Процјена оцјена на Канском фестивалу

На овогодишњем Канском фестивалу преовладавали су, углавном, већ познати филмски “лавови” и није било превише нових лица у конкуренцији, али филмофили и критика сматрају да је ово била једна од бољих канских смотри посљедњих година.

понедељак, мај 23, 2016 / 13:33

На овогодишњем Канском фестивалу преовладавали су, углавном, већ познати филмски “лавови” и није било превише нових лица у конкуренцији, али филмофили и критика сматрају да је ово била једна од бољих канских смотри посљедњих година.

Приредио: Ненад ТАДИЋ

Кен Лоуч и Ашгар Фархади највећи су добитници овогодишњег Канског филмског фестивала, док су Џим Џармуш и Марен Аде највећи губитници, јер су остали без награда, које су им многи унапријед уписали.

Лоуч је добио другу "Златну палму" и тако се учланио у круг величанствене
шесторке, која је два пута побјеђивала на највећој свјетској филмској смотри
/међу њима је и Емир Кустурица/.

Његова социјална драма "Ја, Данијел Блејк" изазвала је одушевљење не само на пројекцијама већ и међу већином филмских критичара, па је Лоучова побједа дочекана са великим аплаузом.

Ирански синеаста Ашгар Фархади, чији је филм приказан при самом крају фестивала, такође је постао љубимац критике, али и жирија, који му је дао двије награде – за сценарио и главну мушку улогу.

"Продавач" је једно од најбољих Фархадијевих остварења и тиче се породичне драме у Ирану, а он најављује сљедећи пројекат у Шпанији, за који ће му продуцент бити оскаровац Педро Алмодовар.

Нису, међутим, све награде дочекане са одушевљењем.

Ксавијер Долан, који је добио велики Гран при за филм "То је само крај свијета", извиждан је на пројекцији, а његова награда изазвала је негодовање и међу новинарима током церемоније додјеле награда.

Слично је прошао и Оливер Асај, који је добио награду за најбољу режију, мада је критика сасјекла његов филм, а публика била поприлично равнодушна на пројекцијама у Кану.

Највеће изненађење јесте чињеница да Џим Џармуш није добио ништа за изузетно поетичан филм о локалном шоферу, његовој жени и псу, који је имао одличне оцјене критике и публике.

Исто се десило Њемици Марен Аде, чија је комедија "Тони Ердман" о необичном односу оца и непослушне кћерке добила награду "Фриперсци" и имала најбоље оцјене критике.

Та два филма многи, уз Лоучово и Фархадијево остварење, сматрају најбољим филмовима фестивала.

На овогодишњем Канском фестивалу преовладавали су, углавном, већ познати филмски "лавови" и није било превише нових лица у конкуренцији.

Ипак, филмофили и критичари процјењују да је ове године било доста добрих филмова у конкуренцији за "Златну палму", али и у другим фестивалским програмима наводе да је ово била једна од бољих канских смотри задњих година. 



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *