Кроз \’\’Кључаоницу\’\’ са Драганом Тешановићем

Протекле недеље на Камерној сцени 99, имали смо прилику, у два наврата, да гледамо представу “Кључаоница“. Режију потписује оснивач и уредник Фронталове рубрике “Театар из угла лаика’’, Драган Тешановић, а представа је пројекат креативног друштва “Видиус“. Оно што нисмо знали, “Камерна сцена 99“  је уствари Демофест клуб, који је у уторак први пут дисао дахом […]

субота, децембар 17, 2011 / 09:54

Протекле недеље на Камерној сцени 99, имали смо прилику, у два наврата, да гледамо представу “Кључаоница“. Режију потписује оснивач и уредник Фронталове рубрике “Театар из угла лаика’’, Драган Тешановић, а представа је пројекат креативног друштва “Видиус“.

Оно што нисмо знали, “Камерна сцена 99“  је уствари Демофест клуб, који је у уторак први пут дисао дахом камерне позоришне сцене, и показало се да може.

О свему смо прозборили са Драганом.

Кључаоница?

Представа ‘’Кљичаоница’’ је рађена укрштањем текстова из драме "Породичне приче" Биљане Србљановић, "Хороскоп", Мирослава Антића и текстова из теорије трансакционе анализе. У представи глуме Ерна Бегатовић, Јована Ђорић, Санела Касаловић, Стеван Шербеџија, Ведран Марчета и Милош Шолак.

Пројекат је остварен уз значајну подршку пријатеља, а треба поменути Плесни клуб Алегро у чијим просторијама смо се припремали неколико мјесеци.

Б. Србљановић?

Србљановићка је сјајно уочила и написала како патологија породице утиче на дијете и на то да дјеца када одрасту, породици и социјалном окружењу враћају тачно оно исто чиме су ситематски моделовани. Не постоје красне породице из којих се излегну лоши клинци.

“Породичне приче“, слике протеста из 90-их?

Слике говоре о томе да људи не смију да мисле својом и не смију да мисле другачије од ауторитета, било да је то породица или држава, да су пуни предрасуда и неразумијевања за различитости и потпуно је свеједно против кога се протестује. Медијски, државни или породични ауторитети формирају квази истине у које се "мора"слијепо вјеровати. Потпуно је свеједно у који временски контекст се то смјести.

Антић и теорија трансакционе анализе?

Мирослав Антић у књизи Хороскоп, доноси поетско упутсво како треба одгајати дјецу и супротност је Србљановићкиној истинитости, а текстови који су узети из трансакционе анализе, психотерапетске методе која се између осталог базира на теорији животног скрипта или сценарија, кључ су разумијевања и препознавања оба преостала дијела …

Пјесма К. Џубрана, којом почиње и завршава представа, сажета је порука свим родитељима свијета. Нада нам је да ће гледаоци понијети са собом размишљање о себи самима и наставити да истражују путеве који су тек назначени у представи.

Изведбе?

План је да се игра барем два пута мјесечно и да се успостави као једна од репертоарских представа Камерне сцене 99 у ДФК. У плану су и други пројекти ВИДИУС-а – обнављање представе “Земља Амазонија“, и представе “Ковачи“ , по тексту Милоша Николића.

Камерни театар 99?

..постоји од уторка. Идеја је да то постане домаћи терен ВИДИУСА на коме ће се стварати камерни театар, као форма која се обраћа гледаоцу лично . Ово је била пилот представа и у наредних неколико дана ћемо разговарати о томе са људима из ДФК.

Видиус

Настаје на идејама…..

Да постоје они, помало заточници недовољно стваралачких обавеза, који поред својих уобичајених дневних активности траже простор остварења властите креативности.

И да постоје они, креативни ствараоци умјетничких професија, који немају прилику за сарадњу са занимљивим људима других занимања на труда вриједним мултимедијалним умјетничким остварењима.

И, напокон, да умјетност има снажан оздрављујући потенцијал за људске душе недовољно успјешне у трагању за срећом, а терапија умјетношћу им помаже у томе.



0 КОМЕНТАРА

  1. Свака част Видиусу, а и ДФК што заокружује културни репертоар. Јесте да познајем људе из Видиуса, али такво дјеловање, добровољно а скоро па професионално, је за сваку похвалу

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *