Не спомињите им 8. март: Село гдје мушкарце нико ништа не пита

На крајњем сјевероистоку Индије живи древно племе Каси које се у многоме разликује од остатка ове многољудне земље, преносе агенције. Овдје, наиме, одлучујућу ријеч имају жене! Тако се уочи Међународног дана жена у овој регији води необична борба за окончање традиције поштовања жена, коју његује више од милион људи. У племену Каси, када се роди […]

петак, март 8, 2013 / 05:56

На крајњем сјевероистоку Индије живи древно племе Каси које се у многоме разликује од остатка ове многољудне земље, преносе агенције.

Овдје, наиме, одлучујућу ријеч имају жене!

Тако се уочи Међународног дана жена у овој регији води необична борба за окончање традиције поштовања жена, коју његује више од милион људи.

У племену Каси, када се роди мушко дијете нико није пресрећан, док се рођење дјевојчице дочекује уз овације и аплаузе.

Кит Париат је предсједник организације која се бори за искорјењивање такве традиције и залаже се за права мушкараца. Према Каси традицији, најмлађа кћи насљеђује сву имовину предака, супруг долази у кућу будуће жене да живи, а дјеца узимају мајчино презиме.

Родитељи који немају дјевојчицу морају да је усвоје прије него што умру, јер не могу оставити имовину синовима.

Такви обичаји угрожавају егзистенцију мушкараца, јер се они, ослобођени икаквих одговорности, често одају дроги и алкохолу, што им скраћује живот, истичу у покрету за равноправност мушкараца.

Уз то, немају никакву материјалну безбједност, јер не посједују земљу, нити могу покренути породични посао, па су бескорисни. Покрет за мушка права појавио се прије 50 година, али су их растјерале стотине жена наоружаних ножевима.

Поново су се оснажили 1990. године.

У земљи у којој су жене суочене са великим притиском да роде сина, због чега је присутан велики број селективних побачаја, у Мегхалаји се хвале како имају здраву заједницу.
Као што је познато, у Индији напади на жене и силовања нису ријеткост, док племе Каси тих проблема нема.

Међутим, активисти за мушка права не одустају од борбе за своју равноправност.



0 КОМЕНТАРА

  1. „активисти за мушка права“

    Kako nevladine organizacije mrzim jednakim žarom kao i vladine, navedena konstrukcija mi se potencijalno čini najhomoseksualnijim pojmom ikad, i to ne u onom literarnom homoseksualnom smislu.

    Doduše, možda su to neki opušteni tipovi. Možda imaju transparente „I hoćemo da živimo kao bosanci!“, „Otvori mi pivu, kučko!“, „Nulta stopa PDV-a na auto-dijelove“ i sl., a možda je… nešto sasvim drugačije.

    Jedan od narednih tekstova koje imam u planu je upravo o neravnopravnosti polova koja čini osnovu ravnopravnosti, a dok to ne riješim može ovaj:
    http://bojan5150.mojblog.rs/p-tesko-je-biti-musko-a-tesko-i-zensko/192579.html

Оставите одговор на Симо П. Ороз Одустани од одговора