Без дилеме – без смисла?

Грађани РС су могли примјетити како већ пар дана на улицама стоје билборди са потписом Милорада Додика. У свим већим градовима Републике Српске, осванули су плакати са готово предизборним слоганом: Без дилеме.

петак, јул 3, 2009 / 08:56

Плакати су конципирани као фото-разгледнице на којим се налазе "најљепши крајеви РС", док је у својству аутора фотографија видно потписано име: Слободан Крстић.

Пише: Огњен Савић

На плакатима, поред факсимила потписа премијера Милорада Додика, потписана је и Влада РС, која је уједно и наручилац ове кампање.

"Циљ кампање ‘Промоција РС’ је да се промовишу природне љепоте РС и развој туризма" – речено је из Владе РС о овој кампањи, те да ће "око стотину билборда красити градове РС читавог јула".

И поред овог званичног образложења за кампању врло неинспиративног имена, много је логичније претпоставити да је покренута због предстојећих разговора о уставним промјенама, у циљу јасне поруке да су премијер Милорад Додик и Влада РС "Без дилеме" о уставноправном статусу РС, који неће нарушавати темељне интересе српског народа.

Премијер Милорад Додик је, у склопу ових медијских напора, јуче примио групу од двадесетак новинара из Србије. Они су такође разговарали са Драгољубом Давидовићем и посјетили "Рафтинг центар" – који је ваљда највеће културолошко достигнуће у историји РС.

Такође, Влада РС је и раније имала излете у "Промоцију РС", као што су постављање билборда по Бриселу или кампања "Љепша Српска".

Треба признати да је чињеница како медији у Србији потпуно игноришу догађаје у РС, а да у (правом) иностранству нико ни не зна за постојање појма Република Српска, те да на том пољу стварно треба нешто учинити.

Треба признати и да је визија будућности и опште стање духа код грађана РС прилично црно, али се мора признати и да оваква кампања није баш најсретнији начин да се са тим изађе на крај.

Но, као што је за један у свијету потпуно незапажен спортски догађај речено, како је у питању "Највећи спортски догађај од Олимпијаде 1984. године", тешко да се може пренебрегнути претјеривање и у оцјени сврхе, квалитета и ефекта који су оствариле ове кампање. А поготово ова посљедња.

Влада РС је, ваљда исто у циљу подизања морала и самопоуздања нације, те промовисања љепота и туристичких потенцијала РС, успјела да утроши милионске износе на филмове Турнеја и Св.Георгије убива аждаху. У владајућим медијским условима, вјероватно се мора рећи да су и они (попут рафтинга) "понијели лијепи слику о нама у свијет".

У исто то вријеме, пробој коридора кроз Посавину 1992. године, прославља се на криви датум, у обланди сеоског панађура и без присутности иједног високог државног функционера; док се прави термин окончања ове операције и крсна слава Војске Републике Српске, обиљежава кафанским ручком у сали Туристичко-угоститељске школе.

Уколико се све то успореди са "Свјетским првенством у рафтингу" или фестивалом БЛИФФ, очигледно је да су морални и духовни приоритети сасвим другачије распоређени.

Како другачије објаснити сазнање да је на самом почетку туристичко-угоститељске кампање, коју потписује најзначајнија политичка личност у РС, и гдје је РС "Без дилеме" – у бањолучким касарнама дошло до уклањања спомен-плоча, постављеним у част борцима који су уградили своје животе у темеље те исте РС?

Ако се у обзир узме да ниједан капитални културни пројекат ове и прошле године, а који је финансирала Влада РС, није имао медијску галантерију на ћирлици, једино што се овим плакатима "Без дилеме" може замјерити – јесте што испадају из оквира званичне политике актуелне владе.

Били би одлични и дослиједни досадашњој политици и идеологији, само у случају да су написани латиницом.

Зашто нису?



Оставите одговор