Мустафа Церић у новом изливу инстант-оријенталног донираног плачипизма

Иванићу, зар и ти убијаш Босну? Зар и теби смета име мог језика? Зар и теби смета моја слобода и част?

четвртак, мај 26, 2016 / 12:20

Иванићу, зар и ти убијаш Босну? Зар и теби смета име мог језика? Зар и теби смета моја слобода и част?

Сјечаш се, био си ми рекао да за тебе нема изненађења. Након геноцида све ти је јасно. Ништа те од негатора више не чуди. Најмање њихова глупост и грубост. Научио си да нису сви исти, али јесу сви на исти калуп сковани.

Са црним шубарама и свиленим краватам, брадати и обријани, мрзовољни и насмијани, горкорјечиви и слаткорјечиви сви једнако мисле о себи и о теби. Они за себе мисле да су недодирљиви и непогрешиви небески народ, а ти си за њих непожељни овоземаљски Босанац. Који их иритира што говори босански. То им је горе него ишта друго. Не сметају им више ни Турци, ни турски језик, ни турске паре; не смјетају им више ни муслимани, ни њихове инвестиције у Србији; не сметају им више ни муџехдини, ни вехабије као повод њихове борбе против тероризма.

Али, јако им сметају Босанци, који говоре босански језик. И Бошњаци им сметају зато што преко босанског језика хоће да овладају Босном, хоће на босанском да говоре да је њихова Босна, а није само њихова. Босна је и њихова, али они не говоре босански па не умију да то кажу, а у њиховом српском не могу да нађу ријеч љубави за Босну, нити могу да пронађу у српском језику синтагму да је Босна Србија. Дакако, они упорно то траже, али не могу да нађу. И зато их Босанци (посебно Бошњаци) нервирају са босанским језиком у којем свака ријечговори да Босна припада свим Босанцима: Србима, Хрватима, Бошњацима и осталим који држе да је Босна њихова домовина и држава. Ех, то су они који не би ни по коју цијелу Босну никоме ни дали, ни продали, ни издали… ни сродном сусједу, ни неродном странцу.

Кажеш, све досиноћ мислио си да краватирани, обријани, насмијани и слаткорјечиви Младен Иванић није исти као шубарасти, брадати, мрзовољни и горкорјечиви јахач апокалипсе… Данима си ме увјеравао да је Иванић српски интелектаулац првога реда, који није опијен српским национализмом и шовинизмом. Говорио си ми да је Иванић европски политичар, који се не бави махалским причама, већ државним пословима. Наводио си ми његове врлине од којих ми је његова отвореност за разговор и договор била најдража. Нисмо причали о његовим маханама. Боље је рећи нисмо хтјели да видимо ни једну његову махану. Хтјели смо да нам души буде лакше да живи у нади да има добрих људи у нашој земљи, да има државника који су изнад приземне логике и отрцане реторике. А онда, кажеш, као топ из ведра неба, синоћ те у дневнику ТВ1 Младен Иванић пробуди из твог наивног сна. Вели Иванић, не могу Бошњаци свој језик звати босански, јер би то значило да је Босна њихова. А то не смије бити. То се не смије ни помислити, а камоли на босанском језику говорити и то још дјеци у школи прености. То Срби никад неће дозволити, запријети Иванић ничим изазван. Јер, по њиховој логици, Босна може бити свачија осим оних чија је одувијек била, чија јест увијек и чија ће заувијек бити.

Фото Д.Божић

Но, Иванић и Додик су закаснили. Прошло је вријеме кад су они Бошњацима диктирали како ће се национално звати, како ће свој језик називати, како ће у својој земљи живјети, какву ће државу имати, кога ће за пријатеље узимати, кога ће вољети и с ким ће кахву пити. Иванић зна, босански је мој матерњи језик, мој матерњи језик је босански, али прави се да не зна… И могао бих тако и дан и ноћ понављати, мој језик је босански, све док Иванићу не уђе у уши и не прилегне у срцу ријеч босански, али нећу, јер од намета нема селамета. Иванићу смета да му се намеће термин “босански језик”, мада почесто проговори језиком тим, језиком босанским, онако успут, нехотице. Али, навикнут ће се Иванић на израз босански језик. Некима треба више а некима мање времена да се навикну на реално стање живота и културе у Босни. Тако је то одувијек било па је и сада тако, јер Босна је одувијек била па тако је и сада – поносна и пркосна. Ништа се није промијенило осим свијест у Бошњака да им не смета то што Иванићу смета, већ им смета то што Иванић нема срца и душу за државу у којој је глава на врху.

Видим, никад ниси био тако разочаран као синоћ након Иваноћевог интервјуа на ТВ1. И мене си разочарао твојим разочарењем у Иванића. Знам Иванића као разумног политичара и зато сам му праштао неке досадашње политичке несувислости, али ти си ме синоћ твојим алармантним позивом узнемирио и твојим аргументима, на које раније нисам обрачао пажњу, си ме пробудио. Схватио сам да је Бошњацима потребан БУДИЛНИК, посебно онима који дуже спавају. Тебе је Иванић пробудио, а ти мене. Хвала ти на томе, јер си ми увјерљиво објаснио да је српска политика у Босни са издуженим пипцима у Београду још увијек отровна за Босну и све Босанце, посебно за Бошњаке. Иванић је био нека разумна мјера и наша нада да се српска политика ослобађа варварства према Босни и њеним аутентичним старосједиоцима.

У праву си, ту наду у нама је Иванић синоћ изневјерио не толико својом причом о босанском језику колико својом причом о попису становништва. Да нисам чуо својим властитим ушима не бих повјеровао да баш Иванић тако образлаже зашто Срби не могу прихватити резултате пописа становништва у Босни. Говори нам да признавањем чињеничних резултата посљедњег пописа број Бошњака био би изнад 50%, што за Србе није прихватљиво. Зар та реторика није баш као на пијаци, баш као у хорор филму, баш као у Сребреници, баш као да су Бошњаци на траци за ново клање, јер задње клање није получило резултате. Очито, за српску политику превише је Бошњака преживјело, више него што је планирано, више него што је смјело. Српска пушка није могла Бошњаке свести на пожељну мјеру па је, стога, српска оловка сада на дјелу. Српска политика не смије прихватити реално стања у Босни према којем су Бошњаци изнад педесетпроцентна већина. Умјесто тога треба српским “Њет” излуђивати босанску памет све до изнемоглости, јер Србима се не жури. Они имају Додика у Бањој Луци а Иванића у Сарајеву, који се свађају око тога ко је већи Србин, а то значи ко ће више нанијети мука напаченој Босни. И геноцидно рањеној Сребреници, гдје српска политика има потребу да чорлући жртвама низашто друго већ само зато да злочинци уживају у туђој муци.

Али, главу горе, брате мој. Нема мјеста за чуђење, ни за разочарење. Нема времена за нагађање. Ми смо то што јесмо. Имамо то што имамо. Знамо то што знамо. Никоме дужни, никоме ружни. Себи драги и мили. Од себе душмане одбили. Нашу Босну задобили и завољели. Језиком босанским нашим проговорили. Потомке наше умложили. Босански дух наш оснажили. Са Додиком и са Иванићм се успјешно хрвали. За босанску част и слободу. Вијеке вјекова! Амин!

Ово су ријечи које је бивши врховни вјерски поглавар муслимана словенског поријекла и епицентра идентитета у Сарајеву, поново упутио васколиком дуњалуку. Ово није први пут да Церић скреће пажњу на себе. Реаговао је и на текст Фронталовог Енсара Згодића, једнако етикетирајући свакога ко нема једнаке националне и политичке ставове као он.

Партија демократског прогреса је била брза да реагује на овај испад вјерских првака у наше исламизиране браће, те се огласила с два саопштења које, једнако као и Церићеве мисли, преносимо без икаквих измјена, са све Ч умјесто Ћ у Церићевом уводу:

Влах не може одлучивати у Сребреници

Партија демократског прогреса најоштрије осуђује посљедње изјаве поглавара Исламске заједнице у БиХ Хусеина Кавазовића, којима вјерски вођа Бошњака распирује међунационалну и политичку нетрпељивост у ионако ровитој БиХ.

Његов позив Бошњацима да се региструју и на наредним локалним изборима у БиХ гласају у Сребреници, како не би дозволили да „влах влада Сребреницом“, типична је политичка порука обојена говором мржње.

Овакве политичке изјаве вјерских вођа не могу бити непримјерене, већ искључиво скандалозне и опасне. Оне не воде ничему добром у БиХ и, умјесто да идемо напријед, враћају нас у период деведесетих година прошлог вијека.

Церић напао Иванића зато што штити Србе

Партија демократског прогреса запањена је писмом које је бивши поглавар Исламске заједнице у БиХ Мустафа Церић јуче написао о члану Предсједништва БиХ из Републике Српске и почасном предсједнику ПДП Младену Иванићу, означавајући га српским националистом и шовинистом, те продуженом руком отровне политике из Србије према Бошњацима.

Дан након непримјерених политичких изјава садашњег поглавара Исламске заједнице у БиХ Хусеина Кавазовића, који је изнио низ увреда на рачун Срба, огласио се и исфрустрирани бивши вјерски вођа Церић и прозвао господина Иванића, врло жестоким и отровним рјечником, само зато што штити права Срба у БиХ.

Церићу, актуелном предсједнику Свјетског бошњачког конгреса, засметало је то што је члан Предсједништва БиХ из Републике Српске одлучан у томе да Српска не треба да призна резултате пописа у БиХ. Такође, Церићу смета и то што Иванић не говори нити ће икада говорити „босанским језиком“, који покушавају да наметну. Ни Младена Иванића, ни ПДП, али ни Србе у Републици Српској и цијелој БиХ нико не може, нити смије да натјера да говоре тим језиком.

Почасни предсједник ПДП Младен Иванић је у Предсједништво БиХ изабран гласовима грађана из Републике Српске и док год их у тој институцији представља радиће искључиво оно што је у њиховом и у интересу Републике Српске.

Младен Иванић има пуну подршку Партије демократског прогреса да ради посао за који га је изабрао народ Републике Српске, а овакви, шокантни напади најбољи су показатељ да то ради на најбољи могући начин.

————–

Иначе, насловна фотографија је начињена у сред Републике Српске, на територији Града Приједора. Довољно је само замислити да на територији Тузле, рецимо, постоји српски споменик на вјеру побијеним војницима ЈНА, те да Брчанска малта осване са истим оваквим обиљежјима, али у српској иконографији. Наравно да у нетолерантним срединама какав је Ефбих, не би могло да стоји ништа друго, осим онога што стоји у центру Тузле. Тамо, на спомен обиљежју које је покушано ставити на терет генералу Новаку Ђукићу (па је форензички налаз доказао да је такав артиљеријски хитац немогућ) стоји написано да је то учинио: "српски фашистички агресор". У Сарајеву су злочинци на два мјеста "српски злочинци". А све то у име мира и мултиетничности.



0 КОМЕНТАРА

  1. Pokojni je Gugo Lazarević drugačije govorio. Stavovi su mu bili jednaki aktuelnom stavu Ustavnog suda BiH – Bošnjaci svoj jezik mogu nazvati kako god im je volja. Ako žele da svoj jezik (jezik kojim govore) nazovu bosanskim, sarajevskim, bosanskohercegovačkim – to se treba uvažiti i prihvatiti.

    Srbi isto tako, na svom jeziku, u skladu sa svojim književnim standardom, mogu taj isti jezik nazvati drugačije.

    I to je to. Nema tu nekog posebnog osnova za jed.

  2. Kakva zamjena teza. Moj Cericu, sve sto si rekao za nas u stvari se odnosi na vas i obrnuto. Ti si taj kome smeta prevelik broj Srba, pa nikako da stvorite islamsku bosnu. Ti si taj sto ti smeta srpski jezik i sto se nismo “pobosancili“ po tvojoj mjeri. Vidim starost te stigla, bojis se umrijeces a neces docekati islamsku Bosnu (bas kao i Alija), pa mi zvucis kao da bi ti dobro dosao novi rat na ovim prostorima, u kome ti naravno neces ucestvovati, pa huskas sopstveni narod da se toboze probudi a u stvari si probudio i ono malo Srba sto su doskora spavali. Cestitam, samo tako nastavi.

  3. Сваки језик на свијету је добио по неком народу који њиме говори.
    Не постоји језик на свијету који је назив добио по некој географској одредници.

    Муслимани немају право да злоупотребљавају ријеч Босна која је заједничка свим народима у БиХ и без одобрења друга два анрода не могу тако називати свој језик.

  4. „Прошло је вријеме кад су они Бошњацима диктирали како ће се национално звати, како ће свој језик називати, (…)”

    Службени лист Републике Босне и Херцеговине, 14. март 1993. године, пречишћени текст Устава Републике Босне и Херцеговине, све са Изетбеговићевим потписом: народи РБиХ – Муслимани, Срби и Хрвати, службени језик – српскохрватски.

    „(…) како ће у својој земљи живјети, какву ће државу имати, (…)”

    Да ли је прошло вријеме кад су муслимани диктирали Србима како ће у својој земљи живјети, какву ће државу имати? Да ли Церић жели да то вријеме прође?

    „(…) кога ће за пријатеље узимати, кога ће вољети и с ким ће кахву пити.”

    Бљуц.

  5. Симо П. Ороз,30.05.2016. 17:59:06[164755]

    Муслимани немају право да злоупотребљавају ријеч Босна која је заједничка свим народима у БиХ и без одобрења друга два анрода не могу тако називати свој језик.

    A koji to muslimani?
    Turci ,Arapi,strani turisti iz muslimanskih zemalja,preobracenici na islam,Bosnjaci?
    Ko tebi brani da i tvoj jezik bude Bosanski?
    Kojim jezikom pricaju muslimani u Egiptu?Faraonskim?

  6. Koji je ovo jezik

    „:…porastao je… pa svakako, dakle, određenim mjerama… samim, dakle, reformama… odnosno… dakle tu su podaci… oni su… kako bih rekla… oni su… neumoljivi… znate. Ako hoćete da pogledate podatke da vidite ko je za koga koliko davao, onda možete da uporedite kako se koja vlast ponašala, i to je najbolji način da proanalizirate određene stvari.“

    (mislila je na porast starosne dobi,da ne bi ko sta ruzno pomislio)

    Elem,koji bolan jezik.Svi pricamo istim jezikom i tacka.Dogovorite se kako ga nazvati…
    Dok „mi“ o jeziku i jezicima „oni“ nas ojadise…

    Samo pozurite.Evo ostarismo 4 godine ni krivi ni duzni,i siromasniji za najmanje 40g

    Naziv jezika, nek ceka Simo bolja vremena,GLADNI SMO…

  7. jasse,31.05.2016. 01:37:33

    “Naziv jezika, nek ceka Simo bolja vremena,GLADNI SMO…“

    Јасмине,
    То си требао рећи онима који не дају својој дјеци да иду у школу због тога што неће да чекају договор или онима који апелирају Уставном суду назив језика.
    Опет балинче мисли да је мудро.

    Него Јасмине, ово око ратних дешавања у Приједору, чујем да си и у књигу уметнуо, али ти ово “ГЛАДНИ СМО“ боље иде под ником “приједор“ јер још има српских будала који мисле да је “приједор“ Србин.

  8. „Муслимани немају право да злоупотребљавају ријеч Босна која је заједничка свим народима у БиХ и без одобрења друга два анрода не могу тако називати свој језик.“

    Nemaju Pravo?
    A šta će biti ako ne poslušaju siminu volju? Šta će Simo biti sa onim ko se pored tvoje zabrane pokuša izjasniti da govori bosanskim jezikom?

    Hoće li u studentskom domu „Radovan Karadžić“ biti sabirni centar za one koji se ogluše o tvoju zabranu?

  9. Чешњак,

    кад ми наведеш један језик на свијету који није добио назив по народу који га говори, онда се јави.

    Инсистирање на називу “босански језик“ је злоупотреба у политичке сврхе.

    А шта ћу ја урадити ако неко каже да говори босанским језиком? Ништа, само ћу јебати матер сваком политчару који то стави у Устав РС.

  10. ОЛОШ – „СТОКА“

    ОЛОШ – је пре коју седмицу извео стоку да се изриче, избуче, испразни…,па сада може мирно да кибицује свјетска љетовалишта, одмаралишта, на којима ће они и њихове породице просути десетине хиљада евра(с муком зарађених)…Душанки Мајкић не одговара јарко сунце, она би што прије да усели у ђакузи нове суперлуксузне владине зграде…,

    СТОКА – са ногама у лавору нек проведе љето србујући, око језика, писма, ћирилице, Бакира, Мустафе,…,

    :P:(x-(

  11. Покушај да се у БиХ инсталира некакав „босански језик“ није ништа друго до континуитет једне политике која се проводи од Бењамина Калаја до данас. Политике босанчења Срба. Хрвати су успјели уз помоћ католичке цркве да од Срба католика направе Хрвате, а сада муслимани покушавају уз помоћ „босанског језика“ да од Срба направе Босанце правосавне вјероисповјести. Који српску политичар пристане на ову подвалу, остаће упамћен као издајник.

  12. ЗМАЈУ, пусти то!

    То знају и врапци на грани. То ј укапирао чак и Додик.
    http://www.youtube.com/watch?v=6-asFBKAcPI

    То није успјело ни тада моћној Aустроугарској, па неће ни овима.
    Јасно је шта разједа ово наше „ткиво“, ИЗНУТРА, и сам си навео, СУЗ-е.

  13. Ja kao Bosanac neman ništa protiv da i pripadnici drugih naroda pa i Bošnjaci govore jezikom koji je dobio ime po mom narodu.

    „А шта ћу ја урадити ако неко каже да говори босанским језиком? Ништа, само ћу јебати матер сваком политчару који то стави у Устав РС.“

    I to je u redu, način nankoji ćeš se ti odnositi prema realnosti je tvoj problem i problem tvojih političkih predstavnika.
    Stvar je u tome da meni niko ne može zabraniti da ja kažem da govorim bosanskim jezikom.

  14. češnjak,31.05.2016. 12:17:56[164780],

    „Stvar je u tome da meni niko ne može zabraniti da ja kažem da govorim bosanskim jezikom.”

    Апсолутно нико нема право да ти то забрани, нити то ико чини. Право на слободу говора и мишљења је најсветија цивилизацијска тековина. Али исто тако нико нема право да присиљава Србе и Хрвате, који с вама дијеле патент на Босну, да „босански” језик признају и институционализују.

  15. Mačak,
    shvataš li kontradiktornost koju stvaraš u dvije rečenice.
    Kako niko nem apravo da mi zabrani da na popisu stanovništva napišem da sam Eskim, da mi je vjera krompirizam i da govorim klingonski samim tim to moje izjašnjavanje postaje institucionalizirano i mora biti evidentirano da u BiH žive pripadnici tih nacionalnih, vjerskih i jezičkih skupina.
    To se ne mogu pitati Srbi ni Hrvati ni poslanici u parlamentima niti predsjednici entiteta.

    To je zaludna bitka, jer se skoro polovina stanovništva moje i tvoje države izjašnjava da govore bosanskim jezikom – to ne može nikako umanjiti bilo čije pravo da govori srpskim ili hrvatskim jezikom.

    Shvatite da niko drugi nije pozvan da određuje ime jezika kopjim neko govori osim njega samog.

    Šta će biti izbor političkih predstavnika u Republici Srpskoj, apsolutno je nevažna stvar sve dok se čak i firme iz Srbije registruju na prostoru gdje je bosanski jezik većinski govorni, a ne tamo gdje je većinski govorni jezik srpski.

    Politički predstavnici Republike Srpske nemaju niti ekonomsku niti vojnu niti moralnu moć i autorite da odlučuju o nazivu jezika kojim će govoriti Bošnjaci.

    Zato bi se bolje bilo baviti realnim životnim stvarima nego rasipati energiju na ono na šta se može uticati

  16. češnjak,31.05.2016. 13:42:03[164787]

    „shvataš li kontradiktornost koju stvaraš u dvije rečenice.”

    Очито не схватам. Да карикирам: ти имаш право да кажеш да је 2 + 2 = 5; нико нема право да натјера мене или институције које одговарају мени да то зацртамо као закон. И то не угрожава твоја права.

    „Kako niko nem apravo da mi zabrani da na popisu stanovništva napišem da sam Eskim, da mi je vjera krompirizam i da govorim klingonski samim tim to moje izjašnjavanje postaje institucionalizirano i mora biti evidentirano da u BiH žive pripadnici tih nacionalnih, vjerskih i jezičkih skupina.”

    И нека буде евидентирано. Али то не значи ни да Ескими могу бити конститутиван народ, ни да кромпиризам може бити државна религија ни да клингонски може да се учи у школама, нити може да значи да Ескими морају тебе да прихвате као Ескима, кромпири као кромпира, а клингонци да прихвате да је твој језик клингонски.

    „Босански” језик је свјетски преседан зато што никад у историји дио неке заједнице није покушао да присвоји заједнички језик као свој под именом на чије патент има читава заједница чији се равноправни дијелови томе присвајању и именовању противе.

    Замисли да франкофони Швајцарци прогласе свој језик „швајцарским” и захтијевају да се као равноправни језици у Швајцарској заведу њемачки, италијански, романски и „швајцарски”. Ту се као једини аутохтони елемент Швајцарске намећу франкофони Швајцарци и то је пут ка њиховој доминацији.

    Замисли да Шкоти траже да се њихов језик заведе као „британски” и да у Уједињеном Краљевству службени буду енглески, ирски и „британски” језик. Ту нема будућности за УК. Замисли, још горе, да Шкоти траже да се шкотски изговор енглеског заведе као „британски”, па да равноправни језици буду енглески, „британски” и ирски… То је апсурд који нико никад није могао да предвиди, зато нико ни не зна како према томе да се постави.

  17. Mačak, ne ide ti.

    – Matematička logika je matematička logika, a jezici su semantičke konstrukcije podređene zakonima semiotike i kao takvi stalno nastaju i odumiru. Iz tvoje argumentacije ispada da se jezički standardi nikada ne bi trebali mijenjati. Zamisli da si sa tim argumentom 2+2 spopao Vuka Karadžića.

    – Konstitutivan narod sebe i svoj jezik može zvati kako hoće. 1. Eskim je činjenica kao i preko 1500000 govornika bosanskog jezika.
    Činjenice se ili prihvataju ili ne prihvataju. Ko odbije prihvatiti činjenicu bira da svoje stavove zasniva na mitovima.

    – Ne mora mene niko prihvatiti kao Eskima, ali ja imam pravo da se tako izjašnjavam i da tražim da u mojim dokumentima pod rubrikom nacionalnost piše Eskim.
    Isto tako, ja nikome ne sporim da tvrdi da bosanski jezik ne postoji, ali oni koji hoće doći u moju avliju da mi nešto prodaju i sa mnom sarađuju moraju poštovati moje pravo -ako žele da i ja poštujem njihove stavove.

    Opet natežeš poređenje sa „švicarcima“, ako kome u švici to bude ćejf sazvaće referendum i donijeti odluku Moj problem nije što je politički predstavnik izborne volje u Republici Srpskoj više puta izjavio da je za njega Bosna teret i moranje, a Srbija ljubav.

    Samo nastavite palamuditi o jeziku i tome kako će se zvati. To je jalovba rasprava iz koje neće ispasti nikakva šteta. Dok ima glava i jezika koji tim jezikom govore – sve ostalo je nastavak politike autostrade pakla kojom je prijetio Karadžić ubjeđujuući vas da imate prava drugim zabranjivati gdje da žive, kako da se mole i govore.

  18. „- Matematička logika je matematička logika, a jezici su semantičke konstrukcije podređene zakonima semiotike i kao takvi stalno nastaju i odumiru. Iz tvoje argumentacije ispada da se jezički standardi nikada ne bi trebali mijenjati. Zamisli da si sa tim argumentom 2+2 spopao Vuka Karadžića.”

    Зато кажем да карикирам.

    „- Konstitutivan narod sebe i svoj jezik može zvati kako hoće.”

    Може, али то нико не мора признати.

    „1. Eskim je činjenica kao i preko 1500000 govornika bosanskog jezika.”

    Јави НАСА-и за оних двјестотињак Марсоваца у Србији… Занима ће их та „чињеница”. 😀

    „Činjenice se ili prihvataju ili ne prihvataju. Ko odbije prihvatiti činjenicu bira da svoje stavove zasniva na mitovima.”

    Ја прихватам чињеницу да се 1.500.000 становника БиХ ИЗЈАШЊАВАЈУ као говорници „босанског језика”, али не прихватам назив „босански”. Назив „босански” језик имплицира да њиме говоре Босанци. Ја сам Босанац и не говорим „босанским” језиком, као што не говори ни апсолутна већина босанских Срба и Хрвата. Дакле, два од три доминантна босанска етноса не прихватају тај термин.

    За мене су и књижевни српски и књижевни хрватски и књижевни „босански” потпуно исти језик. Назив „српски” није споран јер имплицира да њиме говоре Срби. Назив „хрватски” није споран јер имплицира да њиме говоре Хрвати. Назив „босански” јесте споран зато што имплицира да њиме говоре Босанци.

    „Moj problem nije što je politički predstavnik izborne volje u Republici Srpskoj više puta izjavio da je za njega Bosna teret i moranje, a Srbija ljubav.”

    Глупост из ината је традиционална српска црта.

    „Samo nastavite palamuditi o jeziku i tome kako će se zvati. To je jalovba rasprava iz koje neće ispasti nikakva šteta”

    Слажем се. Треба да одустанете од инсистирања на „босанском” језику и да прихватите принципе зацртане још у ЗАВНОБИХ-у о равноправности три босанска народа, који подразумијевају да Срби, Хрвати и Муслимани дијеле патент на Босну, на њено име и на све изведенице тог имена, и да се истима не може располагати без сагласности сва три народа, па да можемо напокон да се усредоточимо на стварне проблеме. Једино тако ће БиХ имати шансу. Али да сте схватали и поштовали те принципе и деведесете би текле неким срећнијим током.

  19. Нигдје на свијету није било случаја, нити ће га вјероватно бити, да један народ под дискриминацијом подразумјева то што му неко његов језик назива по његовом народном имену.

    Чешњак још није одговорио на питање да ли на васколиком дуњалуку постоји језик који назив није добио по неком народу који га говори.

  20. Ljubitelj Draže i obožavalac čovjeka koji studentskim domovima daje ime po Radovanu Karadžiću upustio se u dijagnozu ludila kod Bošnjaka.

    Braćo Srbi, do vas je hoćete li dozvoliti da takvi govore u vaše ime. Pustili ste ih devedesetih i platili cijenu gubitka časti i stigme najpoganijih zločina.

    Eto vam ih opet neka vas oštre svojom dehumanizacijom drugih.

    Prosto vam bilo.

  21. Чешњак,

    ти врло добро знаш шта ја мислим о Радовану Караџићу, а видим да те боли моја тачна констатација да колективно лудило Бошњака улази у екстазу.

    Ако сам то некоћ могао говорити за своје Србе и био у праву, врло сам квалификован да процијеним да се са Бошњацима понавља иста ствар.

  22. Заборавих још додати да је нас Срба који смо се тада супростављали том српском лудилу и бројчано и процентуално било много више него Бошњака који то данас увиђају код свог народа.

    Да будем искрен, очекивао сам да ћеш ти бити један од првих који ће то лудило примјетити и реаговати.

    Изгледа да сам те прецијенио.

  23. Очито је да ти не разумијеш о чему се ради.

    Пандица тврди да је по питању пописа пренешена надлежност, па ако је тако онда је закључак да је Јукић имао право да без сагласности РС објави резултате пописа.

    Ако Јукић није имао право да без сагласности РС објави резултате онда надлежност није пренијета.

    Пандица је гледе овога своје рекла, Иванић своје, Додик своје, ја своје, да чујем тебе.

  24. Simo, za mene su jedine tvoje kvalifikacije da si:
    – Sledbenik ideologije Draže Maihailovića koji je „raščišćavao turke“,
    -Ljubitelj Dodika koji studentski dom naziva po Radovanu Karadžiću, a na političkim skupovima mu govori sin Ratka Mladića.

    Zar bolan misliš da tvoja prizemna patetika i predizborno hajcanje kojim se ovdje prnjicaš može ikome donijeti ikakvu korist?
    Dok opravdavaš Dodikovo plizanje sa politikom koja daje ulice Mili Budaku i pozdravljaš Dodikovu saradnju sa neonacistima iz Austrije u jučerašnjem komentaru podrgrijavaš antiislamsku propagandu i objašnjavaš da je preveliki broj muslimana teret za put BiH prema Evropi.

    Jebi ga, Draža je zakazo pa ih nije sveo na podnošljiv broj.

    I ovdje i dalje rasipaš termine „turci“, „balije“ na isti način kako su oni koji su pripremali srpsku zločinačku hordu na pokolje nesrpskog stanovništva u Bosni, stalnim dehumaniziranjem (sjeti se riječi Dodikove druge Bilje o „genetskom otpadu“), mladićevoj „osveti nad Turcima“ i prizemnim Simićevim floskulama o „islamiziranoj braći“ kojima ovaj sin miloševićevog plaćenika pokušava i danas Bošnjacima uskratiti pravo da sebe nazivaju kako žele, svodeći ih na bića nesposobna da se samodefinišu, kao što se sistematiziraju leptirići probušeni pribadačama.

    Neka hvala, od takvih mi ne treba ni da me ocjenjuju niti procjenjuju
    možete vi šaltati ljude koji žele da vam vjeruju, ali jebiga, Čoviću ispade važnija sudbina vlasnika kladionica od Dodika.

  25. Ex,
    opet opajdarimo po množini. Kako ću ja „svoj poso“ ako sam za tebe vi.

    Kao prvo, o „listom ste stali“ hoćemo li uporediti koliko je Bošnjaka osudilo Reisove riječi, a koliko je Srba javno osudilo to što je Dodik dom nazvao po Radovanu Karadžiću.

    Ali nemoram o njima: Reis Kavazović je po meni proizvod identičnog religiozno-manipulatorskog šinjela koji vjeru koristi samo kao sredstvo u ostvarenju ovozemaljskih ciljeva na isti način kako to rade i sveštenici u katoličkoj crkvi i patrijarh pozivajući na odustajanje od demonstracija.
    Po meni su svi oni, pa i Reis, bivši i sadašnji, kupljeni megafoni koji u predizbornom polugodištu oštre retoričke kame.

    Ovdje govorim o odnosu prema drugim koji su u ljude usadili takvi vjerski i politički manipulatori.
    Nazvati nekoga pogrdnim imenom, uskratiti mu pravo da sam opiše svoj identitet ili nekoga zbog toga omalovažavati je pokazatelj bolesnog uma zatrovanog ovakvim podvalama.

    Bakiru treba reis da ga niko ne pita za obećanih 10000 radnih mjesta, a Dodiku treba Simo da potencira priču o jeziku i proziva Turke, balije i poturice da bi sakrili sav jad u koji je uvalio Republiku Srpsku

  26. češnjak,01.06.2016. 09:31:35

    “Sledbenik ideologije Draže Maihailovića koji je „raščišćavao turke“

    Ја сам поштовалац лика и дјела првог герилца у окупираној Европи. Он никакве турке није рашчишћавао него се борио против усташа у чијим редовима је било много турака. Те турке јесте рашчићавао, што јес’јес’. Демократска Америка је о њему своје рекла награђујући га највишим орденом који неки странац може добити.

    “Ljubitelj Dodika koji studentski dom naziva po Radovanu Karadžiću, a na političkim skupovima mu govori sin Ratka Mladića.“

    Ја нисам љубитељ лика и дјела Милорада Додика него сам љубитељ многих његових политичких потеза, као што сам и критичар лоших, који има много мање, а ти лоши су све што он има по питању Младића и Караџића. Мислим да сам се једини од Срба на Фронталу јасно дистанцирао од обојице, а ти нашао баш мене оптуживати за то.
    По теби је Симо караџићевац, а предсједник странке коју је основао Караџић ти је кул.
    Свака част, људина си.,

    “Dok opravdavaš Dodikovo plizanje sa politikom koja daje ulice Mili Budaku…“

    Како ће Хрвати у свом дијелу Мостара називати улице је њима на образ и ми Срби са тиме не требамо да имамо ништа. Подршку нацистима дају Комарица и Изетбеговић који га оправдава, вријеђајући невине Хрвате и Бошњаке који су страдали у Бањалуци у последњем рату, поредећи их са зликовцима који су завршили на Блајбургу. То је оправдавање нацизма, а не Додиково немијешање у то какви називи се дају улицама у Мостару.

    Да те подсјетим да је прије неколико дана управо теби омињени СДС на колегијуму ПСБиХ блокирао Бећиревићеву иницијативу око назива тих улица у Мостару. Нисам прочитао да си реаговао на то.

    “… i pozdravljaš Dodikovu saradnju sa neonacistima iz Austrije…“

    Лажеш. То је један од Додикових потеза који сам међу првим критиковао.

    “… u jučerašnjem komentaru podrgrijavaš antiislamsku propagandu i objašnjavaš da je preveliki broj muslimana teret za put BiH prema Evropi.“

    Ништа ја нисам подгријавао него сам констатовао чињеницу о новонасталом расположењу Европљана према исламу, што је очито и на последњим изборима доказано у многим земљама. Ја сам само промотере ЕУ-пута БиХ приупитао да ми објасне како ће чињеница да је, од неки дан, већински хришћанска БиХ постала већински муслиманска земља, тиме побољшати шансе за улазак у ЕУ, а оно говно из Посушја ће у повијести бити записано да је његова рука од хришћанске БиХ направила муслиманску. Али то је шкуторски проблем, нека се они о томе расправљају.

    “I ovdje i dalje rasipaš termine „turci“, „balije“ na isti način kako su oni koji su pripremali srpsku zločinačku hordu na pokolje nesrpskog stanovništva u Bosni, stalnim dehumaniziranjem (sjeti se riječi Dodikove druge Bilje o „genetskom otpadu“)…“

    Да ли то онда значи да реис Кавазовић распајући термин “влах“ дехуманизира Србе и припрема бошњачке злочиначке хорде на покоље српског становништва у БиХ?
    Ваљда је реисова јача од моје.

    То је то лудило код Бошњака. Неки јебивјетар Симо на неком небитном порталу у својим коментарима припрема злочиначке хорде, а када то ради реис Бошњаци у томе не виде проблем.

    “ i prizemnim Simićevim floskulama o „islamiziranoj braći“ kojima ovaj sin miloševićevog plaćenika pokušava i danas Bošnjacima uskratiti pravo da sebe nazivaju kako žele, svodeći ih na bića nesposobna da se samodefinišu, kao što se sistematiziraju leptirići probušeni pribadačama.“

    Нико вама не брани да се зовете Бошњацима и да свој језик зовете својим народним именом. Чињеница је да ви ту, као народ, пуно лутате. Неки то могу да схвате и прихвате, неки не. Ја прихватам да у БиХ живи народ који се назива Бошњаци и да говори бошњачким језиком. У чему је проблем?

    То што ја сматрам да је тај народ настао из српског племена које се доселило на византијски Балкан и што бошњачки језик сматрам чистим српским језиком је моје лично увјерење које ја ником не намећем нити теби браним да будеш Бошњак.

    Само браним да се у политичке сврхе злоупотребљавају термини који припадају и мени као и теби. Један од тих термина је и придјев “босански“. Он се у званичне документе (Устав, законе …) може стављати само уз сагласност свих који полажу право на тај термин.

  27. @ češnjak,01.06.2016. 10:05:48

    Ne seri češnjak.

    Kad je tebe patrijarh srpski nazvao BALIJOM?

    Tvoj pokušaj stavljanja znaka jednakosti između reisa jalijaša i partijarha srpskog – čist je bezobrazluk. Sram da te bude. Reisa strpat u isto koš možeš sa anonimnim zajebantom Simom a to ne govori ništa o Simi – govori sve o reisu.

  28. Ex, taj Patrijarh je izabran glasovima popova koji su blagosiljali oružje i smješkali se kada su im srpski oficiri podnosili izvještaje o rušenju džamija. Za Irineja su sve srušene džamije u Bosni na teritoriji pod kontrolom vojske RS „Božija pravda i volja“ Za njega je i Tomašica „Božija pravda i volja“

    Sram da me bude.
    Možda bi najadekvatnija „božija pravda i volja“ bilo to da me se za kaznu zbog ovih bogohulnih riječi sveže, strpa u kamion o odveze u kakvu trnovsku šumu i tamo upuca metkom u zatiljak.

    Em što bi se ispunila božija pravda i volja em bi nam (vam) se olakšao put u EU.

  29. „Ја сам поштовалац лика и дјела првог герилца у окупираној Европи. Он никакве турке није рашчишћавао него се борио против усташа у чијим редовима је било много турака.“

    “… Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nacionalnih elemenata…”
    Naše ukupne žrtve su bile 22 mrtva od kojih 2 nesrećnim slučajem i 32 ranjena. Kod muslimana oko 1.200 boraca i do 8.000 ostalih žrtava: žena, staraca i dece“
    ————————————————————————————————————————————————–
    „а предсједник странке коју је основао Караџић ти је кул.“

    A ti si ašićare budala.
    ———————————————————————————————————————————-

    „Да те подсјетим да је прије неколико дана управо теби омињени СДС на колегијуму ПСБиХ блокирао Бећиревићеву иницијативу око назива тих улица у Мостару.“
    „Како ће Хрвати у свом дијелу Мостара називати улице је њима на образ и ми Срби са тиме не требамо да имамо ништа. „

    Pa ko to ovdje podržava politiku SDS-a. Ti ili ja. Ja nisam budala.
    ——————————————————————————————————————————————
    “… i pozdravljaš Dodikovu saradnju sa neonacistima iz Austrije…“
    Лажеш. То је један од Додикових потеза који сам међу првим критиковао

    Симо П. Ороз,16.05.2016. 17:10:49[164271]
    Нисам довољно упознат са дјеловањем Слободарске партије Аустрије, али знам да су због њих некад Аустријанци били под санкцијама, а сада нису што вјероватно говори да су се реформисали.
    ——————————————————————————————————————————————–

    Mogli bismo i dalje, ali mi se ne da.

  30. „Само браним да се у политичке сврхе злоупотребљавају термини који припадају и мени као и теби. Један од тих термина је и придјев “босански“. Он се у званичне документе (Устав, законе …) може стављати само уз сагласност свих који полажу право на тај термин.“

    Simo, a uz čiju saglasnost se termin „bosanski“ može brisati iz naziva gradova.

Оставите одговор на češnjak Одустани од одговора