Стратегија ће покушати да смањи број страдалих у саобраћају за пола

Нацртом стратегије безбједности саобраћаја на путевима Републике Српске до 2022. године предвиђено је смањење броја погинулих на путевима Српске за 50 одсто у односу на број погинулих у 2011. години. "Да би се постигао овај амбициозни циљ, потребно је годишње број погинулих смањивати за око седам одсто, а било би спасено 586 живота у наредних […]

недеља, март 31, 2013 / 19:33

Нацртом стратегије безбједности саобраћаја на путевима Републике Српске до 2022. године предвиђено је смањење броја погинулих на путевима Српске за 50 одсто у односу на број погинулих у 2011. години.

"Да би се постигао овај амбициозни циљ, потребно је годишње број погинулих смањивати за око седам одсто, а било би спасено 586 живота у наредних 10 година", рекла је Срни помоћник министра саобраћаја и веза Републике Српске Наташа Костић.
Према њеним ријечима, то је могуће постићи бољим управљањем безбједношћу саобраћаја јачањем капцитета институција, унапређењем безбједности путне мреже, безбједнијим возилима, бољим понашањем свих учесника у саобраћају, као и збрињавањем након незгода.

"Визија овог стратешког документа јесте саобраћај који омогућава квалитетан живот, са што мање стреса у вожњи и застоја у саобраћају, без погинулих и тешко повријеђених", истакла је Костићева.

Нацрт стратегије безбједности саобраћаја на путевима Републике Српске /2013.-2022.година/ урађен је у оквиру реализације пројекта "Унапређење безбједности саобраћаја на путевима Републике Српске“, уз техничку помоћ и подршку шведске владине агенције СвиРоад /"СwеРоад"/.

Заједно са Нацртом стратегије безбједности саобраћаја на путевима Републике Српске /2013-2022. година/, која је усвојена на посљедњој сједници Народне скупштине, усвојена је Информација о провођењу стратегије безбједности саобраћаја на путевима Српске која се проводила у периоду од 2009. до 2013. године.

Иако је у овом периоду број погинулих у саобраћајним незгодама смањен за око 20 одсто, а број тешко повријеђених лица за око 25 одсто, није успостављен очекујући тренд броја незгода, а што је, према ријечима Костићеве, карактеристично за земље које немају стабилне и снажне заштитне системе безбједности саобраћаја.

"Иако је Министарство саобраћаја и веза створило организационе и техничке претпоставке, успоставило базу података техничких прегледа возила и редовну едукацију запослених на станицама за технички преглед, квалитет обављања техничких прегледа још није задовољавајући“, рекла је Костићева.

Она је додала да управљачи путева, Јавног предузећа "Путеви Републике Српске" и јединице локалне самоуправе нису довољно радили на изградњи капацитета на управљању безбједношћу саобраћаја, а није вршена ни системска идентификација опасних мјеста и дионица на путној мрежи и њихово отклањање.

Костићева је додала да јединице локалне самоуправе у Републици Српској и даље, осим неколико изузетака, нису препознале своју улогу у унапређењу безбједности саобраћаја.

Такође, здравствене установе у Републици Српској нису успоставиле систем посебног евидентирања лица која се збрињавају и лијече од повреда насталих као посљедица саобраћајне незгоде.

 



0 КОМЕНТАРА

  1. Pa, naravno da će se smanjiti.Do tada, po strategiji vlade i njenog predsjednika, ovdje neće biti ni žive duše.
    Većina naroda će izumrijeti od gladi, bijede, neimaštine, neliječenja, jedan dio će pobjeći odavde i spas potražiti u sretnijim zemljama, a bježanija je već počela, ali izumrijeće i oni koji su u savezu sa djavolom učinili sve da nestane srpski narod. Takvi će se preseliti u deveti krug pakla, ostavljajući iza sebe puste sve one kućerine koje s gradili za nikoga, a zbog kojih će završiti kao poslednje ljudske hulje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *