Брејв њу врлд: Критика онога што сами раде

У Позоришту младих Сарајево у петак 28. септембра у 20:00 сати премијерно ће бити изведена представа "Врли нови свијет / Браве Неw Wорлд", Алдоуса Хуxлеyа у режији Дине Мустафића. А ми пресловљавамо на правопис који чека Српску у унитарној БиХ.

четвртак, септембар 27, 2018 / 13:28

Дакле, антиутопија која се описује у књизи Алдоуза Хакслија, данас живи међу нама до те мјере, да је корисници етимолошког правописа који приређују представу по овом роману, уопште ни не примјећују:

У представи играју: Филип Радовановић, Санин Милавић, Семир Кривић, Дина Мушановић, Марио Дрмаћ, Анита Мемовић, Един Авдагић, Мирза Дервишић, Елма Ахметовић, Алма Мерунка. Драматизација и драматургију радила је Бојана Влаисављевић, сценографију Роман Суејманпашић, костимографију Амра Џиналија. Композитор је Ненад Ковачевић, дизајнер М.Фуркан Хизир, анимацију потписује Мериса Башић, сценски покрет Ена Курталић, а фотографију је радио Аднан Шахбаз.

Представа је радјена према роману британског класичног писца Алдоуса Хуxлеyа и утемељитељ је дистопијског жанра. Намијењена је одраслој публици, студнетима и завршним разредима средњих школа. У складу са репертоарским дискурсом Позоришта младих, ово је једна представа за одрасле која је радјена у сопственој продукцији на годишњем нивоу. Дјело је класичне свјетске литературе које преиспитује границе дефинисања људскости.

Према ријечима директорице Проф. Др. Лејле Пањета: "Браве Неw Wорлд је једна од првих дистопија у којој побједјује нада у бољу будућност која, након уништења свега што познајемо као емоције, а дефинише нас људима, може показати како је оно највриједније, људско, заправо веома једноставна безувјетна љубав. Свијет без емоција није људски свијет. Класично Хуxлеyево дјело пружа нам увиде у суштинске ствари веома једноставним језиком, у изузетној визуелној атмосфери и занимљивој глумачкој интерпретацији и у режији нашег најпознатијег позоришног редитеља, оставља зачудјеним кад помислимо да је прије скоро једног вијека предвидјено наше бескрупулозно, депресивно-анксиозно и неемотивно понашање у данашњој култури виртулених друштвених мрежа и масових интерактивних медија."

Оставите одговор