Жељка и Фадил: Три трасе ка Сарајеву, ни једна ка Бањој Луци

Фронтал је више пута указивао на насушност повезивања пругом Бање Луке и Бијељине. Влада, бар у садашњој вишегодишњој већини, ништа. Зато се данас хитно и страсно прича о аутопуту Сарајево – Београд.

среда, јануар 25, 2017 / 17:54

Фронтал је више пута указивао на насушност повезивања пругом Бање Луке и Бијељине. Влада, бар у садашњој вишегодишњој већини, ништа. Зато се данас хитно и страсно прича о аутопуту Сарајево – Београд.

Зашто?! Прво што се намеће као логично питање за расправу у Бањој Луци, али прије свега за дискусију са Београдом, јесте: Зашто је Влади Српске битнији правац Сарајево – Београд, од правца Бања Лука – Београд?

Да ли је битније да такву везу са Србијом има Сарајево, које, узгредбудиречено, већ посједује употребљив пружни правац према Београду; или Бања Лука, која и онако данас пругу Милошевац – Бијељина, мора градити кроз отето Брчко? Наравно, ако се у Бањој Луци икада сјете од генијалних пројеката као што је "изградња аутопута Бања Лука – Млиништа" и сличних бајки. Нажалост, неке од таквих бајки освану као најскупља дионица аутопута у Европи. Примјер је правац Бања Лука – Градишка, гдје моста и даље неће бити ко зна колико година. У доба прије отпочињања његове изградње, с правом се указивало да је за повезивање са аутопутем Братства и убиства (Београд – Загреб) бољи правац преко Приједора ка Јасеновцу. Ем има мост и одговарајући гранични прелаз, ем повезује више градова у Српској, од којих је Приједор много већи и значајнији од Градишке, која је већ повезана са аутопутем.

Уколико се некад ипак одлуче на изградњу пружног правца Бања Лука – Београд, који би ишао кроз нашу територију, ко зна какве све перипетије тек могу да се забибере из Ефбиха, односно Дистрикта Брчко, које као и остатак државне заједнице БиХ има "високог представника". Колико је таква сорта наклоњена интересима Српске, најбоље се види из проусташких иступа Валентина Инцка, па је прва ствар коју је Цивијановићка требала на састанку са колегом из Ефбиха потегнути, јесте стартно условљавање оваквог пројекта, давањем сагласности за правац ка Београду код Вишеграда. Једино на тај начин можемо бити сигурни, да ће и пруга из Бање Луке проћи до Бијељине. Даље пруга постоји за Србију и прелази мост на Рачи, који је сада само жељезнички. Препрека нема.

Пошто ми и по Дејтону имамо право на специјалне и паралелне односе са Србијом, логично би било и да паралелно развијамо стратешке путне правце према Београду?Макар са Сарајевом, које такве односе не жели и нема. Изгледа да и на саму власт у Бањој Луци много више утичу идеје стратешких пројеката са којима се сложи Александар Вучић, односно званични Београд, без сравњивања истих са стварним и логичним потребама своје земље. То све изгледа неодговорно и без визије, таман колико и изградња моста код Братунца. Иде на руку ефбиховским ратнохушкачким медијима, који Бању Луку непрестано представљају као некога са мозгом у Београду.

28. фебруар или 9. март

Жељка Цвијановић испред Владе Српске и Фадил Новалић као челни човјек Владе Ефбиха, данас су у Бањој Луци договорили да ће одржати заједничку сједницу двије владе. То ће се десити 28. фебруара или 9. марта, како им већ буде згодно, али су најавили и формирање радне групе које ће се бавити инфраструктуром, а прије свега аутопутем Сарајево-Београд.

Не само да пореским обвезницима Српске није предочено зашто се никад озбиљно није радило на повезивању Бање Луке и Београда, а већ премијерка најављује да ће радна група бирати трасу, те да су данас ћакулали чак и "неку трећу варијанту за трасу ауто-пута".

Ово са аутопутем, тако брзо након посјете Дениса Звиздића Александру Вучићу у Београду, гдје се причало на исту тему, дјелује као да је Вучић Жељки издао домаћи задатак, који она обавља без размишљања о сопственим интересима. Тако је прича о пореским законима и унапређењу пословног амбијента, пала у запећак.

Фадил је, како то традиционално из Ефбиха бива, поменуо да је "Стратегијом транспорта БиХ, предвиђена је веза у Вишеграду за аутопут Сарајево-Београд". Што ће рећи, да је предуприједио унитаристичком политиком могућност да са Жељком нешто око тога у будућности запне. Жељка, видите, није. Зна се гдје је Андрићград.

ММФ, акцизе и разоружани грађани Српске

Премијерку зато много више брине да Ефбих испуни своје обавезе према ММФ, које је Влада РС већ испунила, како би позајмљене паре за покривање буџетских дефицита наставиле да пристижу и купују социјални мир.

Како смо закључили из њихових изјава, Српској ће бити теже у случају реструктуирања Жељезница (ваљда јер нема пругу за Београд), а Ефбих ће имати више проблема "у хармонизацији и усвајању одређених прописа". Новалић, а како би другачије унитаристички ум, оправдање унапријед тражи у два дома парламента и парламентима кантона.

Новалић је дошао да нешто и понесе, те је тако замолио да ЕфбиХ преузме од Српске "методе утврђивања одређених закона", но он сматра да је "сигурно да ЕфбиХ може у радно-правном законодавству помоћи Српској".

Оно што Новалић сигурно не мисли преписивати из Српске, јесте разоружавање сопствених грађана, наметањем тако високих пореза за посједовање наоружања, као што то у очајничком отимању пара порезима чини Бања Лука. У свјетлу недавних милитаристичких приједлога Атифа Дудаковића, биће да се размишља у сасвим супротном правцу, те ће неслагања још бити само око ММФ и увођења акциза.

Но, на крају, битно је да намјеравају да сарађују. То је најбитније и то свакако треба поздравити.

Само не на штету Српске, као што је то увијек до сада бивало. Јер, овом политиком, пруга према Београду ће остати само спомен табла из 1993. године, која данас тавори код Бијељинске шећеране.



0 КОМЕНТАРА

  1. Цијели текст је некако компактан и јасан, слиједи једну логику па и поетику, и онда, на крају, једна потпуно необична, сувишна и неувјерљива реченица која страшно стрши и одудара од цијелог текста:

    “Но, на крају, битно је да намјеравају да сарађују. То је најбитније и то свакако треба поздравити.”

  2. Banjaluka sa Beogradom ima sasvim korektnu putnu vezu – autoput ZGB-BGD.

    Pruga između BL i BN bila bi samo još jedan gubitaš na leđima poreskih obveznika Srpske. Dobro bi nam došla samo u slučaju nekog novog rata. I to samo možda – pruge su najranjivije po pitanju diverzantskih i terorističkih akcija.

    Čitav tekst i prijedlozi iz teksta su poprilično autodestruktivni. Problematikom izgradnje saobraćajne infrastrukture treba da se bave instituti. To je ozbiljan posao.

  3. Добро велиш ексе. Институти, безбели. Тако се и надође на повезивање БЛ са Сплитом, и то је вјеровао или не, први приоритет, и о томе се са Кинезима потписују меморандуми. Наравно, заборавља се да чим изађеш из Сарајева, мимо Бентбаше, ето те у нашој домаји, па према Сокоцу, Рогатици, Устипрачи и Вишеграду све фрца од немилих федералаца.
    А на тему пруге само ово. Пошто мислите да је природно преко Хрватске за Београд, упитајте се зашто воз из БЛ не иде за Београд, а богами ни из Сарајева, иста им је траса.
    Када је у питању пруга за Београд, најјефтиније рјешење уопште није у нашем дворишту. Треба направити пругу Лозница-Ваљево и о томе се прича већ 50 година. Ко не зна, на част му.
    Но, свена страну, власти су толико обесмислиле ову земљу да се више не исплати ни дисати у њој, а камоли било шта радити. Зато ваљда сваки бесмислени пројекат (БЛ-Млиништа) има упориште у оној максими из Алан Форда. „Bolje biti bogat nego ne biti.“

  4. Једина нормалана дионица је Сарајево-Тузла-Бијељина-Београд, са краком Добој-Тузла.

    Него, није ми јасно зашто критике према премијерки кад је очито да се ово у БГ договарало мимо Владе РС.

  5. Једина нормална није нормална, а није нормално ни што се прешло на причу о аутопуту. Представљена варијанта Са-Тз плус Брчко, па онда Бијељина не одговара прије свега Србији. У развојном смислу, а и у саобраћајном отварање западне Србије и конекције према Вишеграду, Горажду, Фочи, Сарајеву, а и Требињу и Црној Гори даје више развојних прилика, док се на оној најбољој траси баш ништа и не гура. Ваља напоменути да је свкако предвиђена брза цеста ТЗ-Орашје, да од Добој- Тузла нема ништа, јер је просторним планом РС утврђено да се гради или аутопут или брза цеста од >Модриче према Брчком и Бијељини.

    П.С. Мислим да за 6 мјесеци о овоме неће више бити ни приче, ни написаног слова

  6. Фронт,

    тај пут према Санџаку не треба правити јер су тамо неким путевима из Србије дошли агресори на БиХ и ратни хушкачи Ејуб Ганић, Сефер Халиловић, Рамиз Дрековић, Хаџифејзовић, Куртчехајић и још многи србијански агресори на БиХ.

  7. Чуј ти филозофа “НЕ ТРЕБА ПРАВИТИ ПУТ ПРЕМА САНЏАКУ”?
    Било би глупо да ову будалу нападнем, још глупље да не кометаришем, како другачије рећи после овог коментара: “СИМО ИЗВИНИ, АЛИ ГОВНО СИ ОД ЧОВЈЕКА.”

  8. Требао си бити јаснији. Овако си испао будалетина.

    Зашто би ми финансирали Зелену трансверзалу.
    Ако је циљ повезати Сарајево и Београд онда пут треба ктенути према сјевероистоку, а не ка југоисоку. На југоисоку је Стамбол, а не Београд.

  9. Република Турска (као носилаца иницијативе, идеје и инвеститор) је и досад показивала неки посебан интерес за Горажде и тај крај БиХ, а јучер амбасадор Турске у Горажду подржа идеју да та брза ауто цеста иде кроз Горажде, тако да вјерујем да ће то гурати, Крсмановић приједлог: Фоча – Горажде – Вишеград. И ја бих волио видјети мало више развоја тог дијела БиХ, улагања у инфраструктуру…Онај дио од Брода на Дрини до граничног прелаза је хорор…

    Мада, и овај дио…

    [front,26.01.2017. 12:21:31[168116]
    П.С. Мислим да за 6 мјесеци о овоме неће више бити ни приче, ни написаног слова]

    …има смисла, колико год је депресиван…

  10. Сунце ти жежено, само што сам написао да се Београд у односу на Сарајево налази сјевероисточно, а да су могуће трасе које се предлажу уперене југоисточно, било је довољно да ме будала почасти комплиментом.

    Само треба узети географску карту и видјети да је Горажде, које предлаже бошњачка страна југоистично од Сарајева, а Фоча чију трасу предлаже Крсмановић, још југоисточније, па да се закључи да то уопште није пут за Београд.

    Убацивање Београда у причу о овој турској инвестицији је јебавање народа у здрав мозак.

    Немам ништа против да се тај пут прави, али имам против да ми неко просипа причу да је то пут ѕа Београд, кад сви знамо да није.

    Због тога сам заузео овај став, а не што сам против изградње тог пута.

  11. Нормално је да сам у праву.

    Ако неко мисли да сам ја ово написао зато што сам против да пут иде кроз муслимансу територију, лако је провјерити да траса сјевероисточна Сарајево-Тузла прем Бијељини пролази кроз много више муслиманског простора него ова југосточна, па макар до Горажда не захватила ни педаљ територије РС коју хоће да финансира Турска.

    А то што се та југоисточна траса поклапа са Зетром и што би њоме могли стићи нови агресори из Србије и Црне Горе на нас Србе у БиХ, нисам ја крив.

  12. И ја исто мислим да је, на концу, свеједно да ли ће траса ићи кроз муслиманску, православну, атеистичку или неку другу територију, важно је да се бх. инфратструктура гради и развија.

  13. Priča o povezivanju Beograda i Sarajeva je “priča za mau djecu”. Da se “Vlasi ne dosjete”.
    Ako bi taj put finansirala Turska (a to je poenta priče), onda se tu radi o povezivanju Istambula sa Sarajevom.
    U tom slučaju, Turska će postavljati uslove.
    Za Tursku je najlogičnije da ta trasa ide preko Goražda, čime bi se ta “enklava” bolje povezala sa sarajevom. Tme bi Turska “jednim metkom ubila dva zeca”. Povezala Istambul sa sarajevom, i istovremeno Goražde sa Sarajevom.
    Sve ostale rasprave će biti u funkciji zamazivanja očiju.
    Ne vjerujem da će Srbija uspjeti da “navuče” trasu preko Višegrada, Rogatice, ravne Romanije. Nema šansi.
    Prije će se desiti da dio trase kroz Srbiju izbije u Prištinu, pa rašku, pa priboj, pa Goražde, pa….
    Ako se to prihvati (a možda je već prihvaćeno) Turska bi taj autoput mogla da gradi kao grand, a ne u kreditnom odnosu.
    Puno zavisi i od toga kakvi geostrateški dogovori će da se postignu izmuežu Trampa Putina i Erdogana. A ide se u tom pravcu da se u tom dijelu Evrope postigne trajni dogovor i Evropa izbaci iz priče.
    Biće zanimljivo posmatrati kako će se odvijati ti dogovori.

  14. Симо, остајем при констатацији да си ГОВНО због несмотреног коментара, па још онда као увријеђена жена у другом коментару псујеш јачем од себе.
    Прво, нема аутопута Сарајево- Београд.
    Ако буде, биће убрзање постојећих путних праваца, то је све спин Вучића и бакироваца, сваки о овоме сере због својих потреба.
    Вучић због избора и да још више Додика спусти, а сећијаши да елиминишу владу Српске и Додика из будућих регионалних договора.

    Свако реалан ће рећи да је источни дио Српске катастрофално повезан.
    -има шансе за мале паре да се повежу Источно Сарајево- Пале-Вишеград-Београд, преко Месића
    – да се преко Романије са обије стране ураде три траке, да се ураде три траке код Рогатице према Стјеницама и обилазница, па онда опет Вишеград-Београд
    – да се уради трећа трака од Власенице према Хан Пијеску и ето пута Источно Сарајево, Соколац, Зворник-Београд.
    Тада би сви са истока били задовољни, овако ће све душмани урадити да без разлога посвађају општине на истоку(КУДА ЋЕ ИЋИ ТРАСА), да их посвађају око нечега што је шупља прича, или тзв. висока политика, којој још никад политичари са истока нису били дорасли.
    Ево одмах примјер Крсмановића и његове небулозе.
    Крсмановић је будала као и ти.
    Ко још нормалан може правити неки аутопут преко Рогоја, на Фочу, па кроз федерално Горажде за Вишеград и даље према Београду?
    То је преко 150 километара дужи пут према Београду.
    Значи да је Крсмановић један обични политикант.
    Чињеница је да због Трнова, Калиновика и Фоче, ХИТНО требају три траке преко Рогоја са обије стране
    -да треба ХИТНО пут према Шћепан пољу, мост преко Дрине на пола тог пута(ушће Сутјеске) и цеста до Тјентишта, па према Херцеговини, то свакако.
    Наравно да треба и три траке преко Гвозног за Калиновик, те састављање асфалтног пута од Калиновика, преко Улога до Кифиног села, да се повеже Невесиње, Источни Мостар и остали пасивни крајеви са Источним Сарајевом, па даље према Београду, или аутопутем М17 према Бањалуци.

    Ето написах реална и изводљива рјешења повезивања источног дијела Републике Српске са Београдом из више праваца, тако да нико не буде оштећен, а успут и повезивања са Херцеговином, да не остану слијепо цријево.
    Најважније од свега што сам побројао је, да ова сва побољшања на свим правцима на истоку Српске, коштају мање него дионоца пута Добо-ј Бања Лука.

    Симо, оно што сам ти написао да си говно остаје због неразмишљања и глупог коментара у коме си увриједио све Србе на истоку(ПОСЛЕ ОВОГ КОМЕНТАРА, ВАЉДА ЋЕШ СЕ ИЗВИНУТИ).
    Изградња, поправка ових путева према Београду су услов опстанка.
    Замисли људи која будала још може причати о Санџаку, кад путеви иду кроз српске општине, па онда пртеко вишеграда и Кремана на Ужице, Чачак и према Београду.
    Размисли мало орозе ВОЛЕ кад пишеш?!!!!!

  15. А што се лијепо часте, а исту тикву урином пуне. Шта ли би тек било да су различите? Тикве.

    Него, видјех данас, у Дебељацима, “човјека” како моделира огромно дебло, обликује скулптуру.
    И скулптура представља неког “човјека”. Крупног (стопала број 47, најмање). Огроманог ал’ некако унезвијереног, уплашеног…

    И скулптор потиштен, извинуо се и неуморно дјеља.
    Мислим, Никола, да је то био Симо. Извинуо (ти) се. 😉
    Бистро.

  16. Поново Ороз показује чудну парафилију. Овај пут предмет његовог сексуалног задовољства није празилук, него тиква.

    На овом снимку од 11:25 имате Орозово исповиједање бискупу Грегору, детаљан опис његовог првог сексуалног искуства с тиквом:

    http://www.youtube.com/watch?v=N99Ps4nLBGU B-)

    Немојмо се изненадити ако сутра своју сексуалност усмјери на копачку Бајре Жупића из Новог Пазара! Политички га сахранише ти фетиши, а бистар је момак.

  17. И послије свих поремећаја, перверзија и сексуалних инверзија које је, небројено пута и јавно демонстрирао, ја се за своје ближње не плашим. Просто не долазе са њим у контакт.

    Ипак бих, овим путем и из најбоље намјере, апеловао на његове женске потомке да никако не остају насамо са њим и поготово да малољетну дјецу не доводе у ту, изнимно ризичну ситуацију.
    Како симптоми које показује, често могу бити секундарног карактера, те уз агресију и неуранотеженост (које такође манифестује) указивати на најтеже поремећаје (схизофренија нпр.), за његово добро апелујем и да потраже стручну помоћ (док није касно). Срећно.

  18. ЗЕТРА.
    ЗЕЛЕНА ТРАНСФЕРЗАЛА.
    Невјероватно, али то име је добила спортска дворана у Сарајеву 14 година прије рата, ПАС ТИТО је био жив, значи још 1978 године за вријеме диктатуре комуниста, те 1978 је добила име када је послата кандидатура-студија са пројектима борилишта и осталих потребних објеката Сарајева за олимпијаду 1984 године.
    Замислите подмуклост муслиманских, словеначких и хрватских “комуниста” и наивност наших комуниста, посерем им се свима у врх петокраке, част честитим партизанима, борцима за слободу, људима који су се борили да нису ни знали шта је комунизам.
    Замислите какви су”СРПСКИ ВОЛОВИ” тада заступали српски народ, нешто слично је урадио Симо у свом коментару о путевима на истоку Српске(жили куцавици опстанка народа на неком простору, па и овом простору).
    Али да кажем само једну ствар.
    Сарајевскороманијска и Горњоподрињска регија заједно у 14 општина имају укупно по задњем попису 141.000 становника,значи преко 50.000 мање од Бањалуке, али има велику територију и велике природне ресурсе које подједнако желе наши лопови и политички лихвари, као и ЗЕТРАШИ.
    Ево општина за неупућене (Источна Илиџа, Трново, Калиновик, Источно ново Сарајево, Источни стари Град, Пале, Соколац, Рогатица, Хан пијесак, Вишеград, Рудо, Источно Горажде, Чајниче и Фоча)
    Да ТАЧНО ЈЕ,, преко те територије је планиран пут зелене трансферзале, видите како су сарајевски сећијаши потпомогнути латинским политичарима још тада стратешки планирали.
    Ових дана сам поново прочитао сва дјела Андрића и Меше Селимовића, ево вечерас завршавам поново Травничку хронику.
    Није онај кретен Мурат Шабановић рушиуо споменик Андрићу у Вишеграду што је Србин, зна се зашто је то рађено?
    ПИТАМ СЕ,ДА ЛИ НАШИ ИМАЈУ ДАНАС СТРАТЕГИЈУ ЗА ИСТОК, БАР НА ИСКУСТВИМА ИЗДАЈЕ КОМУНИСТА И НА ИСКУСТВУ ПРОШЛОГ РАТА, ПОГОТОВО ПОСЛЕ 20 ГОДИНА ТИХОГ ОСВАЈАЊА ТЕРИТОРИЈЕ СВИХ ОВИХ ОПШТИНА?

    Значи,за све будуће ПОЛИТИЧКЕ ВОЛОВЕ, или паментне српске политичаре порука:
    “Не спријечава се ЗЕЛЕНА ТРАНСФЕРЗАЛА изградњом путева према Вишеграду и Зворнику, те правилним коришћењем огромних природних ресурса од стране тамошњег становништва-стратешким развојем привреде,, школством, болницама и повезивањем са Србијом, напротив, тиме се чува становништво и насељава ново јер се тамо ако се поштено и паметно ради може добро живјети пет пута више становника него што их сад има у оових 14 општина.
    Управо ће ЗЕЛЕНА ТРАНСФЕРЗАЛА прорадити заувијек кад за десетак година овамо не буде ни 50.000 становника,ако се овако настави, односно кад лопови-политичари буду продали сву земљу, ријеке, кад униште и продају Јахорину, Тјентиште, Борике и остале туристичке атракције, кад продају фабрике које су могу покренути.(дрвна индустрија, метална,земљиште- пољопривреда.

    НПР. зелена трансферзала је у току, она се прави кад у српској Илиџи продаш Фамос муслиманима да остане 23 радника да раде,кад уништиш ЕНЕРГОИНВЕСТ, или кад велики ФАМОС-КОРАН у Палама продаш шиптару-турчину македонском, који чак није уплатио ни јебених 2,3 милиона марака за нешто што објективно само са инфраструктуром вриједи најмање 50 милиона марака.

    За кога ти муслимани и остали купују ту имовину, за кога се купује земља, дају концесије на ријеке и краде-продаје обловина са истока, питам ја СИМА као представника власти из Бањалуке и РАТИА као политичког гуруа СЗП који је пола власт, пола опозиција?

    Још једна напомена.
    Нека се сјете људи у Српској како је била прича да Руси све купују по црногорском приморју.
    На крају је испало да су само 20% купавало за себе, а 80% за шиптаре и наше муслимане, зато је сад поред Улциња, Бар већински муслимански, Сутоморе скоро па половина, аБудва најмање 30 %.
    Тако то раде ЗЕТРАШИ преко наших политичара у Србији, Српској и комунистичких издајника у Црној Гори.

  19. Ратио,

    ја сам изио свој став о градњи неког пута. Дошао сам у комфликт са Аспострофом, сви су свједоци да је он први мене увриједио, тражио сам да ми објасни чиме сам увриједио Подринце, човјек ми рекао, ја се њему и њима извинио и онда се ти нашао да, ничим изазван, покушаваш бити духовит на један примитиван начин.

    Ја никад нисам први започињао свађе, ако погријешим немам проблем да се извиним, али је евидентно да на овом порталу постоји групица коментатора који не полемишу са мојим ставовима, него моје коменатре покушавају неутралисати некаквим дебилним упадицама.

  20. Симо, ниси увриједио само подрињце, него и све становнике Источног Сарајева које је наслоњено преко подриња на Србију.
    Али нема везе, још од ове расправе може да изађе и неки паметан приједлог, ја сам само овлаш дохватио тему са непобитним чињеницама.
    Једно је костатовати стање, а друго предложити дугорочно развојно рјешење за исток Српске и за Херцеговину да не остане одсјечена.
    Испада да економско уништавање Републике Српске и регионализација БиХ, прва фаза сећијаша ка унитарној БиХ, убједљиво најбоље резултате постиже управо на правцу ЗЕЛЕНЕ ТРАНСФЕРЗАЛЕ.
    Оде младост, угасише се не само десетине села, него и неке општине.
    Рјешења господо.

  21. Вид’ Ороза што се правда! B-) Ја имам задатак од партије и Централног комитета да “неутралишем” маестралног филозофа, црвеног четника, “бркатог Турчина”, Симу Ороза. Вјероватно и ови други. Ороз има танак фитиљ, мало га испровоцирамо, и онда “погуби живце”, и одаје утисак будале, мада је реално суви геније.

    Заиста је смијешно видјети како се сад Ороз опходи према Лазаревићу, чију антологијску и данас памте сви Фронталерси:

    “волим ја кад ти доминираш, али молим те пази!!!!!”

    Кад је радио доминацију и над Лазаревићем, онда је јасно колико је Рацио у праву када сумња да се ради о опасном манијаку, који се може и на ситну дјецу острвити. Пружити отпор таквом је дужност сваког грађанина. Ако је у стању обљубити тикву, онда је спреман на све, некоме улетјети у пчелињак, у штанд с лубеницама, плантажу уљане репице, и направити штету.

  22. Како, друже Ороз, да полемишемо с твојим ставовима кад су шизоидни? Ти још ниси загрмио на своје Американце што су увели санкције нашем предсједнику Додику, нити си дјеловао превентивно да спријечиш увођење санкција. Ћутиш кукавички. Лажно се представљаш именом познатог блогера и вриједног партијског прегаоца, наносећи му огромну штету, а да не причамо како својим примитивним испадима наносиш штету партији коју заступаш. Прије тога злоупотребљавао си име странке СПО да би износио личне ставове.

    Како с тобом човјек да полемише када псујеш мајку, вријеђаш, најпримитивније етикетираш, чим си аргументима сатјеран у ћошак?

  23. Овај коментар је намијењен Администратору:

    Већ дуже времена опомињем на појаву да поједини коментатори нису мјесецима написали коментар, а да се не баве мојим ”ликом и дјелом”. Смисао њиховог битисања на Фронталу је постао Симо П. Ороз. То је врста психичког поремећаја који се зове опсесија неким и нечим.

    На овом посту сам само примјетио да се Београд налази сјевероисточно од Сарајева, па да није логично да се пут усмјерава ка југоистоку.И ништа више, а видимо у шта се та логична примједба претворила.

    Коментатор Ратио који глумата неког интелектуалца се укључује у дискусију, ничим изазван, причом о урину, урнисању, тиквама, а да ријечју није поменуо тему поста.

    Ја сада тврдим да је највећи кривац за пропаст некад моћног коменаторлука Фронтала, недостатак администрирања. Ја никад никог нисам први напао, вријеђао, али нисам никад ни пропустио да фукарама који се служе тим начином ”полемисања” ,вратим истом мјером из једноставног разлога што би из недостатка реакције, фукара извукла погрешан закључак да су у некој дискусији побиједили.

    Позивам све коментаторе на овом порталу да нађу неки пост и пажљиво прочитају слијед коментара и видјеће да ја никада нисам први почео са увредама и псовкама..

    Теби Администраторе поново кажем, бануј одмах мој налог ако ја икога први увриједим или нешто опсујем И обмах мој налог нека буде угашен заувијек. Уколико се неко према мени буде тако односио онда иста правила примијенити према њему.

    А ако ништа не предузмеш ја стичем право да фукару почастим како заслужује.

    Јел’поштено?

  24. @Ороз

    Администратор тебе није први напао, чак ти се није ни обратио лично, а ти си га етикетирао да је педер. Исти онај којем сада цвилиш.

    “Симо П. Ороз,13.05.2016. 16:18:56
    Ја ник Ранко Жеравица користим кад ме онај педер од администратора банује због узвраћања на увреде.”

    Дај, човјече, усправи се мало, немој бити увријеђена јетрва! Ово је твоја година, кажу у кинеском шопу “Ђуро” на старој аутобуској станици.
    http://www.vasbalkan.com/kineski-horoskop-2017-godina-crvenog-plamenog-petla/

  25. @Ороз

    Рекох ти да ми је задатак да те овдје “неутралишем”. Шта могу кад је добро плаћено?! За паре све! И ти требаш бити поносан на чињеницу да си толико битан да се и кифла даје за дјеловање против тебе. Мени је дневница порасла како је наступила кинеска Нова година. А одлично ти је кренула “година црвеног ороза”. Успио си с Америма “скршити” Додика. Овдје доминираш над Лазаревићем. Написао си убједљиво највише коментара од 28.1.2017. (кинеска Нова година).

    Мислим да џаба цвилиш администратору. Могу само замислити колико он узме кеша да дозволи све ове насртаје на тебе…………… x-(

  26. Надам се да у редакцији има бар неко паметан да види како им појединци уништавају труд и обесмишљавају рад.

    До момента увођења неког реда на овај портал, примите пуно поздрава од Симе П. Ороза.

    До тада збогом!

  27. Нећеш ти Симо нигдје, нека тебе и твојих са једне стране, оних других са друге, ЗЕТРАША са треће, Вукана и Васковића и таквих са четрврте, наравно и нормалних са пете.
    Могуће да Фронтал поново постане последњи демократски бастион, као што је био прије пар година, зашто да не?

  28. Ово је као тема о будућем развоју?
    Неки тврде да имамо индустријски развој, да је либерални, или уопште капитализам такво уређење, да се све само посложи.
    Ја тврдим да је то немогуће постићи и у најпоштенијим државама, поготово код нас кад је производња практично уништена.
    Ево све земље ЕУ, од Мађарске и Пољске па на даље то почињу да раде, сви ће отићи на неку врсту кинеског модела.
    Значи без полудириговане привреде-контроле државе, нема заштите домаће производње, нема здраве економије и јаке, социјално одговорне државе..
    Силна Америка данас оправдано мора да се штити.
    Замислите шта тек ми морамо да урадимо, а имамо шансу јер нас као сви готиве ако се међу собом договоримо.
    Паметном причом смо давно могли добити прилику да заштитимо и развијемо своју производњу, а да добијемо бар десет година повластице за извоз док стратешке гране привреде не ставимо на ноге.
    То смо могли добити баш од оних који су нам донијели демократију и либерални капитализам.
    Није касно ни данас, доћи ће брзо то вријеме, ако Бог да.

  29. slavija,28.01.2017. 14:44:14[

    Лијепо му збори тетка, у овој видео поруци. Ал’ не вриједи.
    И ми гу годинама викамо: – Немо бе, Симо, да си прост, да псујеш, да вређаш, да ги шиљиш на свакога! А он не слуша, па не слуша. И ево. Скрши се и отиде.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *