СИГУРНО, МОЖДА (DEFINITELY, MAYBE)

Романтична комедија за Клинтонову генерацију, односно за оне који су постали политички и брачно свјесни у вријеме његовог предсједниковања. Наравно, основна функција му је била да дода уље на ватру у јеку напора да демократе узму власт републиканцима. Тако је ту подсјећање на све главне сексуалне заокрете у Клинтоновој кампањи, те приказивање Џорџа Буша млађег […]

среда, фебруар 1, 2012 / 22:15

Романтична комедија за Клинтонову генерацију, односно за оне који су постали политички и брачно свјесни у вријеме његовог предсједниковања.

Наравно, основна функција му је била да дода уље на ватру у јеку напора да демократе узму власт републиканцима. Тако је ту подсјећање на све главне сексуалне заокрете у Клинтоновој кампањи, те приказивање Џорџа Буша млађег уз коментар: Ако овај има имало памети, вратиће се бејзболу.

Кад смо обрадили продукцијску основу за овај филм, онда да пређемо и на радњу.

Дјеца у САД имају јако рано сексуално образовање, па у једној надреалној сцени док главни јунак купи своју кћерку са наставе, она почиње да га испитује о будућем разводу са њеном мамом. То чини уз пријетњу да ће потребљавати ријеч пенис на јавном мјесту и он одлучује да јој исприча причу како су се упознали.

Иначе, та прича о упознавању родитеља, нешто је што би веома настрано звучало у случају наше друштвене стварнсоти, и готово па да се и не сјећам када сам присуствовао некој таквој причи. Увођење тог мотива има за циљ да старије и љубављу засићене парове, опет врне у младалачке дане, када су се вољели, а од тога нема бољег маркера него упознавања. Тад су били још на размеђи да уопште нијесу посвећени тој особи, а сад гледају то из перспективе некога с ким имају дјецу.

Зашто је то романтично дјеци, то је тешко одговорити, поготово што међу свом том сексуално васпитаваном дјецом, имамо врло реалну слику дјевојчице која оптужујуће хистерише постављајући питање својој мами: Је л’ ти спаваш са, татом, је л’ ти спаваш са татом!? И онда плаче.

Елем, овај тата јој прича причу, али да она поготи ко јој је мама. Тако имају три кандидата: Емили, Ејприл и Самер.

Емили је оригинална дјевојка, која је уплашена његовим плановима од којих је потајни жеља да постане предсједник САД. Он одлази у Њујорк да ради кампању за Клинтона, уз пут откривајући да носи дневник, у којем се испоставља да је реципијенткиња Самер, била у присној тјелесној вези са Емили.

Самер је са маторим писцем, који је иначе утицајан, познат, пуно пије и драми. Емили је пак дјевојка која прави кафу у штабу кампање, али то ради за новац. Он се јако нервира на њене ставове, а ни она му не остаје дужна, што се и потврди добијањем окладе да ће њен тип скупљих цигарета изгорити спорије него његове. Јефтине.

Он не зна ко је Курт Кобејн, а сви у публици треба да на то насмијано заковрну очима; а она тражи књигу Џејн Ер коју јој је потписао отац а она је била љута, јер јој није купио минђуше. Пар седмица након тога је погинуо и она зато тражи баш ту књигу са његовом посветом, јер се изгубила у селидби. Он не мисли да је то глупо, а ни она га пуно не гњави што не зна шта је Нирвана. Све то им на крају не смета да обаве коитус.

Сва ова нарација је прекидана питањима његове кћерке Маје, која постаје све забринутија око тога ко је њена мама. И то на крају сама погоди, будући да је Емили, када је већ одавно одустао од Самер пошто је написала лош чланак о човјеку за којег је водио кампању, те истом уништила кандидатуру, а свом момку каријеру, односно везу. Тј. и себи самој.

Ејприл има неког момка и живи са њим, па јој није могао предати књигу коју је пронашао. Тако да је њена мама Емили, што и ми сазнамо тако што она отрчи и нађе се са оном оригиналном дјевојком, која је спавала са његовим цимером и саопштила му то у тренутку када је покушао запросити са дијамантским прстеном у рукама. Други пут му се то такође изјаловило са Самер, а оба пута је у билизини била Ејприл.

(Уф, ово баш компликована сапуница.)

На крају исто тако блесаво и немотивисано, Маја га натјерује да оде до Ејприл, која не може да му опрости што је књигу; коју смо сви примјетили да јој није предао и знали да је визуелни шлагворт за наставак тог сегмента радње; држао осам година у свом посједу. Драматично их пусти на крају да уђу у кућу, пошто су је намамили обећањем да ће и њој испричати причу. Књигу јој није предао, зато што је то било једино што му је преостало од ње.

Код нас се то зове трпачким осигурачем, али нема везе. Изабрао је Ајлу Фишер и све му се опрашта.

 

(Редитељ и писац: Адам Брукс)



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

СИГУРНО, МОЖДА (DEFINITELY, MAYBE)

Романтична комедија за Клинтонову генерацију, односно за оне који су постали политички и брачно свјесни у вријеме његовог предсједниковања.

четвртак, јануар 6, 2011 / 07:33

Романтична комедија за Клинтонову генерацију, односно за оне који су постали политички и брачно свјесни у вријеме његовог предсједниковања. Continue reading “СИГУРНО, МОЖДА (DEFINITELY, MAYBE)”



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *