крчма ће бити као што је увијек и била у васништву оних који воле мрак, који воле (не)рад и (не)ред, оних који су спремни лагати, варати, муљати, обмањивати, бити дио свега што им на нечастан начин иде у прилог, а на уштрб реда, дисциплине, једнаких аршина за све, правде (којег ли апсурда имамо химну Боже правде) на уштрб рекао бих једног цивилизованог живота који прати сва свјетска позитивна достигнућа о којима се овдје само може САЊАТИ! Нека нам је БОГ на помоћи!

  9. Po meni , svako od vas je manje-vise u pravu, ima pokoju meni prihvatljivu, Bojanovo skoro sveje za mene ok.
    Prvo od ex, nemoj molim te da spominjes bebcad, pa zbog njih ima smisla boriti se, a ne podviti glavu u pjesak.Koliko njih nece nkada imati djecu jer ni sebe nemaju cim da hrane, a koliko ih je otislo u rat za RS a ostavilo djesu kod kuce, ili u stomaku. I nikada ih nisu vidjeli. A, zbog koga? Zbog firera i njegove bande. Juce Kovacevic lupa sakom o sto u vladi, a imperiju ima kao najbogatiji seik .
    Nisam za revoluciju, ali jesam za ono sto pametni rade u Evropi, jesam za ulice da kazemo alibabi i njegovim razbojnicima : Stop! Dokle!
    Zasto niko od novinara ne napravi analizu koliko je firer stranke potrosio nasih para letajuci helikopterima? Zasto mladi nemaju svoju 68. Mi smo stali pred Tita, oni ne smiju pred ovoga raubera. On rusi nase dostojanstvo, on ne drzi do nas do RS, jer kao predsjednik spusta se do fuj primitivluka, i na taj nacun nas vrijedja i ponizava.
    Licno, meni ovakva RS, lpoovska, antisrpska , antinarodna i antiljudska ne treba, ne volim je i zelim da je OVAKVE nema!
    Za mene je ovo zlocinackogenocidna vlast, ZA SVOJ NAROD!

  10. Екс је у праву, нарочито за ове накнаде. Гомила новца се троши, а у држава у потпуној були. То је оно на шта сам одавно указивао. Добро постављен систем исправља недостатке, а лош и од квалитетних људи прави проблеме

  11. Анализа је тотално коректна, по мом мишљењу и прекоректна. Исувише је љубазан Симић када пише о Чави, Иванићу и сличним смрадовима. Ти мисле сада продавати неком причу да њих требамо изабрати, да их замјенимо на власти умјесто лопином Додиком.

    Ви који се ложите на ту глупост, покријте се ушима. У промјене се може само са новим људима. Чавић и Иванић су крали и не само то, већ су и укинули Војску РС и наметнули нам да харач дајемо Сарајеву кроз ПДВ. Таквим људима поново дати да воде државу!?! И Додик је био издајица и то је и данас, али Чавић је потписујући онај срамни извјештај за Сребреницу завршио са политичком каријером међу Србима. Зато сад и држи заставу БиХ у странци.

    Нормално да вама који сте у њиховим странкама није довољно да их се пљује једнако као додика. И каква храброст треба за то – Симић дере Додика и СНСД гдје год стигне, исто као и ове фукаре. Кандидуј се Симићу па да имамо за кога да гласамо!

  12. Kiflo, ne amnestiram lopove prije ovoga navjeceg. Naprotiv, sve olos do olosa, ali svaki na kub veci od prethodnog. Ovaj je zavrsio, njega ne moze niko na premasi. Valjda i on vidi da je poslednji, da poslije njega nista i niko ne treba da ostane
    Naknade i treba da se ukinu, jer ovi nisu novi, ovi su isti po ko zna koji put, i kidisu na naknadu kao kurjaci .

    Ne vjerujem da bi Simic prosao kod ldih, i neukih.Vidis kako je prosao Vukan, za koga sam bio srcem i dusom. Krkani pobjedjuju, nazalost.

  13. Газда Дане, коментар је одличан, темељан, слојевит и вишезначан. Жао ми је што су поједини коментатори (заслијепљени партијском припадношћу) острашћени на текст, и од дрвета не виде шуму! Без анализе нема плана за сутрашњицу, проблем је што смо ми ПИЧКЕ од људи, најлакше је критиковати, и напрђивати, ту се обично заврши опозиционо дјеловање и жеља за промјенама.

    Ко смо и шта смо, показало се током предизборне кампање (међусобно пљување, вријеђање опозиције). Нисмо ми друштво које заслужује бољу власт.

    Турке запошљавамо док Срби ‘одају около!!!

    ДАБОГДА СВЕ ОВО ОТИШЛО У ПИЧКУ МАТЕРИНУ!!!

    x-(x-(x-(x-(x-(x-(x-(x-(x-(x-(x-(

  14. Кифла, 13.10.2012. 12:07:35 [54147]
    Кандидуј се Симићу па да имамо за кога да гласамо!

    Управо такви безмудићи се никад неће нигдје кандидовати. Знају да је терет бити лидер, а тек још већи бити поштен лидер. То су обични комформисти, који воле да паламуде из својих удобних аналитичарских столица и да експериментишу са народом као што је Симић то покушао са „Условном слободом“.
    Не распаљује Симић више по СНСД-у као прије, само он зна зашто и само он зна од када није написао онај надимак који је сам измислио: птица Додо. Наравно да сам против лопова било које врсте. Нисам ни у једној страници нити браним овдје било кога због странке. Али ја се не сјећам да се са Иванићем или Чавићем могу повезати иједан Ћубић, Јањетовић, Станковић, Нинић и други ини глодари ове сиротиње.
    Екс који би због дјеце остао код куће кад треба ићи на кордоне је исто тако безмуд као и Симић. Тај разлог за останак код куће је само јако добар изговор. Али ако се буде чекало да се то полако само од себе ријеши, ни та дјеца неће дочекати рјешење. Ево човјек има приједлог да се укину одборничке надокнаде (измислио топлу воду!?). Па свако нормалан конта да није нормално примати плату за дизање руку, а већ имаш једну плату, неки од њих су и запослени у оптшинским администрацијама и другим буџетским паразитима. Али како тај Ексов приједлог спровести у дјело? Мислиш да ће сами ти људи изгласати себи укидање надокнаде? Ја имам бољу идеју да се укине надокнада одборницима и да се преполови плата посланицима. Али кога боли за моју или Ексову идеју…

  15. prijedor, 13.10.2012. 10:56:23

    Гледај и мене брине та ствар у смислу да ли ће евидентно часни и способни људи као Симић и Вукановић добити пресудну подршку грађана, јер све политике до сада раде на заглупљивању људи као политичких јединки. Ипак мислим да су њих двојица извршила велико унапређење у медијском простору у односу прије три-четири године. Можда ће ти то зазвучати сад лако или небитно, али онда не памтиш добро како је било 2008. или још 2005. Неупоредиво са овим што имамо данас. Мислим зато да ће моћи и у политичком животу да изврше промјене на боље.

    Бојан Нишевић, 13.10.2012. 12:55:14

    Ова твоја расправа већ постаје беспредметна, јер мени ово личи на неку личну нетрпељивост на Симића. То са њим лично расправи. Ја овдје видим једну анализу која је за тему имала одустајање. Дао нам је човјек мишљење да треба мало више да се с политиком бавимо прије изласка на биралишта и мени је то скроз ОК. Посебно ми се свиђа ово поређење са нагађањем тужилаштва.

    Ти ако си разочаран што Симић није изашао и направио политичку партију, то такође пробај да разрјешиш сам са собом, јер од првог дана кад су покренули овај Фронтал они говоре да хоће да буду непристрасни. Па Мазалица и Баштинац су ти писали на самом почетку, објављују неке колумне Рајка Васића…

    Не свиђа ми се ако си члан неке партије, да тако себи пуно узимаш за право да говориш о неким људима који су ријетки за које се може рећи да је очито да се руководе општим интересом. Наложили се једни издајници да узму власт од других издајника, па сад Симић крив што их третира једнако?

    Заболи ме за партије и за све њихове лидере!

  16. Бојан Нишевић, 13.10.2012. 00:50:53

    Бојане имаш свој став и то је у реду.

    Ипак, лично мислим да не можемо са старим људима. Такође, Чавић не би побиједио ни да је био једини противкандидат Гаврановићу. Не знам зашто се константно збрајају гласови Стевандића и Чавића те се користе као податак да би опозиција побиједила да је имала једног кандидата. Погрешно. Многи Стевандићеви гласачи не би гласали за Чавића, никад. Дакле, то не може да буде адекватан примјер. Ситуацију морамо да посматрамо хронолошки, што је Симић лијепо урадио. Од тога ко се први кандидовао, преко понуђених непознатих нестраначких личности до оних који су кандидатуру предали САМО 2 ДАНА прије рока.

    Поменути двојац, Чавић – Иванић, је имао своју прилику и борба са њима нам је дала само пораз до пораза. Са њима не можемо да рушимо оне који нам данас доносе поразе. Ни једни ни други не знају да побјеђују.

  17. Ања потпуно тачно!

    Поготово ми се допада то што си рекла да Стевандићеви гласачи не би гласали за Чавића. Многи би направили листић неважећим, или гласали за оног борца. Што нико борца не прозива да је рушио опозицију у БЛ?

    И даље мислим да су се требали ујединити, јер ова власт у БЛ је лоша и ово јој је дало шансе до наредних избора, а СНСД су много јачи на парламентарним изборима.

    Мени се допада и приједлог ех-1978 да се обједине избори и локални и парламентарни и то већ у наредном циклусу. Доста је двије године еуфорије на локалу. Накнаде одборницима не би укидао, јер онима који стварно нешто раде, треба нека врста финансијске сигурности.

    Не знају да побјеђују!!!

    B-)B-)B-)B-)B-)B-)

  18. Ања потпуно тачно!

    Поготово ми се допада то што си рекла да Стевандићеви гласачи не би гласали за Чавића. Многи би направили листић неважећим, или гласали за оног борца. Што нико борца не прозива да је рушио опозицију у БЛ?

    И даље мислим да су се требали ујединити, јер ова власт у БЛ је лоша и ово јој је дало шансе до наредних избора, а СНСД су много јачи на парламентарним изборима.

    Мени се допада и приједлог ех-1978 да се обједине избори и локални и парламентарни и то већ у наредном циклусу. Доста је двије године еуфорије на локалу. Накнаде одборницима не би укидао, јер онима који стварно нешто раде, треба нека врста финансијске сигурности.

    Не знају да побјеђују!!!

    B-)B-)B-)B-)B-)B-)

  19. anja banja luka, 13.10.2012. 14:53:08

    „Такође, Чавић не би побиједио ни да је био једини противкандидат Гаврановићу. Не знам зашто се константно збрајају гласови Стевандића и Чавића те се користе као податак да би опозиција побиједила да је имала једног кандидата. Погрешно. Многи Стевандићеви гласачи не би гласали за Чавића, никад.“

    Oво је тачно. За г-дина Чавића су гласали они који овле његов оштар опозициони наступ, али и они који су изашли да руше СНСД, а др Стевандић и СДС су им неприхватљиви. Исто тако, и др Стевандић је добио много гласова оних који не воле г-дина Чавића (првенствено због извјештаја о Сребреници).

    Међутим, у том грму лежи зец. Ни г-дин Чавић ни г-дин Стевандић нису могли да покрију широке гласачке масе и једино рјешење које је гарантовало успјех је био неко неутралан, а позитиван у очима људи (попут г-дина Чека).

    Протеклих мјесеци смо чули разне оптужбе из два табора, а истина је да није постојала искрена намјера да се дође до заједничког нестраначког кандидата с обје стране. Циљ је био доћи до медијске пажње и ојачати странку у Бањој Луци у сусрет 2014. години, што су и г-дин Чавић и г-дин Стевандић у једној мјери успјели. Сви су некако на овим изборима добили, само је народ поново изгубио. И то дио народа. Овај пут воља народа и није била тако јака да имамо г-дина Гаврановића за новог „зградољуба“. Можда би се могло размишљати о новим законским рјешењима, увођењу другог круга, да нам се не дешава да имамо у врху неког кога подржава 20% људи.

    Гледам јутрос резултате по бирачким одборима у Бањој Луци па се питам „С КАКВИМ ЉУДИМА ЈА ТО ЖИВИМ???“. Наравно, увијек ћу моћи себи одабрати 3-4 особе за кафу, али ……………..

  20. Бојан Нишевић, 13.10.2012. 12:55:14

    Sunce ti je.bem žarko, pa ti još uvijek kontaš da promjene donose samo revolucije? Ti bi fakat sad krenuo na neki kordon, ko oni ludi Grci? Djetinjasto preko svake mjere. Reći ću roditeljma da te zaključaju u sobu i da ti smanje džeparac.

    Fala Bogu pa je bar Simić odrastao i polako se pozicionira za onu svoju misiju – budućeg predsjednika Srpske.

    P.S. Jel tačan ovaj gore „moderni srpski rodoslov“?

  21. Симићу, желим ти од срца све најбоље. Немој само бацати бисерје пред свиње, јер видиш да овим партијским војницима, односно јадницима ништа не допире до мозга. Они ни послије избора нису схватили да би неки требали одустати. Не врједи се спуштати на њихов ниво.

  22. Samo da priložim misao da se ne slažem da opozicija u Banjaluci ne bi pobijedila da je imala samo jednog kandidata.

    Iako je tačno da neki ljudi koji su glasali za Stevandića nikad ne bi glasali za Čavića, i obratno, bitan faktor je bio to što se glasalo protiv Gavranovića odnosno SNSD. Popularni „dodikovci“ su dosta izgubili od prošlih izbora, a ujedinjenje opozicije bi, da se desilo, u većoj mjeri povećalo izlaznost na izbore dosad neopredijeljenih.

    Ili, kako ja to vidim u brojevima:
    – Gavranović 33.000 uz, po mojoj procjeni, mobilizaciju stranačkih glasača od 90% (skupština: SNSD 19.500, DNS 6.500, SP 6.200);
    – Čava 26.000 (skupština: PDP 6.100, DP 5.500);
    – Drvandić 19.000 (skupština: SDS 6.500).
    U skupštinu još upada NDS sa 3.300 glasova.

    Dakle, Gavranovićevih 33.000 glasova je na stabilnoj osnovi SNSD-DNS-SP, a opozicionih 45.000 glasova je na osnovu „velikostranačkih“ (PDP, DP, SDS, NDS) 21.400 glasova. Dakle, više od polovine glasova za opozicionog gradonačelnika je stiglo van tih stranaka.

    I krajnje pojednostavljeno, dodajte polovinu Stevandićevih glasova Čavi, koji je rezultat?

    No, ŠBBKBB.

    *Podaci za skupštinu preuzeti sa: http://www.frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=1&idnovost=26287

  23. ex-1978, 13.10.2012. 18:00:53 [54190]
    Sunce ti je.bem žarko, pa ti još uvijek kontaš da promjene donose samo revolucije? Ti bi fakat sad krenuo na neki kordon, ko oni ludi Grci? Djetinjasto preko svake mjere. Reći ću roditeljma da te zaključaju u sobu i da ti smanje džeparac.
    Fala Bogu pa je bar Simić odrastao i polako se pozicionira za onu svoju misiju – budućeg predsjednika Srpske.

    Симпатично. 🙂 Хвала ти на комплименту ако по овој слици претпостављаш да сам толико млад. Али ја већ одавно не живим у соби већ у свом стану. А што се тиче џепарца, набацио си ми осмјех на лице, а вјероватно си насмијао и сваког ко ме познаје.
    Елем, Симић неће никад бити предсједник Српске. Не зато што он то не може. Ја бих заиста мјесто садашњег предсједника желио неког сличног Симићу или Симића самог. Али Симић нема храбрости за то. Човјек није активиста, већ обично пискарало. Он се не позиционира нигдје. Какве црне стратегије за промјене? Ко их то развија? Само се паламуди на све стране бези икаквог систематизирања и стратегије. А ја колико се сјећам последња велика промјена у нашем региону је била уз помоћ револуције или си заборавио 5. октобар.

  24. најлакше шупљу пуцати о изборима, стратегијама и револуцијама. а и не знам шта пјените на симића, ови чавићевци и младенови.. па ви сте ионако следећи стадијум, кад нешто убијеш, прво се укочи, па буде надуто, па дођу муве, па идете ви, мале бијеле ларве. шта сте се дигли, па ваше вријеме иде свакако. него јебеш то, ево нумера:

    yo chetniks of the flat mountain

    http://www.youtube.com/watch?v=G4cyNK3BW7Q&feature=related

Оставите одговор на PeroPerić Одустани од одговора