Калифорнија уводи “Донт Трек” закон?

Калифорнија је за корак ближе добијању првог “Донт Трек” законског прописа у Америци, у циљу заштите интернет корисника од агресивног рекламирања на мрежи. Предложени пропис, СБ-761, одобрен је од стране Законодавног комитета САД-а у уторак, али још увијек има дуг пут испред себе. Мора проћи Сенат као и парламент прије него што се нађе на […]

субота, мај 7, 2011 / 12:10

Калифорнија је за корак ближе добијању првог “Донт Трек” законског прописа у Америци, у циљу заштите интернет корисника од агресивног рекламирања на мрежи.

Предложени пропис, СБ-761, одобрен је од стране Законодавног комитета САД-а у уторак, али још увијек има дуг пут испред себе. Мора проћи Сенат као и парламент прије него што се нађе на столу гувернера Џерија Брауна.

Ипак, ово је, према ријечима Џона Симпсона, директора заједнице потрошача Вочдогс Прајваси Пројект, први пут да овакав приједлог прође законодавни комитет, што је велика ствар.

“Ово је први пут да се овакав један приједлог нашао на дебати поводом његовог увођења као законског прописа, а потом и да је гласано за њега у законодавном процесу. Овакав пропис пружио би калифорнијским корисницима интернета једноставан начин онемогућавања система за прикупљање података који прате њихове онлајн активности и то буквално, постављајући знак забране приступа нашим кретањима на мрежи,” рекао је Симпсон.

Противници оваквог прописа, међу којима је и Гугл, кажу да ће ово поставити непотребан терет на онлајн трговину. Онлајн маркетингу одговара приступ овом типу података, јер им помаже у ефикасном циљном оглашавању.

Иако већина прегледача већ посједује опције које штите омогућавају кориснику да његова онлајн активност не буде праћена, према нацрту овог прописа, компаније које то ипак буду чиниле и наставе са прикупљањем оваквих података без њихове сагласности, очекују огромне казне.

Тренутно не постоји ништа што обавезује компаније да се придржавају жеље корисника да не буду "праћени".

Ли Тиен, члан одбора организације Елецтрониц Фронтиер Фоундатион, подржава овај концепт, али каже да је предложени закон непотребно компликован и да заправо може да не уради оно за шта је првобитно и предложен:

“Нисмо задовољни тренутним текстом предложеног прописа и зато мислимо да су потребне измјене и допуне овог предлога”.

Он мисли и да, овако измијењен, “Донт Трек” пропис, има више изгледа да буде изгласан у Калифорнији него на федералном нивоу.

Уосталом, Калифорнија је била прва са својим претходним предлогом законског прописа “Донт кол”, који је ставио тачку на телемаркетинг. Двије године касније, и савезна Влада слиједи пример Калифорније. 



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *