Мрежа јавних путева: Нацрт закона предвиђа стратегију

Нацртом Закона о јавним путевима, који је Влада Републике српске разматрала на посљедњој сједници, предвиђено је доношење Стратегије развоја мреже јавних путева у Српској на период од 10 година. Овим нацртом закона предвиђено је да се приоритет у грађењу и одржавању јавних путева мора заснивати на свеобухватним анализама, с привредно оправданим саобраћајно-техничким рјешењима, ради повећања […]

петак, април 26, 2013 / 11:50

Нацртом Закона о јавним путевима, који је Влада Републике српске разматрала на посљедњој сједници, предвиђено је доношење Стратегије развоја мреже јавних путева у Српској на период од 10 година.

Овим нацртом закона предвиђено је да се приоритет у грађењу и одржавању јавних путева мора заснивати на свеобухватним анализама, с привредно оправданим саобраћајно-техничким рјешењима, ради повећања безбједности, капацитета и проточности саобраћаја, саопштено је из Министарства саобраћаја и веза Републике Српске.
Јавно предузеће "Путеви Републике Српске“ водиће јединствену базу података о аутопутевима, брзим, магистралним и регионалним путевима и објектима на овим путевима, а јавно предузеће "Аутопутеви Републике Српске“, концесионар или јавно-приватни партнер, дужни су да им достављају податке из својих база података.

Послове финансирања, обезбјеђивања планске и пројектне документације, техничко-технолошких услова за изградњу, реконструкцију, одржавање, заштиту и кориштење јавних путева обезбјеђује управљач јавног пута.

Иинвеститор је дужан да, најмање 30 дана прије почетка радова на изградњи и реконструкцији јавног пута или путног објекта, о томе обавијести јавност путем средстава јавног информисања, док је управљач јавног пута дужан путем средстава јавног информисања да обавијести јавност о пуштању у саобраћај новоизграђеног јавног пута, за шта су предвиђене и новчане казне у износу до 4.500 КМ.

Новчаном казном од 2.000 КМ до 6.000 КМ биће кажњен за прекршај управљач јавног пута и извођач радова ако изводи радове на изградњи и реконструкцији јавних путева без прописане техничке документације или без одобрења надлежног органа, као и у случају да јавни пут, његов дио или путни објекат преда на употребу без прописаног одобрења, додаје се у саопштењу.

Према значају, јавни путеви се разврставају на аутопутеве, брзе, магистралне, регионалне и локалне путеве и улице у насељу, наводи се у образложењу овог нацрта закона.



Оставите одговор