Новинари АП претјерали са твитовањем

Агенција Асошијејтед прес (АП) строго је укорила неке од својих новинара, јер су ургентне вијести објављивали на друштвеној мрежи „Твитер“ прије него у сервису своје агенције. АП је изрекао упозорења након што су појединци на "Твитеру" објавили да су новинари ове агенције ухапшени током протеста "Окупирајмо Вол стрит". Послије тога, руководиоци АП-а послали су запосленима […]

петак, новембар 18, 2011 / 10:39

Агенција Асошијејтед прес (АП) строго је укорила неке од својих новинара, јер су ургентне вијести објављивали на друштвеној мрежи „Твитер“ прије него у сервису своје агенције.

АП је изрекао упозорења након што су појединци на "Твитеру" објавили да су новинари ове агенције ухапшени током протеста "Окупирајмо Вол стрит". Послије тога, руководиоци АП-а послали су запосленима и-мејл у којем их подсјећају на политику агенције према кориштењу друштвених мрежа на интернету.

Овај случај поново је отворио дебату о односу традиционалних медија према реметилачкој природи друштвених мрежа.

"Твитер" је за многе постао сервис на којем се објављују ургентне вијести, али му недостају углед и прецизност који красе традиционалне медије. То што свако може да објави ексклузивну информацију, не значи да су оне увијек тачне, наводи се у коментару Би-Би-Сија.

"Твитер" је незаобилазна алатка у редакцијама медија широм свијета, али је истовремено приморао информативне куће, међу њима и АП, да саставе строга правила о кориштењу друштвених мрежа.

"Ако посједујете информацију, фотографију или видео који су довољно ексклузивни или ургентни да би имали статус ургентне вијести, треба да их прво објавите у нашем сервису, прије него што размотрите њихово стављање на друштвене мреже", наводи се у АП-овом правилнику.

Управни уредник АП-а Лу Ферара је послије новог инцидента поручио запосленима да је њихова прва дужност агенција, а не "Твитер".

Уредник за друштвене медије у Ројтерсу Ентони де Роса сматра да политика новинских агенција према оваквим сервисима мора да се преиспита.

"Новинске агенције морају да еволуирају или ће нестати", написао је Де Роса управо на "Твитеру".

Он је додао у блогу своје медијске куће да је погрешно "претварати се да Твитер не постаје све више извор са којег се људи информишу у реалном времену".

Де Роса је оцијенио да су "новинске агенције и даље важан дио медијског посла и да ће то увијек бити", али је додао да друштвене мреже помажу промовисању Ројтерсовог бренда и повећању посјећености веб сајта ове куће.

Де Роса је закључио да би одрицање од кориштења друштвених мрежа било "потписивање смртне пресуде" за Ројтерс као медијску компанију будућности.

Уредник Би-Би-Сијевог веб сајта Стив Херман каже да су правила ове куће која важе за запослене у вези са кориштењем друштвених мрежа заснована на здравом разуму и да се могу свести на: "Не чините ништа глупо."

"Сматрам да су брзина и непосредност Твитера нешто са чиме информативне куће још покушавају да изађу на крај. У Би-Би-Сију покушавамо да осигурамо да имамо најбоље системе који гарантују да је наше извјештавајње брзо колико је то могуће на свим нашим сервисима, док истовремено остајемо привржени тачности. Твитер сигурно убрзава тај темпо", рекао је Херман. (



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *