Ко најбоље обећава?

Прелиминарни резултати мониторинга првих десет дана предизборне кампање за локалне октобарске изборе, који је провела Асоцијација алумни центра за интердисциплинарне постдипломске студије (АЦИПС), показали су да Демократска партија, Наша странка и Партија демократског прогреса најконкретнији у обраћању бирачима. АЦИПС је овим мониторингом обухватио 15 странака, а први резултати појединих партија показују да су оне или […]

петак, септембар 21, 2012 / 10:10

Прелиминарни резултати мониторинга првих десет дана предизборне кампање за локалне октобарске изборе, који је провела Асоцијација алумни центра за интердисциплинарне постдипломске студије (АЦИПС), показали су да Демократска партија, Наша странка и Партија демократског прогреса најконкретнији у обраћању бирачима.

АЦИПС је овим мониторингом обухватио 15 странака, а први резултати појединих партија показују да су оне или њихови кандидати до 16. октобра путем медија дали укупно 1705 изјава. Процентуално, од тог броја је релевантно њих 51 посто, што значи да су то биле изјаве које се тичу тема везаних за локалну заједницу, док је 49 посто нерелевантно. Од броја релевантних изјава њих 14 посто су конкретне и у њима кандидати говоре шта тачно намјеравају направити уколико буду изабрани, док је неконкретних 37 посто.

"Ово је први пут да имамо ситуацију да је број релевантних тема већи од нерелевантних. То није био случај на претходним изборима. Теме које доминирају су развојне политике и изградња локалне инфраструктуре, док о екологији говоре врло мало или готово никако. На зачељу је и здравство. Иако је још незахвално радити поређење са мониторингом са претходних избора, може се већ сада рећи да се биљежи благи тренд пораста релевантних тема о којима странке говоре", рекао је Горан Тирак, један од истраживача АЦИПС-а.

У АЦИПС-у напомињу да су ово прелиминарни резултати појединих странака и да ће 4. октобра изаћи са новима, који ће вјероватно бити и потпунији.

Конкретни појединачни подаци за сваку праћену странку изгледају овако:
Хрватска демократска заједница (ХДЗ) у првих десет дана је имала укупно 87 изјава, од којих је чак 59 посто нерелевантно. Од релевантних тема само пет посто је њих конкретно. Теме о којима ова странка говори су у већини случајева политика развоја и локална инфраструктура, док рурални развој и здравство уопште не спомињу.

Демократски народни савез (ДНС) од 142 изјаве у медијима од којих је 54 посто нерелевантно, а релевантних је 46, док је конкретних 13 посто. Код њих такођер доминира политика развоја и инфраструктура, док се екологија никако не спомиње.
Демократска партија (ДП) чији је предсједник Драган Чавић кандидат за начелника Бање Луке има чак 72 посто релевантних изјава, а њих 27 посто је конкретних. Теме о којима највише говоре су инфраструктура, као и код осталих странака те сиромашто и незапосленост.

Наша странка (НС) од 39 анализираних изјава има 61 посто релевантних, а 23 посто су конкретне. Код њих доминирају обећања да ће се бавити питањима рјешавања проблема младих и образовања, док су село и рурални развој, здравство и незапосленост теме о којима не говоре.

Народна странка Радом за бољитак (НС РзБ) има 44 посто нерелевантних изјава и 56 посто релевантних. Од тога је само четири посто релевантно. НС РзБ у досадашјој кампањи се бави, односно говори само о двије теме, а то су локална инфраструктура и незапосленост.

Партија демократског прогреса (ПДП) у 174 анализиране изјаве има 60 посто релевантних, а од тога 20 посто конкретних. Код њих доминира локална инфраструктура, док и о осталим областима говоре равномјерно, али нешто мање.

Странка за Босну и Херцеговину (СБиХ) у својим иступима у медијима је имала 52 посто изјава које су релевантне и у којима се говори конкретно о локалној заједници, док је нерелевантно 48 посто. Конкретних тема је 14 посто. СБиХ се највише обећава и говори о локалној инфраструктури, док нису занемарене ни остале теме важне за локалну заједницу, али се о њима говорило нешто мало мање.

Савез за бољу будућност (СББ) има чак 64 посто тема у изјавама кроз медије које нису релевантне, односно не тичу се локалне заједнице и претстојећих избора. Од 36 посто релевантних тема само десет посто је конкретно. Ова странка у досадашњој предизборној кампањи се уопште није бавила, односно није давала приједлоге за рјешавање питања сиромаштва и социјалних питања.

Странка демократске акције (СДА) у броју анализираних изјава има 45 посто нерелевантних, док је 55 посто релевантно, од тога 18 посто је конкретно. Ова странка је такође највише говорила о изградњи локалне инфраструктуре, а дотичу се и питања младих, образовања и незапослености, док здравство нису спомињали.

Социјалдемократска партија БиХ (СДП) до сада је имала једнак број релевантних и нерелевантних тема током својих медијских иступа. Код њих исто доминира изградња локалне инфраструктуре, док заштиту околине нису спомињали.

Савез независних социјалдемократа (СНСД) чини се има највише иступа у медијима кроз које је праћена кампања странака, њих укупно 364. Од овог броја 56 посто је нерелевантно, односно нема везе са локалном заједницом и претстојећим изборима, док је у 44 посто релевантно, а конкретно их је само 11 посто.

Српска демократстка странка (СДС) има 58 посто релевантних изјава везаних за локалну заједницу, 42 посто је нерелевантно. Од броја релевантних 19 посто је конкретно. Код ове странке такође доминира изградња локалне инфраструктуре.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *