ЗНАЦИ (SIGNS)

Већина публике тврди да је потпуно срање. Проблем је у изневјереном очекивању, које се одразило на нечији џеп. У односу на тражњу од појаве Мела Гибсона, и СФ-хорор трејлера који је филм најављивао – изостало је све. Али смо добили изванредно изведену режију. Кадрови су монотони, дуги, и мало их је. Ово ни на који […]

недеља, мај 15, 2011 / 07:03

Већина публике тврди да је потпуно срање. Проблем је у изневјереном очекивању, које се одразило на нечији џеп. У односу на тражњу од појаве Мела Гибсона, и СФ-хорор трејлера који је филм најављивао – изостало је све. Али смо добили изванредно изведену режију.

Кадрови су монотони, дуги, и мало их је. Ово ни на који начин није класични, научнофантастични филм из САД. Оно пара што се имало, није потраћено на скупе јурњаве колима, и пуцњаву у уљезе из свемира.

Новац, озбиљно незанемарљивих димензија, усмјерен је на прецизно освјетљење. Фотографију уопште. Глумаца је мало, а масовне катастрофичне сцене инвазије, замијењене су гледањем телевизије. Намјерним упропаштавањем квалитета у емитовање аматерског симка ванземаљаца, избјегао се неувјерљив ефекат јефтиније продукције.

Једини пут када се уљез појави у кадру, у научнофантастичном (потпуно транспарентном) смислу, јесте пред крај. И ту се види, да ово није баш врх у ефектима.

Веома нетипично и битно, јесте да нема ни грама музике у класичном смислу ријечи. Нигдје мелодије. Осим у уводној и одјавној шпици, односно када слушају АВ пријемнике. Све је у потпуној тишини. Чује се крцкање греда породичне куће, коју опседају комшије из свемира.

Уз ту једноставност описа израде, иде и прича. Која је глупа. Да. И то је одлично! Непаметна у крајњој сценаристичкој изведби, са пуно патетисања око породице. Удруживању око култа мртве маме, и немогућој фамилијарној демократији. Мада се и то да посматрати, као одлична спрдња на рачун Спилберговских срцеслинавки, што иде у пару с дебилитетном замисли, да су цртежи у кукурузима координате за нападе из космоса.

Са друге стране, најопштија основа сценарија је генијална. Покушај да се вратимо у хладноратовску НЛО психозу, и, што је веома значајно, њену теоретску разраду.

Свештеников син набавља књигу о ванземаљцима. Са теоријом по којој ванземаљци, поред тога што су напреднија раса, неће ризиковати фронтални удар попут оног у Дану независности. Планета би постала неупотребљива, јер би Земљани узвратили нуклеаркама. Ванземаљско опредјељење за геноцид, борбом прса у прса, јесте оно што је заиста оригинално за нешто што стиже из Холивуда.

Парада изванредне наивности и глупости се продужује. Почев од кругова у ку’рузима, до улоге воде у фабули могућношћу да Х20, на ванземаљце дјелује попут Х2СО3.

Погрешну су онда планету нашли да нападају. Побиће их дјеца пиштољима на воду.

(Редитељ: М. Најт Шајмалан; Улоге: Мел Гибсон, Жоакин Финикс, Рори Калкин)



Оставите одговор