Лукавац: Коксара трпи због штрајка ЖРС

Због штрајка жељезничара Републике Српске смањена је производња у Коксно-хемијском комбинату Лукавац како би што дуже трајале залихе угља за коксовање, а самим тим и продужен рад Коксаре, изјавио је замјеник генералног директора овог комбината Фаик Бушевац. Бушевац је упозорио да би, уколико би штрајк жељезничара био настављен, то значило гашење батерија и крај Коксаре, […]

петак, јун 10, 2011 / 14:45

Због штрајка жељезничара Републике Српске смањена је производња у Коксно-хемијском комбинату Лукавац како би што дуже трајале залихе угља за коксовање, а самим тим и продужен рад Коксаре, изјавио је замјеник генералног директора овог комбината Фаик Бушевац.

Бушевац је упозорио да би, уколико би штрајк жељезничара био настављен, то значило гашење батерија и крај Коксаре, истичући да се производња у овом комбинату не смије прекидати јер мора имати довољне количине угља за коксовање.

"Уколико би Коксара стала са радом, то значи да би за њено поновно покретање требало између 15 и 20 милиона долара", рекао је Бушевац Срни и нагласио да се о престанку рада Коксаре не смије ни размишљати.

Истичући да су штрајком жељезничара РС до сада већ нанесене несагледиве штете, Буевац је подсјетио да угаљ за коксовање долази из Америке бродом у Луку Плоче, а одатле жељезницом до Лукавца.

Он је нагласио да Коксно-хемијски комбинат овим штрајком трпи двоструку штету.

"Угрожени смо довозом угља за коксовање из Луке Плоче, а с друге стране не можемо да пласирамо готове производе купцима по уговору, што значи да у ланцу пословања трпе и купци наших производа", рекао је Бушевац.

Напомињући да би купци производа Коксно-хемијског комбината, уколико би штрајк жељезничара потрајао, рјешавали своје проблеме увозом из Мађарске, Кине и других земаља, Бушевац је рекао да би се Комбинат тешко опоравио неиспуњавањем уговорених обавеза према купцима, али и враћањем повјерења код склапања нових пословних уговора.

Истичући да тренутно неразјашњена ситуација са штрајком Комбинату доноси компликовану ситуацију и несагледиве посљедице, Бушевац је рекао да руководство Коксаре врши притисак на све стране да се ситуација са штрајком ријеши, како овај комбинат не би доживио пословни крах.

"Директно смо се обраћали и штрајкачима да поштују Закон о штрајку, да одрже минимум рада, јер од њиховог понашања зависи наш живот, али није вриједило. Они су наставили по свом и сада је све у њиховим рукама", рекао је Бушевац.

Он је истакао да су се обраћали и Влади РС и Савјету министара БиХ и свим релевантним факторима за помоћ у рјешавању насталих проблема, али да Коксари, иако сви знају за њен проблем, нико не може да помогне.

"Да се наш производни процес може зауставити без посљедица не би било толико ни проблема док се не заврши штрајк, али ако батерије у Коксари буду угашене, то је онда њен крај", рекао је Бушевац и додао да би тада више од хиљаду радника остало без посла.

Око 1 200 радника Жељезница Републике Српске /ЖРС/ окупило се јутрос у добојској радионици за одржавање шинских возила дајући на тај начин одговор Влади Српске да неће прекинути тоталну обуставу превоза.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *