Тање мажите: Колико се украде на центиметру тањег асфалта

На километру аутопута ако се прописана дебљина асфалта смањи за само један центиметар, може да се украде, како тврде грађевинци, један добар "мерцедес", односно од 60.000 до чак 100.000 евра. – Путеви највише коштају када су лоше направљени. Тада су најскупљи, а таквих код нас има пуно. Имамо само шминку, основни стандарди прављења пута нису […]

понедељак, април 29, 2013 / 09:09

На километру аутопута ако се прописана дебљина асфалта смањи за само један центиметар, може да се украде, како тврде грађевинци, један добар "мерцедес", односно од 60.000 до чак 100.000 евра.

– Путеви највише коштају када су лоше направљени. Тада су најскупљи, а таквих код нас има пуно. Имамо само шминку, основни стандарди прављења пута нису поштовани, не уради се добро доња подлога, а то се још закамуфлира асфалтом чија дебљина такође није по стандардима, и онда за само неколико месеци на истом том путу крене санација, за коју локалне самоуправе немају пара – каже за “Блиц” Горан Родић, грађевински стручњак.

Колико тачно на крају кошта један километар пута у Србији, није могуће израчунати, јер у тај износ не улази само цijена инвестиције већ и новац који после одлази за одржавање и санацију јер путеви нису добро урађени. А тај податак нико нема, ни „Путеви Србије“ ни „Коридори Србије“.

Асфалт једнако добра зарада – рачуница је са којом велики број грађевинских фирми прихвата послове и поред нереално ниске цијене по којој га добију.

– Цена центиметра асфалта по квадрату је 150 до 200 динара. Довољно је да се не угради само један центиметар асфалта на километар дужни и ако је ширина друма шест метара, инвеститор је оштећен за милион до милион и двеста хиљада динара. Овај пример се односи на обичан пут, док износ за пун профил аутопута, чија је ширина неколико пута већа, достиже и до 100.000 евра – кажу упућени у ове махинације.

Када би се обавио преглед, питање је колико саобраћајница у Србији би задовољило стандард по коме горњи носећи слој мора да има 15 центиметара, а завршни, хабајући слој асфалта пет до шест центиметара.



Оставите одговор