Асанж: Морамо зауставити Гугл прије него Хилари дође на власт!

Асанж је први пут причао о везама Гугла и Хилари Клинтон, али и о масовном шпијунирању које се обавља преко ове свјетске компаније. У интервјуу који је Џулијан Асанж дао за српски “Недељник“, оснивач “Викиликса” говори између осталог и о томе како Гугл ствара и мијења геополитичку слику свијета, тијесно сарађује са највишим ешалонима америчке […]

понедељак, јун 22, 2015 / 10:27

Асанж је први пут причао о везама Гугла и Хилари Клинтон, али и о масовном шпијунирању које се обавља преко ове свјетске компаније.

У интервјуу који је Џулијан Асанж дао за српски “Недељник“, оснивач “Викиликса” говори између осталог и о томе како Гугл ствара и мијења геополитичку слику свијета, тијесно сарађује са највишим ешалонима америчке дипломатије, али је и први пут отворено проговорио о тајним везама најмоћније интернет компаније на свијету.

Са подршком коју ће указати Хилари Клинтон, Гугл ће одиграти значајну улогу у овим изборима, пошто компанија има веома блиске везе са Стејт дипартментом, који је Клинтонова раније водила. Многи људи који тренутно раде у Гуглу – почев од Џареда Коена, директора Гугл Идеја или, боље речено, Гугловог “директора за промјену режима” – блиско су повезани са америчком спољном политиком. Њихове везе са Хилари Клинтон посебно су снажне, пошто су многи од њих раније радили као њени савјетници или асистенти, рекао је Џулијан Асанж.

Асанж је причао о везама Гугла и Хилари Клинтон, али и о масовном шпијунирању које се обавља преко ове свјетске компаније.

Осамдесет одсто свих паметних телефона који се данас продају покреће нешто звано Андроид, који је Гуглов оперативни систем? То значи да Гугл зна када су људи укључили телефон по први пут, зна њихове локације, вајрлес мреже које се налазе у околини, све што су тражили, огласе на интернету које су видјели (а иза којих такође стоји Гугл), мејлове који су повезани са Џимејлом. Дакле, Гугл је сам по себи нека врста приватне НСА (Америчка агенција за националну сигурност, оп. Фронтала).

Он је потпуно у послу прикупљања што више података широм свијета, о што више људи и локација; потом повезује те податке како би предвидио шта људи желе и, дјелимично, искористио то да им прода огласе.

Он је објаснио и његово интересовање за ову компанију.

На неки начин, виши ешалони Гугла су ми одувијек изгледали удаљенији и мрачнији него ходници Вашингтона. Када ми је колега рекао да извршни директор Гугла жели да се сретнемо, био сам запрепашћен чињеницом да би бријег могао да дође Мухамеду. Али требало ми је много времена након што су Ерик Шмит и његова свита отишли, да схватим ко ме стварно посјетио.

Један начин посматрања Гугла је, да је то само бизнис. Али, да би амерички монопол на интернету обезбједио глобалну доминацију на тржишту, он не може само да се бави својим послом, да остави политику по страни. Шта онда мегакорпорација мора да уради? Да би јој се испунила жеља да опкорачи читав свијет, она мора да постане дио првобитног царства.

Велики део Гугловог имиџа је да је то “више од компаније”, и он долази из перцепције да се Гугл не понаша као велика, зла корпорација.

А, у ствари, он хвата људе у замке са својим гигабајтима “слободног простора за складиштење”, што одаје утисак да се они воде супротним мотивима од корпоративног профита. Гугл се често посматра као суштински филантропско предузеће, које убацује много новца у иницијативе “корпоративне одговорности” које би требало да допринесу “социјалним промјенама”. Најбољи примјер за то је Гугл Идеје. Али као што су нам Гугл Идеје показале, “филантропски” напори компаније доводе је непријатно близу империјалној страни утицаја Сједињених Америчких Држава – каже Асанж.

Било да је само компанија или “више од компаније”, Гуглове геополитичке аспирације су уско повезане и испресјецане спољнополитичком агендом највеће свјетске суперсиле.

– Зато је неопходно да ријешимо ситуацију са монополом који Гугл има на претрагу и интернет услуге, да уз помоћ регулатора разбијемо његову доминантну позицију, и да то урадимо пре него што Хилари Клинтон добије прилику да постане председник САД – додао је Асанж.

Асанж је рекао и да је “Гугл активно учествовао у програму ПРИСМ – тајном антитерористичком програму за масовно надгледање и прикупљање података – који је америчка Национална безбједносна агенција (НСА) покренула 2007. године. Можете кроз вријеме да пратите различите везе”.

С једне стране имамо веома моћну корпорацију која се проширила у готово читав свијет, и прикупља информације од људи, са њихових телефона, из њихових претрага и тако даље, обједињује их у САД, гради везе, веома софистициране везе између тих информација и практично обавља сав посао НСА, подижући једну богату централну базу података. Чак и да најбоља особа на свету води тај програм, то је један опасан субјекат који је веома сличан Националној безбједосној агенцији, и којег НСА може да убједи да им отворе своје архиве.

Гугл као НСА: Случај Верајзон

Упоредите “изјаве о мисији” Гугла и НСА. НСА дословно каже: “Ми желимо да сакупимо све приватне информације, да их објединимо, да их чувамо, да их сортирамо, да их попишемо, и да их искориштавамо”. А Гуглова каже: “Ми желимо да сакупимо све приватне информације, да их објединимо, да их чувамо, да их сортирамо, и да те профиле продамо оглашивачима”. Готово су идентичне, дакле.

У исто вријеме, погледајте случајеве попут Верајзон. И тамо смо сви могли да видимо да је било интеракција између Верајзона и Националне безбједносне агенције, и да, Верајзон је добио судски налог по Закону о страним безбједносним службама и надзору (ФИСА) да редовно предаје све разговоре и снимке НСА преко ФБИ, али можете и да се опкладите да се то десило овако:

Челни човјек Веризона је, неформално, овако причао са НСА и ФБИ: “Слушајте, ја стварно вама желим да помогнем. Баш желим. Али морам да будем заштићен. И зато морате да ме натјерате вишом силом да урадим све то за вас, како ме, ако се ово икада сазна, не би тужили и клијенти и акционари. Дајте ми инструмент више силе. Дајте ми неку ствар са потписом ФИСА суда, нешто чиме могу да се покријем, и онда ћемо моћи лијепо да сарађујемо.”

Асанж је укорио и људе који на све то мирно пристају.

Људи који се свакодневно шокирају оволиким степеном надгледања онога што раде, и даље немају никакву намеру да напусте друштвене медије попут Фејсбука или Твитера, или да престану да користе Гмаил. Они, у ствари, не могу да појме да толики ниво надгледања постоји, јер не могу да га виде.

Њима је НСА нешто попут Бога, нешто невидљиво што посматра и биљежи све што радимо, али они не могу то да виде и онда постају скептични.

Обични корисници кажу “Да, то је важно и то је истинито”, али потом настављају да игноришу правила. Пошто су активности НСА обавијене велом тајне и толико комплексне – а и активности Гугла су на истом нивоу – људи су склони да помисле да се то и не догађа. Они разумију све на интелектуалном нивоу, али мисле да се не догађа њима”.



0 КОМЕНТАРА

  1. Чудо једно како нико нема коментара на ову вијест. Све се мисли, далеко је ово од мене, али је много ближе него што се може појмити. Ови људи знају све о вама, али да не уобразите превише – то им није ни битно. Из сазнања свега о свему добијају се јако интересантни подаци, а и предвиђања. И то предвиђања са високом тачношћу, не видовита Зора предвиђања. Прецизна, хладна и конкретна.

    На тај начин, у геополитици се не учествује она се креира.

Оставите одговор