ЖРС: Штрајкачи упиру прст у одговорност министра и руководства

Штрајкачки одбор свих синдиката "Жељезница Републике Српске" затражио је данас утврђивање одговорности министра саобраћаја и веза РС Недељка Чубриловића, пословодства и надзорног одбора ЖРС, напомињући да разматрају могућност доношења одлуке којом ће тражити и њихову смјену. У саопштењу након данашње сједнице Штрајкачког одбора свих синдиката ЖРС наводи се да овај одбор од потпуне обуставе рада […]

четвртак, јун 9, 2011 / 17:51

Штрајкачки одбор свих синдиката "Жељезница Републике Српске" затражио је данас утврђивање одговорности министра саобраћаја и веза РС Недељка Чубриловића, пословодства и надзорног одбора ЖРС, напомињући да разматрају могућност доношења одлуке којом ће тражити и њихову смјену.

У саопштењу након данашње сједнице Штрајкачког одбора свих синдиката ЖРС наводи се да овај одбор од потпуне обуставе рада није имао никакве састанке ни са управом предузећа ни са представницима Министарства о превазилажењу настале ситуације.

"Штрајкачки одбор је прије и сада упозорава пословодство на неопходност сталног преговарања и рјешавања кризе. Штрајкачки одбор се ограђује од инсинуација пословодства о било ком питању и најоштрије осуђује све видове притисака, те препоручује радницима да испоштују само одлуке и упутства овог одбора", наводи се у саопштењу.

Штрајкачки одбор се ограђује и осуђује одлуку управе предузећа којом се предлаже да се ЖРС сведу на 3 000 радника, да топли оброк буде смањен на 120 КМ, аутобуске карте, регреси за ову и наредну годину, те напомиње да овај приједлог управа није усагласила са синдикатима.

Предсједник Синдиката жељезничара РС Недислав Кузмић рекао је Срни да радници "Жељезница РС", осим неисплаћене три плате и једног топлог оброка у овој години, те регреса за 2009. и 2010. годину, траже и утврђивање одговорности за тешко стање у овом јавном предузећу.

"Штрајк је посљедица непоштивања спразума постигнутог са управом предузећа 15. фебруара, па је свих шест синдиката у `Жељезницама РС` било приморано да 24. маја донесе одлуку о ступању у штрајк 3. јуна, а генерални штрајк почео је 6. јуна због неодлагања дисциплинских пријава покренутих од стране пословодства ЖРС против појединих радника", рекао је Кузмић.

Око хиљаду радника "Жељезница РС" од јуче у 7.00 часова потпуно је обуставило рад. Представници синдиката овог предузећа најављивали су раније да ће свих шест синдиката ступити у генерални штрајк ако управа предузећа до тада не повуче дисциплинске пријаве покренуте против појединих жељезничара.



0 КОМЕНТАРА

  1. Уколико прочитате колумну господина Синише Божића у „Независним новинама“ http://www.nezavisne.com/komentari/kolumne/Kasno-za-Zeljeznice-RS-93055.html јасно ће Вам бити да се иде према стечају у ЖРС.
    Како су главни повјериоци (170 милиона КМ) Европска банка за обнову и развој и Европска инвестициона банка, Влада РС ће препустити „врућ кромпир“ отпуштања радника овим банкама, које ће водити главну ријеч у стечајном поступку. Међутим, поменуте банке ће имати и „мач у рукама“ над судбином жељезница. Не треба ни говорити колико је жељезнички саобраћај битан за развој привреде. Тако можемо доћи у позицију да нам превоз роба и путника наплаћује неко споља, што се уклапа у ону моју „параноичну“ причу да ћемо бити робови у својој земљи.x-(x-(x-(

  2. drazene to sam i ja pisao…nama ce nakon stecaja ostati par putnickih vagona koji ce obavljati putnicki saobracaj koji je vise propratna djelatnos, a prevoz tereta i robe ce preuzeti strane kompanije, naranvo pod izgovorom stecaja i loseg voznog parka koji vjer nece ni mocci uci na prostore EU zeljeznica ovakav jadani nikakav. Jos jedan bitan resurs ode!

  3. @ dražen
    nažalost garant kredita ŽRS je Vlada RS tako da EBRD i EIB mogu samo fućkati na dešavanja u željeznicama. Budžet će pokriti njihova potraživanja. Ne moraš da brineš ko će naplaćivati prevoz putnika i robe.
    Ono što ja ne mogu da shvatim u cijeloj priči je da zaposleni (s viškom ili bez) nisu veoma dugo primili ni plate ni tople obroke, a da niko ne želi da interveniše da im se bilo šta isplati. Kada bi taj potez bio povučen štrajk bi prestao odmah. Istina veliki problemi bi ostali, ali ne bi bilo daljeg produbljavanja problema i nastanka još većih šteta. Direktor koji smatra da radnici mogu da funkcionišu na „havu“ ne treba da se bavi tim poslom.

  4. Овдје свака интервенција овакве владе, само продубљује агонију, јесу ли набацили на цијену горива неколико фенинга за жељезнице? нама терет, а њима ништа није помогло!?
    Јесу ли запосленим дамама дијелили 300 км за 8.март? Јел им шта помогло? Свако уплитање овакве распаднуте власти у функционисање распаднутог предузећа је чиста пропаст!

    џомбина власт гледа како да опере руке од таквих карцином предузећа, а не узимају за озбиљно да су они узрок тог карцинома!

Оставите одговор