Путин узвраћа санкцијама на аутомобиле

Русија би, након забране увоза хране са Запада, могла да уведе и блокаду за аутомобиле. Њемачки и француски ауто-гиганти имају највише разлога за бригу због ове пријетње Москве. Према писању листа „Ведомости“, руског пројекта „Фајненшел тајмса“ и „Волстрит џорнала“, опција забране увоза аутомобила била би могућа уколико Америка и њени европски савезници крену с још […]

четвртак, август 21, 2014 / 14:50

Русија би, након забране увоза хране са Запада, могла да уведе и блокаду за аутомобиле.

Њемачки и француски ауто-гиганти имају највише разлога за бригу због ове пријетње Москве. Према писању листа „Ведомости“, руског пројекта „Фајненшел тајмса“ и „Волстрит џорнала“, опција забране увоза аутомобила била би могућа уколико Америка и њени европски савезници крену с још јачим санкцијама против Русије.

У првој половини ове године 27 одсто аутомобила на руско тржиште стигло је из увоза, као и 46 одсто камиона и 13 одсто аутобуса, а међу првих десет најпродаванијих брендова половина су европске и америчке фирме, преноси Блиц.

Француски „Рено“ други је по продаји у Русији, иза неприкосновене домаће „Ладе“ па би ово био тежак ударац и за анемичну привреду Француске, која је стагнирала у другом кварталу ове године. Међутим, ту се ради прије свега о економичном моделу „логан“, који је једини европски ауто међу пет најпродаванијих модела на руском тржишту.

Финансијски би још веће посљедице могли да осјете њемачки произвођачи луксузних аутомобила, а с њима и њемачка привреда која је у истом кварталу забиљежила неочекивани минус.

Према подацима Удружења европског бизниса (АЕБ), „Мерцедес-Бенз“ је у 2013. у Русији продао 44.376 возила, што је за 19 одсто више у односу на годину прије, па је јасно зашто гиганту из Штутгарта никако не би одговарао нови талас руских санкција. Јерг Шрајбер из Комитета произвођача аутомобила АЕБ-а каже за „Дојче веле“ да су веома забринути због вијести из Русије.

– Надамо се да ће Русија два пута размислити прије предузимања таквих мјера пошто би оне нашкодиле произвођачима – наводи Шрајбер.

Према њемачким медијима, руски премијер Дмитри Медведев већ је издао декрет о драстичном смањењу увоза западних лимузина за потребе високих владиних службеника. Њемачка је од почетка кризе у Украјини, која је и донијела три таласа западних санкција и руски противодговор, играла опрезно с Владимиром Путином, руским предсједником, не истичући се у повицима за кажњавање. Ипак, канцеларка Ангела Меркел је за посљедњу „трећу фазу“ добила дозволу њемачких индустријалаца, што би сада могло да им се обије о главу.



Оставите одговор