Пад продаје нових аутомобила за 27 одсто

У БиХ је прошле године дошло до значајног пада броја продатих нових моторних возила, а смањен је и број увезених половних аутомобила, податак је Босанскохерцеговачког ауто-мото клуба (БиХАМК). У БиХАМК-у прецизирају да је 2010. продаја нових возила опала за чак 27 одсто, док је број увезених кориштених четвороточкаша мањи за један одсто у поређењу са […]

субота, март 5, 2011 / 09:17

У БиХ је прошле године дошло до значајног пада броја продатих нових моторних возила, а смањен је и број увезених половних аутомобила, податак је Босанскохерцеговачког ауто-мото клуба (БиХАМК).

У БиХАМК-у прецизирају да је 2010. продаја нових возила опала за чак 27 одсто, док је број увезених кориштених четвороточкаша мањи за један одсто у поређењу са 2009. годином.

У односу на 2009. годину продаја нових возила смањена је за 4 544 комада, али у БиХАМК кажу да се трговци новим возилима присјећају и лошијих година.

Руководилац продаје возила у Ауто-центру "Нешковић" Бања Лука Душан Шипка каже да су, упркос томе што је доста трговаца новим аутомобилима у БиХ прошле године осјетило смањену продају, брендови које заступају "Шевроле" и "Опел" имали повећану продају, због чега нису осјетили кризу.

"Ипак, колико знам, то није случај са неким другим салонима, а с обзиром на актуелна кретања на тржишту, те чињеницу да је дозвољен увоз аутомобила старијих од седам година, и ове године очекује се смањење броја продатих нових четвороточкаша", навео је Шипка.

Руководилац продаје "Фолксвагенових" возила у предузећу "Брчко гас" Зоран Митрашевић оцијенио је да су прошле године чак забиљежили и благо повећање у поређењу са 2009. године, а у односу на 2007. годину, како каже, осјећају се значајни помаци.

Економски стручњаци нису изненађени чињеницом да је продаја нових возила у БиХ готово на издисају, јер популација у БиХ зарађује далеко мање него што би им требало да би уживали у свему што доноси савремено вријеме, тако да је већина возача приморана да се задовољи куповином старијег аутомобила.

Директор Дирекције за хомологацију и сертификацију возила при Институту за привредни инжењеринг Зеница Бего Хаџић каже да држава нема одговарајуће мјере којима би помогла грађанима да се моторизују на начин на који они желе, због чега већина људи купује аутомобиле који су коришћени и по више деценија.

Према подацима БиХАМК-а, најпродаванији бренд у БиХ прошле године био је "Шкода" са 21,11 одсто од укупног броја продатих нових аутомобила. Слиједи "Фолксваген" са 13,13 одсто, те "Рено" са 8,74 одсто.
 



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *