У палати Пити виси копија Рафаелове слике

Венецијански историчар умјетности професор Роберто де Фео тврди да је Рафаелова слика “Визија Језекиљева” у палати Пити, у Фиренци, фалсификат, односно копија оригинала начињена након сликареве смрти, пренијели су шпански медији. Чувену слику Рафаел је насликао око 1518. године. На њој је приказан Господ кога окружују четворица јеванђелиста, а димензије су јој 40,7 са 29,5 […]

недеља, мај 15, 2011 / 12:27

Венецијански историчар умјетности професор Роберто де Фео тврди да је Рафаелова слика “Визија Језекиљева” у палати Пити, у Фиренци, фалсификат, односно копија оригинала начињена након сликареве смрти, пренијели су шпански медији.

Чувену слику Рафаел је насликао око 1518. године. На њој је приказан Господ кога окружују четворица јеванђелиста, а димензије су јој 40,7 са 29,5 сантиметара.

 Легенда каже да је слика била изложена у најпознатијим свјетским музејима и у власништву разних грофова, принчева и папа. Године 1779. из земље су је изнијели Французи и дали је Наполеону који је до 1816. чувао у Лувру.

 Све је почело када је 2008. године професор Фео (47) примио телефонски позив да је оригинална Рафаелова слика “Визија Језекиљева” у власништву једне италијанске породице која живи надомак италијанског града Ферара, на сјеверу земље.

 “Отишао сам и видио да је слика индентична оној што виси у палати Пити, али је лепша. Боје су јасније и просто зрачи”, рекао је Фео и додао да је наредних дана извршио детаљну анализу обе слике.

 “Резултат је био слиједећи: обе слике су биле истих димензија, али су се разликовале у подлози на којој су сликане. Слика из палате Пити је насликана на табли од дрвета храста, док је слика из Ферара била на кори тополе. А Рафаел је сликао само на табла од тополе”, објаснио је професор.

 Аутентичност слике изложене у галерији “Палатина”, у палати Пити у Фиренци, никад се до сада није доводила у питање. Директор галерије је тврдио да је слика изузетног квалитета и да је њена историја добро документована кроз вијекове, па се, тако, није усуђивао да сумња у њену аутентичност.

 Професор Роберто де Фео је, међутим, од тренутка када је видио оригинал, провео три године у разним умјетничким галеријама, приватним архивима и библиотекама.

 Разговарао је са кустосима из Лувра, прочитао на стотине књига и рукописа, прикупио пуно документације, фотографија и каталога како би написао студију од 60 страна у којој ће показати да је слика у палати Пити копија.

 “Ово је ствар која ће проузроковати праву буру међу критичарима и историчарима уметности”, рекла је Ђована Перини, директорка Института за историју умјетности у Урбину, градићу у унутрашњости Италије.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *