Британија: Школе склањају сатове на казаљке, дјеца не знају вријеме на њхих

Британске школе уклањају аналогне сатове јер ученици не умију да на основу њих процијене вријеме.

недеља, мај 27, 2018 / 22:24

Професори сада раде на инсталирању дигиталних уређаја, јер су се ученици који су полагали завршне испите у средњим школама жалили дежурнима да имају потешкоћа са аналогним сатовима. Малколм Троб из Асоцијације школских и факултетских лидера поручио је да су се млади навикли на коришћење дигиталних уређаја.

– Ова генерација није толико умјешна у гледању на традиционалне сатове као оне старије. Они су навикнути на дигитални приказ времена на својим телефонима или компјутерима. Готово све што имају је дигиталне форме – објашњава.

Троб је навео да професори желе да се њихови ученици осјећају што је опуштеније могуће током испита, а традиционални сатови у учионицама могу да повећају ниво непотребног стреса.

– Не желите да их приморавате да подижу руку да би упитали колико је сати. Школе ће несумњиво радити све што је у њиховој моћи да ученици буду што смиренији, а предност коришћења дигиталних сатова је велика, јер је далеко теже погрешно видјети колико је сати на овим уређајима док у исто вријеме радите против тог времена на испиту – каже Троб.

Многи професори подијелили су своја искуства на тему овог проблема на друштвеним мрежама.

Стефани Кинен, професорка енглеског језика у средњој школи "Рајслеп" на сјеверозападу Лондона, навела је да је њена школа инсталирала дигиталне сатове у испитним учионицама пошто су се запослени сложили да многи ђаци млађег узраста не могу да се снађу другачије. Слично је уочила и Шерил Квин из школе "Кокермаут".

– Подразумијева се да до узраста када уписују средњу школу, ђаци умију да гледају вријеме на старим сатовима, али показало се да то често није случај, што је у неку руку заиста тужно. Ипак, иако поједини мисле да ћемо ђаке који започињу други степен школовања учити таквим стварима, ми смо ипак пронашли бенефит у дигиталним сатовима – рекао је Малколм Троб.

Међутим, оно што додатно забрињава јесте чињеница да је почетком године јавност шокирала и изјава педијатра који је упозоравао да дјеца све чешће показују да отежано држе графитне и хемијске оловке због претјеране употребе технологије.

– Да бисте могли да држите и помјерате оловку потребно је да имате јаку контролу над фином моториком, ситним мишићима смјештеним у прстима. Дјеци је потребно много вјежбе и могућности да развијају ове вјештине. Лакше је дјетету дати паметан телефон него га охрабривати да гради мишиће играјући се слагања коцкица, кидањем, лијепљењем или вучом конопаца, играчака – рекла је Сали Пејн, педијатар ангажован у фондацији "Срце Енглеске".



Оставите одговор