Шта је Пухалац писао Милиновићу о БН ТВ

Позивамо менаџмент РТРС-а да, у што краћем року, јавности пружи објективну и тачну информацију о томе колико се мјесечно убире финасијских средства из општине Рогатица по основу РТВ таксе, и колико један ТВ прилог, по вашој калкулацији, кошта грађане наше општине.

среда, октобар 11, 2017 / 10:57

Томислав Пухалац

Начелник општине Рогатица 2012-2016.

Отворено писмо директору и уредништву РТРС-а – реакција на прилог емитован у „Дневнику 2“ 01.10.2017. године

Господине Милиновићу,

У прилогу емитованом у „Дневнику 2“ РТРС-а 01.10.2017. године тема су биле услуге информисања које је РТВ БН пружала општини Рогатица у протеклих неколико година. У оквиру прилога емитована је и „анкета“ са „случајним пролазницима“, гдје је „случајни пролазник“ био функционер ОО СНСД Рогатица Предраг Ујић, иначе незаконито именовани в.д. директора Туристичке организације Рогатице, те члан Младих СНСД-а Милош Новаковић, који такође има амбиције да буде незаконито именован за директора или на било коју функцију у Рогатици. Они су „случајно“ искритиковали сарадњу општинске власти у мандату у коме сам био начелник општине са медијском кућом РТВ БН. „Случајно“ новинар РТРС није могао никако да ступи у контакт са мном, иако основна правила новинарске етичности, које се уредништво РТРС-а не придржава већ годинама, захтијева реакцију друге стране. „Случајно“ новинари нису ни покушали ступити у контакт са менаџментом РТВ БН, што је по новинарским кодексима професионална обавеза.

Управо због оваквих и сличних „случајности“ у програмима РТРС-а у мандату сам осјећао обавезу да грађанима Рогатице обезбиједим медијску заступљеност општине у програму још неке телевизије. РТРС је у периоду 2012-2016. из Рогатице извјештавао веома ријетко, а и тада најчешће необјективно, политички пристрасно и некоректно. Ако би којим случајем, новинари РТРС-а дошли на подручје општине, (на примјер на годишњицу страдања Срба у Старом Броду), узимали би изјаве од људи блиских СНСД-у, а никад од начелника општине као домаћина скупа.

Такође „сасвим случајно“ новинари РТРС-а извјештавали су са традиционалног „мото кроса“ да је спортску манифестацију финансирао свако други, само не Општина Рогатица. „Случајно“ сте у РТРС-у пуне четири године „заборављали“ да ме, као начелника општине, позовете да гостујем у било којој емисији, у било ком термину, било којим поводом. А било је доста успјешних пројеката о којима је јавни сервис требао извјештавати из Рогатице као што су: реализација двије од три фазе пројекта ВиК, вриједног преко 5 милиона марака, којим се рјешава водоснабдијевање Рогатице за наредних 50 година; уређење корита ријеке Ракитице, укупне вриједности 2,8 милиона КМ, којим је ријешено плављење општине за наредних 100 година; изградња водовода на Стјеницама, безводном подручју са око 800 кућа, чији мјештани рјешавање водоснабдијевања чекају деценијама, вриједности око 5 милиона КМ; пласирање преко 1 милион директних донација рогатичким пољопривредницима; организовање највеће и најљепше аматерске спортске, аматерске манифестације овог дијела Европе – МОСИ, на којој учествује 30 општина из три државе и око 2.000 младих спортиста тромеђе…

Због оваквог „извјештавања“ РТРС-а, као што је и овај антииформативни прилог са изразитом политичко-пропагандном конотацијом, у коме се чула само једна страна, док преосталим двјема није ни пружена прилика да говоре, Општина Рогатица била је приморана да, путем институције јавне набавке, апсолутно легално и по закону, услуге информативног праћења купује и од других пружалаца услуга. За разлику од РТРС-а, РТВ БН одлично је и професионално реализовао уговорене послове, пружајући гледаоцима објективну, правовремену и тачну информацију, пружајући увијек обимом и заступљеношћу у програму информација из Рогатице знатно више него што је био обавезан по уговору, за ниску цијену од 2.000 КМ мјесечно.

То што је у периоду 2012-2016. било прилике да се скоро свакодневно из Рогатице извјештава о обнови и изградњи, а у посљедњих годину дана углавном о повећању плата администрацији, незаконитим именовањима општинских функционера, сукобима интереса одборника, незаконитим смјенама и политичким именовањима директора за која судови редовно пресуђују да јесу противзаконита, није виновник претходна него актуелна општинска власт. Ето приједлога новинарима РТРС-а за десетине истраживачких прилога из Рогатице.

Питам Вас, директоре РТРС-а, колико кошта мјесечно, или по једном прилогу, услуга коју грађанима пружа РТРС. Општина Рогатица има 11.500 становника, или око 3.000 домаћинстава. Свако ово домаћинсво мјесечно плаћа 7,5 КМ РТВ таксе, плус такса правних лица, то је близу 30.000 КМ сваког мјесеца. Често су пролазили мјесеци, а да из Рогатице у програму РТРС-а није био емитован ни један прилог.

Питам менаџмент и уредништво РТРС колико то десетина хиљада марака грађане Рогатице кошта сваки њихов прилог, и зашто је он увијек у служби политике СНСД-а, неаргументовано усмјерен против СДС-а, попут овог на који реагујем? Да ли РТВ таксу плаћају само чланови СНСД-а, или и чланови СДС-а и сви Рогатичани, и ако је плаћају сви, а плаћају, зашто информације које РТРС (тако ријетко) објављује из Рогатице нису објективне, непристрасне и професионалне, у служби и интересу свих грађана, него су све одреда непрофесионално третиране, пристрасно интерпретиране и политички обојене, као да је РТРС приватна СНСД-ова телевизија?

Као гледалац, грађанин и уредан платиша РТВ таксе са жаљењем примјећујем да РТРС, серијалом непрофесионалних прилога у којима скоро свакодневно проблематизује потпуно законите уговоре општина о пословној сарадњи, у којима друга и трећа страна никад немају прилику да изнесу свој став, злоупотребљавате медијски простор за обрачун са пословном конкуренцијом, умјесто за информисање грађана. Реално би било да се за гледаност, у којој вас РТВ БН већ дужи временски период убједљиво надмашује, борите објективним, тачним и професионалним новинарским информацијама и прилозима. Злоупотребом медијског простора за обрачуном са пословном конкуренцијом и политичким неистомишљеницима владајуће странке РТРС постиже само то да све већи број гледалаца у Рогатици свој даљински управљач, ако не и током цијелог дана а оно сваке вечери у 19:30 часова, подешава на фреквенцију БН ТВ.

Позивамо менаџмент РТРС-а да, у што краћем року, јавности пружи објективну и тачну информацију о томе колико се мјесечно убире финасијских средства из општине Рогатица по основу РТВ таксе, и колико један ТВ прилог, по вашој калкулацији, кошта грађане наше општине.

Томислав Пухалац,

начелник општине Рогатица 2012-2016,

Рогатица



1 КОМЕНТАР

  1. Најбоље би било, и то би био спас за весели српски народ у РС, кад би се до избора 2018. године забранио Дневник у 19,30 сати и на РТРС и на БН ТВ.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *