Кинези на Дан самаца потрошили рекордних 25 милијарди долара
Купци у Кини на Дан самаца, 11. новембар, за 24 сата потрошили су 25,3 милијарде долара и тиме поставили свјетски рекорд.
На трговинским платформама Таобао и Тмалл, у склопу Алибабе – највеће кинеске компаније за куповину путем интернета, за један дан је остварена куповина од 168,3 милијарди јуана (25,3 милијарде долара).
Тог дана је купљено више од 800 милиона производа домаћих и страних брендова, међу којима су се нашли електронски уређаји, одјећа, бијела техника и друго.
Алибаба је у јучерашњој онлајн трговини за 13 сати оборила прошлогодишњи рекорд од 18,1 милијарди долара.
Компаније које се баве онлајн трговином, сваке године настоје различитим промоцијама и великим снижењима привући што више купаца.
Највећи конкуренти овом кинеском празнику су амерички ”Сајбер понедељак” који се обиљежава првог понедељка након Дана захвалности и ”Црни петак”.
Американци су прошле године на Дан захвалности и ”Црни петак”, потрошили пет милијарди долара, а на ”Сајбер понедељак" 3,39 милијарди долара.
У Кини је 2009. године, када се први пут на онлајн порталима за трговину у склопу холдинга Алибаба обиљежио 11. новембар, остварена онлајн трговина од само осам милиона долара.
Око 80 одсто трговине која се у Кини врши преко интернета, реализује се преко Алибабе
Празник ”Дан самаца” измислили су кинески студенти 90-их година прошлог вијека, као противтежу дану заљубљених.