Аутомобилистички свијет се сјећа Аертона Сене

У уторак, 1. маја, навршава се 18 година од смрти легендарног Аиртона Сене током трке за Велику награду Сан Марина у Имоли. Сена, један од најбољих возача у историји Формуле 1, ако не и најбољи, погинуо је у 34. години пошто је изгубио контролу над својим болидом при брзини од преко 300 км/х и ударио […]

уторак, мај 1, 2012 / 13:17

У уторак, 1. маја, навршава се 18 година од смрти легендарног Аиртона Сене током трке за Велику награду Сан Марина у Имоли.

Сена, један од најбољих возача у историји Формуле 1, ако не и најбољи, погинуо је у 34. години пошто је изгубио контролу над својим болидом при брзини од преко 300 км/х и ударио у зид у кривини Тамбурело на стази “Енцо и Дино Ферари”.

Само дан раније, на истој стази, током квалификација на скоро истом мјесту живот је изгубио и Аустријанац Роланд Раценбергер. Двије трагедије, а посебно тај 1. мај 1994. године, заувијек су измијенили како Формулу 1, тако и спорт уопште.

Легендарни Бразилац је у каријери тријумфовао 41 пут, још 39 пута се нашао на подијуму, освојио је три титуле шампиона, и остао је упамћен као краљ квалификација и најбољи возач по киши икада. Владао је улицама Монте Карла и од свог дебија у Формули 1 1984. године бранио је боје Толемана, Лотуса, Мекларен и Вилијамса.

Сигурно је да без Сене Формула 1 више није била иста, јер су је многи завољели управо због њега. И сада, 18 година касније, многи размишљају о томе ‘шта би било кад би било’, али једно је сигурно, Сена је био јединствен, по начину вожње се разликовао од осталих, неки га нису вољели, многи јесу, али је био и остао један од најбољих икада.



Оставите одговор