Ко је наручио одијела за 20.000 марака, Додик или Предсједник?

Из кабинета Предсједника негирали су да Милорад Додик набавља службена одијела на терет јавних средстава, како је објавио портал Капитал.

уторак, октобар 31, 2017 / 20:21

“Ријеч је о одијелима за потребе пратње и обезбјеђења предсједника Републике, што је дугогодишња пракса у Републици Српској”, истичу у кабинету предсједника Републике Српске.

Редакција портала Капитал у тексту под насловом „Додик наручио одијела за 20.000 КМ“ није навела да су службена одијела, која су предмет јавне набавке, намијењена предсједнику РС Милораду Додику, али је тачно да је тендер расписала институција – Предсједник Републике Српске.

Из тендерске набавке не види се да ли ће само предсједник носити поручена одијела или ће погодност набавке на рачун грађана користити и његови многобројни чланови кабинета.

Саопштењем Додиковог кабинета нарушена су два досадашња принципа “Додик јест једнако институција” и “напад на Додика је напад на Републику Српску”.

Старо за нов, или само ново

Оно што је Капитал навео као спорно јесте набавка новог службеног аутомобила, за коју наводи да је у питању принцип “старо за ново” што је у супротности са законом о јавним набавкама.

“Овдје није ријеч о набавци службеног возила према принципу старо за ново, него је о јединственом поступку јавне набавке путничког возила које се завршило јединственим уговором о јавној набавци”, истиче се у саопштењу.

Међутим, редакција Капитала тврди да то није тачно и остаје при томе да је тендер за куповину новог аутомобила расписан у септембру по принципу „старо за ново“ те да је у цијену новог четвороточкаша укључена цијена старог возила, 11.985 КМ. Старо возило, према документацији која је у посједу редакције, био је “ауди А6” са пређених око 413.000 километара.

Закон, на који се Служба предсједника позивала и у тендерској документацији, не допушта куповину возила на овај начин, а годинама уназад на овај проблем указују и ревизори у БиХ. Једини начин за замјену старих аутомобила је њихова продаја и куповина новог аутомобила у одвојеним процесима.

Иако је Капитал, и поред очигледних нерегуларности, 17. октобра упутио питање предсједниковој служби да ли је ово директно кршење закона, одговор никада није дошао.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *