Небојша Вукановић: Анестезија

Наша нација је утрнула опијена неком чудном анестезијом. Огроман број грађана живи испод границе људског достојанства и не може да заради довољно за храну и основне потребе, већина их је утонула у чудну патију и иако неперстано и незаустављиво клизе у понор, скоро нико није спреман да пружи какав-такав отпор и бар потоне достојанствено. О […]

четвртак, јун 13, 2013 / 13:48

Наша нација је утрнула опијена неком чудном анестезијом. Огроман број грађана живи испод границе људског достојанства и не може да заради довољно за храну и основне потребе, већина их је утонула у чудну патију и иако неперстано и незаустављиво клизе у понор, скоро нико није спреман да пружи какав-такав отпор и бар потоне достојанствено.

О томе говори и студентски протести у Бањалуци. Ма који били стварни разлози и мотиви, и ма ко да је помогао организацију студентских протеста у Бањалуци, студенте је требало подржати, и разочаран сам што се у пријестоници окупило свега око 2 000 незадовољних, или 1% од укупног броја грађана. Лијепо је било видјети студенте, отпуштене раднике, брата дисидента Данијела Симића, чути повике "Мило лопове", али број окупљених је био исувише мали да би се направио неки помак и да би се бар мало уздрмао најгори, најкриминаљнији и најпогубнији режим који је владао Српском од њеног оснивања.

Иако сам сигуран да је огромна већина становника Републике Српске и њене пријестонице презире и не подржава криминалну и бахату олигархију на власти, нажалост 99% грађана остало је код куће и није изашло на улицу очекујући ваљда да неко други нешто покрене и уради у њихову корист. Велика неправда, глад, свеопште безнађе, нису могли да побиједе страх и апатију и охрабре бар десетак хиљада Бањалучана да одвоје један сат у протеклих неколико година и окупљањем испред сједишта Владе бар мало уплаше неодговорне, бахате и корумпиране политичаре, и натјерају их да се уозбиље и почну нешто да раде у интересу друштва и оних који су их бирали. Некада смо били симбол пркоса и отпора у покореној Европи, први се храбро бунили и устајали против окупатора, трпили велике губитке и страдања, а данас ћутимо и од својих компрадора трпимо већу неправду и кулучење него што је то било под Аустр-угарском и Турском.

Браћа у Србији добила су још јачу дозу анестезије. Упркос грубим и дубоким резовима, насилном сјечењу територије и самоубиственом препуштању напаћених сународника на Косову њиховом касапину Хашиму Тачију, потписивање Бриселског споразума извело је на улице једва хиљаду, двије грађана духовно и национално обамрле српске пријестонице. То је 0,1 % грађана Београда, претпостављам да је већина изашлих била поријеклом са Косова, Крајине или неких других "пречанских" крајева, док је 99,9 % више било забринуто за дешавања на Фарми и Великом брату.

Са друге стране иако је Турска у великом налету и експанзији, захваљујући снажној привреди, туризму и војсци постали су водећа регионална сила, покушај преуређења и сјече парка у центру Истанбула довело је до масовних демонстрација и сукоба незадовољних грађана и полиције на тргу Таксим. Богати Нијемци протестују испред сједишта својих банака у Франкфурту јер страхују да ће их економска криза и бескрупулозни банкари оставити без посла. Протестује се широм свијета у многим уређеним и богатим државама, људи се природно боре за побољшање својих права, а само код нас нација је омамљена чудном анестезијом и не помјера се и не даје знаке живота ни на највеће резове и притиске. Узроци апатије и пасивности су бројни.

Већина медија, нажалост, ствара имагинарни свијет, и радећи по диктату тајкуна и моћника умртвљује грађане и убјеђује их да је власт добра и јака, и да је сваки отпор осуђен на пропаст. Наша интелигенција и интелектуалци углавном ћуте и чекају да им моћници баце мрвице и набаце неку тезгу, а за друштво и опште интересе пуно не маре. Политичари су најнеморалнији дио друштва и након вишедеценијских обмана њима нико више не може вјеровати. Готово сви важнији политичари међусобно су сарађивали и били на власти, резултати њиховог рада мање, више су исти, и осим мале интересне групице послушника око себе они не могу никог да покрену. За разлику од "заостале" Турске у којој најпопуларнији глумци и јавне личности излазе на улицу да искажу незадовољство и подрже демонстранте, код нас готово да и нема јавних личности које би смјеле нешто слично да ураде.

Сами студенти су разједињени, многе је режим раније купио и уцјенио, многи су уплашени и страхују да ће експонирањем затворити и оно мало врата што им се чине отвореним, не постоји јасан циљ, добра организације и план рада, па је њихова снага исувише слаба да би се направиле неке веће промјене. Због тога се бојим се да ће ови протести додатно ојачати режим, јер ће Миле и његови компрадори уз подсмјех исмијавати студентске вође и политичке противнике, и тврдити да је он и даље снажан, моћан, недодирљив, јер су његови противници успјели окупити мали број незадовољних.

Такве илузије могле би власт скупо коштати, јер је незадовољсто видљиво на сваком кораку. Одустати се не смије јер је побиједио само онај који се до краја упорно борио. Надам се да ће ускоро многи угледни појединци, интелектуалци, јавне личности, спортисти, новинари, универзитетски професори, писци, глумци јавно устати и дати свој допринос да се народ пробуди из дубоке коме и анестезије. Док још имамо коме, морамо се тргнути и пробудити, обуздати бахате и осионе и завести бар мало реда у наше напаћено друштво. Будемо ли и даље ћутали и чекали да ствари покрене неко други, они ће још више стезати и смањити доток кисеоника пацијенту, постарати се да се он никад не пробуди из дубоке коме и анестезије, а након тога све би било узалудно.



0 КОМЕНТАРА

  1. Вукане, не знам шта ти није јасно?

    Опет ћу цитирати сам себе:
    http://www.frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=12&idnovost=34181
    „Че Гевара, 11.06.2013. 17:39:07 [79049]
    Ма какав Дроњак, Мишићка и остали папци…
    http://www.nezavisne.com/novosti/bih/Dronjak-Dosta-nam-je-uzaludnog-sastancenja-136603.html
    Изгледа да он сваке године у исто вријеме, понавља исте изјаве.
    И на крају, ујео вук магарца.“

    Ликови који су се представљали као вође ових протеста одавно су изгубили кредибилитет у народу. Можда ће најбоље описати цијелу ситуацију једна мисао једног од највећих војсковођа, Наполеона Бонапарте:

    „Више вриједи војска магараца коју предводи лав, него војска лавова коју предводи магарац.“

  2. Како год, али протест је дефинитивно успио. Није лако извести ни на вечеру данас неког, а камоли покренути приличан број грађана и студената и то у неко радно вријеме, кад већина има каквих таквих обавеза. За једну БЛ сасвим пристојан број људи на протесту, јер кад видимо колико се једва скупи људи у двомилионском Београду на протестима за Косово, онда је ово сигурно велики помак, и резултати овог протеста ће за извјесно вријеме доћи на видјело! Режим ће како тако пасти!

  3. Нити је протест успио, нити се она шетња може назвати протестом. Па више је људи извела она баба Мишићка јесенас по киши и по блату него што су ови магарци, лажни револуционари и продане душе (http://www.nezavisne.com/novosti/bih/Druzenje-u-organizaciji-Nezavisnih-novina-Obala-Ugra-razgalila-zvanicnike-146828.html) по сунчаном прољетном дану.

    http://frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&idnovost=28014#komentar)

  4. Ово мудровање око броја је бесмислено. Било је довољно студената да пошаљу поруку коју су послали. Ја им скидам капу да су изашли и поред очигледних притисака који су на њих вршени. Вукановић је мегаломан у свему и лик је неуравнотежен, једноставно претјерује у свему, дакле задњи који може да даје овакве оцјене. А разједињеност смо видили и у синдикалним протестима, такви су и борци и то је масло ове власти која је у свим структурама подијелила народ и један дио увлачигуза купила. То је чињеница на коју треба свако рачунати, а не њоме мјерити квалитет неког јавног догађаја.

  5. Za Vukana….
    I za…
    Че Гевара, 13.06.2013. 21:22:44

    Letargija je lako objasnjiva a poredjenje sa Boegradskom letargijom je u najmanju ruku smijesno.
    Mi ovdje imamo situaciju kao u Sjevernoj Irskoj s tim da smo mi ugrozena stranka.Drugim rijecima mi smo konzervirani zajedno sa pokvarenom ribom i svaki pokret zaudara.
    Letargija u Beogradu je izazvana necim sasvim drugim.
    Izavana je naivnoscu Srba koji su napravili nasilni preokret misleci da ce dobiti nesto bolje pa se sada nikako ne mogu nacuditi “gdje su pogrijesili“ i gledaju ukoceno,blijedo i sa nevjericom placenicke harange kako rasturaju zemlju.

    Kod nas je handzar stalno za vratom…

    Handzar,neki drugi Jasenovac jer je silna mrznja prema Srbima i to je situacija koja nam donekle veze ruke.

    Sto se tice politickih pritisaka,potrebni su ali ne po cijenu razjedinjenja Srba po bilo kojoj osnovi.
    Zato ja govorim da bi Srpska imala sasvim drugacije mogucnosti kontrole korupcije i javasluka ukoliko bi imala mnogo veci nivo autonomije a najbolja bi bila nezavisnost.

  6. rammstein, 14.06.2013. 16:43:29 [79496]

    Neko vrijeme vučem ovu ideju „nije nama dovoljno loše“, pa eto, da uklopim sa ovim protestom. Naredna je „nije svaki neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj“.
    😀

    A iskreno mi je muka od toga „ne bih da se zamjerim“, i zanimljivo se potrefilo, tekst sam napisao prije dva dana, al’ kako mi je problem nastao sa jednim blogom, hrpu nekih stvari pokušavam posložiti, pa sam sačekao da objavim, a taman danas „vazdigoše“ komentarima ovaj tekst „direktori nisu radi kavzi“, što je baš to „ne bih da se zamjerim“… što se kaže, k’o kec na desetku.

    ***
    jahac, 14.06.2013. 17:29:09 [79504]

    Kad završiš sa čitanjem mog teksta, vratiš se na početak, pročitaš naslov i eto ti odgovora.

  7. Bojan5150, 14.06.2013. 19:41:05
    Procitao sam tekst u cjelosti i dobar je.
    Ti,cini se ko’ zapeta puska,mislis da te neko kritikuje.
    Neprestano masis poantu i ne shvatas ti moj odgovor.

    Mislimo isto,samo sto je jedan dio nezadovoljne populacije isuvise opterecen dnevnopolitickim previranjima.
    Moj odgovor je jasan.
    Uzrok problema lezi u cinjenici da je u ovu tvorevinu zvana BH ugradjen mehanizam ciji je zadatak unitarizacija.

    Vlast,kako aktuelna,tako i bivsa a i buduca,cinice,cinila je i cini istu ili slicnu stvar.
    Zloupotreba funkcija,drzavne institucije koji ne vode racuna o tome,korupcija i beznadje nijesu slucajnost.
    Naprotiv,te je rezultat jednog dobro sinhronizovanog plana.

    Zato ja predlazem rjesenje u vidu suvereniteta,zakonodavnog i svakog drugog oblika nezavisnosti.

    Valjda je svakome jasno za ovih 20 godina kome sve odgovara ovakvo stanje.
    Odgovara demagozima i lopovima koji su se nakrali za vrijeme rata i koji su nastavili slicne aktivnosti i poslije rata.

    E pa upravo ti demagozi pokusavaju da nas odvuku u jos vece ropstvo i kojekakve integracije,odasilju lazna obecanja i sto je najbitnije i jedni i drugi ubjedjuju narod da je moguc “suzivot“ iako nam realnost govori drugacije.

    Mi smo obespravljen narod,pocevsi od Haskih marifetluka,raspodjele drustvenog dobra i tako redom.

    Ono sto se predstavlja u svjetlu gradjanske opcije je jedna velika laz.Ako narod u fbih nije zelio da zivi sa Srbima i ako mi nijesmo zeljeli da zivimo sa njima,cemu onda tapkanje u mjestu?
    Dok je ovako,ta letargija ce da zivi.

  8. I ovo nije “Dodemagogija“.
    On samo zloupotrebljava nasu svijest o realnosti i zamajava narod a cini isto sto su cinili oni prije njega i sto ce ciniti oni poslije njega.

    Otidi u fbih i porazgovaraj sa mladim ljudima pa ces vidjeti sta ce ti reci.
    “Ovo je sranje i treba ukinuti entitete,protjerati lopove i napraviti “pravu drzavu“.“…eto sta ce ti reci…
    Ako i ne kazu tako,tako misle.

  9. jedna genijalna misao komentatora sa prevrata:
    Још једна важна ствар: да ли постоји један зли геније који има план да уништи Српство је ствар разумијевања динамике моћи и политичко-економског ширења на глобалном или бар регионалном плану. Да ли свака политичка групација на овом дуњалуку има непријатеље? Наивно је мислити да нема. Да ли непријатељи раде на свом јачању? Ако су паметни, раде. Докле се простиру непријатељи? До онде докле им њихова снага вођена амбицијом то дозвољава. А њиховој снази се не супротставља никаква међународна правда, Уједињене Нације, Хјуман Рајтс Воч, него искључиво снага оних који им стоје на путу. Е, Срби су једино и искључиво криви за своју судбину, јер до Срба је да зауставе и униште своје непријатеље који раде на томе, кују планове и удружују се да униште Србе, и то не зато што су Срби него зато што су непријатељи. Срби томе нису вични и тачка. Не треба нама мастермајнд, довољна је коалиција заинтересованих којој се нико не опире.

  10. Ne, jahaču, apsolutno i fundamentalno ne.

    Problem nije tamo.

    Bosna će moći biti unitarna ili podijeljena samo kad svim ljudima ovdje bude dobro; ikad ili nikad, drugo je pitanje.

    Prekompozicija zemlje je tektonski poremećaj koji vodi u sukob. Sukob se i desio zbog prekompozicije.

    Muslimani žele unitarnu. Mi ne želimo. Hrvati ne žele. Kako onda dolazi do prenosa nadležnosti? Nije li tu problem u gluposti naših predstavnika u zajedničkim institucijama?

    Trenutno stanje je takvo kakvo je, nametnuto. Državni aparat je tragično loš, međutim, rad se prvo mora dovesti kvalitetan nivo u tim (zadatim) okvirima, a trenutni srpski političari su sve, samo ne kvalitet.

    Dakle, ta priča o samostalnosti RS i suverenitetu je u ovom trenutku čisto bacanje prašine u oči.

    Potrebna je mudrost i fleksibilnost, a ne glupost.

  11. Bojan5150, 14.06.2013. 22:17:38
    Slazem se uglavnom sa tvojim stavom,posebno sa ovim poslednjim osvrtom na fleksibilnost i mudrost.

    “Kako onda dolazi do prenosa nadležnosti? “

    To je dobro pitanje.
    Nijesam siguran da je u pitanju glupost jer prenos nadleznosti je postala jedna od konstanti i to bi se moglo reci za sve nase vajne “predsjednike“.
    Ne mogu bas svi biti glupi,nego ja bih rekao da su u pitanju razni vidovi ucjena.
    Jedan od vidova ucjena je igra “stapa i sargarepe“.
    Drugi vid je potezanje sankcija u slucaju NE saradnje itd.

    Kako bismo mogli onda objasniti ono sto se dogadja u Srbiji(primjera radi)?
    Nije li vlast(jedna za drugom)cinila slicne stvari od recimo izrucivanja osoba osumnjicenih za ratne zlocine pa nadalje?
    Najcrnji epilog do sada smo vidjeli odricanje dijela teritorije za nista.

    Sto je najgore,sargarepa u ovom slucaju je bila eurointegracija,sto je po meni apsolutni apsurd.
    Kakva mi je nagrada ta integracija kad pola clanica zeli napolje?

    Da se vratim ovamo.
    Vrlo dobro znas za “buldozer demokratiju“Pedija Eshdauna.
    Vrlo dobro znas za mnoge nepravilnosti oko Haskog procesa,ucjene Republike Srpske po tom pitanju(Srpska je dugo bila optuzivana da skriva,finansira i pomaze osumnjicene).
    Iako se pokazalo da od tog nema nista,svejedno,malj je bio iznad glave.

    Za svaki oblik odbijanja saradnje sa tzv.“parlametnom BH“su prijetile sankcije ove ili one vrste.
    U ratom unistenoj i devastiranoj privredi(posebno poslije rata),svaki vid sankcija je bio poguban.

    Ne treba se mnogo zanositi time da smo u ekonomskom smislu nesto postigli,naprotiv.
    Izvoz je zamro jos prije rata a kamoli sada.

    Kako ces ozivjeti izvoz i bilo sta proizvoditi ako smo natjerani na tzv.slobodno trziste?

    Neka neko proizvede bilo sta jeftinije od Kineza,ja ga ljubim u dupe.
    Sa druge strane drzave u punom smislu te rijeci(poput Njemacke,Francuske itd.)zastitile su svoje trziste,sto ISO standardima,sto carinskom politikom.

    Mi jednostavno nemamo sredstva izmedju ostalog a alatke kontrole granica su sahranjene jos u Dejtonu a ova zaduzenja si nista drugo nego presipanje iz supljeg u prazno,samo sto svakim danom tonemo sve dublje.Odrzavanje nekakvih nepostojecih penzija i (slazem se)enormnog budzetskog troska.

    Iluzija da ovakvim uslovima u kojima ne postoji kontrola uvoza mozemo nesto uciniti stoji kao kamen u nasim socijalistickim umovima.

    Ovo nesto para sto dolazi od elektrodistribucije nije dovoljno ni da se vrati glavnica tih kredita.

    Kad se sve rezimira i vlast u Srbiji a i ova preko Drine cini gotovo identicne greske.
    Kormilo je usmjereno prema onima koji nam u isto vrijeme nista ni ne nude.
    Nude…grickaju nas nazivo komad po komad.

  12. Stvarno ne znam odakle ti inspiracija, al’ ne mogu reći ni da me zanima.

    Još jednom ću ponoviti, problem nije tamo, problem je ovdje.

    Kako slaba zavisna (entitet) Republika Srpska da postane jaka nezavisna Republika Srpska?

    NIKAKO.

    Već smo dovoljno stigmatizovani, i svaki samostalni korak ka nezavisnosti bi nas sahranio. Niti imamo poštene političare, niti propagandu za simpatije stranog tržišta.

    I zato, raditi kvalitetno u okviru koji je zadat, da se pokaže da RS funkcioniše i da može funkcionisati nezavisno. Svaka druga priča je grlom u jagode po tankom ledu.

Оставите одговор на jahac Одустани од одговора