Кинези гуглају својим претраживачем који расте незаустављиво

Највећи кинески претраживач, Баиду, објавио је финансијски извјештај у коме истиче огроман пораст профита у првом кварталу 2011.  Он је већ подразумијевани претраживач за 80 одсто Андроид телефона у Кини, а сада тестира и сопствени броузер и нуди бета верзију сајта за микроблоговање. Нето профит у периоду јануар-март износи 164 милиона долара, чак 123 одсто […]

субота, април 30, 2011 / 12:21

Највећи кинески претраживач, Баиду, објавио је финансијски извјештај у коме истиче огроман пораст профита у првом кварталу 2011.

 Он је већ подразумијевани претраживач за 80 одсто Андроид телефона у Кини, а сада тестира и сопствени броузер и нуди бета верзију сајта за микроблоговање.

Нето профит у периоду јануар-март износи 164 милиона долара, чак 123 одсто више него у истом периоду за прошлу годину а укупна бруто добит је 372 милиона, што је скок од 88 одсто.

Компанија чије име потиче од једне кинеске пjесме о човjеку који трага за иделном љубавницом, очекује да ће у другом кварталу имати бруто приход између 493 и 504 милиона (72,4 одсто више).

Према подацима истраживачке фирме Аналисис Интернешенал из Пекинга, Баиду тренутно посједује удио од 75,8 одсто на кинеском тржишту претраживача, док је Гугл на далеком другом мјесту са 19,2 одсто у земљи која има 457 милиона корисника интернета.

Компанија очекује даљи раст, јер је претрага тенутно највише коришћена интернет услуга у Кини, казао је оснивач Баидуа Робин Ли (иначе тренутно најбогатији Кинез). Њу тренутно користи 82 одсто кинеске популације на мрежи, док је на другом мјесту онлајн музика (79 одсто).

Баиду такође шири своје присуство и међу мобилним телефонима. Иако је Андроид развио њихов главни конкурент Гугл, овај мобилни оперативни систем је софтвер отворног кода, што омогућава бројним произвођачима да га мијењају по потреби. Кинески претраживач тако може да преинсталира услугу претраге на Андроид телефонима захваљујући „уговорима о подјели профита” са произвођачима уређаја.

Иако претрага остаје главна услуга Баидуа, компанија је у своју платформу укључила и алатке за друштвено умерживање, каже Ли. Аналитичари и интернет фирме сагласни су да је микроблоговање налик твитеру следећа услуга која ће постати велики хит у Кини.

У свом финансијском извјештају Баиду је пријавио и раст сајта Qiui.com за шеровање видео записа. Он тренутно има преко 150 милиона јединствених корисника мјесечно, само годину дана након лансирања.

„Ово је без премца рекорд за онлајн видео сајт”, додао је Ли. Поређења ради, тренутно највећи сајт за видео садржај у Кини, Јоуку, прошлог октобра је пријавио посјету од 230 милиона корисника на мјесечном нивоу.

Баиду је „бацио око” и на сектор броузера. Компанија тренутно тестира сопствени броузер прилагођен кинеским корисницима.

„Ако имате контролу над броузерима то ће свакако појачати саобраћај ка претрагама на Баидуу”, каже Ли.

Међутим, неки аналитичари упозоравају да би Баиду могао постати жртва сопственог успијеха.

„Кинези имају пословицу да највиши ексер први бива закуцан” каже Данкан Кларк, предсједник БДА у Кини. „Ако би Баиду достигао 90 или 95 одсто удјела на тржишту, дефинитивно би изазвао рекацију из Пекинга”. Кларк сматра да би кинеска влада могла да зада Баидуу једну од највећих главобоља.

Иронија је што неки аналитичари вјерују да Баидуово стриктно придржавање правила онлајн цензуре јесте један од главних разлога за његову доминацију.

Вјерује се да кинеска Комунистичка партија стоји иза новог онлајн претраживача Госо.цн, лансираног у децембру. Сајт води Пиплес Дејли, званични дневни лист партије, уз техничку подршку кинеске Академије наука.

Данкан Кларк верује да је Госо.цн, који је унајмио одређен број бивших извршилаца из Гугл Кине, најозбиљнији потенцијални ривал Баидуу.

Што се Гугла тиче, он се мучи да појача своје присуство у Кини, између осталог и зато што је 2010. морао да премјести свој бизнис у Хонг Конг како би избјегао законе о цензури. Као последица тога Баиду је "отео" америчком гиганту удио на кинеском интернет тржишту.

Било како било, чињеница је Кина и даље има највећи интернет сектор на свијету који најбрже расте. Аналитичари стога сматрају да је све већи „колач” сачињен од корисника и пословних прилика довољно велики за све потенцијалне „изазиваче”.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *