Спот БС узроковао моралисање о дјеци и маркетингу

Тек што се завртио, спот "Београдског синдиката” успио је да привуче пажњу, али и подијељена мишљења о томе да ли су баш дјеца била најбољи избор за појављивање у видеу за пјесму "Зајеби” у којој се помињу: "утока”, "творза” и "гудра” Усликани су и малишани од само три или четири године док млађи основци пјевају, […]

петак, јул 29, 2011 / 21:55

Тек што се завртио, спот "Београдског синдиката” успио је да привуче пажњу, али и подијељена мишљења о томе да ли су баш дјеца била најбољи избор за појављивање у видеу за пјесму "Зајеби” у којој се помињу: "утока”, "творза” и "гудра”

Усликани су и малишани од само три или четири године док млађи основци пјевају, односно репују и отварају уста на стихове које су чланови бенда раније отпјевали у студију.

Иако је порука пјесме младима да се окану дроге, насиља и затвора и окрену школи и књигама, дио јавности је забринут због тога што школарци псују и пјевају о појмовима неприлагођеним њиховом узрасту, као што су „мурија” и демократија која свима ломи кичме.

Феђа Димовић из групе „Београдски синдикат” каже да су медији поново промашили суштину.

– Потезање питања псовки је лажно моралисање. Дјеца и иначе псују и чују псовке и у кући и у школи – увјерен је Димовић који сматра да би родитељи морали да буду захвални „Београдском синдикату” што се дјеци обратио са оваквом поруком.

– Спот доприноси добро дјеци јер им поручује да се окану дроге и затвора, а окрену школи и књигама.

Димовић истиче да су малишани који се појављују у споту дЈеца пријатеља чланова бенда и да су сви били одушевљени њиховим учешћем. На питање да ли је за појављивање дЈеце у спотовима потребна и писмена сагласност родитеља и да ли је „Београдски синдикат” тако нешто и добио Димовић није хтио да одговори не знајући да ли је то новинарско или полицијско питање.

Како истичу у београдским организацијама које се баве правима дјетета, учешће дјеце у медијима, спотовима и у рекламама није јасно дефинисано и најчешће се све своди на сагласност родитеља.

Предсједница Центра за права дјетета Ивана Стевановић каже да Закон о оглашавању забрањује учешће дјеце у порнографском садржају док је за све остале случајеве довољна изричита писмена сагласност родитеља.

– Уколико неко вјерује да су учешћем у реклами повређена права дјетета на образовање, игру и слободно вријеме, он може да се обрати Центру за социјални рад – истиче Ивана Стевановић.

Пошто ова област није довољно регулисана често и долази до злоупотребе дјеце у рекламама и политичким кампањама.

– Увијек морамо говорити о конкретном случају, да ли је дато учешће дјетета у нечему повриједило његово право. Ту треба обратити пажњу и на мале манекене, музичке таленте, политичке кампање.



0 КОМЕНТАРА

  1. БС је култна група београдског асфалта, омиљена група међу младима створена из револта према режиму, репресији, гетоизацији, криминализацији друштва, распаду система вриједности, сиромаштву и колапсу основних људских идеја..ови момцу су само предводници, ту их прате и ови из SECURITY,
    http://www.youtube.com/watch?v=sRmd42VQV-g

    то су једноставно поруке једне уништене младости, који преко музике покушавају да скрену пажњу оних који би требало да су надлежни за њихово правилно одрастања, а умјесто тога грабе ко највећи предатори све за себе, отимајући и од њихове будућности…

Оставите одговор