Мареко одговара: Није ИПТВ маркетиншко мјерење

Једина агенција за мјерење гледаности ТВ станица у БиХ, Мареко индекс Босниа одговара на писања медија о погрешним и монтираним резултатима.  Поводом серије чланака објављених у Дневном авазу у периоду од 09.11.2011. до 13.11.2011. године, као и написима по одређеним интернет порталима у протеклих мјесец дана, осјећамо обавезу према јавности која се упорно дезавуише да одговоримо […]

четвртак, новембар 17, 2011 / 15:15

Једина агенција за мјерење гледаности ТВ станица у БиХ, Мареко индекс Босниа одговара на писања медија о погрешним и монтираним резултатима.

 Поводом серије чланака објављених у Дневном авазу у периоду од 09.11.2011. до 13.11.2011. године, као и написима по одређеним интернет порталима у протеклих мјесец дана, осјећамо обавезу према јавности која се упорно дезавуише да одговоримо на све изнесене тврдње усмјерене ка рушењу наше фирме али и комплетног система мјерења гледаности ТВ станица у БиХ.  

У првом објављеном чланку у Дневном авазу од 09/11/2011 године, спомиње се истраживање Телекома Српске и пореди са нашим истраживањем при чему се тврди да наша истраживања штете ТВ кућама у БиХ.

Према саопштењу Телекома Српске упућеном медијима који су спомињали наводно истраживање, могуће је прочитати „да је компанија м:тел (Телеком Српске) индиректно умијешана мимо своје воље и без претходног контактирања од стране свих наведених медија те да компанија м:тел не врши никаква истраживања тржишта о гледаности тв станица, нити стоји иза поменутих података објављених у медијима.“

Што се тиче дијелова текста који се односе на домаћинства, односно њихов одабир за провођење овог пројекта морамо напоменути да је Удружена медијска индустрија (УМИ), односно наш тадашњи клијент, одредила подручје истраживања и укупан број домаћинстава. Остало је задатак истраживача, без права мијешања трећих лица, а у сврху заштите идентитета учесника у мјерењу гледаности. Тако се то ради свуда у свијету па и у Босни и Херцеговини а све у складу са стандардом индустрије.

У истом чланку али у онлајн верзији објављено је да је Мареко Индеx Босниа, основана 12.09.1996. са укупним капиталом од 67.500 КМ те да по незваничним информацијама, данас ова агенција има тржишну вриједност од 20 милиона КМ.

Истина је сљедећа: оснивачки капитал Мареко Индекс Босниа из 1996. године је био 10.500 ДМ (тадашња БХ валута). У 2000 години, из властитих средстава (из профита) оснивачи повећавају оснивачки улог на 67.500 КМ и тада истом одлуком дају дио власништва домаћем менаџменту, због постигнутих пословних резултата у протеклом периоду. Књиговодствена вриједност МИБ по завршном рачуну из 2010 године је 1.842.694 КМ. Ако осим књиговодствене вриједности имамо и ону другу која се не може тако измјерити и ако заиста вриједимо 20 милиона КМ па чак и незванично ми смо пресретни.

‐ У другом објављеном чланку у Дневном авазу од 10/11/2011 године, поново се спомиње наводно истраживање ИПТВ мреже и поново указује у наше наводне пропусте.

Да би одговорили на ово питање, претходно је потребно знати: пријем ТВ сигнала у БиХ је могућ на више начина:

а. земаљска

б. дигитална земаљска

ц. кабловска

д. дигитална кабловска

е. ИПТВ

ф. сателитска

г. дигитална сателитска

Чему служи ИПТВ

Захтјев нашег клијента, УМИ‐ја, је био да се у узроку од 2010 године повећа удио домаћинстава која примају сигнал путем кабл оператера. По истраживању Регулаторне Агенције за комуникације (РАК) удио кабла у домаћинтвима крајем 2006. године је 14%. Наш је клијент имајућу у виду чињеницу да се број кабловских оператера све више повећава те да се повећава и број домаћинстава која примају ТВ сигнал путем кабла, донио одлуку да удио тих домаћинстава у узорку буде 30% (региони Сарајево и Бања Лука максимално 35%) а због заштите домаћег медијског тржишта да преосталих 70% домаћинстава буду домаћинства са земаљским пријемом.   

Заштита домаћег медијског тржишта са аспекта истраживачке куће додатно значи да подаци о гледаности страних ТВ кућа, било да емитују програм кроз кабловске оператере или кроз земаљски систем на пограничним подручјима БиХ, не буду доступни.   

‐ Што се тиче упитности мјерења гледаности путем пиплметара, како се наводи то је чиста опсервација или незнање. У свим земљама свијета, гледаност ТВ програма се врши путем пиплметара. Дакле, ИПТВ је начин пријема ТВ сигнала а не мјерач гледаности.

Свакако да провајдер ове услуге зна, која је ТВ станица гледана у којем временском интервалу али без демографских карактеристика узорка без чега маркетиншка планирања нису могућа. Треба имати у виду и чињеницу да је ИПТВ нова услуга на тржишту и да износи укупно до 3% удјела у домаћинствима у цијелој БиХ те да 97% тржишта чине други начини пријема сигнала.  

‐ У трећем  објављеном чланку у Дневном авазу од 11/11/2011 године, наводе се годину дана старе изјаве гдина Ахмеда Жилића, предсједавајућег УО БХРТ, а да се при том не води рачуна да се од тих иступа у јавности оградио УО и менаџмент БХРТ још у вријеме када је то било актуелно. Али, да појаснимо и те наводе.  

БХРТ је био члан УМИ‐ја. УМИ је удружење које је тада бројало 12 приватних ТВ станица и маркетиншких агенција а придружили су му се и три јавна емитера. 2005. године, УМИ је расписао тендер за мјерење гледаности ТВ станица у БиХ.  Мареко Индекс Босниа је једина фирма која мјерење гледаности у БиХ континуирано спроводи од 1998 године, што је вјероватно био један од аргумената зашто смо управо ми добили овај пројекат а други аргумент је што је наша цијена била повољнија за најмање 30% у односу на конкурентску која је долазила ван БиХ.

Наравно мислимо да је и преференција била што смо ми домаћа фирма која се истраживањима бави од 1996. године.

Даље се у чланку наводи да се БХРТ финансира од РТВ таксе средствима грађана те да је обавезно извршити ревизију рада Марека.  

Овдје треба нагласити да ми немамо никакве везе са РТВ таксом. БХТ је наш клијент и по нашим мјесечним фактурама плаћа нашу услугу као и сви остали наши клијенти. Дакле, финансијску ревизију нека врши БХРТ уколико код њих постоје недоумице како су и на основу чега су склопили уговор са нама.  

Наводи о нетранспарентности нашег рада су нам увијек помало нејасни јер не видимо шта је нетранспарентно у нашем раду. Званично и легално смо добили тендер. Податке о мјерењу гледаности шаљемо у континуитету нашим клијентима сваког радног дана од  2006 године до данас тј. од када је почело мјерење пиплметрима. Наш рад контролишу и увијек могу контролисати надлежни државни органи што је сасвим нормално за било који правни субјект у БиХ.  

Да скратимо

У наставку саопштења детаљно се разјашњава проблематик агледаности једне конкретне ТВ станице. У другом саопштењу из Марека примјећују да се исте особе појављују као редовни критичари њиховог рада, те негирају неке од њихових навода.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *