Смартфони преузимају тржиште

У првом тромјесечју ове године продато је 427,8 милиона мобилних телефона, у чему су „смартфони” учествовали са 23,6 одсто Продаја мобилних телефона у свијету током првог тромјесечја ове године повећана је за 19 одсто, а динамику овог тренда су пре свега обезбедили „паметни” модели – „смартфони”, објавила је истраживачка компанија „Гартнер”. У свету је током […]

недеља, мај 22, 2011 / 09:57

У првом тромјесечју ове године продато је 427,8 милиона мобилних телефона, у чему су „смартфони” учествовали са 23,6 одсто

Продаја мобилних телефона у свијету током првог тромјесечја ове године повећана је за 19 одсто, а динамику овог тренда су пре свега обезбедили „паметни” модели – „смартфони”, објавила је истраживачка компанија „Гартнер”.

У свету је током првог тромјесечја ове године продато 427,8 милиона комада мобилних телефона, у чему су „смартфони” учествовали са 23,6 одсто, захваљујући расту продаје од 85 одсто у периоду између првог тромјесечја прошле године и првог тромјесечја 2011. године, пренијели су француски електронски медији.

„Гартнерови” аналитичари сматрају да је раст могао да буде још већи да одређени снабдевачи нису најавили лансирање већег броја уређаја у другом тромесечју ове године, што је могло да наведе неке клијенте да одложе куповину.

Оцијењено је и да би земљотрес и цунами који су погодили Јапан требало на крају да имају мање посљедице по тржиште мобилних телефона од оних којих су се на почетку прибојавали „Гартнерови” аналитичари.

Финска „Нокија” је у првом тромесечју продала 107,6 милиона мобилних телефона, тако да је њен тржишни удео опао на 25,1 одсто. Иза „Нокије” је јужнокорејски „Самсунг” са тржишним уделом од 16,1 одсто, што је пад у односу на исти период претходне године, кад је износио 18 одсто. Затим следи јужнокорејски Ел-Џи, са падом тржишног удела са 7,6 одсто на 5,6 одсто.

Канадски РИМ је са својим телефоном „блек бери” одржао тржишни удео од три одсто, испред ЗТЕ-а чији се удио повећао са 1,7 на 2,3 одсто и ХТЦ-а са 0,9 одсто на 2,2 одсто.

Удео „Мотороле” је опао са 2,7 одсто на 2,1 одсто, као и „Сони-Ериксона” са 2,7 одсто на 1,9 одсто.

Удео „смартфона” које покреће „Гуглов” оперативни систем „андроид” повећан је за годину дана са 9,6 одсто на 36 одсто, а оних који раде у систему „симбијан” опао је са 44,2 одсто на 27,4 одсто. „Епл” и његов систем ИОС у „смартфонима” нашли су се испред РИМ-а са тржишним уделом од 16,8 одсто, док је удео РИМ-а износио 12,9 одсто.

Удео „Мајкрософта” опао је са 6,8 на 3,3 одсто.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *