dysko

Нове мислеће снаге неопходне за опстанак

Да би се било шта могло помјерити с мртве тачке у Републици Српској која наставља да се гуши у пакленим раљама аутогенерисане корупције система, хронично неефикасног управног апарата, тајкунизоване економије коју подржава држава са својих механизмима присиле, затвореног и трулог политичког система-потребно је прво окупити здраве мислеће снаге око кључне идеје. А то је ИДЕЈА […]

уторак, новембар 29, 2011 / 16:28

Да би се било шта могло помјерити с мртве тачке у Републици Српској која наставља да се гуши у пакленим раљама аутогенерисане корупције система, хронично неефикасног управног апарата, тајкунизоване економије коју подржава држава са својих механизмима присиле, затвореног и трулог политичког система-потребно је прво окупити здраве мислеће снаге око кључне идеје.

А то је ИДЕЈА НОВЕ СРПСКЕ ДЕСНИЦЕ, праћена и комплементарна са потребом дефинисања ПОЗИТИВНЕ СРПСКЕ ПОЛИТИКЕ У БиХ, чији би основни елементи били:

– слободно тржиште и привреда заснована на приватној иницијативи, а не на политичкој вољи

– експанзија цивилног друштва и минимизирање улоге државе, при чему држави остају одређене надлежности која она обавља ефикасно

– радикална редукција бирократског апарата и његова трансформација у рационалан и ефикасан административно-технички сервис

– смањење фискалних оптерећења и реформа фискалног система

– реституција

– културно-вриједносна рехабилитација

– активна српска политика у БиХ

Да би било могуће реализовати ову кључну идеју, односно њене конститутивне елементе, једна ствар је просто неопходна:

НОВА КРИТИЧНА ИНТЕЛЕКТУАЛНА МАСА.

Потребно је увијек и на сваком мјесту бити свјестан једне чињенице: ништа ново се неће успјети урадити са носиоцима идеја које данас владају Републиком Српској и цијелим овим простором.

Кад вам неко каже да је потребно у нешто укључити "признате интелектуалце и угледне академске фигуре" знајте једно – од тог посла нема ништа. Са тим људима ништа ново нећете направити. Са њима нема искорака. Ово стање у којем се данас налазимо јесте управо резултат њихових идеја. То су они. То су ти марксисти који су се школовали у неком другом систему, потом преко ноћи постали "заслужни" национални радници и ауторитети. То су ти неплодни, импотентни, стерилни типови који вам згаде живот кад их видите и чујете.

Они су људи ништавила, апатије, хроничног песимизма. То су људи прошлости. И то су људи смрти. Њихове идеје су смртне. Они у свему препознају најаву скоре смрти. Они само виде неке завјере око себе и њихов одговор је једноставан: ајде да анатемишемо све око себе и да се затворимо.

Такође, "признати интелектуални ауторитети" листом подржавају актуелну политичку елиту. Заправо, они су листом подржавали и досадашње политичке елите. Зато су све оне на крају постајале исте. Конвергирале су у један учмали трулеж, који је систематски уништавао ма и наду у могућност суштинских позитивних промјена. Очекивати од тих људи да дају свој благослов и агреман некој новој идеји значи само једно: аутоматски пристати да ново буде у длаку као старо.

"Признати интелектуални ауторитети" хронично и цијелим својим бићем противе се горенаведеним циљевима. Цијели свој живот они су посветили немилосрдној борби против слободе, тржишта, цивилног друштва, индивидуализма, еманципације, уништења монопола и државне олигархије, смањења бирократије. Наравно, мјењали су пароле, сходно свом темељном убјеђењу да циљ оправдава средства.

Стога, тих и таквих треба се клонити у широком луку. Неће бити вајде ни од свих осталих који се интимно гнушају горенаведених циљева. Салонски љевичари су такође потпуно бескорисни. У принципу, треба знати да нас је веома мало, мање и него што мислимо кад смо песимистични, али да је то и логично: квалитет је у правилу раритетан.

Снаге прогреса немају предност у бројности, већ у квалитету својих идеја и покретачких принципа. Идеје које су им супротне, иако већинске, немају будућност. Заправо, њихова будућност је уништење. Колективисти немају рјешење за све теже стање. Они се врте у круг, бијесни су, нервозни, луди. Али, биће уништени. Сами себе уништавају сваки дан. И то је добро.

Они су данас подјељени у двије групе. Први су они који воде систем. Други су они који их нападају, не зато што мисле да је њихова идеја лоша, но зато што мисле да је лоше реализују. Можете тако да чујете ове друге да предлажу да је рјешење национализација, регулисана привреда. Они нису против администрације, само мање или више наивно вјерују да она може добро да ради оваква каква јесте.

Свакако, неки размишљају и у том правцу да администрацију треба чувати јер, хеј, треба запослити своје људе негдје касније. Наравно, није тешко видјети да је ријеч о пресипању из шупљег у празно. Нема ту рјешења, само рецепти за наставак агоније.

Сви слободномислећи умови, који знају и цијелим својим бићем осјећају слободу и који су и данас оптимисти требају да наставе да раде на себи. Прогресивна слободномислећа критична маса све ће бити утицајнија у Републици Српској. Она је њена будућност. Послије зиме долази прољеће.



0 КОМЕНТАРА

  1. Pozdravljam ovaj odlican clanak i autora.
    Dosta toga se moze vidjeti u ovom odlicnom clanku Boska Obradovica(mislim da sam pokupio link od komentatora Drazena)

    http://www.standard.rs/bosko-obradovic-nacionalno-samoorganizovanje-i-povratak-naroda-u-politiku.html

    Pomalo je kasno za Evropu,koja tone i grca u svojim antagonizmima.Sirom Evrope ,istina jacaju desne struje i vjerovatno ce to ponijeti vremenom siroke narodne mase a pogotovo omladinu,medjutim sa druge strane oprez!
    Takva stanja drustva,cak i sa dobrim pobudama su samo kratkotrajno nuzno zlo,cija je eventualno svrha podizanje nivoa discipline ali ne i neke trajnije odrednice.
    Serbi nemaju takvih tradicija u proslosti mnogo i ne treba padati u ponovni corsokak pukim oponasanjem “ostarjele gospoje“.
    Neka vrst podizanja discipline u drzavi,drustvu i tako redom je sa druge strane svakako potrebna i sto ce sigurno rezultirati nekim pojavama u bliskoj buducnosti.
    Takve pojave treba podrzati svakako,jer(slazem se sa time)izrodice novu strukturu intelektualaca,koji imaju snage i volje da naprave izmjene ali uvijek treba imati na umu dobre stare Srpske,hriscanske tradicije,te se na vrijeme zaustaviti i vratiti se na vrijeme takvim vrijednostima.
    Samo na takav nacin mozemo proci kroz ovu katarzu,preporodjeni a opet nepokvareni i nezarazeni nekim novim zlom,koje je poslije tesko istjerati.

  2. Sjajno… Nažalost kod nas se na prvo mjesto uvijek stavljaju „fosili“ koji su za života naredali silne akademske titule, koji pišu – bolje rečeno prepisuju knjige a koje ni njihove supruge ne čitaju (ako ne moraju) itd… Skoro pa tragično – profesor ETF-a ima 67 godina, predaje SOFTVER studentima koji imaju 20 godina… Mislim da to govori gdje smo u XXI vijeku… 😀

  3. Хммм па добро, ових неколико таксативно наведених тачака би могло да се узме за озбиљно, али апарат је прегломазан и он се простире и на јавна предузећа, онда на тзв „заједничке институције“ па онда оно што је најважније јединице локалне самоуправе, а шта је тек ту џабалебароша и смутљиваца мутивода свих врста исто ко и на републичком нивоу, па онда фондови, стечајна мафија, управни одбори, савјети, агенције, комисије,…каква ту гвоздена метла треба да се то све пречисти и изврши ревизија?

  4. Одлично је ово Милко написао, не слажем се са њим око тезе да тржиште треба бити слободно, напротив мора бити контролисано! Није ми јасно шта подразумјева под „културно-вриједносна рехабилитација“ култура по коме? Вриједности? Волио бих да Милко се укључи у дискусију и мало да појасни ове тезе.

  5. Treba prouciti i ovog Dragasa.
    http://www.dragas.biz/index.php?option=com_content&view=article&id=8797:neofaizam&catid=104:komentari&Itemid=69

    ex-1978, 29.11.2011. 21:56:47
    Imam ja recept dobar.Dobro ti je rekao buda.Rakija navece u vecim kolicinama je melem za zimustinu i ostale nepogode.
    Sutradan,(prije pijetlova)rasol ili vocna tursija.Obrok poslije treba da se sastoji od mlijeka kisela,surutke i ostalih mlijecnih proizvoda sa udrobljenim kukuruznim kruhom.Ponavljati proces,dok se vremenom ne preselis u toalet.(spremiti jastuk i vrecu za spavanje).B-)
    Nakon 7 dana takvog tretmana,preci potpuno na rakiju
    B-)B-)

  6. ex-1978, 29.11.2011. 21:56:47

    За доручак:
    По’ шаке зобених пахуљица, исто толико јечмених. Залити ТОПЛОМ водом (никако кључалом), додати кашику доброг меда (заграбити ДРВЕНОМ кашиком)… Насјећи банану (не прави се само мајмуновача од њих),по жељи додати мљевених ораса или љешника, разног сувог воћа…
    Ово те држи до иза подне – ГАРАНТ!
    Кафа ујутро је сасвим довољна. Поподне је најбољи црни чај. (преферирам „Ерл Греј“- није реклама)…
    То за сриједу и петак, другим данима пребранац и риба на све начине са (ЈЕДНОМB-))чашом ЦРНОГ вина (бијело није православно:D:D:D)…

    И тако… Овако би постит’ могао цијеле године.
    Ајд’ уздравље, и срећан ти Божићни пост!

  7. Е сад, не знам како ће се овакви рецепти свидјети народним посланицима, оним нашим бившим шланг студентима или шланг гусларима, што су за само годиницу дана у посланичким клупама промијенили три броја од кошуља а већ им је вратина толико „ојачала“ да им жене ОДШИВАЈУ горње дугме од крагне и пришивају ластику на стомачне манжетне…B-):DB-):D

    Али о тој теми ћемо иза празника…;)

  8. Oдавно тврдим да је прогрес Републике Српске могућ смо уласком нових, младих, школованих и часних људи у политику.
    Сваки такав нови својим квалитетама потискује оног који је ту искључиво вођен личним интересом, који је политички потрошен, нема ни знања ни морала.
    То добронамјерно говорим и мојим пријатељима у политичким партијама. Ако желе већу политичку моћ, морају мијењати нешто, убацити свјежу крв, понудити нова рјешења.
    Др Стевадић може потврдити, њему и г-дину Ђорђу Умићевићу сам предложио да пошаљу скауте на Бањолучки универзитет, да регрутују младе и способне људе са завршних година, као и оне који су већ дипломирали, а на бироу су или су уоште незадовољни.
    Неки људи се могу запазити и преко својих колумни или блогова. Нпр. само Милко Грмуша и Богдан Елез имају већи потенцијал од већине људи у врху политике Републике Српске.

    Оно што је најпозитивније у блоговима Милка Грмуше јесу конкретна рјешења. Можда нам се не свиђају, али нека свако понуди, па се супротстављањем аргумената може доћи до оног најбољег.

  9. @ drazen78bl, 30.11.2011. 12:18:54

    Deder mi reci, živ bio – šta je konkretno u ovom Milkovom tekstu? Imal tu ijedan prijedlog koji bi smo mogli malo protabiriti? Ovo tvoje sa sektašenjem, tj. regrutacijom po fakultetima je skoro-pa-konkretno i to pozdravljam.

    Šta je konkretno? Konkretan je Božo. Božo je i dobronamjeran. Samo se plašim kad ovo primjenim da mi žena ne postane sumnjičava? Da neće počet vršljat po mobilnom, kontaće da sam naš’o neku klinku i da zbog klinke prelazim na taj novi i zdravi, metroseksualni režim doručkovanja?

  10. О СЛОБОДНОМ ТРЖИШТУ

    Као и Буда, сматрам да тржиште мора бити контролисано. Разумијем зашто га Милко подржава, јер сам читао његове блогове о тој теми.
    Потребно је ограничити и интервенционизам државе, али слободно тржиште је глобалистички пројекат, који има за циљ централизацију капитала.
    Погледајте само колико је у задњих годину-двије затворено малих трговина у коима је био запослен велики број људи! Капитал се слива у џепове неколико власника великих тржних центара (Меркатор, Темпо, Интерекс), који постају монополисти. Али то је трговина, а како мој омиљени економски стручњак каже, трговина је превара. још горе је у производњи.

    Не могу мале економије опстати у тржишној утакмици. Било која велика корпорација је способна дампиншким цијенама уништити конкуренцију, долазећи опет до монопола.

    Милко, прочитај овај текст, па ће ти бити јасније зашто овако размишљам:

    „Ideologija slobodnog tržišta stvorila je tip gospodarstva i društva u kojemu je profit, a ne čovjek, postao jedini i osnovni cilj. U ovom tipu gospodarstva cijene svih dobara pa i rada mijenjaju se bez obzira ne posljedice za društvo. Čovjekov rad postaje roba. Time i čovjek postaje roba, a ne proizvođač roba. Cijena rada tretira se kao trošak koji treba, koliko je god moguće, smanjiti. To pridonosi ostvarivanju cilja: povećanju profita. Zahvaćanje države u rezultate poslovanja treba također što više smanjiti. Radi povećanja profita. Da bi to bilo moguće, država se treba povući iz zdravstva, odgoja, školstva, socijalne skrbi, zaštite građana, informiranje građana itd. Svatko treba biti samostalno sposoban zaraditi za svoje školovanje, liječenje, za svoje kulturne potrebe, za mirovinu itd.

    Slobodno tržište, odnosno liberalizam, takvim funkcioniranjem povećava ekonomsku nesigurnost radnika, povećava udjel siromašnih i onih koji se približavaju granici siromaštva. Povećava broj građana koji su isključeni iz gospodarskog i društvenog života. Povećava nejednakost u društvu. Bogati postaju bogatiji, siromašni još siromašniji. Društvena isključenost povećava kriminal pa zatvori postaju prepuni. Država, umjesto da više izdvaja za odgoj i obrazovanje, za zdravstvo i za mehanizme koji će što više ljudi uvući u radni i kreativni život, sve više izdvaja za policiju, sudstvo i zatvore. Principi slobodnog tržišta slabe društvenu koheziju. Obitelj, kao osnovna jedinka društva, u mehanizmu slobodnog tržišta se urušava.“

    http://www.nacional.hr/clanak/51165/daleko-od-savrsenog-sustava

  11. ex-1978, 30.11.2011. 13:00:10

    Јеси ли ти прочитао текст?

    „А то је ИДЕЈА НОВЕ СРПСКЕ ДЕСНИЦЕ, праћена и комплементарна са потребом дефинисања ПОЗИТИВНЕ СРПСКЕ ПОЛИТИКЕ У БиХ, чији би основни елементи били:

    – слободно тржиште и привреда заснована на приватној иницијативи, а не на политичкој вољи

    – експанзија цивилног друштва и минимизирање улоге државе, при чему држави остају одређене надлежности која она обавља ефикасно

    – радикална редукција бирократског апарата и његова трансформација у рационалан и ефикасан административно-технички сервис

    – смањење фискалних оптерећења и реформа фискалног система

    – реституција

    – културно-вриједносна рехабилитација

    – активна српска политика у БиХ

    Да би било могуће реализовати ову кључну идеју, односно њене конститутивне елементе, једна ствар је просто неопходна:

    НОВА КРИТИЧНА ИНТЕЛЕКТУАЛНА МАСА.“

    Зар ово нису конкретни приједлози шта треба радити?

  12. @ drazen78bl, 30.11.2011. 13:23:39

    To su floskule i populizam, lista pustih želja i dobrih namjera. „Konkretno“ podrazumijeva odgovore na pitanja: šta, kako, sa kim, kojim sredstvima, do kada… bolje ponovo pročitaj onaj Božin komentar, čovjek zna znanje. Ono je konkretno… a kad je konkretno onda je lako za upotrebu i komentarisanje. Kad je konkretno onda se otvori čitav niz neslućenih mogućnosti i opasnosti.

  13. Priča o slobodnom i neslobodnom tržištu prosto neodoljivo podsjeća na priču o Partizanu i Zvezdi. Zašto navijam za Partizan? Tako isto ljudi, navijaju za slobodno tržište ili državni intervencionizam. Baš kao što mene niko i nikada neće ubijediti da je navijati za Zvezdu normalno i ispravno, tako niko i nikada neće moći pristalici lesefera, predstaviti sve pogodnosti intervencionizma. Ozbiljni ljudi i sistemi nisu navijači, već sagledavaju realnost odnosa a svoje odluke na tom polju svode na svojevrsni fajn tjuning – fino podešavanje. Institucije i pravila igre već postoje, stvar je okolnosti i lične procjene (provizije?) kako odreagovati u nekom konkretnom slučaju.

  14. ex-1978,

    хехехе..партизановац, код нас се каже обично на мрзану кућа остаје, ето то је објашњење, партизан не воли нико, ни његови навијачи, да није тако било би вас више од те бједне двије и по хиљаде по утакмици.

    Овај систем је импровизација са тешким промашајима, од којих сав систем постаје упитан и непоправљиво лош. Да би се поправио систем, не треба само мијењати елементе, тј. људе, већ цио систем трансформисати до најситнијег дијела.
    Власнички односи и тржиште се може уредити тим системом, али само управљање тим вриједностима система мора бити појединачно-колективна одговорност.

  15. Ozbiljni ljudi i sistemi se ne čuju od urlika navijača uvijek spremnih da satru one ozbiljne . Kao što ima ljudi što „misle da navijati za Zvezdu NIJE NORMALNO NI ISPRAVNO“
    Postoje institucije i pravila igre?????
    Ti se šališ. Postoji samo pozorište sa lutkama na koncu, i pozorište sjenki. Režiser, scenograf, scenarista, majstor svjetla i efekata, muzikmaestro… isti TIP.

  16. ex-1978, 30.11.2011. 13:55:21

    А ти хоћеш да ти Милко предочи експозе предсједника Владе?

    Слободно тржиште или интервенционизам државе?

    Па земље ЕУ интервенишу субвенцијом својим пољопривредницима, па спашавајући приватне банке итд.

    Држава мора заштитити своју производњу, јер у супротном се рађа монопол великих корпорација, што се враћа као бумеранг.
    Уништавањем властите производње се смањује број запослених, а онима који су незапослени и немају нити марке у новчанику ништа не значи што ће бијели лук из Кине плаћати по далеко нижим цијенама, јер нема чиме да купи ни јефтини ни скупи. А кад се уништи домаћи произвођач, онда страни увозник има монопол и може да диктира цијену.
    Сјетите се само колико пута је у задњих неколико година расла цијена импулса и претплате у фиксној телефонији!? Зашто? Зато што имају моноппол. Три оператера се договоре, а држава не штити грађане. Тако и неко коме ови сутра продају ЕПРС ће моћи да нам продаје ел. енергију коју пожели.

    Држава треба да створи погодне услове за развој домаће производње, а не да се мијеша у домаће тржиште, али мора заштити домаће тржиште.
    Једна Њемачка својим пољопривредницима може да субвенционише производњу млијека за извоз далеко више него једна Република Српска. Тако млијеко из Њемачке у нашим маркетима има нижу цијену и домаћа производња губи утакмицу. Овдје потрошачи у далеко већем проценту обраћају већу пажњу на цијену него на квалитет. Домаће млијеко може бити квалитетније, али опет то није пресудно тако да је труд на побољшању технологија узалудан.
    Из тог разлога слободно тржиште искључиво одговара великима и моћнима, да постану још већи и моћнији, а ми смо им потребни само као потрошачи.

    Ево, како је Милко у тим пословима да га питамо:

    „Зашто је литар млијека у продавницама у Берлину (јасно је да је живот скупљи у великим и главним градовима) јефтинији него литар млијека у Бањој Луци?“

  17. drazen78bl

    „Зашто је литар млијека у продавницама у Берлину (јасно је да је живот скупљи у великим и главним градовима) јефтинији него литар млијека у Бањој Луци?“

    Ем није тачно,ем је најјевтиније млеко оно неко биљно,ем су и једна и друга одвратни.Тамо свеже месо продају већ зачињено јер је иначе бљутаво (а ни људи немају времена да се баве спремањем јела).Али су сосове довели до савршенства због тога.Јефтиније је и због великих потицаја пољопривреди,наравно.

    На Западу је јефтина само одвратна,безукусна храна,која наизглед се чини исправном.Ако се жели хранити здраво трошкови су неуспоредиво већи.То је невероватно.

  18. gospodo tekst je odlican.pozdrav za autora clanka.ali da vas logovane podsjetim gdje zivimo,jedna zemlja,dva entiteta,10 kantona,14 vlada,183 ministarstva,tri elektroprivrede,tri telekoma,2 fonda PIO/MIO,50 borackih udruzenja,12 sindikata,650 hiljada penzionera,550 hiljada nezaposlenih,450 hiljada raseljenih lica,75 % siromasnih ,neefikasan i korumpiran pravosudni sistem i neutvrdjen broj kriminalaca/lopova zbog kojih nepostoji kriticna intelektualna masa za bilo kakve promjene.Rezim je mocan i svi znamo kako se rezim rusi,srecno vam proljece.

  19. drazen78bl, 30.11.2011. 15:09:22

    Kad dođemo do konkretnog, onda vidimo koliko ustvari nemamo pojma. Odakle tebi ideja da mi pijemo njemačko mlijeko? Srpska je ozbiljan izvoznik mlijeka. Mislim da je naš (BiH!) spoljnotrgovniski bilans za mlijeko i mliječne proizvode u plusu nekih 30 miliona maraka (kontam da od toga najveći dio otpada na dubičku mljekaru). Ko bolanebio gubi utakmicu?

  20. tekst je odlican ali fali druga strana medalje.Milko gdje ti vidis sebe u svemu ovome?ako mislis da si u tim novim snagama sta radis tu gdje si?stevandica necu ni pitati jer je svima vjerovatno jasno gdje spada-u istoriju, samo sto bi da sjedi na dvije stolice i malo izigrava demokratu.
    ideja je odlicna samo kako je provesti?
    piskaranje na frontalu vjerovatno nece dati rezultata jer frontal prati najvise nekoliko procenata glasaca u rs.da ce neki drugi mediji dati besplatno prostor sumnjam.nekoliko puta sam se zalagao za osnivanje pokreta na ovom sajtu i zadnji put su za bili Prijedor i Drazen.kao sto autor kaze malo nas je koji drugacije mislimo i dobar dio bar prati frontal i mozda je frontal dobar nacin da nesto pokrenemo. na nama je moralna i svaka druga odgovornost jer nema ko drugi,glupo je ocekivati da to uradi mile kuzmanovic i ivanic naprotiv oni ce uciniti sve sto mogu da agonija potraje jer su jedino u ovakvom sistemu neko i nesto.ako neko ima konkretne ideje nek ih iznese, od piskaranja nema nista.

  21. Mr Biggy, 30.11.2011. 15:20:27

    „Ем није тачно,ем је најјевтиније млеко оно неко биљно,ем су и једна и друга одвратни.Тамо свеже месо продају већ зачињено јер је иначе бљутаво (а ни људи немају времена да се баве спремањем јела).Али су сосове довели до савршенства због тога.Јефтиније је и због великих потицаја пољопривреди,наравно.“

    Желиш да кажеш да лажем?

    Имам веома блиску родбину у Берлину. Моја мајка је у септембру била тамо. Провјерена информација! Млијеко, уље и неке врсте меса у Берлину у маркетима има нижу цијену него млијеко, уље и неке врсте меса у Бањој Луци.

    А наравно да се ради о потицајима пољопривреди. Ту причу и причам. Њемачка као велика, развијена и држава у пуном смислу ријечи може дати много веће потицаје него Влада Александра Џомбића.

  22. ex-1978, 30.11.2011. 17:40:57

    „Odakle tebi ideja da mi pijemo njemačko mlijeko? Srpska je ozbiljan izvoznik mlijeka. Mislim da je naš (BiH!) spoljnotrgovniski bilans za mlijeko i mliječne proizvode u plusu nekih 30 miliona maraka (kontam da od toga najveći dio otpada na dubičku mljekaru). Ko bolanebio gubi utakmicu?“

    Ми наше млијеко у продавници плаћамо више него Нијемац њемачко млијеко у Берлину.

    Мени је познато да Српска извози млијеко у великим количинама, али као сировину хрватским мљекарама. На рафама маркета у БЛ видим „Дукат“ млијеко са сличном цијеном као „Латеа“ („Имлек“).
    И поред тога, било која земља ЕУ подстицајима пољопривреди може урнисати српског сељака, да нам једну годину дају млијеко по 1 КМ/л док не пропадне домаћи произвођач, чиме би се рашчистило тржиште за њихов долазак с млијеком по нпр. 2 КМ/л.

    Надам се да ће нам „надобудни“ Грмуша све разјаснити.
    😉

  23. Не знам што ти је Грми наводно надобудан, али ево ти једног збиља надобудног политичара са интегритетом:
    Најџел Фариџ у Европском парламенту лупа шамаре бирократским свињама из ЕУ животињске фарме, и то оним од којих се нашим „државничким“ балканским гољама гаће тресу. Оне београдске тетке још и унереде доњи веш…
    Како год било, ОВАКО се разговара са багром у Парламенту, а да не мораш псовати:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5SB0y_klPds

    Сигуран сам да ће многе разгалити израз омрзнутих фашистичких њушки…:D

  24. „Не знам што ти је Грми наводно надобудан“

    Tо је интерна шала. Некад је један од коментатора написао „надобудни Грмуша“. Милко је један од најјачих младих интелектуалаца у БЛ. Мислим да је генијалан, али то не гарантује политички успјех.

  25. drazen78bl, 30.11.2011. 23:46:15

    Naši trgovci u maloprodaji su jedna vrlo bahata ekipa. Veliki lanci po Evropi rade sa maržama ispod 10% a naši neće ni da razmisle o distribuciji proizvoda na kome nemaju višestruko veću maržu. Znaju lupiti i više od 100%. Bahata je to ekipa koja raste fantastično brzo. Ako mjerimo po Miškoviću, taj rast je realan i dobar za njih same. Proizvođači su tu u mnogo slabijoj poziciji. Treba pozdraviti dolazak ozbiljnih maloprodajnih lanaca iz bijelog svijeta – bahati kao ovi naši sigurno ne mogu biti.

    Podsticaji poljoprivredi su također stvav o kojoj smo pomalo piskarali. Meni se taj fazon nimalo ne dopada. Švabe u autoindustriji imaju skoro milion ljudi i mogu zaraditi dovoljno novca za raznorazne podsticaje – mi sebi taj luksuz ne možemo priuštiti. Podsticaju za poljoprivredu su luksuz. Možemo li mi to sebi priuštiti? Od čega mi isplaćujemo te podsticaje? Od potrošnje? Kredita? Autoindustriju nemamo a ni proizvodnja struje nam ne ide baš nešto od ruke ove jeseni.

    Naša poljoprivreda mora tražiti tržišne niše, kvalitetne i raznovrsne proizvode. Činjenica je da uz dobru rakiju najbolje ide vlašićki sir. Treba to upakovati i prodati. Ako nam trebaju podsticaji, onda to treba usmjeravati u brendiranje proizvodnje. Fazon u kome mlijeko u cistarnama prodajemo Hrvatima i mljekarama u Federaciji je katastrofa za našu privredu. Mi to sebi ne možemo priuštiti.

    Od Grmuše kao najjačeg mladog intelektualca očekujem odgovore na takva pitanja. Nije dovoljno dati primjer Novog Zelenda, treba sići među ljude (proizvođače i prerađivače mlijeka) provjeriti stanje stvari i predložiti konkretne mjere. Tek tada dolazimo do zdravog materijala za diskusiju.

  26. drazen78bl

    Ja govorim iz svog iskustva.Licnog.Obracao sam narocitu paznju na to.Cene su nize ako uzmemo u obzir njihova primanja ali ne i ako ih direktno usporedjujemo.Sve je skuplje,a samo stvari najlosijeg kvaliteta su priblizne,ali vise cene nego kod nas.Alkoholna pica su jedino priblizne cene.Voce,povrce i meso koji su jeftini su nejjestivi.Ako se zeli iole kvalitetno jesti,moraju se dobro isprsiti.Uglavnom i Svabe i nasi se hrane iz „kesice“.Odvratno.Prednost im je jaka konkurencija bez monopola,te se u takvim uslovima tacno zna u koji se market ide po koje namernice,ne bi li se ustedelo.

    Osim sto sam bio i video,nema nikakvog dokaza do onog kada dodje rodbina iz Nemacke i Holandije.Dali bi sve sto imaju za domacu papriku,za zimnicu.Sve ono sto mi ovde ne cenimo dovoljno.Sto se tice ulaganja mocne Nemacke (koja danas u krizi ima najmanje nezaposlenih ikad!) sa „vladom Dzombica“,mesas babe i zabe.Naravno da se ne mozemo meriti po poticajima,jer je u sustini ta prividna jednakost na kojoj se zasniva EU,i postoji zbog velikih.Sto mi njima trebamo u EU?Zbog trzista i isplativosti.To je isto kao odredba da i mi pod istim uslovima mozemo kupiti nekretninu u Becu,kao i Svabo kod nas.Prividna jednakost.Slicno je sa prisustvom nasih proizvoda i obrnuto.
    ———————————

  27. „Sto se tice ulaganja mocne Nemacke (koja danas u krizi ima najmanje nezaposlenih ikad!) sa „vladom Dzombica“,mesas babe i zabe.Naravno da se ne mozemo meriti po poticajima,jer je u sustini ta prividna jednakost na kojoj se zasniva EU,i postoji zbog velikih.Sto mi njima trebamo u EU?Zbog trzista i isplativosti.“

    Људи, то Вам упорно покушавам објаснити. Не могу у истој лиги играти Бајерн из Минхена и Црвена земља из Нове Веси. А сада се то дешава и зато нас увијек на сободном тржишту „набију“ 15:0.
    Ми не можемо давати потицаје попут Њемачке, али можемо заштитити своје тржиште. А у крајњој линији, шта је потицај него државни интервенционизам?

    Дакле, Еу и прича о слободном тржишту су превара у којој се мали „даве“, а велики увећавају профит. Кад ти неко ограничи колико ћеш чега произвести и извести, то нема везе са слободом. Или немам довољан капацитет да схватим?

    Божо Чукеранац, 01.12.2011. 11:09:59

    У чему је проблем? Не разумијем.

  28. Dražene, jasno je to svakome ko zna 2+2,ne treba mudrost da se to shvati.
    Bio sam u USA više puta. Za onoliko koliko ja donesem iz Tempa u tri kese ja donesem u tamo pun gepek. Tv LSD 32 inča je 249 dolara. Kada vidim za kakvo smeće po buticima djeca daju pare da se obuku srce me boli. A, tamo , pogotovo za vrijeme prazničnih rasprodaja odjeća je smiješno jeftina.
    Šišanju naroda nikada kraja.
    Po bigeru , mi kao jedemo kvalitetniju hranu.
    Domaća paprika…, neka priupita one koji je proizvode u plasteniku šta ima u njoj. O kvalitetu hrane niko ne vodi računa. „Domaće“ piliće hrane ureom, kao i ribe u ribnjacima. Kao da raste barska trava…

  29. Pa, kaži to bigastom agitatoru.Pričao mi na moru jedan paprikar iz Župe: Da znaju ljudi šta kupuju na pijacama radije bi bili gladni.
    Vani ima kontrola proizvoda, ali kod nas samo gledaju kako više da nas ogule i otruju .
    Stoga sam lujt na sve one bitange koji imaju gdje da usade za svoju djecu zdravo povrće, da uhrane svinju, imaju kokoš… što napuštaju selo i dovode porodicu u grad u vlažne tuđe stanove i ljetne kuhinje i da rade nizašta po kafićima , pekarama, građevinama.

    A, nema više paprikara ni u Bakincima. Otišlle traktordžije u visokomisleću politiku, pa nema ko prodavati paprike po pijacama.

  30. drazen78bl

    E moj Dražene…pa gde ti živiš?Možemo zaštititi svoje tržište?Pa kako to misliš?Niti smo neki faktor u međunarodnoj trgovini niti imamo moćnu privredu koja može zadovoljiti naše potrebe.Mi smo u ćorsokaku,prividno ravnopravni u utakmici sa brojnijim i jačim protivnikom.“Zaštita“ naše privrede povlaci reciprocne mere sa druge strane.To znači smanjenje izvoza ionako molog (time bi par jačih subjekata-izvoznika propalo),pa investicija,pa prihoda u drzavnoj kasi…itd,itd!Potom nedostatak i povećanja cena onog što moramo uvesti.A tek da ne pričam o politickim negativnostima koje bi poduzeli…mi smo već na putu,sad se moramo samo što bolje prilagodititi,sa sto manje posledica.Ovo je samo novi kolonijalizam.
    —————————————
    Buda,prijedor

    O tome ja upravo i govorim.O cistoj nezahvalnosti,nepostovanju svoga.Demagogiji.Kakva god da je nasa paprika (makar iz Laktasa,iako ne shvatam da je to problem) oni ne bi zalili para da je kupe.Ono o čemu vi govorite da je jevtino,to su oni „plodovi“ koji su identičnog plastičnog ukusa bilo da se radi o paprici,paradajizu ili krastavcu.Ja imam paprike „made in basta“,ajvar iz svoje kuce a znam da se na našim pijaca i u nasim marketima moze doci do kvalitetnog povrca.Domaceg.

    Buda,vise ne odgovaras na komentare,na diskusije?Sad samo pokusavas provocirati?

  31. Mr Biggy, 01.12.2011. 17:18:54 [20867]

    „Buda,vise ne odgovaras na komentare,na diskusije?Sad samo pokusavas provocirati?“

    Видим да су пустили Интернет у Јакеш… Уживај ти пријатељу у плодовима ове власти, нека је теби добро а нама осталим како буде… нека ти имаш, уживај… док можеш…

  32. Mr Biggy, 01.12.2011. 19:27:48 [20878]

    Да си имало пажљивије читао оно што сам теби писао у више наврата схватио би да ја једнако презирем СДС и СНСД, и то из разлога што је сав онај шљам из СДС-а прешао у СНСД. Против Додика уопште немам немам ништа лично, али против људи који га окружују и те како имам. Све су то мајмуни који су само профитирали док ја свако 60 дана морам на Биро, успут сретнем људе који су до прије годину дана шверцовали по пијаци, чији је ментални склоп подешен само како да „се угради (‘ђе сам ту ја – ваљда се угледали на Вожда и он је шлепере Ронхила ваљо својевремено, а данас је „Чувар Српске“)“. Ти људи данас одлучују о судбинама људи.

    Написаћу ти поново УЖИВАЈТЕ ДОК МОЖЕТЕ… АЛ’НЕЋЕТЕ ДОК ВИ ХОЋЕТЕ…

  33. Божо Чукеранац, 01.12.2011. 00:16:49

    B-)
    Гдје се сјети Најџела, мог омиљеног лика, евроскептик, националиста, пратим га још од оне фрке кад су редом пропадали референдуми за ЕУ устав, док нису смислили да им више и не треба референдум. Фрка у европском парламенту са транспарентом..
    http://www.youtube.com/watch?v=qOcG2G_6uC0&feature=related

    Па онда ово мајсторско изување из ципела тзв предсједника ромпеја..B-)
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rRNXwLdRfwQ#!
    и на крају о ЕУ
    http://www.youtube.com/watch?v=pUwCCPbNEhU&feature=related

  34. drazen78bl, 01.12.2011. 23:19:26
    Dobar je Dragas,ima smisla sve sto prica,mada,mozda malo pretjeruje sa teorijama zavjere.Treba imati u vidu,da lavina tih slicnih teorija stize upravo iz nekih centara moci.
    Upravo takve teorije i nekakva “nadljudska precizna“moc je nova religija za neuki narod.
    Svakako treba imati u vidu da mnoge stvari zaista nijesu slucajnost i dio su dugorocnih ciljeva i planova,medjutim ne u tolikoj mjeri.Po srijedi su osmisljeni timski radovi,te formiranje usavrsenih organizacija po sektorima i odjeljenjima.
    Cesto kad nekakav plan velikih pljackasa ili imperijalista dodje u pitanje ili nesto krene po zlu,onda se izbacuje “teorija zavjere“,koja opet sama po sebi se cini smijesna ponekad i nevjerovatna a cilj joj je da se sto vise zamrsi pravi trag i pravi planovi.
    No da ne duljim,smatram da su mnoge stvari makar kod nas jasne.Mi,po ko zna koji put “smetamo“,tj.stojimo negdje na putu,nekome ko putuje u pravcu osvajanja energetskih izvora.Sta mi mozemo uciniti.Mozda nista a mozda mnogo.
    Bilo kako bilo,potreban nam je prvenstveno duhovni pokretac.
    Mozda ne u vidu neke ideologije,koje imaju vijek trajanja,nego nesto poput podizanja kolektivne svijesti.
    Religija sa druge strane,takodje je izlozena svakakvim uticajima i podlozna je korupciji iz jednostavnog razloga sto je izgubila svoju istinsku snagu.
    Dalji problem je predanost i odanost nekoj ideji.(Ko je toliko luud da zapusti vlastiti zivot radi nekih ideja).
    Medjutim,ima nade.Ukoliko se mladi i obrazovani ljudi sa slicnim idejama povezu ali pod uslovom da sagledavaju probleme racionalo i sistematski ,gradeci pretpostavke za neki dugorocniji cilj ili ciljeve,onda mozemo reci da je dobar dio posla napravljen.
    Preduslov dobre kuce je dobar temelj.Dobro stablo ima dobar korijen.
    Jedna Kineska poslovica kaze;“zrno prasine je zrno prasine ali iste cestice grade planinu“

  35. drazen78bl, 02.12.2011. 17:24:11

    „Тенк ју!!!“…што би рек’о Драгорад.B-)

    Најџ је мој најновији „једини омиљени Енглез“, јер је он ове године окончао, на том мјесту вишедеценијску владавину Е. Клептона, у ћаршији знаног као – Клептоман…;):D

  36. Nova kriticna intelektualna masa???
    Vjerovatno je autor mislio na ovu „masu“:
    Уз извињење свима који би се у овој колумни евентуално могли препознати, упућујем апел СОЦИЈАЛНОЈ ИНТЕЛИГЕНЦИЈИ у Републици Српској. Надам се да ће та интелигенција спознати да се ови, тренутно владајући, неће промијенити. Неће мање красти, неће престати са демагогијом и неће пружити шансу способним, већ лојалним и пробраним. Задужиће нас више, а поштовати мање. Србоваће из интереса, као што и све друго раде само из интереса. Ентузијазам им је непознат, а можда и штетан. Биће им драго да се образовани и паметни иселе из РС, јер ће тако лакше и дуже владати…

    Па није ваљда да у Републици Српској не постоје интелигентни бирачи, односно одговорни људи који здраво расуђују, а који нису корисни идиоти?

    Ili mozda na ovu“

  37. Nastavak
    Ili mozda ovu“masu“
    Nikoga više ne interesuju programi ni šta piše u njima, nego da li postoji partija koja nudi posao i omogućava preživljavanje. To je najniži stepen političkog života i zato ovde lako prolaze obećanja. Postoji mogućnost za socijalne nemire pod dva uslova. Jedan je da dođe do velike inflacije koju građani ne bi mogli da prežive, drugi da se drastično poveća nezaposlenost. Ne postoji nijedan politički akter koji bi mogao išta tu da uradi

  38. Mr Biggy, 01.12.2011. 17:18:54

    О чему ја причам него о новом колонијализму? Само што га ти подржаваш, а ја му пружам отпор. Толико о слободарском духу српског народа.

    У гостима ми је јуче била тетка из Келна, па сам и њу питао за цијене. Литар квалитетног млијека у тетрапаку кошта 65 еуроценти, а у БЛ 75-80 еуроценти. Месо има приближно исту цијену. Килограм пилетине је 3,99 евра, апилећи батаци 1,49 евра. Килограм свињског бута је 5 евра. Уље је такође нешто јефтиније.
    Оно што је тамо скупље јесу комуналије. Како се ови моји и грију на струју, мјесечно плаћају и до 250 евра.

  39. Dražene, sve je jeftinije ili kao kod nas. A, plate i penzije? Žalosna nam majka. Moja prijateljica u Stutgartu radi u školi sa djecom sa posebnim potrebama. Država takvim roditeljima daje 1000 e. Naši 41 km. A, za agencije, predstavništva , putujuće sjednice vlade, vozne parkove…. imaju. Kada idu na putujuće sjednice što se ne potrpaju u autobus, ili voz?
    Ili, što će nam ikako vlada kada to sve određuje TIP ?
    Pa zadesio sam se u BL kada su ministri dolazili da poljube noge predsjedniku. Svaki je došao u posebnim kolima! Kolone automobila! Tragedija , izrugivanje sirotinji.
    A, biger je momentalno zauzet. Sa rajkanom razrađuje projekat mr rada na radmanovićevom fakultetu na temu: manipulacija sitne stoke.

  40. drazen78bl

    Не подржавам ја неоколонијализам,само знам да је у овом постојећем стању то важеће уређење,да су највећи играчи као и увек највећи колонијалисти,а да пружање било каквог отпора подразумева жесток одговор и по правилу још тежу ситуацију.Бар ми Срби смо то искусили на својој кожи.Сви „велики“ и Исток и Запад функционишу на истом принципу и ми само морамо да мудро извучемо што више,а што мање изгубимо.Доста је било отпора код нас,а само смо ми платили.И материјално и животима.Јесте неправда,али то се не мења преко ноћи.

    Ја сам био на Западу лично,нарочито сам обратио пажњу на цене.Оно што је особина тих великих центара је да цене појединих намерница варирају од маркета до маркета.У једном се купује млеко,у другом месо у трећем…У суштини,за свака примања постоје и адекватне радње (и у храни,одећи,обући…).Из тог мог искуства као и искуства са родбином знам да су жељни квалитетних домаћих производа којих тамо нема,који су или нејестиви или су прескупи ако се тражи квалитет.На крају крајева,говорили смо већ о подстицајима немачкој пољопривреди,о „привидној“ једнакости,тржишту и свему што утиче на цену.Додај томе да је Немачка константно уређена држава,да немају политичких нестабилности,одговорнију власт и све ће бити јасно.Нисам ја рекао да ми живимо боље,код њих јесте јефтиније гледајући реална примања,али не и номинално,што је углавном заблуда.Доста од тог свог стандарда су стекли и на нашој муци.
    ———————————
    будо

    Да си и ти читао моје коментаре,никад не би написао задњу реченицу.Ја сам видео за кога си ти гласао,а мој ни изблиза није био такав.Елем,нема ту издвајања Додика од осталих.Или је и он лопов са тим „око њега“ или је немоћан да се избори са њима.А једна од најзначајнијих одлика великих лидера је одабир добрих сарадника.Учили смо то кад смо обрађивали Јустинијана.Ја подржавам власт у добром,а замерим им лоше.Међутим,ја ни овде нисам добио достојну алтернативу,а из искуства са СДСом (на локалном нивоу,као и сазнања из ратног и поратног периода,а понајвише због данашњег уређења странке) као потенцијалном алтернативом,ја их никада не бих могао да подржим.Иако има занимљивих лица која боље котирају од странке.

  41. Јер од хиљаду несрећа има само једна која нас сналази од Бога, а то је смрт, иако смрт није несрећа, или бар не највећа. Све друге беде су дело човеково, чак и сама његова болест. Зато ако су среће случајне, несреће нису случајне. За сваку нашу несрећу крива је или наша лакоумност, или наша гордељивост, или наша глупост, или наш порок. И за физичке болести су криве само наше духовне болести, нездраве и порочне мисли. За несреће новчане, крива је или наша лакоумност или наша сензуалност. Чак и човек који је прегажен на улици може најпре да криви себе а тек онда да криви другог. – Зато човек кроз цео живот чини себи самом више зла него добра. Што успемо нашом памећу, покваримо нашом ћуди; а што успемо нашом добротом, упропастимо нашим пороцима; и, најзад, што постигнемо својом мудрошћу, изгубимо нашим темпераментом. Јер има нешто јаче и пресудније од свих наших сила, а то су наше слабости. – И антички свет је знао за непријатељство човека према себи самом. Лукреције, велики песник говори на једном месту о нередима у души човека, којих набраја пет: охолост, разврат, раздражљивост, раскош, леност. Одиста, сва мудрост човекова треба да служи само томе да сам себи не прави зло. Треба се чувати више себе него свих својих злотвора. Човек који за своје несреће криви другог, већ тим показује да је или малоуман или кривоуман, чак и рђав. Наука о томе како треба мислити, логика, и наука како треба бити добар, морал, и нису стварно ништа друго него учење како да човек сам себи не искива несреће и не ствара непријатеље.

    Ducic
    Blago cara Radovana Glava 1

  42. Ljudi, rjesenje nasih muka je tako reci na dohvat ruke. Treba samo skolovanim ljudima (ali onima sto znaju posao a ne onima sto su kupili diplome) dati pozicije i odrijesene ruke da rade ono u cemu su strucno osposobljeni. Da tako je. Medjutim umjesto toga mi imamo na najvaznijim pozicijama iskljucivo politicki podobne volove koji su do pozicija dosli nemilosrdnim uvlacenjem u guzice velikih tatica. Razumije se da je ovo drustvena bolest koja nas je odavno zahvatila. Lakse se izlijeciti od side nego od ovoga. To je problem, rjesenje na dohvat ruke ali nas od njega dijeli ogroman zid.

  43. Ljudi, rjesenje nasih muka je tako reci na dohvat ruke. Treba samo skolovanim ljudima (ali onima sto znaju posao a ne onima sto su kupili diplome) dati pozicije i odrijesene ruke da rade ono u cemu su strucno osposobljeni. Da tako je. Medjutim umjesto toga mi imamo na najvaznijim pozicijama iskljucivo politicki podobne volove koji su do pozicija dosli nemilosrdnim uvlacenjem u guzice velikih tatica. Razumije se da je ovo drustvena bolest koja nas je odavno zahvatila. Lakse se izlijeciti od side nego od ovoga. To je problem, rjesenje na dohvat ruke ali nas od njega dijeli ogroman zid.

  44. Apel mozgu ako ga ima

    on October 31st, 2011 by AmitzDulniker

    Pre neko veče, jedan bahati, ali važni demokrata je organizovao zatvorenu proslavu svog rođendana u jednom preskupom beogradskom restoranu. Dvadesetak lepih devojaka je dovedeno da izigravaju ukras bahatim secikesama državne kase. Plaćene da sede, jedu, piju i budu lepe. Trebalo je da dobiju po 1500 dinara za to. Znam neke od tih devojaka, normalne, poštene, vredne i lepe, a ne mogu sebi nikad priuštiti čak ni ulazak u taj restoran. Znam da nikada čak i ne bi radile tako nešto, ali na web strani naše najveće omladinske zadruge nije bilo niti jednog oglasa za posao tačno tri meseca. Njihovi roditelji ne mogu da im plate škole, cipele, jer nemaju posla, jer ne mogu da dobiju penziju dok ne podmite nekog u vladajućim strankama. Oni ne mogu sebi da plate račune, i svaki dan normalan obrok. Njihovi roditelji su ulagali u razne Pekabete, Ce-markete, NIS-ove, PTT-ove i slične kompanije koje danas raskućuju i prebacuju na privatne račune na Kipru razni smradovi iz vladajuće garniture.

    Ista banda ruši Srbiju od Memoranduma 1986. do danas. Tada su to radili očevi, danas to rade njihova deca. Srbija se oduvek branila u Beogradu, dok su nas isti ljudi slali u Maribor, Split, Knin, Sarajevo, Srebernicu, Peć, Prištinu, Brnjak i Jarinje da tamo branimo Srbiju, oni su naše vrednosti slalil na Kipar na svoje privatne račune. Od srpskih devojaka su pravili estradne kurve, žive poslužavnike za kokain koji šmrču, a od mladića su pravili topovsko meso, amorfnu masu koja loče ispred dragstora. Ista banda nas je slala u ratove koje smo sve do poslednjeg izgubili, ista ta banda nas je pokrala i rasprodala ono što su naši preci gradili i zidali dva veka pre toga. Ista banda nam je ubila pamet, oterala sve koji su želeli nešto drugačije napolje, sahranila veru da ovde ikad može biti drugačije.

    Ko to ne razume, ko se danas nakon više od dvadeset godina istovetnih obmana, i dalje peca na manipulacije pričama o Evropi, Kosovu, svetskim ucenama, tranziciji i sličnim sranjima, dok oni šmrču kokain kupljen našim novcem, sa naše dece, dok nam energijom monopolski upravlja Rusija, maloprodajom Belgija, a telekomunikacije čekaju Austrougrasku, mora da razume da je ostao tanak konac na kojem naš opstanak visi, i da svojim ponašanjem reže i poslednje šanse da sačuvamo naš narod. Vreme je da i mi, i svi ostali narodi na Balkanu, sednemo u krug i onda ustajemo jedan po jedan i kažemo na glas . . ”Ja sam Bosna i imam problem sa svojom lopovskom elitom!” . . ”Ja sam Hrvatska i imam problem sa svojom lopovskom elitom!” . . ”Ja sam Srbija i imam problem sa svojom lopovskom elitom!”

    Postajemo robovi ponovo. Naša deca će se uskoro rađati kao robovi bez šanse da bilo kad postanu bilo šta drugo. Njihova deca će našim novcem imati plaćena školovanja po svetu, isto kao za vreme bombardovanja Srbije 1999. godine, dok smo mi sedeli po podrumima, ili “Strelama” čekali “Tomahvake” na obodu Beograda, njihova deca su orgijala po Budimpešti. Našim novcem.

    Dalje nema. Ili mi, ili oni.

  45. Naša djeca se već rađaju kao robovi predsjednika „našega“bez ikakve šanse da bilo šta postanu drugo.Njihova djeca se VEĆ ODAVNO školuju po svijetu, isto kao što je on za vrijeme rata bio na strani crnoberzijanaca , na krvi i kostima junaka iz rovova zarađivao prve milione da bi sada prodao i nas i sva bogatstva koje nam Bog dade i postao milijarder.
    Otvorili su privatne fakultete i našoj djeci prodaju prazne papire -diplome, a da ne nauče koliko je 2 i 2 zaglupljujući ih da se dive junacima turskih i španskih serija, bljak pjevačima kako bi od njih pokrali i kada ne budu imali više ništa njihove organe.
    Ja odavno govorim kao švabo trajlala:vlada je za svoj narod zločinačkogenocidna. Vi ćutite, ne govorim zbog svoje djece, moja im nisu na dometu, ali i jesu- svi vi ste moja djeca.

  46. drazen78bl, 07.12.2011. 01:23:00
    Dobar osvrt na neki od problema danasnjeg drustva.Taj lik iz tvog citata je prilicno dobro ocijenio situaciju,kao i glavne uzroke mnogih nedaca.
    Medjutim ima jedna stvar koja mi tu zaudara.Ta stvar je jednostranost i pojednostavljivanje mnogih stvari,kao i sveopsta hajka koja se vodi(znamo dobro iz kojih centara).
    Ne kazem da nista od tog nije istina,naprotiv,upravo se to dogadjalo i dogadja,medjutim,moramo opet malo vratiti film i sagledati malo dublje u taj nesretni razvoj dogadjaja.
    Nijesu nase muke zapocele od te neke famozne ’86-te.Ta “banda“ o kojoj se govori je ubacila “detonatorsku kapslu“ mnogo,mnogo ranije,samo sto je mnogo ranije vladalo sveopste poltronstvo i stosta drugo.
    Dalje,sto se tice lopovluka,pronevjere,zloupotrebe i slicnih stvari…po cemu se nas slucaj ulaganja u razne “fondove“,“stednje“ isl. od(primjera radi) opste pljacke wall streetu.Uzroci,povodi,sveopsta pohlepa,zloupotreba,kao i umijesanost drzavnog vrha su zajednicke odrednice oba slucaja.Za razliku od,recimo Rumunije,gdje je izvrsen javni linc Causeskog ili Srbije,gdje se i dan danas pojedinci lincuju ili “isporucuju“,na zapadu se jednostavno da ostavka…
    U cemu je razlika izmedju Kipra i Kajmanskih ostrva i ukratko o cemu se ovdje prica?
    Kriminalci su kriminalci,vlast je vlast,kriminalna vlast je,cini se opsta odrednica svih drustava,jedino sto ovcice nesto jace bleje kad je manje love i obrnuto.Kad se prospe saka zita “jaganjci utihnu“…
    U danasnjem svijetu(ako gledamo u globalu),problem je nedostatak samosvjesti pojedinaca,kao i drustva i tako je uvijek bilo i nazalost,vjerovatno ce tako i biti.
    Postavio bih autoru tih redaka pitanje,koja to elita nije lopovska???
    Ali ajd.sve na stranu…o filozofiji ljudske psihe mozemo prekrajati dan,noc i nista ne utvrditi ali govoriti o tome,kako se Serbi i Srbija brane u Beogradu….e ovo je vec za posmatranja…
    Ovaj egoisticki i egocentricki stav nas je na neki nacin i doveo dovde.Ovo bi bilo ravno izjavi ,recimo nekog Brita da se interesi Britanije i Britanaca brane u Londonu.Pa valjda su veliki centri posljedica a ne uzrok stvaralastva nekog naroda…
    Upravo iz tog licemjernog stava i konformistickog stava,vezanog za dobro poznatu “nek komsiji crkne…“,sada imamo sta imamo.
    Ja bih rekao da u tom grmu i lezi zec.
    Nacionalni interesi,borba za ravnopravnost u svakom pogledu su zadaca svih pojedinaca drustva a ne samo “nekih tamo“…
    Tacno je da riba smrdi od glave ali isto tako je tacno da ta nasa glava “viri“ iz nase guzice,koja je negdje u zapecku,dobro sklonjena,dok nam jezici mlataraju po bilo kojoj drugoj koja “strsi“….

  47. Clanak je zbilja dobar,pun entuzijazma,s dobrim idejama, Tuzno je samo sto ga vecina ovdje prihvata samo kao ideju o rusenju sadasnje vlasti. Upravo je kljuc u radu na sebi i svojim porocima,o suzbijanju nezajazljivih,najcesce primitivnih potreba,sebicnom razmisljanju o vlastitoj egzistenciji, o sticanju materijalnog dobra kao cilju svog postojanja.Takve ljude koji su sad na vlasti,a i one koji ce doci poslije njih,a nece biti nista bolji, smo iznjedrili mi,i nase shvatanje bitnog u zivotu. A to su vec geni.istorija ,prokletstvo ovih krajeva gdje su se , od pamtivijeka, zbog medje braca medjusobno ubijala a i dalje to rade

Оставите одговор на prijedor Одустани од одговора