МАШИНИСТА (EL MAQUINISTA)

Почиње стењањем. Човјек се пати, да однесе мртваца из стана. А мршавом Тревору је то баш тешко. Ради као металоглодач, чита Достојевског, и усамљен је. Уз то, толико пати од несанице, да му послодавац каже: личиш на подгријано говно. Атмосфера индукована несаницом, изузетно подсјећа на Борилачки клуб. Тачније његов почетак, пошто изостаје гламурозна страна. Овдје […]

уторак, јун 28, 2011 / 05:23

Почиње стењањем. Човјек се пати, да однесе мртваца из стана. А мршавом Тревору је то баш тешко. Ради као металоглодач, чита Достојевског, и усамљен је. Уз то, толико пати од несанице, да му послодавац каже: личиш на подгријано говно.

Атмосфера индукована несаницом, изузетно подсјећа на Борилачки клуб. Тачније његов почетак, пошто изостаје гламурозна страна. Овдје је социјално обрађена иста тема.

Подвојена личност, у потрази за објашњењем својих криминогених поступака. Посљедице дјеловања пролетера Тревора, су крајње понижавајуће. Отказ, бјежање кроз канализацију, хистерично понашање на јавним мјестима. Све увијено у мотиве из Злочина и казне. Те Идиота.

Сви саставци су ту: Баба рентијер, љубавни разговори са курвом, епилептични напади; те Јунговска анима, именом Иван. У којег се загледа, грешком притисне дугме на машини, и колеги одсијече руку.

Редитељу је јако стало, да ствара полемишући са жанром. Како би испао оригиналан у том оквиру. Иначе квалитетну радњу, кваре мало исувише наговјештени путокази, за невербални дио преокретā. Те велики број врцкавих и домишљатих фраза.

 

(Редитељ: Бред Андерсон; Улоге: Кристијан Бејл, Џенифер Џејсон Ли, Аитана Санчез-Гијон)



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *