Иванић: Причао сам о Федерацији, а не о Српској

Предсједник ПДП-а Младен Иванић тврди да Република Српска и ентитети уопште нису били тема његовог приједлога о једноставнијем механизму координације. Иванић каже да проблем ентитета у механизму координације у БиХ никада није постојао, односно ако Република Српска одлучи да је против неке одлуке, сви органи то морају да прихвате. Он појашњава да је говорио искључиво […]

недеља, април 5, 2015 / 14:18

Предсједник ПДП-а Младен Иванић тврди да Република Српска и ентитети уопште нису били тема његовог приједлога о једноставнијем механизму координације.

Иванић каже да проблем ентитета у механизму координације у БиХ никада није постојао, односно ако Република Српска одлучи да је против неке одлуке, сви органи то морају да прихвате.

Он појашњава да је говорио искључиво о кантонима у Федерацији БиХ /ФБиХ/ и потреби да се Предсједништву БиХ или Савјету министара БиХ омогући да реагују зато што сваки од 10 кантона у ФБиХ има могућност да, кад год им то падне на памет, блокирају европски пут БиХ.

Према његовим ријечима, предсједник Републике Српске Милорад Додик и премијер Жељка Цвијановић потпуно су обрнули његову тезу о механизму координације у БиХ како би изазвали лажни проблем у политичком животу и скренули пажњу са правог проблема у Републици Српској – криминала и лоповлука у њиховом окружењу.

"Изјаве Додика и Цвијановићеве да ја желим да преузмем надлежност у овој области су потпуна злоупотреба тезе. Република Српска и ентитети уопште нису били тема мог приједлога о једноставнијем механизму координације", рекао је Иванић, који је и члан предсједништва БиХ.

Иванић додаје да Предсједништво БиХ никада није имало, нити ће имати намјеру да доноси одлуке супротне одлукама ентитета, саопштено је из ПДП-а.

Иванић тврди да Додик врло добро зна да он, као предсједавајући Предсједништва БиХ, нема намјеру да преузме ентитетску надлежност.

Он је нагласио да Додик и Цвијановићева, ако заиста толико брину о Републици Српској, одмах треба да се заложе за хитно рјешавање горућих случајева који предуго трају.



0 КОМЕНТАРА

  1. ”Он појашњава да је говорио искључиво о кантонима у Федерацији БиХ /ФБиХ/ и потреби да се Предсједништву БиХ или Савјету министара БиХ омогући да реагују зато што сваки од 10 кантона у ФБиХ има могућност да, кад год им то падне на памет, блокирају европски пут БиХ.”

    Сад бих ја упитао Иванића (и Чешњака) зашто се Иванић (као институција РС) мијеша у односе са кантонима.

    Екс, ово није демант него јефтино извлачење.

    Зашто би Предсједништво БиХ и Савјет министара рјешавали несаугласице између кантона?
    Ваљда ФБиХ има владу, предсједника, замјенике предсједника… па нека они то ријеше.

  2. @ Симо П. Ороз, 05.04.2015. 15:25:31

    Što se mene tiče Ivanić je pričao o mehanizmu koordinacije 2 entiteta i 3 naroda. To mi je na tragu stvaranje Trećeg i ukidanja kantona. Ne trebaju kantoni u tom nekom budućem mehanizmu.

  3. Koja je ovo qrčina od covjeka!
    Sta se kome pravdas kretenu jedan, pa vidis da jedva cekaju da se nesto pocnes fol pravdati, pa da jos vise opletu po tebi?
    Imas li imalo muskosti u sebi???
    Oglasio se nisi zbog skrbica svinjo debela, da se rudonji sto ne bi zsmjerio!
    Jesi li mu duzan nesto?
    Fuuuuuj!!!

  4. “Сад бих ја упитао Иванића (и Чешњака) зашто се Иванић (као институција РС) мијеша у односе са кантонима.”

    —————————————————————–

    Zato što članovima predsjedništva niko ne može određivati šta će misliti o funkcionisanju kantona ili kada će otići u Doboj.

  5. “Сад бих ја упитао Иванића (и Чешњака) зашто се Иванић (као институција РС) мијеша у односе са кантонима.”

    —————————————————————–

    Zato što članovima predsjedništva niko ne može određivati šta će misliti o funkcionisanju kantona ili kada će otići u Doboj.

  6. češnjak, 06.04.2015. 07:34:06

    ”Zato što članovima predsjedništva niko ne može određivati šta će misliti o funkcionisanju kantona ili kada će otići u Doboj.”

    Члановима предсједништва нико не може забранити да мисле о функционисању кантона.

    Иванић није износио мишљење, него је рекао да ће они доносити одлуке које по уставу нису у њиховој надлежности.

    Немој још рећи да је Предсједништво институција кантона!?

  7. “Иванић није износио мишљење, него је рекао да ће они доносити одлуке које по уставу нису у њиховој надлежности.”
    ——————————————————————

    A kad i gdje je to rekao? ?
    Morel citat?

  8. @ Simo

    Pravo veta, tj. ručnu kočnicu u mehanizmu koordinacije trebaju imati entiteti i narodi. Kantonima to fakat ne treba.

    Ne vidim ovde baš ništa sporno. U čemu je problem?

  9. češnjak, 06.04.2015. 08:44:37 [146700]

    „[Klix:] U narednom periodu čini se da će ključno pitanje na kome će raditi Predsjedništvo, biti uspostava mehanizma koordinacije. Je li se o tome počelo ozbiljno razgovarati i postoji li mogućnost skorog dogovora?

    [Ivanić:] Čekali smo završetak formiranja Vijeća ministara. Istina, pričali smo neformalno. Ključni problem je da ne odete previše u decentralizaciju, ali i da postoji neko ko može kvalitetno zastupati interese hrvatskog naroda. To se pokušalo zadovoljiti preko kantona, ali bi to bilo prekomplikovano. Zato smo došli do ideje da treba postojati jednostavniji mehanizam, a da u slučaju nepostojanja konsenzusa konačnu odliku donosi predsjedavajući Vijeća ministara zajedno sa dva zamjenika ili Predsjedništvo BiH.”

    http://www.klix.ba/vijesti/bih/mladen-ivanic-za-klix-ba-najbolji-nacin-ocuvanja-rs-a-je-podrzavanje-funkcioniranja-bih/150402024

    Текст који коментаришемо преноси његову изјаву у којој истиче да је говорио о кантонима.

    Сад, колико је то усклађено са Уставом и надлежностима Предсједништва – било да се ради о ентитетима или кантонима – заиста не знам.

    Мени је нејасна и изјава за Кликс и овај деманти. Чини ми се да он говори о ономе шта би ТРЕБАЛО да буде, тј. о проширењу уставних надлежности Предсједништва које би омогућило да исто (или Савјет министара) донесе коначну одлуку. Не знам како другачије протумачити ову „потребу да се омогући”.

  10. ex-1978, 06.04.2015. 09:11:24

    Koliko je meni poznato kantoni i nemaju pravo veta na odluke entiteta i države. To pravo je u kontekstu konstitutivnih naroda dodijeljeno članovima predsjedništva i vijećima naroda državnog i entitetskih parlamenata, te u kontekstu Srpske preko prava parlamenta Srpske da stavi veto na pojedine doluke, te preko poslanika Srpske u Parlamentarnoj skupštini BiH, koji mogu stpirati svaku odluku do izjašnjavanja parlamenta Srpske o istoj.

    Kantoni mogu praviti probleme u domenu PROVOĐENJA NEKIH ODLUKA, a nikako vetom ili sličnim mehanizmima sprečavati donošenje zakona ili odluka!

    Pozdrav!

  11. ex-1978, 06.04.2015. 12:40:21

    Pa i ja govorim o tome… Jedan od osnovnih principa u odnosu na uspostavljanje mehanizma koordinacije jeste POŠTIVANJE USTANVE STRUKTURE ZEMLJE. U tom smislu Srpska raspolaže sa dva instituta samozaštite (i kao entitet i kao narod) i politički-pravno posmatrano nema nikakve bojazni da je moguće donijeti nakakav mehanizam štetan po interese Srpske. No, jedna dimenzija je ono šta piše u ustavima i zakonima, a nešto sasvim drugo naša poprilično rasprostranjena praksa da ne poštujemo i pravo, ni zakone, ni institucije, odnosno da svako pozicionira svoje lične interese iznad svaga. To je ono čega se trebamo plašiti!

    Pozzzz!

  12. BORISLAV R., 06.04.2015. 11:02:49

    У овом коментару си приметио срж проблема. Устав БиХ (Анекс 4.ДМС) је асиметричан, и приметио си да није исти механизам заштите ако би били прегласани неки од чланова председништва из фед.БиХ (што се никад није догодило) или пак члан председништва из Српске (што се често догађа, а вероватно ће се и догађати).

    Кудикамо је једноставнији пут оспоравања одлуке председништва ако би били прегласани бошњачки или хрватски шлан председништва, а ако ћемо тумачити Члан V, тач.2, под д), можемо закључити да члан председништва из Српске, за разлику од друге двојице, и не може ставити вето због заштите националног интереса (већ се може позвати на угроженост ентитета, јер парламент Српске даје потврду изјави).

    Иако је тада то осмишљено на штету Српске (а богами ми и није јасно како је преговарач у име Срба на ово пристао) овај пута је то испало и добро. А ево и зашто. Да би се спровела пресуда Сејдић-Финци, а што се Српске тиче, довољна је промена само једне једине речи, у члану V уместо једног Србина, иде једног члана (значи уместо Србина иде реч члана), и пресуда ће бити задовољена.
    Код фед.БиХ је кудикамо компликованије, мораће се мењати комплетан механизан заштите код прегласавања, и још неколико чланова, али и многе одредбе у самом уређењу и функционисању фед.БиХ.
    Ту ће се морати и предефинисати надлежности Дома народа Фед.БиХ, где кантони имају важност у овој причи.

    И ту јесте опасност. Јасно је да проблем поменуте пресуде лежи у Фед.БиХ, и јасно је да је запело око много чега. Зато је циљ овај проблем расплињавати, посредно увући и Српску, или представнике из Српске и створити перцепцију да је то проблем свих, некако у причу убацити и ВМ БиХ, и овде се “изокола” иде ка томе, а када уђете у ову причу, ту свакојаке идеје и решења могу бити подметана, а и имамо лоша искуства са “партнерима” из фед.БиХ.

    Како год, представници Српске (наравно и члан председништва БиХ из Српске) не треба да се трпају у овој причи, нити је код Српске запело, нити је Српска проблем. Ако ће кантони и недефинисана решења у Фед.БиХ кочити и отежавати функционисање БиХ или пут ка ЕУ, па нека буде тако. Тешко да ту и са добром намером нешто можете променити, а српски представници треба да се ипак Српском баве.

  13. Nevezano za temu.

    Putujem na duze vrijeme .
    Koristim priliku da redakciji , i SVIM frontalovcima , i na jednoj, i na drudoj obali, zazelim svako dobro i sretne vaskrsnje praznike.

    cika prijedor

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *