Кобијев опроштај: Врхунски маркетинг и преокрет

Лејкерси су губили 3 разлике на истеку 10 секунди до краја и сви смо знали шта следи. Коби је био на врху рекета. Чула се пиштаљка, он се извукао и примио лопту у кораку, окренут леђима према кошу. Направио је дриблинг ка средини, брзо, али опет као у успореном снимку, на врховима прстију, са дресом који лепрша око њега. Затим је поставио ноге паралелно са кошем од којег је био 8 метара, подигао се у ваздух и послао лопту.

недеља, децембар 6, 2015 / 21:27

Вук Бошковић, копирајтер у агенцији Ovation BBDO.

Гледали смо ову серију покрета много пута раније и она се углавном завршавала тако што лопта покида мрежицу, само што је сада прошла поред коша и пала у аут. Лејкерси су опет изгубили, Коби је опет изгледао старо, а сви смо већ видели његову поему у којој се опрашта од кошарке описујући себе као клинца који је увек био спреман да уради све за њу.

Много ствари ће бити речено у наредних пет месеци док се његов и леш Лејкерса буду вукли ка крају још једне сезоне, али нико неће исмевати Кобија. Неће, зато што је он један од три најбоља бека шутера који су играли у НБА. Неће, зато што је он освојио пет прстенова, два олимпијска злата и играо на 17 Ол Стар утакмица. Али најважније од свега: неће зато што после поеме он више није маторац који завршава каријеру, већ легенда која је на последњој турнеји кроз градове у којима је некад доминирао. Због тога је она објављена сад, а не при крају сезоне.

Навијаче су на сједиштима пред утакмицу чекале копије поеме са логом који је комбинација слова "H” и "V”. Касније смо сазнали да је то лого ХироВилин кампање (Hero Villain) и да се он налази на мајицама, качкетима, постерима и холдерима (држачима) за шоље који су почели да се продају на kobebryant.com.

Кобијева поема била је почетак велике маркетиншке кампање.

И то није само по себи лоше. Нити добро. То је тако. Коби и његово име неће нестати са производа (Ер Џордан модел за 2016. већ може да се купи) али је занимљиво како изгледа пензионисање суперзвезде данас. Раније се све сводило на саопштење, пар интервјуа и аплауз. За Кобијеву пензију новинари су сазнали када и навијачи. Ствар је "стримјалнована” у служби бренда. Али тај бренд није као остали. Дурант, Леброн, кари, нико од њих неће себе описати као Вилин (злочинац). Зато што нико од њих није ударио Бибија лактом у главу, није отерао Шека, није урадио оно што је Коби урадио у Колораду.

Не постоји нико као Коби у савременом спорту, јер он никада није прилагођавао своје понаање пројекцији коју треба послати у свет зарад максималне финансијске и друге добити (бренда), већ је та пројекција морала да се прилагођава. Састанак о овој кампањи почео је са Кобијем који каже "Имам поему”, а не са "Коби, напиши песму о кошарци”.

Он је увек радио шта је хтео, и углавном је успевао да победи. Због тога га људи воле (ии мрзе, ако су навијали за Дивчеве Кингсе). Само сада шутеви на крају утакмице уместо у мрежици, завршавају у ауту. Али ми га нећемо исмевати због тога. Зато је и лансирана ова кампања. Коби Брајант одавно више није у снази. Зато Коби Бренд мора да буде.

Па макар он био и антихерој.



Оставите одговор