Возни парк институција БиХ вриједан 25 милиона

Возни парк институција БиХ чини 3.549 возила чија је књиговодствена вриједност око 25 милиона марака, а њихова просјечна цијена била је око 40.000 марака. Наводи се то у извјештају о ревизији учинка под насловом "Управљање возним парком у институцијама БиХ", који је сачинила Канцеларија за ревизију институција БиХ. Просјечна старост возила којима располажу институције БиХ […]

субота, октобар 13, 2012 / 11:42

Возни парк институција БиХ чини 3.549 возила чија је књиговодствена вриједност око 25 милиона марака, а њихова просјечна цијена била је око 40.000 марака.

Наводи се то у извјештају о ревизији учинка под насловом "Управљање возним парком у институцијама БиХ", који је сачинила Канцеларија за ревизију институција БиХ.

Просјечна старост возила којима располажу институције БиХ је око девет година, иако има и оних која су набављена прије 20 година. Према налазима ревизије, око 60 одсто возила су путничка, која се користе за локална и међуградска службена путовања особља институција, док су остала директно у вези са пословима из надлежности институција, као што су полицијска.

Институције БиХ су лани за возни парк утрошиле око 18,5 милиона КМ за набавку нових возила, регистрацију, гориво, одржавање, прање и паркирање. Ревизори су утврдили да се возним парком не управља на ефикасан и економичан начин, да не постоје јединствена правила о њиховој употреби, а да су правилници које су доносиле институције недоречени и двосмислени, што је направило простора за растрошност и неекономично коришћење јавних средстава.

Упозорили су да се право употребе службених возила често веже уз статус запослених у администрацији и представља својеврсни имиџ руководећих особа.

Ревизори су оцијенили да подаци о употреби и одржавању службених возила нису свеобухватни и поуздани и да је немогуће утврдити степен искоришћености возила и вријеме кад се она користе у службене, а кад у приватне сврхе.

– Веома су ријетки случајеви да се у институцијама БиХ врши анализа оправданости набавке возила и трошкова који настају као резултат коришћења службених возила. Ни Савјет министара не врши надзор над набавком и употребом возног парка, а извјештавање о ефикасности и економичности не постоји – оцијенили су ревизори.

Према њиховом мишљењу, институције нису дефинисале ни критеријуме за куповину аутомобила.

– Неке институције набављају нова и луксузнија возила послије двије или три године, а најчешћа ситуација набавке нових аутомобила је кад се мијења руководство институције – открили су ревизори.

Посланик СНСД-а у Парламенту БиХ Душанка Мајкић рекла је за "Глас Српске" да сви знају за овакво стање, али да нема санкција за оне који злоупотребљавају службена возила, па чак ни назнака да би се у овој области могао завести ред.

– Службени аутомобили су коришћени и за одласке на годишње одморе, а Оружане снаге БиХ, на примјер, нису имале довољно горива за хеликоптере када је у пламену било пола земље – рекла је Мајкићева.

Упркос огромном возном парку, који је на располагању администрацији, институције БиХ потрошиле су значајне суме новца за такси и накнаде запосленима за коришћење приватних возила у службене сврхе.

Канцеларија за ревизију препоручила је институцијама БиХ да, по угледу на земље ЕУ, дефинишу одговорност за коришћење службених возила и да се за превоз запослених у мјесту сједишта институције фаворизује коришћење јавног градског превоза.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *