Јапан ће до 2025. имати паметне бродове

Јапанске бродске компаније планирају да до 2025. године почну да користе “паметне бродове”, који ће се кретати помоћу вјештачке интелигенције. Та технологија бираће најбезбједније и накраће руте и штедјети гориво, објавио је ББЦ Вјештачка интелигенција ће се користити и за предвиђање кварова и других проблема који би могли помоћи да се смањи број поморских инцидената. […]

субота, јун 10, 2017 / 15:48

Јапанске бродске компаније планирају да до 2025. године почну да користе “паметне бродове”, који ће се кретати помоћу вјештачке интелигенције. Та технологија бираће најбезбједније и накраће руте и штедјети гориво, објавио је ББЦ

Вјештачка интелигенција ће се користити и за предвиђање кварова и других проблема који би могли помоћи да се смањи број поморских инцидената.

Компаније планирају да изграде око 250 само-навигационих бродова. Очекује се да ће овакав развој технологије коштати стотине милиона долара.

Транспортне компаније Митсуи ОСК Лајанс и Нипон Јусен раде са бродоградитељима, укључујући компанију Јапан Марин Јунајтед, с којима ће подијелити и трошкове и размијенити стручност.

Нипон Јусен већ ради на технологији која омогућава бродовима да користи податке за процену ризика судара. Такође раде са норвешком поморском компанијом ДНВ ГЛ за прикупљање и анализу података о стању бродова и њихових перформанси.

Јапан Марин Јунајтед развија сличан систем за анализу података с циљем дијагностиковања кварова прије него што се десе.

Даљинско управљање

Први бродови ће задржати малу посаду да надгледа одређене операције, али постоје планови за развој потпуно аутономног пловила у будућности.

Компанија Ролс-Ројс најавила је прошле године планове за развој брода без људске посаде, почевши од оних на даљинско управљање који би могли бити оперативни од 2020. године.

– То се дешава. Није питање да ли ће, него кад ће – рекао је један од потпредсједника Ролс-Ројс, Оскар Левандер.

– Комерцијални брод на даљинско управљање имаћемо до краја ове деценије – рекао је Лавандер. 



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *