БиХ: Бренд, шта ли је то?

У БиХ постоји 155 прехрамбених производа који испуњавају услове за заштиту ознаке оригиналности, географског поријекла и традиционалног угледа хране, али ниједан од тих производа нема статус бренда и њихова оригиналност није законом заштићена, подаци су Агенције за сигурност хране БиХ. Директор ове агенције Сејад Мачкић потврдио је новинарима да је на упитник за заштиту ознаке […]

уторак, август 30, 2011 / 12:09

У БиХ постоји 155 прехрамбених производа који испуњавају услове за заштиту ознаке оригиналности, географског поријекла и традиционалног угледа хране, али ниједан од тих производа нема статус бренда и њихова оригиналност није законом заштићена, подаци су Агенције за сигурност хране БиХ.

Директор ове агенције Сејад Мачкић потврдио је новинарима да је на упитник за заштиту ознаке оригиналности, географског поријекла и традиционалног угледа хране, који је Агенција за сигурност хране БиХ упутила у 144 општине у оба ентитета, одговор стигао из 54 локалне заједнице.

Мачкић је рекао да су 32 општине из Федерације БиХ и 22 из Републике Српске пријавиле укупно 155 прехрамбених производа који би требало да постану брендови, односно производи чије име, оригиналност и географско поријекло треба да буду законом заштићени.

"Аутохтони ливањски сир већ годинама није заштићени бренд, због чега се појављују сурогати који се производе на више подручја у ФБиХ и продају под лажном етикетом ливањског сира", упозорио је предсједник Удружења произвођача ливањског сира Јозо Баковић.

Баковић је потврдио новинарима да већ годинама траје процедура за прибављање сертификата аутохтоног производа заштићеног географског поријекла за ливањски сир, због чега произвођачи овог сира у ливањском крају нису у могућности свој производ пласирати на тржиште и извозити га као законом заштићени бренд.



Оставите одговор