Чемерно тражи још 15 милиона КМ, трошкове плаћа извођач

Изградња тунела и новог пута на превоју Чемерно, коштаће укупно 87 милиона КМ, што је 15 милиона КМ више него што је планирано. Разлику у цијени сносиће извођач, јер према Уговору "Интеграл Инжењеринг" нема право на потраживање додатних средства, односно склапање Анекса уговора, сазнаје Капитал.ба. Влада РС, односно ЈП “Путеви” су извођачу радова “Интеграл Инжењерингу” […]

четвртак, март 7, 2013 / 09:51

Изградња тунела и новог пута на превоју Чемерно, коштаће укупно 87 милиона КМ, што је 15 милиона КМ више него што је планирано.

Разлику у цијени сносиће извођач, јер према Уговору "Интеграл Инжењеринг" нема право на потраживање додатних средства, односно склапање Анекса уговора, сазнаје Капитал.ба.

Влада РС, односно ЈП “Путеви” су извођачу радова “Интеграл Инжењерингу” Лакташи авансно уплатили 72 милиона КМ, међутим тај износ неће бити довољан.

“Управо зато је новац и исплаћен авансно, а заузврат искључиво извођач сноси сав ризик потенцијалних додатних радова”, истиче Директор Путева РС Недељко Кнежевић.

Директор "Интеграл Инжењеринга" Слободан Станковић потврдио је да нису упутили захтјев Путевима за додатна средства, јер на то и “немају право према врло прецизно склопљеном основном Уговору”.

“Додатни послови ће коштати моју компанију и то сигурно око 15 милиона КМ више од уплаћених 72 милиона КМ”, каже Станковић.

Станковић објашњава да су се додатни радови појавили због потребе санације земљишта.

“Додатна два милиона КМ коштаће нас само санација коју смо радили. Наиме, након двије године суше, због великих падавина, створило се цијело језеро изнад пута који радимо. Вода је прошла кроз земљиште у дужини од 800 метара гдје су два тунела, те смо морали радити санацију насипа. Изградили смо и додатни мост дугачак 100 метара на клизишту, који није био предвиђен Пројектом”, каже Станковић.

У “Путевима РС” наглашавају како се ни једним уговором, па ни „Уговором о извођењу радова ‘Трајно рјешење клизишта Чемерно““, у финансијском дијелу не предвиђа се могућност склапања анекса уговора са предузећем „Интеграл инжењеринг“.

У "Интегралу" и "Путевима" тврде да ће превој Чемерно бити завршен у новом року који је уговорен, до краја јуна мјесеца ове године. Станковић каже да ће асфалтирање и цијела траса бити завршена већ у мају, али да неће бити одмах пуштен саобраћај, јер се чека испорука сигнализације и опреме за вентилацију тунела.

За пројекат „Трајно рјешење клизишта Чемерно“, потписан је један анекс уговора који се односи на „члан 10. Основног уговора о извођењу радова, а ријеч је о измјени рока извођења радова“. Тиме је, “Интегралу” одобрен шестомјесечни продужетак рока за извођење радова.

Реализација “Трајног рјешења клизишта Чемерно” почела је у септембру 2008. године пред изборе, а новац је обезбјеђен из Развојног фонда РС, тако да је на рачун предузећа „Интеграл инжењеринг“ из Лакташа тада одмах уплаћено 72 милиона марака.

Прве машине на Чемерну су почеле да раде у априлу 2009. године, а пројектом је предвиђена градња новог пута дужине око девет километара, изградња два тунела, два моста и вијадукт.

Због проблема са словеначким ЦПМ-ом, који је пробијао два тунела и отишао у стечај, радови су у 2010. и 2011. више пута били обустављани. Клизиште и специфична геологија терена задавали су додатне главобоље путарима и инжењерима, па умјесто три, изградња дионице ће у коначници трајати четири и по године.



Оставите одговор