Патријарх Иринеј: Онемогућити изложбу фотографија Елизабете Валин

Његова светост патријарх српски Иринеј затражио је од премијера Србије Ивице Дачића да онемогући скандалозну изложбу фотографија шведске умјетнице Елизабете Олсон Валин, која приказује Исуса Христа у геј окружењу, као и одржавање најављене "Параде поноса" у Београду. Патријарх Иринеј у писму Дачићу наводи да се обраћа у име вјерника Српске православне цркве /СПЦ/, као и […]

среда, октобар 3, 2012 / 13:57

Његова светост патријарх српски Иринеј затражио је од премијера Србије Ивице Дачића да онемогући скандалозну изложбу фотографија шведске умјетнице Елизабете Олсон Валин, која приказује Исуса Христа у геј окружењу, као и одржавање најављене "Параде поноса" у Београду.

Патријарх Иринеј у писму Дачићу наводи да се обраћа у име вјерника Српске православне цркве /СПЦ/, као и других религија, те напомиње да "ову дубоковријеђајућу изложбу пропагирају хомосексуалци, организатори геј-параде".

„На исти начин, молимо и захтевамо да се онемогући и одржавање наговештене трагично-комично назване `параде поноса`, а чије је право име `парада срама`“, истиче партијарх.

Патријарх Иринеј је оцијенио да изложба, која је планирана за вечерас у Београду, баца тешку моралну сијенку на Београд, као и на вјековну хришћанску културу и на достојанство породице, као основне ћелије људског рода.

„Нисам претпостављао да ћу и ове године бити приморан да Вам се у име СПЦ, њених верника који представљају доминантну већину Србије, као и у име бројних чланова других религија, обратим са молбом и захтевом, да ауторитетом председника Владе, онемогућите скандалозну изложбу фотографија шведске уметнице Елизабете Олсон Валин“, наводи патријарх у писму Дачићу.

Најављена изложба шведске умјетнице Валин изазвала је осуде у Србији, јер, како сматрају њени противници, вријеђа вјерска осјећања, пошто је на тим фотографијама Христ представљен у штиклама и у геј окружењу.

Ова изложба је дио активности уочи најављене "Параде поноса", заказане за 6. октобар.



0 КОМЕНТАРА

  1. Patrijarh ne bi trebalo u prvom redu da podrzava rezim u RS, pogotovo predsjednika instaliranog od strane svjetskih faista koji su u svim dosadasnjim ratovima kidisali na njegov narod.
    On je patrijarh svih vjernika SPC , bez obzira na njihovo politicko opredjeljenje. Uradio je najgore sto je mogao, podrzao je, ne znam iz kojih razloga, ZA SVOJ NAROD zlocinackokriminalni rezim, rezim koji nas je uveo u bijedu i beznadje.

  2. Gospodin Gavrilović nastupa kao jedini autoritet u mnogim slučajevima, a ta frivolna ‘molba’ nije ništa drugo nego lažno predstavljanje jedne ideologije koja se zasniva na mržnji i strahu kao uostalom i njene sestre. Taj isti g-din Gavrilović šuti o pedofiliji, kriminalu, korupciji i čemu sve još ne u njegovoj organizaciji. Sreća pa se onaj fašista Risto Radović aka Amfilohije nije oglasio.

  3. Дакле, смета Вам ћирилица. Сада Вам смета и СПЦ. Лијепо.

    Занимљив ми је израз који сте употријебили – идеологија. Која је Ваша идеологија?

    Иначе, не треба све да политизујемо и баш увијек да, баш сваку тему, окрећемо на напад на власт у Српској и сл. Одавно је постало беспредметно и контрапродуктивно.

  4. Мени никако није јасно шта ти људи хоће да постигну са парадама и осталим манифестацијама тог типа??? Заштићени су као медвједи и шта још треба да се уради како би њима било добро? Страшно…
    ОК сви знамо да постоје и да су ту око нас, али доста је више форсирања те приче.
    Има људи здравих и скромних, не зна се да постоје на планети а са свемиром су на ти, боре се да прехране дјецу и сад испада да нико не ваља само хомосексуалци ваљају. Ајој

  5. Вукашин, 03.10.2012. 15:05:15

    Вуле, прочитајте коментаре на тему „Неће бити геј параде, али остаће ивенти“. Мислим да смо покушали и прилично успјели да одговоримо на питање зашто им је све то потребно.

  6. Evo ulazim u diskusiju. Meni ne smeta ćirilica već pravljenje kurve od nje i bespredmetno forsiranje zato što je zaboga sveto srpsko pismo. Volim je i služim se njome. Na Hrvatskoj granici sam imao više puta problema jer mi je potpis na dokumentima ćirilicom. Da mi je lakše kucati latinicom jeste, a i skoro cjelokupna korespodencija mi se odvija na Engleskom jeziku (špijun ;))
    Dalje, nacija se brani znanjem, otjerali smo ili zanemarili Teslu, Pupina, Milankovića, Dučića,… većina je otišla na ‘truli zapad’ jer im je on ponudio dostojanstvene uslove za napredak. Najveći reformator srpskog jezika i svetionik obrazovanja Dositej Obradović je gurnut u drugi plan a prednost se daje nekom tamo Rastku Nemanjiću čiji je život veoma diskutabilan. Zato nemojte lupetati i busati se u prsa junačka. Ja Srpstvo promovišem gdje treba, kad treba i kome treba. A što se tiče religije uradiću jedan copy-paste od Kondela:

  7. „Možda su ljudi u pravu. Ne može da škodi da pokažem malo više poštovanja, na kraju krajeva, niko ne voli da mu se bez uvijanja kaže da mu je religija najobičnija nebuloza koja generiše zlo u svetu. Da je ono što oni zovu verom samo strah zaodenut u vrlinu i da su njihova detinjasta verovanja ludačka košulja čovečanstva. To je stvarno udarac. Dakle, da, možda bih mogao da pokažem malo više poštovanja. Problem je jedino u tome što ja zapravo ne osećam nikakvo poštovanje. Pokušao sam, nije da nisam, ali jednostavno – nema ga. Pretpostavljam da bih mogao da lažem samoga sebe i pretvaram se zarad ljudi i njihovih osećanja jer svi dobro znamo koliko preosetljivi mogu biti ovih dana. Ali, surova istina je da me zapravo uopšte nije briga za njihova osećanja. I, naravno, shvatam da je to teret za moju savest ali, srećom, moja savest zna kada je zlostavljana i manipulisana, tako da ni nju nije briga.

    Moja savest zna da ne postoji nikakav razlog za bilo koga na ovoj planeti da na bilo koji način poštuje religiju. Zapravo, sama religija u neverovatnom obilju pruža razloge da joj se aktivno ukazuje nepoštovanje do tačke neuvijenog psovanja. I, iskreno, činjenicu da se religiji ukazuje tako malo nepoštovanja u odnosu na to koliko ga zaslužuje, mogu da pripišem samo neverovatnoj toleranciji, uzdržanosti i lepom vaspitanju ateista i sekularista širom sveta.
    Tako da ako ste vernik i razmišljate o tome da zahtevate još više poštovanja za svoja verovanja molim vas da imate na umu da vi i vaša religija već dobijate daleko više poštovanja nego što zaslužujete. Vaša vera je najobičnija sprdnja. Vaš bog je sprdnja. Tako da poštovanje, bojim se, ne dolazi u obzir. Sve čemu možete da se nadate je duhovita skepsa i to onda kad sam dobre volje.“

  8. Evo konačno razumnih ljudi na ovom portalu, ali…

    Ne treba ni sumnjati da će sad prosipačica srednjevjekovne demagogije i manipulator u pokušaju nastanka, ojačana Radovanovim klerofašističkim pionirom koji brani tradicionalne vrijednosti, a onda se čudi što ga vlast klepa po ušima kao ovcu da objasni u čemu je u stvari kvaka.

    Lijep pozdrav

  9. Vladimir M., 03.10.2012. 15:11:31

    Хвала на одговору. Ипак, драго ми је што имате потребу да реагујете, гласно, на ову тему. Лијепо је знати да нисте равнодушни.

    За разлику од Вас и онога кога сте цитирали, ја поштујем и Вас и Ваш став.

    Ћирилица се не форсира. Мислим да сам Вам то јуче написала. Напротив. Имамо најсавршеније писмо на свијету јер нигдје један глас нема само један знак. Угроженост није умишљена већ реална. Да би опстала управо мора да се форсира и због тога користим прилику, увијек, да инсистирам на томе. Не мислим да тиме правимо „курву од писма“.

    Ево, ја бирам да лупетам ћирилицом и да се бусам у прса. Е сада, да ли су јуначка… тешко. 😀

  10. @PeroPerić

    Još samo jedna mala parafraza citiranog. Kad se nađete među onima koji imaju suviše razvijenu brigu za nacionalni ponos, posebno čuvajte glavu i novčanik. Od takvih đilkoša i seljobera se u životu mora bježati daleko koliko vas noge nose. Mene su jednom upregli dok nisam imao dovoljno godina i iskustva i znam šta me je sve bilo snašlo. Kad vidim šta do dan danas sve rade ljudima, dođe mi da plačem.

    Lijep pozdrav

  11. Какпонашање од стране особе којој је „примитивизам“ свака друга реч на овом порталу. Господине под надимком имортал, замолио бих вас да престанете да нападате неистомишљенике, а поготово коментаторе попут Ање, која до сада овде никог није увредила, него се напротив труди да са сваким оствари цивилизовану комуникацију. Или не морате уопште да престанете, али то је онда управо – демагогија. С поштовањем.

  12. Prije svega ćirilica nije najsavršenije pismo na svijetu 🙂
    Da je lijepo, jeste. Naučio sam nekolicinu stranaca da je pišu i čitaju, pa sad oni šire dalje. Ako ćamo forsirati kmečanjem, bezobraznim komentarima, i pljuvanjem po svima koji je ne koriste, stalno, u svakom momentu onda ništa od toga. Ćirilica izumire, kao i ovaj narod, a zašto? Ne ulaže se u znanje, nema kritičke misli. To je neminovnost, ne izumire samo srpski jezik. Živi jezici su u stalnoj vezi sa razvojem sveukupnog znanja i razvoja. A šta se kod nas radi? NIŠTA, svira se k…. i kao kritikuje po portalima.
    Napisao sam, nacionalna strategija. Ali ni ona neće pomoći da ćirilica i srpski doživi sudbinu već izumrlih jezika i pisama.

  13. Vladimir M., 03.10.2012. 15:56:48

    Ако није најсавршеније онда јесте једно од савршенијих. Не мислим да кмечим нити да пљујем по онима који је не користе. Слажем се да нам треба озбиљна стратегија, не само око језика и писма. Ипак, мислим да мора да се форсира, што сада, понављам, ипак није случај, па и по порталима, чему ФронталРС, једини ћирилични портал западно од Дрине, даје свој велики допринос.

  14. Религија – испирање здравог разума!
    Параду сматрам сувишном дреком и не доприноси либералности и узајамном поштовању, али ми није јасно како себи уопште даје за право било ко из СПЦ да се оглашава (па и захтијева x-( по питању изложбе, пошто (већ је раније споменуто) Србија је секуларна држава.
    x-(

  15. О умни моји коментатори. Владимире, ти си најсимпатичнији. Шта кажеш: Доситеј умјесто Св. Саве? Знам и зашто: Св. Сава је побјегао У манастир, а Доситеј је побјегао ИЗ манастира. Ту тебе сврби. Тешка је ријеч Бог. Не може свако носити.
    Твој рецепт за параду – да се искулира, је идеалан рецепт и за тебе. Твој наступ овдје и јесте егзибиционизам и једини циљ ти је пажња.
    Надам се да такву индиректну агресивност и недостатак пажње у теби није проузрокала нека трагедија. Али ни то није нерјешиво. Од срца ти желим отрежњење.

    А „ст“ са сликом Џери Рајан у улози Борга: теби смета што се патријарх огласио (како себи даје за право), а не смета ти парада? Зашто и патријарха не сматраш сувишном дреком и готово? Ако они парадирају, зар се он не смије ни огласити? Ајмо мало обостране равноправности, сложићеш се зар не?

    Схватите, драги коментатори, сваки план да ћеш нешто урадити заснива се на вјери да ћеш, прво, бити жив да то и урадиш, а затим и на вјери да ћеш имати предуслове за то. Или у односу с неким, потребна ти је вјера у њега, или њу, повјерење. Дакле, не постоје невјерници. Постоје само безбожници.

    А што се тиче писанија нашег патрике, нека је написао свој став. Али и не треба да се даље узнемирава и да се с тим бори. Ко хоће да парадира са педерима, нека изволи. Ко хоће да се руга Христовој жртви, нека изволи. Слобода воље чини свакога одговорним за себе.
    А ко хоће да живи у љубави, из љубави, и за љубав, препознаће мјером љубави, која је мјера Христова, шта је и парада и изложба и многи слични „садржаји.“ Слобода патрико, само им пусти.

  16. Joseph, 03.10.2012. 17:03:03
    Па није тако лоше одморити очи на овој слици B-)
    СПЦ а и сви други врховни религијски поглавари имају једно заједничко – дубок џеп,дуг језик и нос који гурају тамо гдје им није мјесто.
    Ех гдје је нестала она фина самозатајност православља?!
    Отишли смо у .!.

  17. Шнауцер, 03.10.2012. 17:16:10

    Шнауцери су лијепи пси. Мада сам ја више љубитељ хаскија и шарпланинаца. То су моји фаворити.
    Људи, ругајте се ви Христу и парадирајте с педерима, шта је спорно? Извршите самоубиство ако желите што се мене тиче (не дај Боже). Ја вам не браним, нити бих икад бранио. Жао ми је због тога, али ви управљате својим животима.
    Нисам ја адвокат патријархов, чак сам и критичар многих његових поступака. Али ваше осуде патријарха су ОК, а његова осуда изложбе и параде нису? Ајде, молим вас.
    Будите мало коректни и равноправни, нећете тако у Европу.

  18. Jos jedan dokaz da popovi SPC „grade“ netolerantnu Srbiju.Prvo SPC nema potrebe da se mijesa u posao vlasti,a posebno je indikativno da brani prava vecine koji to kao vecina imaju a protiv manjina.Demokratija je pravo svih.Koja su prava ateista? Drugih konfesija?Imaju li oni pravo javno protestvovati protiv SPC?Koja je svrha popovskih mantija na barikadama parade ponosa.Postaju politicki, ili moralni komesari drustva, ako se to tako moze nazvati…Ajde popovi ohladite i vrtatite se u crkve, imate i vi homoseksualaca koji bi na paradu ponosa….

  19. konacno jedna solidna rasprava na frontalu.prije izvjesnog vremena sam napisao nesto slicno ali sam bio debela manjina drago mi je da se situacija mijenja.Vladimir m,pero peric i immortal skoro sve mogu da potpisem.ako popovi hoce da ih ozbiljno shvatim onda moraju iz svog dvorista otjerati dilere kao i bog u koga se kunu.takodje mi ide na zivce sto im smetaju pederi a ne smetaju pedofili u sopstvenim redovima.za kraj jedna lijepa pjesma http://www.youtube.com/watch?v=RwUGSYDKUxU&feature=related

  20. @Joseph

    Ovo nije stav, ovo je komanda rehabilitovanom ostatku Miloševićevog zločinačkog režima, a sada na žalost premijeru i još žalosnije prvom pendreku Srbije Ivici Dačiću:

    „На исти начин, молимо и захтевамо да се онемогући и одржавање наговештене трагично-комично назване `параде поноса`, а чије је право име `парада срама`“

    Ovo bi bio stav, npr:

    „Трагично-комично названа `параде поноса` има право име `парада срама`“

    Primjećuješ li razliku?

    Lijep pozdrav

  21. immortal, 03.10.2012. 15:57:07

    Мој идол како то ти извољеваш звати, је тамо, али ја сам овдје и много нас, као што видиш!
    Зато не брини ти чиме ћемо се ми руководити, важно је да мој народ има прибраност и никад не насједа на јефтине подвале из међународне кухиње!
    Срби нису хомофоби, нисмо ми против различитости, само се то не може истицати прије неких других вриједности!
    Мени трагачније изгледа што данашња политичка елита, не може да поправља и одржава у функционалном стању музеје у нашим земљама, који су основ културе једног друштва, него шта ће бити са педербалом!?

    Нажалост такав полусвет из ког ти долазиш, за нашу националну кулутру и свест не мари уопште, напротив, нити ће се то моћи очекивати како од вас, тако сигурно не од кацина и сличних, који баш промовише тај хомићки лоби преко којег успјева да контролише много државних и јавних послова и пројеката!

    Vladimir M., 03.10.2012. 15:56:48

    Владимире, твој атеизам могу да разумијем и у то не улазим, али против ћирилице немој да говориш!

    Погледај колико само слова једноставније напишеш ћирилицом, него том назови латиницом, јер ми не знамо чије је изворно писмо латиница, ја то користима као англитиницу, тј за потребе енглеског језика!
    Разлика је кад ти неко напише Љ а не LJ, Њ а не NJ, Џ a не DŽ…

    Ево ти само један примјер, како би ти прочитао ову ријеч:NADŽIVJETI??? Шта је писац хтио рећи?
    Да ли је то НАЏИВЈЕТИ или НАДЖИВЈЕТИ?

    Ето само један мали примјер о писмености, зато не дирај нам ћирилицу!;)

  22. У прилог расправи ћирилица-латиница једно поучно писмо! Жао ми је ако се Ања одјавила са портала, њени ставови су изузетно значајни и позитивни!
    Ања ако погледаш коментар, отовори и овај линк, занимљиво је, а знања никад није вишак!;)

    http://www.milovanbjelica.com/dokumenti/Pismo_upuceno_Miloradu_Dodiku.pdf

  23. Puna podrska Patrijarhu. Bas sam neki dan rekao ljudima, zapadni satanisti za sada cackaju mecku vrijedjajuci muslimane i Muhameda, a vrlo brzo ce preci na vrijedjanje Hrista. I nazalost bio sam u pravu. I jos dolaze svojim smrdljivim nogama na svetu srpsku zemlju da seru po svetinji. Ovo ne treba tolerisati, nego pogaziti. Neko rece „netolerantna Srbija“. E zivjela nam milion godina bas ta „netolerantna Srbija“. A to sto se Evropi nece dopasti takva Srbija, ma ko jebe evropu i kompletan zapad. I smrt satanistima koji vrijedjaju i nasu i tudju svetinju svojim tvz. umjetnickim djelima. I ko je ova umjetnica? Ja nikada za nju nisam cuo, i ocigledno je ovo smisljen potez zvani „prst u oko“ Srbima i Srbiji. Ja bih je protjerao iz Srbije. I bez ove izlozbe se moze lijepo zivjeti. Ovo je jos jedan vid zloupotrebe tolerancije. Zar tolerisati uriniranje stranaca po mojoj religiji.

  24. maxon, 03.10.2012. 21:43:35
    :D:D:D
    Глупост је неуништива! 😛
    „a vrlo brzo ce preci na vrijedjanje Hrista“
    Да ли си икада погледао епизоду Саут Парка са И.Х. у истој или једнако тако гомилу филмова у којој се шаљиво приступа горе споменутом као и Хришћанству. Да не говоримо о књигама итд.
    То је сасвим нормално и уреду ако је друштво нормално, а без способности здраве критике (свих сегмената друштва, па и религије),то друштво не може бити.
    Прочитај „Поп Тандркало“ Светозара Ћоровића…
    Не лаћај се тастатуре тек тако :P:P
    Глупост, неотесаност, неукост, ускогрудост x-(

  25. immortal, 03.10.2012.

    Безсмертниче, свиђа ми се твој ник. Црква то тражи на основу својих увјерења. Педери траже да парадирају на основу својих. Која је разлика?

    Лијеп поздрав и теби, који оправдава твој ник: Христос воскресе 😉

  26. Matrice za nepismene krezubice su jako lagane.

    1. Crkva i sveštenici imaju monopol na Boga -> ko dira crkvenjake taj je protiv Boga.

    2. Veliki vođa i partija = država i narod -> ko dovede u pitanje velikog vođu i partiju taj ruši državu i narod.

    Sprega ovih matrica daje dobitnu kombinaciju okrutnih diktatora i mantijaša raznih boja koja je nerješiva misterija za popriličan broj društava na svijetu. Na žalost i naše je u takvoj poziciji.

    Ukratko, dok se ne poprave zubi i ne nauči čitati i pisati sve je uzaludno.

    Lijep pozdrav

  27. immortal, 03.10.2012.

    Ајде човјече, мало нормалности.
    Пази, ово ти је као да кажеш: ако неки Србин почини злочин да су сви злочинци. По тој логици, због неких лоших свештеника сад треба пљувати све што Црква заиста јесте? Какве везе има понашање човјека, са природом Бога?
    Много је лакше генерализовати и доносити такве закључке. Знаш ону „Мора човјек против неког бити, ако мисли бити за некога“?

  28. Josephe, ja samo eksplicirah da stav i komanda (zahtjev) nisu isto.

    Razlika je ta da crkva u svojim zahtjevima ima objekat nad kojim se nešto ima uraditi. Grupa homoseksualaca nema takav objekat izvan sebe. Koga je normalnog uopšte briga što oni hoće da prošetaju? Kome normalnom oni uopšte smetaju? Pa da nije možda taj homoseksualizam zarazan?

    Pitanje ljudske slobode koja je nužan uslov političkih i ekonomskih sloboda, a koje su dalje nužan uslov razvoja društva je mnogo važnije nego što se to misli.

    Lijep pozdrav

  29. Josephe, nešto si pobrkao. Ja upravo sve vrijeme ističem da su zločini individualni, ali da bi zaista bili takvi potrebno je identifikovati i progoniti njihove konkretne ideologe, menadžere i izvođače. Ista stvar je i sa krivicom. Problemi nastaju samo onda kada organizovana grupa (npr. crkva ili država, svejedno) krije zločince i krivce. Tada stvari postaju mnogo teže i ozbiljnije.

    Lijep pozdrav

  30. Безсмертниче, дозволи ми да будем директан, у циљу је дискусије, а драго ми је што је квалитетна: не знам имаш ли дјецу. Али и ако немаш замисли да имаш. Да ли желиш да ти дјеца буду хомосексуалци? Одговори ми децидно, али и искрено, шта мислиш о томе?
    Парадирање и јавно експонирање сексуалности уопште, а нарочито девијантног понашања има утицај на друге људе. Закон људске природе је „у што гледаш, у то се претвараш“, те с тог аспекта, хомосексуализам, индиректно, а нарочито по дјецу, јесте заразан. Нарочито у условима као што су наши, транзиционо друштво, незрела демократија, мијењање система вриједности, економска криза, нестабилна породица. Дијете има довољно проблема ионако.

    Што се тиче изложбе, наравно да ономе који вјерује и прихвата да је Христос отјелотворени Бог, који је поднио огромну жртву, буде увредљиво што се неко тој жртви руга. Замисли да неко осликава жртве Јасеновца или ако ти је драже, Сребренице, у том маниру? Или жртве 11. септембра? Проблем је што је појам Христа и ријеч Црква тако искомпромитована у свкаодневном говору да се то са Христом може радити.

    Crkva i sveštenici imaju monopol na Boga -> ko dira crkvenjake taj je protiv Boga. – овдје ти кажем да не генерализујеш. То је став карактеристичан за католичку цркву и догму о непогрешивости папе, али какве то има везе са правом Црквом? (осим у случају појединих лудовања. али то је индивидуално, и зато сам ти и написао да не генерализујеш).

  31. Josephe, ja nisam homoseksualac, pa ne bih volio ni da mi dijete (djeca) bude homseksualac. Je li ovo dovoljno eksplicitan odgovor? I šta sad? Da uzmem čekić u ruke i idem se tući sa homoseksualcima po ulicama, je li to? Ne pada mi na pamet da se raspravljam sa tobom oko paranaučnih teza da se neko ko nije homoseksualac može u njega pretvoriti gledajući druge homoseksualce. Ovo kao da si izvukao iz knjiga iz štamparije klerofašističke organizacije Dveri srpske ili Centra za prirodnjačke studije. Tu hoćete da prođete ovako: proglasićemo neku besmislicu istinom, a onda ćemo iz nje izvući opravdnje za neku akciju – u ovom slučaju za napade na homoseksualce. Nagledao sam se ja i naslušao takvih „filozofija“ mnogo. To možeš da prodaješ maxonu, meni nećeš.

    Porediti Hrista i rasprave o njemu sa žrtvama Jasenovca i Srebrenice i raspravama o njima je toliko degutantno da to nemam namjeru uopšte komentarisati.

    Kod nas se napad na crkvu tumači kao napad na Boga, kao što se napad na velikog dragog vođu tumači kao napad na državu. I država i crkva su ljudske i samo ljudske organizacije i itekako ih treba preispitivati bez ikakve milosti. To tako ide u najrazvijenijim i najslobodnijim društvima, a tako ne ide u džamahirijama raznih boja. Sad pogledaj kakav je smjer kretanja ljudi. Žele li ljudi da pobjegnu iz demokratskih sekularnih društava u džamahirije ili je obrnuto? Gdje odlazi većina Srba koji u stotinama hiljada da ne kažem milionima dođoše do saznanja da se u jednom momentu od vjere i demagogije na ovim prostorima više ne može živjeti i da se odavde mora pobjeći? Ja znam da je odgovor na ovo pitanje frustrirajući, ali često je to tako sa istinom.

    Lijep pozdrav

  32. „Било је једно доба, Свепочетни,
    мислим да си га добро запамтио,
    не смијасмо бит ни против кога,
    осим против тебе, Свемоћниче.
    Против неког чоек мора бити,
    ако мисли бити за некога.

    Бојали смо се некад само тебе,
    а послије сваког осим тебе,
    и од свега оног чега нема,
    једино се Бога не бојимо.
    За нашу је вјеру Бог премало,
    свак је од нас стари и паметни,
    ми једино од тебе, Премудри.

    Нема таког сињега кукавца
    који тебе није срамотио,
    скидо небо, сунцаро, богаро,
    ко не смије обијелит зуба,
    а о теби свашта, Сваштознанче,
    на неког се мора издушити
    из тијесних љуцких утробица,
    ти си нама за сваког платио.

    За све си нам ти кривац, Претечо,
    да нијесмо могли и не бисмо,
    ни дирнули колико светињу,
    да си икака сила Саваоте.

    Љуцки ли је бити против Бога
    ђе с може против свега бити,
    а кад смијеш само против Бога,
    шта од тога има жалосније?“

  33. Не знам да је одговор на твоје питање фрустрирајући. Жао ми је што си ти спознао да јесте. Мој апел је да поново себи поставиш исто питање, и да добро размотриш могуће одговоре. Биће боље по тебе, и по друге око тебе. Из искуства говорим. Не намећем ти, нити парадирам пред тобом, само предлажем.

  34. Opa, počela je upotreba standardnog kamuflažnog pribora koji se sastoji od stihova koji treba (nekoga) da uplaše transcedentnim, a pri tome je posumnjano samo u crkvu, a ne u Boga. Iza dimne zavjese se obično nalaze falsifikatori koji prazne budžet otimajući od udovica i siročad, a da ne podnosi nikakve račune ili neko sa zlatnom kapom optočenom dragim kamenjem raznih boja i mercedesom koji je zamijenio magarca. Kroz vijekove je sve napredovalo. O tempora, o mores! Moraćeš mnogo bolje od toga, moj Josephe! Pogledaj sad opet stihove, pa mi onda reci da je napad na crkvu napad na Boga samo kod katolika. E moj drugar, moraćeš te paraakademikove prste sa slike još jače zaplesti.

    Lijep pozdrav

  35. Не браним ја ни Цркву ни Бога. Смијешно би било и да браним ја који сам јуче настао нешто што постоји прије мене. Бог и Црква бране мене. Највише од мене.
    Нити ћу да браним Бећковића, он се сам брани својим стиховима.
    Само покушавам да разумијем извор такве мржње на Цркву и на Бога у теби. Изгледа и на све оно што су традиционалне вриједности Срба. Ето, опет генерализујеш са златном капом и мерцедесом. Ево, опет питање: Ако један човјек у организацији не ваља, зар не ваљају сви? Ако један педер силује некога, зар су сви силоватељи?

  36. Ne, ne drugar! Nema podmetanja! Nemoj Boga uzaludno pominjati.

    O krivcima i nevaljalcima ću da kopiram:

    „Josephe, nešto si pobrkao. Ja upravo sve vrijeme ističem da su zločini individualni, ali da bi zaista bili takvi potrebno je identifikovati i progoniti njihove konkretne ideologe, menadžere i izvođače. Ista stvar je i sa krivicom. Problemi nastaju samo onda kada organizovana grupa (npr. crkva ili država, svejedno) krije zločince i krivce. Tada stvari postaju mnogo teže i ozbiljnije.“

    Kad se crkva oslobodi (ili ih bar javno žigoše kao štetnu unutrašnju pojavu, ajde bar to) ljubitelja mercedesa i nosača zlatnih kapa sa dragim kamenjem, onda možemo dalje. To je preduslov da crkva blato skine sa sebe, pa neka ga nose samo nevaljalci. Ali, ne, to neće da uradi, već samo drži propovjedi koje sama ne poštuje. E to je problem, moj Josephe!

    Lijep pozdrav

  37. Та Црква коју ти упорно нападаш, је била чувар и српског имена, и традиције, и културе, и духовности, и идентитета, кроз сву историју. Она је то и данас. Та Црква је увијек испред народа ишла, и страдала, и иза њега остајала, и опет страдала. Има ли институције која има више моралне стандарде од Цркве Христове? Црква као тијело Христово, је заједница окупљених око Христа, који иду ка Христу следујући његовом примјеру. А од тог примјера, бољег нема, био он стваран или имагинаран.
    Чланови Цркве су људи. А људи гријеше. Због тога, ја први критикујем појаве које сматрам да нису у складу са Христовим примјером. Али нападати цијелу Цркву због грешака људи је, како бих ја рекао, недобронамјерно.
    Шта је теби Црква толико крива? Живо ме занима…

  38. Заборавих, наравно да треба Црква да се бори са појавама које су негативне, па и у самој Цркви. Не видим да је то спорно.
    Али је неупоредива ипак Црква, и било која друга организација, прво са аспекта моралности, и добробити по човјека и друштво у цјелини, без обзира на сво, како ти то назва, блато.
    И сад си се ти нашао да нападаш Цркву, јер је патријарх позвао да се не одржи парада педера. Као има и Црква блата. А имаш ли га ти? Црква, баш због свега позитивног што представља има право да позове на овако нешто. И шта сад? Ти браниш Цркви право?

  39. elep81, 04.10.2012

    Хвала за линк. Сад бих ја, по логици безсмертника, требао напасти педере што се прво не ограде од оваквих у својим редовима прије него почну парадирати.
    Егзибиционизам ниских страсти, девијантности која тежи показивању је та парада.
    Педери имају монопол на људска права – ко дира педере, тај крши људска права. То је твоје реченица безсмертниче, у Евро варијанти. Разумијеш ли ме сад?

  40. immortal, 04.10.2012. 01:04:03

    Хмм..јадно је то што ти игноришеш страдање хришћана кроз историју, баш као епилог страдања Христа, а ти одрично то негираш у поређењу са Јасеновцем или Сребреницом!?

    Милиони хришћана су страдали само због вере, слободног избора вере или вере наслеђене по рођењу!?
    Милиони Јермена у скоријој прошлости су геноцидисани само због другачије вере, милион Срба, само због вере, прогоњени Копти у Египту иако су они староседеоци тамо и директни наследници фараонског Египта!? Милион Грка из Мале Азије(турске) нестао за време Првог Светског рата, само због различите вере!?

    А тек из давне прошлости, прогон хришћана од стране римских императора,…превише је тог страдања, да би свет данас могао уопште нормално функционисати!

  41. Vladimir M., 04.10.2012. 08:43:03

    ебг 😛

    Ја се не бих нешто ни расправљо, твоје атеизам је твоја лична ствар, осим тога ни ја немам баш неко спектакуларно мишљење о овом нашем садашњм Патријарху, али шта се ту може.

    Него око Ћирилице, ту прочитај шта сам хтио да кажем и покажем у пар примјера колико је Ћирилица напредније писмо за нас од енглеске латинице примјењеној (имипрвизованој) на наш језик!

  42. @rammstein

    ama otkud ti to da diram ćirilicu, nervira me generalno način na koji se o njoj raspravlja. Zato što je ‘sveto srpsko pismo’ i propada. Jezik i pismo su naslijeđe cjelokupnog čovječanstva, ni jedan narod nema ekskluzivno pravo da ga prisvaja. Ali se kod nas neuko i nepismeno sistemski radi(mislim na državne institucije). Pa pogledaj ko žari i pali u SANU i ANUrS. Šta gospoda Ćosić, Bećković (sad će Joseph da se upali :)), Palvestra, Klajn, … rade na promociji ćirilice? Sviraju k….

    Moraš biti svjestan da ona nema budućnost, na žalost. Period izumiranja može trajati i kusur godina ali je neminovan. Zato i pričam kao papagaj o nacionalnoj strategiji da se što duže održi. Da sad svi portali na srpskom jeziku pređu na ćirilicu to nimalo neće poboljšati njen položaj.

  43. A za g-dina Josepha, pošto ja nisam mudar:

    O MEDIOKRITETIMA

    Nedavno sam imao susret koji vrijedi ispričati. Na uglu ispred hotela “Balkan” stajao je uglađen čovjek i besplatno dijelio svoje vizit-karte rasijanim prolaznicima.
    Na vizit karti je pisalo:

    J.Jovanović
    mediokritet

    Među vizit-kartama bilo je i prevedenih na francuski. Sa neophodnom dopunom:

    J.Jovanovič
    mediokritet iz Jugoslavije

    Pred sobom smo, nesumnjivo, imali čovjeka koji zna šta hoće. Nalazili smo se pred predstavnikom najzdravijeg dijela našeg naroda: on je socijalno osiguran, politički stabilan, konstruktivan, realan, perspektivan, nesumnjiv, vjeran i dovoljno ograničen da bi se na prvi pogled mogao smatrati dobrim i prijatnim.
    Dugo su mediokriteti, samo zato što su mediokriteti, stajali u sjenci nekih drugih vrijednosti. Došlo je vrijeme da izađu na ulice. Poslije niza uspjehá i zapaženih rezultata, koje su zabilježili naočigled cijelog svijeta, nema više razloga da se stide i sklanjaju. Naprotiv. Udruženje za zaštitu mediokriteta razvija sve širu aktivnost. Među mediokritetima vlada mediokritetska solidarnost. Već danas se može reći da će biti nezaposlenih, ali među njima neće biti nijednog mediokriteta. Biće uhapšenih, protjeranih, žigosanih, neshvaćenih, poniženih, neostvarenih, uvrijeđenih, tužnih, sentimentalnih, ali među njima neće biti mediokriteta. Njima to ne leži.
    Ko se ne bi divio takvoj vitalnosti!
    Narod gleda filmove u kojima drugi igraju.
    Posmatra drame u kojima drugi večeraju.
    Sluša ploče na kojima drugi pjevaju.
    Kupuje knjige koje su drugi napisali.
    Čami pred televizijom na kojoj se ne pojavljuje.
    Gleda velelepne građevnine u kojim ne stanuje.
    Obožava žene koje ga ne poznaju.
    Gradi brodove kojima se ne vozi.
    Proizvodi mirise kojim se drugi mirišu.
    Gine u ratovima koje drugi vode.
    Gdje se dade toliki narod kad ga na najvidljivijim mjestima nema? Ko je pobijedio ako je narod izgubio? – Mediokriteti.
    U čemu je tajna njihovog uspjeha? Zašto ima relativno malo mediokriteta?
    Mediokritet je čovjek na zemlji, domaćin, bez dilema i snova. Profesionalac.
    On na svim konkursima insistira na tome da je mediokritet. Štampao je vizit-kartu sa ovim podatkom.
    Zbog svih onih, navedenih i nenavedenih razloga i činjenica, nije nikakvo čudo što sam i sam poželio da budem mediokritet svoje vrste. Zašto?
    Mogao bih prevazići sebe i svoje mogućnosti.
    Sva vrata bi mi se otvorila. Po protokolu bih ušao u mnoge nezaobilazne spiskove. Obradovao bih svoje roditelje. Prevazišao bih sva očekivanja i sve prognoze, počev od oca i učitelja do svih onih koji su me poznavali.
    Zaprepasto bih ljekare koji su me liječili. Bacio bih u očaj drugove koji su zajedno sa mnom ponavljali razrede.
    Svu svoju nekvalifikovanost zamijenio bih vjernošću, glupost lijepim vaspitanjem, nedarovitost dobrim vezama, neznanje tuđim elaboratima.
    Umjesto o svojoj, brinuo bih se o sudbini svijeta. Razbijao bih glavu ne svojom, nego tuđom nepismenošću. Mučio bih se peruanskim problemima. Čačkao bih po tuđoj prošlosti, jer sam radoznao i dobronamjeran. Bez reda u glavi, pravio bih ga u državi. Bio bih pravi ambasador mediokritetstva, čije bih interese štitio na svakom mjestu.
    Ali, avaj!
    To samo ostaje san anarhoidnih, problematičnih, nervoznih, nestrpljivih i sopstvenom krivicom neshvaćenih ljudi.

    Matija Bećković
    Na žalost – puk’o

  44. Joseph, 04.10.2012. 00:41:48 [52881]
    Та Црква коју ти упорно нападаш, је била чувар и српског имена, и традиције, и културе, и духовности, и идентитета, кроз сву историју. Она је то и данас. Та Црква је увијек испред народа ишла, и страдала, и иза њега остајала, и опет страдала. Има ли институције која има више моралне стандарде од Цркве Христове? Црква као тијело Христово, је заједница окупљених око Христа, који иду ка Христу следујући његовом примјеру. А од тог примјера, бољег нема, био он стваран или имагинаран.
    josephe molim te ko boga daj jednom navedi konkretno kada i gdje je crkva bila to sto navodiš u prvoj recenici pa da i mi ne ostanemo slijepi kod ociju.koliko ja znam uvjek je bila na strani vlasti ukljucujuci i 500 god turske jer „svaka vlast je od boga“ a poslije su tvoj idol i njemu slicni jebivjetri sve to pozlatili.o tvom znanju i moralu najvise govori koga si stavio za nik, sto taj ne ide srbovati u svoje velje duboko ili u pg i sto prvo ne vaspita svoje dijete pa onda nas ostale.

  45. Vladimir M., 04.10.2012

    Егзибиционизам Владимире, и ништа друго. Као и парада педера. Циљ је искључиво напасти некога или нешто, по могућности традиционално. Бога, вјеру, Св. Саву, ћирилицу, Косовски мит. Важно је да се пљуне. Ко је тебе прозивао јер си безбожник? Или неког педера што је педер? Али не, ти то мораш нагласити људима, пљунути на вјеру и Бога, а педери морају парадирати градом и привлачити пажњу. То је суштина. Све ниске страсти теже егзибиционизму.
    Сад бих ја требао да браним Бећковића? Човјек се сам брани својим текстовима. Или да ја браним Бога? Смијешно и помислити.
    А шта ти радиш на промоцији ћирилице? Шта радиш на добробит заједнице? Шта радиш осим привлачења пажње пљувањем? Човјек је дијете Творца, који је стваратељ, а не рушилац. Шта ти ствараш?

  46. herc64, 04.10.2012.

    Ево теби пар питања на која потражи одговоре, и биће ти јасна моја прва реченица и твоја заблуда: Колико патријараха српских су Турци побили? Колико свештеника набили на колац? Колико глава одрубили? Ко је предводио устанке против Турака? Ко је написао прве реченице на нашем језику? Гдје су биле прве школе и прве штампарије? Ко је сачувао идентитет народа у времену док државе нисмо имали? Ко је саградио храмове које данас УНЕСКО штити? Осликао фреске које УНЕСКО штити? Колико свештеника су побили комунисти?
    У свим периодима, сви напади на српски народ су ишли прво на Цркву. А она је и задња остајала. Ено ти храмова на Косову и монаха у њима окружених парадржавом која им фалсификује историју и идентитет. И сад ти, на линији истих агресора, ту исту Цркву нападаш. Зашто?
    Ставио сам Бећковићеву слику за ник. Поштујем га, као човјека, и као пјесника. Али ето, и ти, као егзибициониста, мораш пљунути на нешто што неко поштује. Зашто?

  47. @ Joseph

    Dragi moj Jozef(kako ti srpski zvuči). Napadam ono što je trulo, vidiš to je se zove sloboda. bog je sranje, riječ vjera nije ekskluzivno pravo religioznih, Sv. Sava je za svoje vrijeme bio uticajan čovjek i radio je dobre stvari ali samo za odabrane(ni to je bio srednji vijek)- znači ništa posebno. Kosovski mit, vojska kneza Lazara se hrabro borila protiv Osmanlija, izgubila i Turci vladali 500g. Bili jači i brojniji, jbg. Srpski narod konstantno živi u prošlosti, zato nas je sve manje i manje.
    A šta ja radim za dobrobit zajednice i ćirilice? E to ti ne mogu reći jer bi to bio egzibicionizam, a ne ova poluanonimna pisanija po portalima.

    Kad dakle daješ milostinju, ne trubi pred sobom, kao što čine licemjeri po zbornicama i po ulicama da ih hvale ljudi. Zaista vam kažem: primili su platu svoju. A ti kad činiš milostinju, da ne zna ljevica tvoja šta čini desnica tvoja. Tako da bude milostinja tvoja tajna.

    Matej(6, 3-4)

    ;););););)

  48. Vladimir M., 04.10.2012.

    Бог је срање? 🙂
    Св. Сава радио добре ствари само за одабране?
    Елаборирај ми ово, молим те. Живо ме занима 🙂

    Наравно да српски народ живи у прошлости, ту се апсолутно слажем. И то га много кошта. Али какве то везе има са Црквом? Ко познаје Цркву, схвата да је утемељење Цркве више у будућности и ономе што ће доћи, него у прошлости. Али да то схватиш мораш ући у Цркву и видјети, а не извана пљувати.
    Имаш и бољи приступ од напада – оно што је труло зацијељуј, што је пало, подигни.
    Какве везе има што ми је ник Joseph и да ли то звучи српски? Зар сам као православни хришћанин ограничен на нешто? Можда у твојој глави бих ја морао бити затуцан, агресиван и неписмен, па зато пишеш. Чини ми се да је баш то разлог…

  49. Vladimir M., 04.10.2012. 10:28:40

    Владимире, нису и не би Турци овладали овим просторима ни тада после Косовског боја, а камоли 500 година дуго, да нису заузели касније Констатинопољ, тадашњу свјетску а Православну метрополу, нешто слично што је данас рецимо Москва!

    То је погурало стварање отоманске империје, наравно да су Турци преузели многа технолошка достигнућа најдуготрајније империје у познатој историји човјечанства Византије!

  50. Religija je sranje, nemam šta tu da se objašnjava. Temelji se na strahu, i samo ona propisuje šta je dobro ili ne. Nema veze da li je to hrišćanstvo, islam, šintiozam, budizam,…Ništa dobro čovječanstvu nije donijela samo stradanje. Uvijek je bila kočnica napretku, svojim neprikosnovenim autoritetom i tumačenjem jedine i prave istine. Kad malo pogledaš istoriju, što je manji uticaj religije to je napredak veći. I nauke, i umjetnosti.
    Sv. Sava nije radio na opismenjavanju naroda, u srednjem vijeku narod je bio malo više od marve. Ubogom seljačetu je bilo maltene nemoguće postati monah, a kamoli sveštenik. No to je bilo takvo vrijeme. Rastko se licemjerno stavlja ispred Vuka, Dositeja, a ko je čuo za Zaharija Orfelina?

  51. Joseph, 04.10.2012. 10:40:21

    Не, не мора он (Владимир) ићи у цркву да би схватио нешто од вјеровања, он је атеиста и то што му нудиш је исто као да он нуди рецимо мени и теби да не идемо у цркву, па да се тад увјери да ли смо и какви смо вјерници!?

    Ја тврдим за себе, а вјерујем и ти исто, да бих и без одласка у цркву био исти вјерник као и испред олтара, јер вјера се носи у себи! Могу да се на свој начин помолим Богу сваки дан, било гдје, за воланом, у води, на ливади, кроз шуму,…било гдје, јер Бог је свуда око нас!

    Црква је институција у духовном устројству због очувања и утврђивања вјере, колико то има значења међу нама обичним грађанима показује колико смо спремни или способни примјенити вјеровање из свакодневнице на будућност!

  52. Чуо сам ја за Орфелина. Не оспоравам га, али реално, за Саву је, у сваком погледу, миноран.
    Св. Сава није радио на описмењавању народа? Па човјек је основао прву јавну болницу код нас, а да није описмењавао народ. Упознај чињенице и реалан буди, па онда пиши.
    Схватање хришћанства као религије која се темељи на страху је потпуно погрешно, и на линији је старих марксистичких критика.
    Хришћанство је религија љубави, Бог хришћански је љубав. И двије највеће заповијести хришћанске немају везе са страхом, него са љубављу према Богу, и према човјеку као његовом образу и дјетету, а нашем брату.
    Ко више цијени човјека него хришћанство дајући му достојанство сина Божијег? И шта је веће од Христове жртве из љубави? Слиједећи Христов примјер, хришћани требају љубити Бога и друге људе, жртвујући свој комфор, па и живот. „Нема љубави веће од ове, да ко живот свој положи за пријатеље своје“.
    Разлози због којих ово није у пракси увијек тако, леже у човјеку, а не у Богу. Најлакше је одбацити Бога. Онда остајеш без икаквих обавеза и можеш слободно пљувати и рушити. Много теже је подизати, и радити.

  53. Vladimir M., 04.10.2012. 10:56:05

    Гријешиш брате, види разлика је између чисте вјере у односу на догму, наука је давала резултате само кад је ишла напоредо са схватањем Бога и божанственог дара у природи, космосу,…

    Не би тек тако Тесла говорио о томе да су његови проналасци само божији дар, он није измислио, већ пронашао..

    Многи други велики научници су на истом фону мишљења о Богу и божанству били, а ми сами сигурно не можемо препознати и утврдити гдје и докле се спушта граница божанство и човјечанство!?

    Скоро сам гледао неку емисију документарац о нацистима и њиховим значајним технолошким открићима, што неки ипак можда тешка срца али морају признати, Браун бивши Хитлеров официр и творац првих ракета „вајс1“ и „вајс2“ с којима су гађали лондонце, касније код американаца био покретач и оснивач Насиног свемирског програма, одакле се кренуло у истраживање космоса….кад су га питали одкуд одједном нацистима такви проналасци и идеје, он је рекао у смислу да су и неке ванземаљске силе имале утицај на то!

  54. rammstein, 04.10.2012.

    Управо на то сам и мислио кад сам му написао да мора ући у Цркву. Не у саму зграду, него у Цркву као заједницу, као вјеру, као однос према Богу и људима.
    Не вриједи му изгледа објашњавати, знаш како пише: Не бацајте бисера својих пред свиње, јер ће их погазити ногама, и окренувши се, растргаће вас“.
    Морам ићи, али да те питам Владимире нешто, и молим те, децидно да ми одговориш: Постоји ли човјек?

  55. Manimo istoriju, treba ići naprijed. Htio bih da se vratim na temu. Meni je bitan sekularizam. Neka se religijski rituali upražnjavaju kod kuće i na mjestima koja su predviđena za to. Jbt kod nas vodovod i kanalizacija imaju slavu, i moje pare troše za te magijske obrede. Ta ista pravoslavna crkva je živjela od ktitorstva, sad se pomaže od strane državnih institucija, od mog poreza! Šta je sa djecom čiji su roditelji ateisti, oni su maltene izopšteni iz zajednice. A to nije mali broj ljudi. I tako dalje…

  56. Vladimir M., 04.10.2012. 11:06:41

    Стефан првовенчани је морао пустити крсташе кроз Србију да се не би и он нашао на њиховој мети, наравно да су крсташи ишли у пљачку како у Константинопољ, тако и Јерусалем и друге градове Блиског Истока.

    Цар Душан се осјећао као наследником Цариградског престола по мајчином роду, јер је она била једна од кнегиња цариградских, пошто је дошло до сукоба двије изузетно јаке племићке породице Кантакузена, Палеолога.
    На све начине су и њега укључивали у тај њихов грађански рат, на крају бајдевај ми Срби нај..бали! x-(

  57. „кад су га питали одкуд одједном нацистима такви проналасци и идеје, он је рекао у смислу да су и неке ванземаљске силе имале утицај на то!“

    Hahahah. Koji urnebesan lik je ovaj herr Rammstein! Čudi me da te vanzemaljske sile tvom pretku ratniku iz šume nisu dale nikakve pronalaske i ideje, već ih dadoše nacistima! Njemu dadoše ljubav prema slovenačkom konjušaru da idu jedan drugom u zagrljaj, a Švabi ideje. Sram ih bilo.

    Lijep pozdrav

  58. Religija i ljubav. Mrtvo slovo na papiru.
    kad god deca u nečemu pogreše, treba ih tući
    batinom (Poslovice 13:24, 20:30 i 23:13–14).
    Ako sutoliko drska da nam uzvrate, trebalo bi da ih ubijemo(Izlazak 21:15, Knjiga Levitska 20:9, Knjiga
    ponovljenih zakona 21:18–21, Marko 7:9-13 i Mateja
    15:4–7).
    Ako bi te podbadao brat tvoj, sin matere
    tvoje, ili sin tvoj ili kći tvoja, ili žena tvoja
    mila, ili prijatelj tvoj koji ti je kao duša
    tvoja, govoreći ti tajno: hajde da služimo
    drugim bogovima… ne pristaj s njim niti ga
    poslušaj; neka ga ne žali oko tvoje, i nemoj
    mu se smilovati niti ga taji, nego ga ubij:
    tvoja ruka nek se prva digne na nj da ga
    ubiješ, pa onda ruka svega naroda. Zaspi ga
    kamenjem da pogine; jer te šćaše odvratiti
    od Gospoda Boga tvojega, koji te je izveo iz
    zemlje Misirske, iz kuće ropske; …Ako za
    kakav grad svoj, koji ti Gospod Bog tvoj dâ
    da u njemu živiš, čuješ gdje govore: iziđoše
    ljudi nevaljali između tebe i otpadiše sve
    koji žive u gradu njihovu, govoreći: hajde
    da služimo drugim bogovima, kojih ne
    poznajete, tada istraži i raspitaj, izvidi
    dobro, pa ako bude istina i doista se učinila
    ona gadna stvar među vama, pobij mačem
    sve koji žive u gradu onom i zatri i njega i
    sve što bi u njemu bilo, i stoku mačem pobij.
    —Knjiga ponovljenih zakona 13:6, 8–15
    A rob tvoj i robinja tvoja što ćeš imati neka
    budu od onijeh naroda koji će biti oko vas,
    od njih kupujte roba i robinju. I između
    stranaca koji budu kod vas, između njih
    kupujte i iz porodica onijeh koji budu
    kod vas, koji se rode u zemlji vašoj, i ti
    neka vam budu imanje. Oni će postati
    vaši i sinova vaših nakon vas, i biće vam
    dostojanje, da vam svaku službu vrše do
    vijeka; ali nad braćom svojom, sinovima
    Izrailjevim, niko nad bratom svojim da ne
    gospodari žestoko.
    —3. knjiga Mojsijeva (Levitska) 25:44–46
    Ako ko proda kćer svoju da bude robinja,
    da ne odlazi kao robovi što odlaze. Ako ne
    bude po volji gospodaru svojemu, i on je
    ne uzme za ženu, neka je pusti na otkupe;
    ali da nema vlasti prodati je u tuđ narod
    učinivši joj nevjeru. Ako li je zaruči sinu
    svojemu, da joj učini po pravu koje imaju
    kćeri. Ako li uzme drugu, da joj ne umali
    hrane ni odijela ni zajednice. Ako joj ovo
    troje ne učini, onda nek otide bez otkupa.
    —2. knjiga Mojsijeva (Izlazak) 21:7–11
    Sluge! slušajte gospodare svoje po tijelu,
    sa strahom i drktanjem, u prostoti srca
    svojega, kao i Hrista….
    —Efescima
    poslanica svetog apostola Pavla 6:5
    Robovi koji su god pod jarmom da pokazuju
    svaku čast svojijem gospodarima, da
    se ne huli na ime Božije i na nauku. A koji
    imaju krštene gospodare, da ne postaju
    nemarljivi za njih što su braća, nego još
    bolje da služe, jer su vjerni i ljubazni,
    zajedničari u blagodati. Ovo uči i svjetuj.
    Ako li ko drukčije uči, i ne pristaje na
    zdrave riječi Gospoda našega Isusa Hrista
    i na nauku pobožnu, nadu se ne znajući
    ništa, nego bolujući od zapitkivanja i
    praznijeh prepiranja, oda šta postaje zavist,
    svađa, huljenje, zle misli…
    —Timotiju poslanica prva

    Ovo je iz starog zavjeta. I reći će neko ali novi zavjet propagira samo praštanje i ljubav! No ne lezi vraže reče isus o slovu staroga zavjeta:
    Jer vam zaista kažem: dokle nebo i zemlja
    stoji, neće nestati ni najmanjega slovca
    ili jedne title iz zakona dok se sve ne
    izvrši. Ako ko pokvari jednu od ovijeh
    najmanjijeh zapovijesti i nauči tako ljude,
    najmanji nazvaće se u carstvu nebeskome;
    a ko izvrši i nauči, taj će se veliki nazvati u
    carstvu nebeskome. Jer vam kažem da ako
    ne bude veća pravda vaša nego književnika
    i fariseja, nećete ući u carstvo nebesko.
    Mateja 5:18–20

  59. Vladimir M

    …Šta je sa djecom čiji su roditelji ateisti, oni su maltene izopšteni iz zajednice. A to nije mali broj ljudi. I tako dalje…

    Организујте параду угрожених атеиста! То је сада ИН…пошто пребацујеш тастатуру на HR, шта те кошта, да то буде на SR – cir!!! Која је то унутрашња „брана“која ти то не дозвољава.

    Остави се тих мондијалистичких срања…

  60. immortal, 04.10.2012. 11:28:20

    Хехехее…ти не можеш што нећеш запети или за претка или за потомка, како год само нек је теби неко за нешто крив!

    Ало јбт па ја сам ти рекао кад су моји претци овдје потписивали повеље са Дубровчанима о слободи кретања људи и њихове робе кроз наше земље, о коришћењу друмова и преноћиштима, тај твој словеначки кекец је вирио из шуме ко дивљи зец, нико није ни знао да постоји!B-)

  61. immortal, 04.10.2012. 12:29:55

    Хмм вараш се, ипак о нама и даље бригу брину како да нас покоре, а кекечеву дежелу су прилично сјебали, тако да се садашњи кекец у њој ништа не пита, исто као и онда кад је био у коњушници…..B-)B-)B-)

    Зато ја овдје пишем стално против додика, ако ниси примјетио, баш зато да нас не би он увалио у кекечеву чорбу!:P

  62. immortal, 04.10.2012. 12:29:55

    И да ти напоменем за владавине мог генија са слике, па ми смо 1993 били готово потпуно у границама Душановог царства…јбг…бранимо само оно што нам је Радован оставио и биће добро свима!B-)

  63. Vladimir M., 04.10.2012. 12:40:29

    B-)

    Ма јок бре…пусти то, добар је он момак, само мора још да учи да се образује, ово кад овако крене ко лопатом на багер, не иде, дај неку логику, повежи, закључи,…то је сврха расправе!;)

  64. immortal, 04.10.2012. 12:48:38

    Хехехе…ништа ти не брини, ми смо овдје чувари пламена, геније је свуда и увијек геније, а то што је утамничен, па јбг и Мендела је био 25 година на робији, па је и томе дошао крај…понизити не можеш никог, ако он сам себе не понизи, доктор се сигурно неће понизити, као што и до сада није!

    Лијеп одпоздрав!:P

  65. Не обраћам се никоме директно и незнам зашто ми ово западе за око!!???

    Побожни православани хришћанин:

    Буди радостан да ти је допуштено да будеш побожни православни хришћанин. Али исто тако плачи и тугуј за непобожнима и неверујућима који ходе у тами, у рукама ђавола.

    …ДУША И ХРИСТ СУ ТИ НЕПХОДНИ…ТО ДВОЈЕ ЧУВАЈ – НЕМОЈ ДА ИХ ИЗГУБИШ… (Св. Козма Атолски)

  66. И шта је суштина? Да нама неће бити боље док Црква заједно са педерима не буде парадирала, а патријарх посјећивао изложбе које се изругују Христу? Можда најбоље да и неког педера за патријарха изаберемо на демократским принципима… 🙂

    Радован ратни злочинац? Наравно да јест. Откуд му право да стане испред демократски и проевропски оријентисаног поглавника Туђмана и мирољубивог, програђанског муслимана, аутора Исламске декларације и Ханџар-дивизионара Алије Изметбеговића? И нека је у Хагу, смрад српски. Он ће се супротстављати хуманитарној мисији Патриотске лиге! Шта он има бити српски вођа, кад толико бољих странаца од њега има.
    Искрено, драги коментатори, јел вас неко плаћа да мрзите и блатите, или то радите сами из себе?

  67. Jа не разумем да се неко свети Библији или Курану преко педерског перформанса у Београду??

    Шта је порука нечег што ће погледати тек 100 или 200 људи, а чувати и обезбјеђивати то 1000 или 2000 полицајаца?
    Да ли је то уметничка слобода, да се права хомића остварују цртајући Христа за столом са полунагим проституткама?

    Ми хришћани немамо комплекс од тога, за разлику од срџбе арапа, али да ли ту нашу толеранцију треба претварати у тотлано понижење?
    Нико у Србији није спалио Шведску амбасаду због тих слика, али да ли их треба и хејловати? Да би по вама било боље педерској и лезбо популацији??
    А јбт свашта се и овдје може прочитати!

    Шта је порука педерског бала, ако тих 200 будала хоће да шпетају, а већина то не дозвољава, јер и у Уставу стоји клаузула о моралним правима, не само о оним физиолошким тј физичким!?
    Шта ће они поручити народу, ако мора од тог истог народа да их брани 10 хиљада пандура??:-o

  68. Па нека ти се гади, ко ти брани? Твој проблем је егзибиционизам, а не мржња и гађење. Шта било кога брига шта се теби гади? Шта било кога брига што је неко педер? Ви морате да се експонирате, то је проблем.
    Некоректно је имати двоструке аршине према Цркви у том случају, знаш…
    А теза да је Христос мржња говори колико заправо познајеш оно што ти се гади. Жао ми је што је тако. Али ти не браним, нити те пљујем. Сам бираш.

  69. Šta ti razumiješ, moj Josephe? Gledaj ovo šta si napisao:

    „И шта је суштина? Да нама неће бити боље док Црква заједно са педерима не буде парадирала, а патријарх посјећивао изложбе које се изругују Христу? Можда најбоље да и неког педера за патријарха изаберемо на демократским принципима…“

    Ko kaže da patrijarh treba da ide na izložbu, a crkva na paradu? Ko kaže da Tuđman i Izetbegović nisu ratni zločinci? Ko kaže da je u zatvoru smrad srpski? Za koga ti radiš kad izvrćeš tuđe riječi i lažeš? Jesi li ti za svoje laganje i izvrtanje riječi plaćen ili ti je to hobi ili si naprosto samo jako ograničen? Možeš li eksplicitno odgovoriti kao što sam ja tebi?

    Lijep pozdrav

  70. Tolerancija hrišćana i muslimana se pokazala u ovom posljednjem ratu. Stvar je u tome da niko nije sjeo i razgovarao sa predstavnicima lgtb zajednice ili kakosevećzove te im lijepo objasnio da ionako živimo teško i sad vi nešto tu palmudite. Već odmah, ubij, zakolji, zgazi. Jel’ to hrišćanstvo? Izađite ljudi malo među našu mladež i slušajte ih, crnci su crnčuge i čamuge, kao i Romi, Bošnjaci u Hrvati su balije i ustaše, sutra bi većina njih uzela ponovo puške i u rat. A ovamo se krste svaki put kad čuju zvona sa crkve. I na drugoj strani je isto, možda i gore. Jel’ to ta tolerancija? A priče o pederskom lobiju stavljam u isti koš sa piramidama u Visokom i cionističkoj globalnoj zavjeri.

  71. Рамштајн, нисам се одјавила. 😀

    Похвала теби и Joseph- у.

    Владимире, до стратегије, коју обоје очекујемо и надамо јој се, ајде да видимо шта ми као појединци можемо да урадимо. Па и у случају ћирилице. Можда је наш проблем што увијек нешто очекујемо „са вишег нивоа“. Користимо ћирилицу као појединци у свакодневном животу, па и у коментарима на порталу. Ма како се то чинило мало и безначајно… заправо није.

  72. Pozdrav anja, prije svega izvinjavam se na onoj kvalifikaciji da lupetate/aš.
    Svijet se počinje spasavati spasavajući jednog čovjeka; sve ostalo je ili grandiozna romantika ili politika.
    To mi je nešto čime se vodim. Na tome radim, sa klincima crtamo ćirilična slova jer su veoma stilski lijepa, strancima kupujemo majice, i knjige na ćirilici, i zainteresujemo na jedan lijep način.
    Slova Ж, Ш, Љ su mi uvijek bila fascinantna pogotovo kad su stilizovana. Moćna su. Pišem mali nesuvislo ali moram ići uskoro.

  73. Vladimir M., 04.10.2012

    zašto ova sedmica djeteta nije posvećena azbuci, pa da sijeli grad bude okićen slovima kao za NG, da slova skaču, trče lete, kako bi to bila lijepa poruka, …
    Ово ти потписујем.

    Што се тиче питања, само сам јако ограничен. Али опет си промашио суштину коментаром. Мене је згрозило кад су прије пар мјесеци након побједе Србије над Хрватском у ватерполу по Бањалуци скандирали убиј Хрвата, да Шиптар нема брата“. Али какве то има везе са Христом. Црква треба повећати своју улогу у друштву, и лично мислим да би њена већа ангажованост утицала на смањење такве мржње.

  74. Vladimir M., 04.10.2012. 15:00:14

    О-оо хоћеш рећи да су атеисти-комунисти били хуманитарни радници у било ком рату??
    Вјерско-грађански рат није мјесто испитивања ничије толеранције, то је најгори и најокрутнији рат, а ми добро видимо ко такве ратове намеће!

    Сирија би нам могла отоворити очи, ако није до сад Либија, Ирак, Афганистан,…Косово, БиХ, СФРЈ,….

    Све је то исти злочиначки образац, ви нама своје ресурсе, а ми вама томахавк-демократију!

    Генерално нико не може и нема на основу чега осудити српски народ за ксенофобију, за расизам и друге ствари, па погледајте како странци живе и долазе у Београд као у било коју европску престоницу, нико их не гледа попријеко зато што су црне коже, а поготово не студенти Богословије!?

    Зато бих те замолио да не подмећеш такве подвале, нисмо ми ни ћорави, ни излапели да не знамо шта јест, а шта није!

  75. Mislim da sam napisao dovoljno o religiji, ili prihvati ili nemoj, dok god se miješa u moj život, u sekularnoj zemlji, ima da se borim.
    Ja slušam stalno omladinu kako priča i u BL i SA i MO i drugim gradovima. Rasisti, ksenofobi, nacionalisti, džaba ti sve tako je.
    A rat ti niko ne može nametnuti ako ti nećeš, opet džaba ti priča.

  76. Хммм занимљиво како само мали и сиромашни народи воле рат, а налазе се у пребогатим природним ресурсима, нафте, воде,… а с друге стране богати немају потребу да се између себе закрве, иако немају никаквих ресурса!

    Нико те не пита хоћеш ли или нећеш рат, да ли је неко Србију питао јел’ нећеш да те бомбардујемо? 1999? Да ли је неко из Србије рекао ми волимо рат, бомбардујте нас молимо вас, иако вас нећемо ни видјети голим оком на нашем небу, али ето дочекаћемо ваше томахавке аплаузом или сузама??
    Ма дај јбт како те није срамота!?

  77. Vladimir M., 04.10.2012

    Прихватам ја да си ти такав, то ти и говорим од почетка. Прихватам и да педери воле да парадирају, и да фарисеји распињу Христа, а „умјетници“ се томе изругују. Све ја то прихватам. Не одобравам. Али прихватам. Себи си такав. Само те покушавам схватити боље.

    Нико не може наметнути рат? Стварно, добро ти Рамштајн одговори.
    Стиди се жртава. Није Бог изгледа једино што си одбацио…

  78. Често људи погрешно тумаче национализам. Национализам није исто што и шовинизам, постоји значајна разлика о којој би требало да се води рачуна.

    Коријен свих проблема јесте што се свако декларише као вјерник. Међутим, мало је правих вјерника. Захваљујући понашању оних који су вјерници само декларативно они који су противници религије често извлаче закључке, што је опет такође погрешно.

    У секуларној држави свако има право на став, и вјерник и атеиста. Забранити некоме да упути молбу или захтјев или да изрази свој став није у складу са пропагирањем слободе говора, мишљења итд. Они који су против ове иницијативе патријарха Иринеја тиме демантују себе. И патријарх и сваки појединац има право на мишљење, молбу, иницијативу, захтјев.

    Мислим да су проблем крајности и да генерално прави вјерници никада не улазе у једну или другу крајност. Сви треба да поштују другог. Ако неко вјерује у Бога или иде у цркву нико не треба да исмијава његово вјеровање нити да то зове погрдним именима. Не треба људима наметати своје мишљењe, а превише смо имали таквих случајева у нашој историји.

    Српска православна црква је много урадила на описмењавању народа, очувању моралних вриједности код Срба и ту улогу нико не може да умањи. Од када се црква мање пита или уопште не пита ми смо изгубли и на националном идентитету, морално смо посрнули у ових 100- ак или нешто мање година упорног бјежања од цркве.

    Све може да се постигне разумијевањем и поштовањем туђег мишљења. Мислим да су прави вјерници у већој предности јер је њима смиреност и способност да саслушају јача страна.

    Ево једног текста владике Николаја на тему нападе на свештенике којој смо склони. Увијек је било, а и данас живимо у времену у којем се свако бави свачим. Има и свештеника којима можда можемо много тога да замјеримо. Ипак, ево шта владика Николај каже на ту тему (атеисти не морају да читају 🙂 ако не желе):
    „Поштујте браћо, свештенике своје.Они су слуге Христове и представници апостола Христових.Њихова је служба тешка, њихова одговорност пред Богом огромна.Они се моле Богу за све нас.Они својим рукама и молитвама припремају Св.причешће, којим се ви са Богом сједињујете.Они вас дочекују кад се рађате, они вас испраћају кад умирете.Они за вас Богу одговарају.

    Свети Сава је рекао:“Ако је поп грешан , молитва његова није грешна“.Не осуђујте свога свештеника, не ружите га, не гоните га.За своје грехе он ће одговарати Богу више него ли ви за своје, јер је свештеник Бога живога.Ако је свештеник грешан,поштуј га и поштовањем ћеш га застидети и он ће се поправити. Ако ли га осуђујеш и ружиш, он ће постати још гори.Поштујте браћо , свештенике своје.Немојте се правити у духовним стварима од свештеника.И ако све не твори што треба творити , по слабости својој, он зна шта треба говорити.Питајте га о путу спасења и слушајте речи његове.Молите га да вам објасни и он ће вам објаснити .Ја сам исповедио неке , који су се кајали што су осуђивали свога свештеника.

    Свештеник има свој суд и свога судију.И ако греши, знајте, да га казна неће обићи.Но , немојте му ви бити судија.Он велико бреме носи и велику одговорност има.Отуда је и његово спасење теже него ваше.

    Зато вас молим ,браћо , поштујте свештенике своје“.

  79. Vladimire, imas puno pravo od Boga, da u njega ne vjerujes ali ko ti daje pravo da kazes da je religija sranje. Ti obican smrtnik, nesto sto postoji hiljadama godina nemas pravo da nazivas sranjem. Nemam ni ja niti bilo ko. Koliko vidim ovdje te niko ne ubjedjuje da Bog postoji niti prisiljava da u njega vjerujes, pa bih te ljubazno zamolio da ne iznosis stavove da je religija sranje, jer time na najbolji nacin pokazujes koliki si glupan i koliko nista u zivotu nisi naucio. Nemoj se zacuditi ako ti se dogodi neka tragedija u zivotu ako vec i nije, jer znam nekoliko takvih likova i nijedan se u zivotu nije usrecio, a svaki je mislio da je popasao svu pamet svijeta. Dobro ovo zapamti najozbiljnije ti kazem.
    Takodje moram da naglasim da vecu glupost odavno nisam cuo od te tvoje „Rat ti niko ne moze nametnuti ako ga ti ne zelis“. U stvari kad malo bolje razmislim jos ti i u pravu, ali ima jedan drugi problem. Ako neko hoce da ti nametne rat, ti imas dvije opcije a to su ratovati ili dozvoliti da budes zbrisan. Zar je vijetnamski narod trebao dozvoliti da bude zbrisan samo zato sto ga je napala mocna Amerika? Ne druze, on je hrabro uzvratio, odbranio svoju slobodu i otjerao govna sa svoje zemlje. Tebe ocigledno moze svako da je.e kako hoce sto se vidi iz tvojih stavova ali moras i ti da prihvatis da smo mi drugaciji od tebe i da ne treba da nam nameces svoje bolesne stavove. A jos manje da trebas tako agresivno da branis populaciju kojoj kako si rekao ne pripadas. Pusti ih i njihova prava, i pusti nas da ih osudjujemo i gledaj svoja posla. Neka se sami bore za svoja prava a ti ako imas viska energije zaradi koju marku za sirotinju, imamo ih na pretek. Ucini nesto dobro u zivotu jer ocigledno nikad nisi, pa ce te se i Bog sjetiti i shvatices koliko si u zabludi.

  80. herc64, 04.10.2012
    Пошто не знаш ништа (према својим ријечима) о улози Цркве у историји српског народа, сматрам да би било најбоље да почнеш са читањем. Препоручио бих ти прво основну литературу, „Историја Срба“ од Ћоровића, „Свети Сава“ Милоша Црњанског. Након тога ми се јави, препоручићу ти даље, или ако имаш неко питање одговорити или упутити некоме ко то зна боље од мене.

    Али ево, само првих пар реченица, из списа Милоша Црњанског, за ове што рекоше горе да Св. Сава није радио на описмењавању народа:
    „Када се пише живот Светог Саве, пише се у ствари почетак наше просвете у Средњем веку. Његова личност и његов рад били су извор, вековима, српске културе…Историја српске средњевековне просвећености почиње, искључиво, Светим Савом, као да је пре њега није ни било.“

  81. Joseph, 04.10.2012. 10:10:28 [52918]
    herc64, 04.10.2012.

    Ево теби пар питања на која потражи одговоре, и биће ти јасна моја прва реченица и твоја заблуда: Колико патријараха српских су Турци побили? Колико свештеника набили на колац? Колико глава одрубили? Ко је предводио устанке против Турака? Ко је написао прве реченице на нашем језику? Гдје су биле прве школе и прве штампарије? Ко је сачувао идентитет народа у времену док државе нисмо имали? Ко је саградио храмове које данас УНЕСКО штити? Осликао фреске које УНЕСКО штити? Колико свештеника су побили комунисти?
    posto ocigledno nemas pojma o cemu pises da ti objasnim.turci su ubili dva srpska patrijarha i za treceg se sumnja sto je statisticki daleko manje nego sto je stradao narod i statisticki manje nego sto ih je ubila srpska drzava(Varnava).koliko svestenika su nabili na kolac ne znam ali sigurno procentualno manje nego prostog naroda jeer su i tada popovi umjeli cuvat svoju guzicu isto kao i danas uostalom za vrijeme pet patrijarha sokolovica koji su bili blizak rod mehmed pase sokolovica su imali su sve moguce povlastice sto se za narod ne bi moglo reci a povlastice i cak izdrzavanje su imali jos neki patrijarsi pod turcima a zna se kako se to zasluzuje.
    ustanke protiv turaka su najmanje predvodili popovi,zna se za protu Mateju i Zimonjica ostali su bili na drugoj strani.prve recenice i knjige su napisali svestenici zato sto su prakticno imali monopol na pismenost vjerovatno je i tad kao i danas bilo puno ljudi koji su zeljeli uciti ili bar dovoljno bistrih da vide da je lakse drzati pero nego motiku ali nisu bili u prilici kao ni danas.
    narodni identitet je mogao sacuvati samo narod ali ni tu nismo bili bas sjajni pa tako danas u turskoj zivi oko 6 miliona ljudi srpskog porijekla sto svakako nije na ponos spc a ni tavima kao ti.
    manastire i freske su napravili ondasnji tajkuni da bi okajali grijehe sto su narodu gulili kozu.
    i na kraju znas li ko je autor onog „trecinu pobiti,trecinu pokrstiti a trecinu protjerati“ da ti kazem da nije pavelic.

  82. Nije problem u pravu slobode govora, to apsolutno ima i SPS i Irinej, ali nema pravo da salje popove na barikade protiv parade.Prosli put su popovi zapoceli tucu u Beogradu.Ko im daje to pravo???Neka se drze cekve i Biblije,a neka ostave narod da odluci da li ce ici na paradu ili ne.Jednako pravo imaju omoseksualci da odluce da li ce paradirati ili ne.Pravoslavlje nema veze sa ovim sto Irenej radi sa svojim popovima, cine sramotu vjeri i vjernicima….

  83. herc64, 04.10.2012. 19:42:27

    Хмм..чуди ме ако си из Херцеговине, да си заборавио поменути Попа Мила Јововића, а поготово прије њега св Петра Цетињског, па и Владике Данила!?
    Ова двојица су имали значајну улогу у предвођењу брђанског народа у борби за Слободу, четири нахије, катунска, љешанска, црмничка и бјелопавлићка су ферманом добиле аутономију послије тих значајних борби црногорских Срба!

  84. Odlično je da se napokon malo dignu ljudi koji su protiv dogmi i neznanja, makar to bilo i ovako poluanonimno na portalima. G-din Miroslav Gavrilović je mogao napisati da se on i sinod lično protive tome, i apeluju na građane da se ne odazivaju. Ali dotični gospodin ‘moli i ZAHTEVA’. Kako može ići molba i zahtjev jedno uz drugo. Isto ovako ću reagovati i reagovao sam prema bilo kome ko se predstavlja kao vrhovni autoritet i traži zabranu nečega što ne ugrožava nikog.

    I samo da još odgovorim maxonu. Mladiću, vidiš to što sam ateista čini da i nisam praznovjeran. Imam solidan život, dobro zarađujem, putujem, radim na stalnom napretku, pomažem koliko mogu i hoću(nemam potrebu čistiti savjest kao većina religioznih). Pomalo sam egoista, licemjer, nekad glup, lud, nekad bljesnem. Sve u svemu mediokritet, ali koji misli svojom glavom. I da, egzibicionista što reče komšija Jozef. B-)

  85. immortal, 04.10.2012. 15:58:26

    јбт па ти не знаш да будеш оригиналан, стално преписујеш од мене изразе, а тамо се нешто ложиш на мантру пере луковића….пииих..јадних ли „космополита“, ако смо на вас спали!x-(

    петар луковић и рајко васић су једнојајчани близанци!

  86. Nema dvojbe da je ova izložma sramota za sve one koji ju podržavaju. Sa slobodom mogu da kažem iz perspektive pogleda jednog hrišćanina da je definitivno jedan od najvećih grijehova Isusu Hristu dodavati bilo koje osobine a pogotovo ne ovako hulne i nečastive.

    No kako to sa sigurnošću mogu da tvrdim u komparaciji sa Svetim Pismom tako isto mogu da tvrdim da je suvišan i svaki sud na ovu gestu. Sud nije na nama većma je na nama da stražimo i pratimo znakove. Definitivno će homoseksualizam da ovlada ne samo Srbijom većm,a avaj cijelim svijetom. Svidjelo se nama ili ne. Ići će se do te mjere da će ne samo homoseksualizam biti normalna pojava većma će i poligamija i sadomazohizam kao i podofilizam a ostale razvratnosti poput incesta biti podržane u društvu koje nam slijedi.

    Božiji narod će imati samo jednu mogućnost a to je da bježi u brda i gore i tako da se spašava!!

    Shabat shalom alehem!
    (Mir subotnji Božiji vam želim)

  87. Ja zivim u zemlji gdje su parade homoseksualaca normalna stvar, ali niko,osim njih, ne obraca paznju na to.Isto tako homoseksualizam nije zavladao USA, niti hoce,ali ako se neko nekada naruga Alahu zasto ne i Hristu.Nije lijepo ali ne treba zbog toga ratovati.U Srbiji kao i u USA zive i drugi vjernici, ateisti, agnostici.Nema pravo SPC da prijeti,zbog necega sto je svjetovna stvar,a jos manje da se petlja.A sto se tice [edofilije koja je spomenuta,pd nje uveliko su „oboljeli“ mnogi u SPC pa niko ne trazi ukidanje SPC…cak nisu ni krivicno gonjeni…

    Civilizacija je uvijek u opasnosti kad oni koji nisu naučili slušati dobiju pravo
    zapovijedati.

  88. Све је то ствар културе и дијалога у секуларној држави. Сви имају своја права, само држава мора да одреди којим их интензитетом и редослиједом испуњавају.

    Једино што смета је да они који заступају секуларизам и права појединца готово увијек пишу латиницом и то сматрају нечим модерним и паметним. Заправо су обични копиранти и полтрони народа који нас упорно покушавају затрти.

    Што неко не би могао заговарати секуларно друштво, а писати ћирилицом као ја?

    Иринеј има право да прича шта год хоће, на Дачићу је да одлучи да ли ће му те молбе које је изнио услишити. Лично мислим да је прича око геј параде заправо скретање пажње са правих проблема србије, као што су статус Косова, економија у хаосу и корупција у цвијету младости.

  89. magnaterra, kaže:
    Ja zivim u zemlji gdje su parade homoseksualaca normalna stvar, ali niko,osim njih, ne obraca paznju na to……..Nema pravo SPC da prijeti,zbog necega sto je svjetovna stvar,a jos manje da se petlja.A sto se tice [edofilije koja je spomenuta,pd nje uveliko su „oboljeli“ mnogi u SPC pa niko ne trazi ukidanje SPC…cak nisu ni krivicno gonjeni…
    ———————————————————–

    Nije stvar a ni mjerilo šta je to u svijetu normalno jer svijet neodlučuje o tim normama. O tim normama odlučuje njegov Tvorac a to je Bog Isus Hrist. On kaže da je homoseksualizam zabranjen i to je norma i mjerilo. Svijet ima sve na raspolaganje ali mu sve nije na korist. nevidim ijedan segment ni činjenicu kako bi to homoseksualizam vbio na korist čovjeku sem razvratne zadovoljštine koja truje oko sebeb i ostale.
    Očit primjer imamo u Sodomi i Gomori koju je Gospod zatro iz tih razloga jer su bile to veoma razvijene civilizacije koje nijesu marile za normativnim principima većma su se povodile i organizovale po principu ličnih interesa. Homoseksualizam je bio u tim sredinama jedna od jako jako po njihovim mjerilima normalna stvar. Oni nijesu htjeli da prihvate Božije principe i to ih je odvelo u propast. Biće magnaterra da se vi nalazite u jednoj takvoj sredini koja je sama sebi normalna ali svima ostalima nije. SPAŠAVAJTE SE DOK IMATE VREMENA.

    Shalom!!

  90. Кифла, kaže:
    Све је то ствар културе и дијалога у секуларној држави. Сви имају своја права, само држава мора да одреди којим их интензитетом и редослиједом испуњавају.
    ————————————————————

    Kultura i dijalog u sekularnoj državi nemogu da postoje niti vjernik i sama vjera mogu da podrže bilo kakv prijedlog te kulture. Nikad nemože da vodstvo čovjeka bude iznad vodstva Boga. Jedini pravi i istiniti sistem jeste teokratski sistem a ne sekularni zbog toga imamo probleme a ne zarad nekih redosleda ili principa.

    Zastupati sekularizam je isto kao zastupati da se vlast nad roditeljima da njihovoj djeci. Koji god redosled tu da postavimo nijedan neće biti dobar.

    Shalom alehem!!

  91. SIPA
    Ja zivim u Sjedinjenim Americkim drzavama, poprilicno dugo i pored losih prognoza, kraj USA nije na vidiku.Ta mjerila o kojima procate su za VJRNIKE, a oni nisu sami na ovom svijetu.Vi ih zovete nevjernicima a ja ateistima i agnosticima.Na ovom svijetu postoji civilni svijet,zakoni, drzave,nauka koji postoje dugo i stalno se razvijaju.Vjere su stale,narocito pravoslavna i katolicka u srednjem vijeku.Kako moze mlad nezavisni intelektualac iznjedren u svijetu eksplozije egzaktne nauke, da prihvati tezu da je Bog stvorio covjeka bez dokaza, na rijec….Kako moze da prihvati da je vjera iznad drzavnog drustva po pitanju morala,kad postoje institucije koje se bave tim pitanjima.Problem vas je sto mislite da su svi vjernici i da svi vjernioci,mislim na sve konfesije,misle isto sto nije tascno. SPC ,ne pravoslavlje, se ponasa kao radikalni islam/ ista je matrica…Ja ne podrzavam homoseksualizam kao pojavu i nisam homoseksualac ali podrzavam njihova prava koja su ista kao moja ili vasa.Vi imate pravo da se verbalno borite za svoje misljenje, da se obracate vjernicima, propagirate to sto zelite, ali bez prijetnji i sile koja se prosipala u Beogradu prije dvije godine.Sticaj je okolnosti u Srbiji da vam trenutna vlast i SANU idu na ruku ali ni to nece dovijeka.To sto Patrijah naredi(ili zamoli) predjedniku vlade da zabrani paradu ponosa i on to uradi mopze da se desi samo u Srbiji i Rusiji.Dacic je,da mu je pameti kao jezika,trebao to uraditi sam ili odobriti sam,bez Patrijarha.A o teokratskom sitemu vladanja drzavom je smijesno pricati u ovo vrijeme,narocito u Evropi.Osvjestite se,nema vise (javno) komunista ali nije srednji vijek.Ja zastupam sekularizam jer nisam vjernik i pomirite se sa tim da takvih kao sto sam ja ima vise nego sto bi pozeljeli.O Bogu se moze raspravljati ali ne sa aspetkta popova,oni nisu bozanska stvorenja,mada mnogi misle da jesu, a Biblija ima univerzalne vrijednosti koje osporavaju bas svestenici koji na radilkalan,nasilan nacin zele nametnuti drustvu.Pojam drustva je siri od pojma vjere.Mislim da je diskusija simpaticna ali ne vodi nicemu jer su razliciti aspekti i ralicite drustvene kategorije.Meni je logicno vase razmisljanje, jer ste ocito vjernik, a moguce i svestenik, ali ne pokusavajte me preobratiti ili uvjeriti u nesto sto ne vjerujem.Iza mene stoji takodjer dugogodisnje ucenje i znanje koje ide u prilog mog razmisljanju.
    I za kraj, meni bi bilo logicno da crkva izvede vjernike na ulicu zato sto tesko zive i sto su siromasni, a ne zato da napadaju homoseksualce, koji su cinjenica i tu SPC nece nista promjeniti…
    Svako dobro !

  92. magnaterra

    Tako je brate moj ja sam propovjednik im vijernik koji cijeni vaše stavove i razmniščljanja. Svakako da vas podržavam u misli da netreba se silom ophoditi niti nastupati to nikad nije bilo Božije stajalište. Sila se samo upotrebljava u slučajevima kad je nemoguće izbjeći istu.

    Izuzteno mi je drago da vi mancipirate situaciju kao što mi je to drago još draže mi je da imate tu mogućnost sagledati stvar iz aspekta realnosti a realnost jhe takva da je samo jedna apsolutna misao Tvorac i Rukovoditelj svega živog i neživog. Mi teisti kažemo to je Bog hrišćani Isus Hrist islamisti alah itd.
    Što se tiče prava homoseksualaca oni btrate moj imaju samo jedno pravo a to je pravo na iječenje. Sve homoseksualce treba liječiti. Oni su bolesni ljudi i tu nema šta da se mnogo diskutuje. Oni nemogu imati nikakva druga prava.
    Na ovome bi svijet koji vi zastupate trebao stati i apelovati a ne im dozvoljavati neka druga prava pa iz tih prava proizađe njihov bolesni postupak. Bolesni ljudi svakako da imaju pravo na liječenje ovo govorim kao otac i roditelj ne kao vjernik.

    Kao vjernik mogu da kažem da se nemože kritikovati nešto što se nepoznaje niti da se isto može osporavati. Vi uz dužno poštovanje koliko god da ste učeni još trebate učiti o vjeri i hrišćanstvu i islamu da biste zastupali te stavove, jer se iz vaših pisanj vidi da nemate osnovno znanje o vjeri kad institucije današnje i školstvo današnje komparišete sa vjerom i znanjem vjere koje je nadaleko veće nego li je nauka sama. Široke su to oblasti da bih svaku subjektivno rastavljao u ovom momentu ali pred nama je svakako pa ako uđemo dublje segmentiraćemo i precizirati svaku stavku ponaosob.

    Shalom!!

  93. magnaterra

    Tako je brate moj ja sam propovjednik im vijernik koji cijeni vaše stavove i razmniščljanja. Svakako da vas podržavam u misli da netreba se silom ophoditi niti nastupati to nikad nije bilo Božije stajalište. Sila se samo upotrebljava u slučajevima kad je nemoguće izbjeći istu.

    Izuzteno mi je drago da vi mancipirate situaciju kao što mi je to drago još draže mi je da imate tu mogućnost sagledati stvar iz aspekta realnosti a realnost jhe takva da je samo jedna apsolutna misao Tvorac i Rukovoditelj svega živog i neživog. Mi teisti kažemo to je Bog hrišćani Isus Hrist islamisti alah itd.
    Što se tiče prava homoseksualaca oni btrate moj imaju samo jedno pravo a to je pravo na iječenje. Sve homoseksualce treba liječiti. Oni su bolesni ljudi i tu nema šta da se mnogo diskutuje. Oni nemogu imati nikakva druga prava.
    Na ovome bi svijet koji vi zastupate trebao stati i apelovati a ne im dozvoljavati neka druga prava pa iz tih prava proizađe njihov bolesni postupak. Bolesni ljudi svakako da imaju pravo na liječenje ovo govorim kao otac i roditelj ne kao vjernik.

    Kao vjernik mogu da kažem da se nemože kritikovati nešto što se nepoznaje niti da se isto može osporavati. Vi uz dužno poštovanje koliko god da ste učeni još trebate učiti o vjeri i hrišćanstvu i islamu da biste zastupali te stavove, jer se iz vaših pisanj vidi da nemate osnovno znanje o vjeri kad institucije današnje i školstvo današnje komparišete sa vjerom i znanjem vjere koje je nadaleko veće nego li je nauka sama. Široke su to oblasti da bih svaku subjektivno rastavljao u ovom momentu ali pred nama je svakako pa ako uđemo dublje segmentiraćemo i precizirati svaku stavku ponaosob.

    Shalom!!

  94. magnaterra, kaže:
    Ja zivim u Sjedinjenim Americkim drzavama, poprilicno dugo i pored losih prognoza, kraj USA nije na vidiku.Ta mjerila o kojima procate su za VJRNIKE, a oni nisu sami na ovom svijetu.Vi ih zovete nevjernicima a ja ateistima i agnosticima.Na ovom svijetu postoji civilni svijet,zakoni, drzave,nauka koji postoje dugo i stalno se razvijaju.Vjere su stale,narocito pravoslavna i katolicka u srednjem vijeku.
    ———————————————————–

    Loša prognoza nije u tom domenu u kom vi vidite većma je u dmenu apsolutne vlasti. Amerika je, tačnije USA je, prema Svetom Pismu druga zvijer koja je vojno-politička sila koja će dominirati sve do poslednjeg dana. Neće pasti niti će se raspasti. Svakim danom će biti sve jača i jača. Ono što Vatikan nebude mogao ostavriti milom ostvariće silom preko Amerike. Konačno uništenje Amerike će biti kad Isus dođe i to skroz u poslednji dan a do tog datuma neznamo koliko ima vremena i nemoguće ga je izračunati i predvidjeti. Okvirno se može odrediti vrijeme ali ne i tačno. Ali postoji drugi dio svjedočasntva koji kaže da će vrijeme za pokajanje i spasenje biti kraće od vremena viljivog uništenja a pošto neznamo kad je to vrijeme uništenja grijeha valja se zabrinuti i poduzeti korake da bi se spaili otud moj savjet vama da se spašavate dok je još vrijeme jer naše nije sutra prijatelju bili mi vjernici ili nevjernici niko od nas nezna šta nas čeka u idućih sat vreman a kamoli na duži period.

    Što se tiče ateista nema problema s njima svako ima pravo da bira prema svom izboru. Ja niti vršim pritisak niti namećem vjeru ikome. Sa ateistom mogu porazgovarati u skladu njegovih domena shvatanja a tako i sa agnostikom. dakle stvar je činjenice koju svako od nas njeguje. Nekome je spoznaja manja nekome veća i tu smo da razmijenimo iste a ne da se forsiramo po pitanju indokrinacije koja je kao što ste i sami kazali nus proizvod srednjeg vijeka.

    Shalom!!

  95. magnaterra, kaže:
    Vjere su stale,narocito pravoslavna i katolicka u srednjem vijeku.Kako moze mlad nezavisni intelektualac iznjedren u svijetu eksplozije egzaktne nauke, da prihvati tezu da je Bog stvorio covjeka bez dokaza, na rijec….Kako moze da prihvati da je vjera iznad drzavnog drustva po pitanju morala,kad postoje institucije koje se bave tim pitanjima.Problem vas je sto mislite da su svi vjernici i da svi vjernioci,mislim na sve konfesije,misle isto sto nije tascno.
    ———————————————————

    Moram da vas obavijestim da ja ne pišem sa stava pravoslavca već sa stava biblističara. Vjeru nedoživljavam kroz prizmu SPC ili bilo koje hrišćanske denominacije. Sa ateizma sam prešao na teizam svjesnom odlukom. Razlog za to je upravo spoznaja da moji ateistički stavovi nijesu bili opravdani i da dokaze za koje sam tvrdio da nepostoje za Boga u biti nijesam poznavao. Stvaranje nemora da se dokaže da bi se dokazo Bog i to nije ključno za postojanost Boga. Nevidim u čemu bi bio problem kod toga. Sveto Pismo se uošte i nebavi tim dokazivanjem koliko se bavi isključivo problemom grijeha i njegoivom kulminacijom na zemlji. Pismo kao Božija objava se samo indirektno dotiče teme stvaranja a subjekt svoje interpretacija stavlja na spasenje u vječni život koji će biti nakon uništenja grijeha na zemlji.

    Vjera danas nije iznad državnih organa ali ju je Bog zamislio da bude. Ljudi imaju slobodan izbor i oni odlučuju za sebe. Demokratija je jedan od oblika tog zagovaranja i jedan od veoma nefunkcionalnih sistema. Ako je tako onda bi jedno demokratsko društvo trebalo da svo stanovništvo odškoluje kako bi racionalno moglo donositi odluke tek tad bi imali kvalitetne izbore za odluku i sl. A dok god narkoman ili alkoholičar ili nepismeni imaju pravo učešća u odlukama to nije nikakav realan sud tj odluka većma je samo igra brojeva. Ako uzmemo statistiku da od 100% populacije samo 25% završi visoku školu i od tih 25% samo 3% uspije da istu realizuje u vlastitom životu imamo slučaj da od 100 ljudi imamo 25 školovanih a od tih školovanih 0.75 ljudi uspješnih. Što znači da validne odluke od 100 ljudi ima samo 0.75 ljudi, a svih 100 učestvuje na izborima i svi se bore za prava. Ako je tako zašto to društvo bira kvalifikaciju za posao kad po ovoj logici demokratskoj može i ribar da bude zidar ili automehaničar da bude pilot. Kad je tako ajmo uzeti dva alkoholičara neka padobrancima poakuju padobrane zašto da kvalifikujemo ljude za padobranske tehničare i sl.

    To je tako jer se traži da pametni manipulišu glupima, sve se bira sa kvalifikacijama samo ne i državno vodstvo. Dosjetilo se onih 3% kako će zavesti ljude da im da kost ljudskih prava da ju glođu. Otprilike današnji svijet se bori za slobodu koju im je oduzeo njihov i kadija i sudija.

    Svjesno biram Isusa Hrista da samnom manipuliše umjesto masona zagovornika ateizam i svakojakih drugih pravaca. To je razlog zašto odabrah teizam.

    Shalom!!

  96. Postovani !
    Moja spoznaja o vjeri je sigurno veca od vecine vasih vjernika ili istomisljenika,ali vasa spoznaja o savremenom drustvu je tanka.Ja Bibliju ne dozivljavam kao dogmu ali ona nije primjenljiva na sve,mada smatram da daje pozitivne poruke.Mozemo mi raspravljati o religiji generalno, a i ponaosob,ali nema svrhe jer se stjalista neci pribliziti.Dovoljno je to da razgovarama civilizovano o razlikama koje vidimo po pitanju vjere i sto smo sa tim spremni zivjeti bez nasilja.Taj vas stav izuzetno postujem.Razlika je izmedju nas dvojice ta sto ja homoseksualce ne derminisem da li su bolesni ili ne,vec kazem da su ljudi koji imaju svoja ljudska prava.Neki od njih su vjernici.Neki svestenici su homseksualci,pa zar ih trebamo inkvizirati u 21 vijeku?A o demokratiji;stoji da mali broj ljudi odlucuje ali u teizmu odlucuje samo jedan a sam se izabrao….Mozemo mi ovako do sutra,problem nece nestati time sto ce se zabraniti skup homoseksualaca.Problem nije u njima vec u drustvu netolerancije i crkvi koja se bavi policijsko inkvizicijskim poslovima.Bog nije protiv tog skupa vec Irinej,koji je sve ali ne i Bog.I ko mu daje pravo….civlno drustvo i njene institucije.Paradoks ali tako je….Ja ipak ostajem atesita i siguran sam da sam dobar covjek kao i svbaki dobar vjernik. Ne mora se ici u crkvu ili uciti Biblija da bi se bio dobar covjek.

  97. magnaterra, kaže:
    Vjere su stale,narocito pravoslavna i katolicka u srednjem vijeku.Kako moze mlad nezavisni intelektualac iznjedren u svijetu eksplozije egzaktne nauke, da prihvati tezu da je Bog stvorio covjeka bez dokaza, na rijec….Kako moze da prihvati da je vjera iznad drzavnog drustva po pitanju morala,kad postoje institucije koje se bave tim pitanjima.Problem vas je sto mislite da su svi vjernici i da svi vjernioci,mislim na sve konfesije,misle isto sto nije tascno.
    ———————————————————

    Moram da vas obavijestim da ja ne pišem sa stava pravoslavca već sa stava biblističara. Vjeru nedoživljavam kroz prizmu SPC ili bilo koje hrišćanske denominacije. Sa ateizma sam prešao na teizam svjesnom odlukom. Razlog za to je upravo spoznaja da moji ateistički stavovi nijesu bili opravdani i da dokaze za koje sam tvrdio da nepostoje za Boga u biti nijesam poznavao. Stvaranje nemora da se dokaže da bi se dokazo Bog i to nije ključno za postojanost Boga. Nevidim u čemu bi bio problem kod toga. Sveto Pismo se uošte i nebavi tim dokazivanjem koliko se bavi isključivo problemom grijeha i njegoivom kulminacijom na zemlji. Pismo kao Božija objava se samo indirektno dotiče teme stvaranja a subjekt svoje interpretacija stavlja na spasenje u vječni život koji će biti nakon uništenja grijeha na zemlji.

    Vjera danas nije iznad državnih organa ali ju je Bog zamislio da bude. Ljudi imaju slobodan izbor i oni odlučuju za sebe. Demokratija je jedan od oblika tog zagovaranja i jedan od veoma nefunkcionalnih sistema. Ako je tako onda bi jedno demokratsko društvo trebalo da svo stanovništvo odškoluje kako bi racionalno moglo donositi odluke tek tad bi imali kvalitetne izbore za odluku i sl. A dok god narkoman ili alkoholičar ili nepismeni imaju pravo učešća u odlukama to nije nikakav realan sud tj odluka većma je samo igra brojeva. Ako uzmemo statistiku da od 100% populacije samo 25% završi visoku školu i od tih 25% samo 3% uspije da istu realizuje u vlastitom životu imamo slučaj da od 100 ljudi imamo 25 školovanih a od tih školovanih 0.75 ljudi uspješnih. Što znači da validne odluke od 100 ljudi ima samo 0.75 ljudi, a svih 100 učestvuje na izborima i svi se bore za prava. Ako je tako zašto to društvo bira kvalifikaciju za posao kad po ovoj logici demokratskoj može i ribar da bude zidar ili automehaničar da bude pilot. Kad je tako ajmo uzeti dva alkoholičara neka padobrancima poakuju padobrane zašto da kvalifikujemo ljude za padobranske tehničare i sl.

    To je tako jer se traži da pametni manipulišu glupima, sve se bira sa kvalifikacijama samo ne i državno vodstvo. Dosjetilo se onih 3% kako će zavesti ljude da im da kost ljudskih prava da ju glođu. Otprilike današnji svijet se bori za slobodu koju im je oduzeo njihov i kadija i sudija.

    Svjesno biram Isusa Hrista da samnom manipuliše umjesto masona zagovornika ateizam i svakojakih drugih pravaca. To je razlog zašto odabrah teizam.

    Shalom!!

  98. magnaterra, kaže:
    Vjere su stale,narocito pravoslavna i katolicka u srednjem vijeku.Kako moze mlad nezavisni intelektualac iznjedren u svijetu eksplozije egzaktne nauke, da prihvati tezu da je Bog stvorio covjeka bez dokaza, na rijec….Kako moze da prihvati da je vjera iznad drzavnog drustva po pitanju morala,kad postoje institucije koje se bave tim pitanjima.Problem vas je sto mislite da su svi vjernici i da svi vjernioci,mislim na sve konfesije,misle isto sto nije tascno.
    ———————————————————

    Moram da vas obavijestim da ja ne pišem sa stava pravoslavca već sa stava biblističara. Vjeru nedoživljavam kroz prizmu SPC ili bilo koje hrišćanske denominacije. Sa ateizma sam prešao na teizam svjesnom odlukom. Razlog za to je upravo spoznaja da moji ateistički stavovi nijesu bili opravdani i da dokaze za koje sam tvrdio da nepostoje za Boga u biti nijesam poznavao. Stvaranje nemora da se dokaže da bi se dokazo Bog i to nije ključno za postojanost Boga. Nevidim u čemu bi bio problem kod toga. Sveto Pismo se uošte i nebavi tim dokazivanjem koliko se bavi isključivo problemom grijeha i njegoivom kulminacijom na zemlji. Pismo kao Božija objava se samo indirektno dotiče teme stvaranja a subjekt svoje interpretacija stavlja na spasenje u vječni život koji će biti nakon uništenja grijeha na zemlji.

    Vjera danas nije iznad državnih organa ali ju je Bog zamislio da bude. Ljudi imaju slobodan izbor i oni odlučuju za sebe. Demokratija je jedan od oblika tog zagovaranja i jedan od veoma nefunkcionalnih sistema. Ako je tako onda bi jedno demokratsko društvo trebalo da svo stanovništvo odškoluje kako bi racionalno moglo donositi odluke tek tad bi imali kvalitetne izbore za odluku i sl. A dok god narkoman ili alkoholičar ili nepismeni imaju pravo učešća u odlukama to nije nikakav realan sud tj odluka većma je samo igra brojeva. Ako uzmemo statistiku da od 100% populacije samo 25% završi visoku školu i od tih 25% samo 3% uspije da istu realizuje u vlastitom životu imamo slučaj da od 100 ljudi imamo 25 školovanih a od tih školovanih 0.75 ljudi uspješnih. Što znači da validne odluke od 100 ljudi ima samo 0.75 ljudi, a svih 100 učestvuje na izborima i svi se bore za prava. Ako je tako zašto to društvo bira kvalifikaciju za posao kad po ovoj logici demokratskoj može i ribar da bude zidar ili automehaničar da bude pilot. Kad je tako ajmo uzeti dva alkoholičara neka padobrancima poakuju padobrane zašto da kvalifikujemo ljude za padobranske tehničare i sl.

    To je tako jer se traži da pametni manipulišu glupima, sve se bira sa kvalifikacijama samo ne i državno vodstvo. Dosjetilo se onih 3% kako će zavesti ljude da im da kost ljudskih prava da ju glođu. Otprilike današnji svijet se bori za slobodu koju im je oduzeo njihov i kadija i sudija.

    Svjesno biram Isusa Hrista da samnom manipuliše umjesto masona zagovornika ateizam i svakojakih drugih pravaca. To je razlog zašto odabrah teizam.

    Shalom!!

Оставите одговор на elep81 Одустани од одговора