СНОВИ (DREAMS)

1. Позоришна атмосфера, гротескних костима за које само из сценарија сазнајемо да су лисице. У њој предшколски дјечачић, због радозналости, добије налог да изврши харакири, пошто је видио лисичију свадбу. Да би преживјео, а не пуштају га назад у његову кућу, полази испод дуге да тражи опроштај од лисица. 2. Брескварник (The peach orchard) Дјечак […]

четвртак, јануар 27, 2011 / 07:42

1. Позоришна атмосфера, гротескних костима за које само из сценарија сазнајемо да су лисице. У њој предшколски дјечачић, због радозналости, добије налог да изврши харакири, пошто је видио лисичију свадбу. Да би преживјео, а не пуштају га назад у његову кућу, полази испод дуге да тражи опроштај од лисица.

2. Брескварник (The peach orchard)

Дјечак у другој такође излази напоље, и налази лутке. Љуте што је његова породица посјекле дрворед бресака, које оне уствари симболишу. Он каже да плаче јер је волио брескве, а они одлуче да му их још једном покажу у цвату.

Изоводећи кореографију у нападним бојама шарених јапанских костима, на зеленој позадини терасасте падине. Прво их засипају опале латице, да би се тераса претворила у воћњак. И исто тако вратила у ред пањева посјених стабала, од којих је остала само једна жива, оцвјетала (не: оцвала) грана.

2. Мећава (или Лавина)

Сасвим другачије од претходника. Планиналри заметени мећавом. Један их храбри, али на крају и он одустаје. Снијег је топао, а лед врућ. Појављује се жена, која га покрива китњастим шљаштећим веловима и плаштевима. Покушавајући да га ушушканог успава, као пренесено значење смрти. Док се рве са њом, њена црна коса млати као … у кругу. На крају се, уз љигаво слађушну музикицу, буде пред логором који су тражили.

4. Тунел

Командир полази у тунел, из којег се враћа један од његових регрута. Неувјерљиво плавог лица. Кад му објасни да је он уствари већ одавно мртав, и овај га послуша и врати се у тунел, из њега измаршира читав вод плаволицих. Он им се извињава што их је послао у рат да изгину. Наређује им налијево-круг, да се врате и почивају у миру. На крају се појављује побјешњео њемачки овчар, који га је дочекао и пред уласком у тунел. Пас има бомбе задјенуте у бисаге преко леђа, дочаравајући слијепу и убитачну послушност војника.

Сцене су предуге и претеатралне за укус данашњице.

5. Гледајући дјела Венсана ван Гога, Јапанац улази у свијет његових платна. Налази га у пољу и раговара са њим. Он проговори енглеске, мада га је ословио на француском. Објасни му суштину свог дјела. Те, наравно, зашто је одсјекао ухо. Није никако могао да га нацрта, правећи аутопортрет. На крају се Јапанац прошета кроз сада заиста његова платна, па преко нападних боја стварног свијета, опет пред сликуу галерији.

6. Фуџи планина у црвеном

Еколошки ангажована, против радиоактивне енергије. 239.

7. Уплакани демон

Прича о рационалнијем кориштењу енергије и јединствру с природим.

Двије потоње приче, јасно исијавају ангажованост. Много више, ваљда прегажене временом, него што такав утисак на мене остављају све остале, које су више проистекле из митолошког надахнућа.

 

(Писао и поредио: А. Куросава, у продукцији браће Ворнер)



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *