А избори се добијали: Потребан ремонт за ускотрачну пругу, а пара нема
Пруга Вишеград – Вардиште у наредном периоду требало би да буде ремонтована првенствено због њеног значаја у кориштењу у туристичке сврхе. За провођење ових активности задужена су министарства саобраћаја Републике Српске и Србије заједно са жељезницама Србије и Српске, речено је у Министарству саобраћаја и веза Републике Српске. Према њиховим наводима, да би се пруга […]
Пруга Вишеград – Вардиште у наредном периоду требало би да буде ремонтована првенствено због њеног значаја у кориштењу у туристичке сврхе.
За провођење ових активности задужена су министарства саобраћаја Републике Српске и Србије заједно са жељезницама Србије и Српске, речено је у Министарству саобраћаја и веза Републике Српске.
Према њиховим наводима, да би се пруга довела у стање несметаног и безбједног одвијања саобраћаја потребно је обезбиједити нешто више од 400.000 КМ, али „Жељезнице Републике Српске“ немају финансијске могућности да то самостално учине.
За комплетно уређење пруге и објеката уз пругу, укључујући станичне зграде Вардиште и Вишеград, уређење саобраћајног простора за смјештај особља у Вишеграду, ниске пероне у Добруну, уградњу окретнице у Вишеграду, сигнализацију и друго потребно је око 1,5 милиона КМ.
На недавно одржаној заједничкој сједници влада Републике Српске и Србије донесен је и закључак којим се задужују министарства саобраћаја Српске и Србије да са жељезницама проведу активности да се пруга Шид – Бијељина, која пролази кроз Републику Српску у дужини од 18 километара и која је у власништву „Жељезница Србије“ пренесе у својину „Жељезница Републике Српске“.
„На овај начин би се заштитили жељезничка имовина и жељезничко земљиште од пропадања и отуђивања и ствариле претпоставке за улагање и оспособљавање ове пруге за отварање путничког саобраћаја“, наводе у Министарству саобраћаја и веза Српске.