Путеви БиХ најсмртоноснији на Балкану

Најсмртоносније путеве на Балкану има Босна и Херцеговина, подаци су Свјетске задравствене организације према којима је годишња стопа смртности на путевима у БиХ скоро четири пута већа од, рецимо, Њемачке. Разлога је много, наводи Радио Слободна Европа, попут лоших путева, некултуре у саобраћају, а основни је, према мишљењу аналитичара, тај што држава не улаже у […]

среда, јануар 14, 2015 / 11:37

Најсмртоносније путеве на Балкану има Босна и Херцеговина, подаци су Свјетске задравствене организације према којима је годишња стопа смртности на путевима у БиХ скоро четири пута већа од, рецимо, Њемачке.

Разлога је много, наводи Радио Слободна Европа, попут лоших путева, некултуре у саобраћају, а основни је, према мишљењу аналитичара, тај што држава не улаже у безбједност у саобраћају.

Саобраћајне несреће постале су свјетски убица број један, а БиХ предњачи међу земљама Балкана, па и Европе по броју погинулих у саобраћајкама.

Годишња стопа смртности у БиХ је, прецизира Свјетска здравствена организација, 15 особа на 100.000 становника, у Црној Гори стопа смртности је 11, у Хрватској десет особа…

Лоши путеви у БиХ често су разлог због којег људи страдају у саобраћају – ни путеви, а ни саобраћајна култура у земљама Европске уније не могу се упоредити са онима у БиХ, а ту је и људска непажња, непоштовање саобраћајних правила, вожња у алкохолисаном стању.

У удесима све чесће животе губе пјешаци, а подаци су алармантни, упозорава портпарол Министарства унутрашњих послова Кантона Сарајево Ирфан Нефић.

"То је нешто што треба да забрине цијелу друштвену заједницу. На подручју Кантона Сарајево, у првих девет мјесеци ове године имали смо 7.953 саобраћајне незгоде. У тим несрећама погинуло је 15 особа. Када посматрамо структуру погинулих у саобраћају – пет возача, два путника и осам пјешака, схватимо да су пјешаци најугроженија категорија у саобраћају", наводи Нефић.

Професор на Факултету за саобраћај и комуникације у Сарајеву Осман Линдов објашњава да некада за удес нису одговорни ни возачи, ни пешаци, често је то неадекватна саобраћајна сигнализација, али и низ других фактора.

"Оно што морамо да схватимо јесте да саобраћај односи животе и ако немама изграђену саобраћајну културу у сваком случају ћемо допринети да имамо више мртвих глава на путевима", упозорава и Линдов и подсећа да проблем није "од јуче", јер се у безбједност у саобраћају у БИХ уложе веома мало и држва би требало да направи стратегије и планове.



Оставите одговор