Торински покров фалсификат?

Торински покров, платно дугачко четири метра у које је, према вјеровању многих хришћана, умотано тијело Исуса Христа након распећа, заправо је фалсификат који је направио средњовјековни италијански уметник Ђото. Платно на коме је утиснут Христов лик чува се као највећа хришћанска реликвија, али се после утврђивања старости покрова путем мерења радиоактивног изотопа угљеника испоставило да […]

четвртак, јун 9, 2011 / 16:22

Торински покров, платно дугачко четири метра у које је, према вјеровању многих хришћана, умотано тијело Исуса Христа након распећа, заправо је фалсификат који је направио средњовјековни италијански уметник Ђото.

Платно на коме је утиснут Христов лик чува се као највећа хришћанска реликвија, али се после утврђивања старости покрова путем мерења радиоактивног изотопа угљеника испоставило да датира из периода између 1260. и 1390. године.

Италијански стручњак Лучано Бозо открио је недавно да је платно с временом пропало и да је Ђото замољен да направи копију, што је и учинио 1315. године. Оригинал се током векова изгубио.

Бузо је на "копији" открио на више мјеста број "15" и потпис "Ђото 15".



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *