Далекоисточна седмица: КУЋА ЛЕТЕЋИХ БОДЕЖА (十面埋伏)
Соцреалистички филм, холивудски битних ефеката. Фабула редовна. Историјско вријеме, корумпирана власт, и правдољубива скупина Кућа летећих бодежа. Кућа је заправо покрет који жели довести Кину у стање правде; каква, без сумње, влада у времену снимања. Ко сумња, има Голи оток. Капетан и помоћник му, покушавају надмудрити слијепу кћерку бившег предводника Куће. И ако је слијепа, […]
Соцреалистички филм, холивудски битних ефеката. Фабула редовна. Историјско вријеме, корумпирана власт, и правдољубива скупина Кућа летећих бодежа.
Кућа је заправо покрет који жели довести Кину у стање правде; каква, без сумње, влада у времену снимања. Ко сумња, има Голи оток.
Капетан и помоћник му, покушавају надмудрити слијепу кћерку бившег предводника Куће. И ако је слијепа, она се се одлично бори и игра. А дио са Игром одјека, стварно треба одгледати. То се зове редитељски труд.
Радња сложена из 2 обрасца, поновљена по 3 пута.
Први: Умало не изгубе живот, надвладани од многобројнијег противника, а помоћ дође ненадано. Посљедњи пут су то припадници Куће летећих ханџара, и тад настаје обрт.
Други: Три пута играју Игру одјека. Грашком и рукавима, комадима земље и бодежима, те капљицама крви и, дакако, бодежима. Посљедњи пут је фаталан.
Колико су јој мотиви једноставни, (љубавна) прича је исто толико компликоване композиције. Врста традиционалне, комунистичко-источњачке; употребне поетике.
Ефекти добри, чудни, и мјестимично претјерани до прозривости. Спашава их углавном брзина измјене кадрова.
(Редитељ: Јимоу Занг; Улоге: Такеши Канеширо, Енди Лау, Зији Занг)