Италијани траже од Француза да им врате Мона Лизу

У Италији је почела кампања за враћање најчувеније слике на свијету – “Мона Лизе” Леонарда да Винчија из у “родни град” Фиренцу из Француске, гдје се налази већ око пет стотина година, јавила је агенција АНСА. "Мона Лиза", позната и као "Ђоконда" ("Портрет госпође Лизе дел Ђокондо"), већ скоро два вијека чува се у париском […]

понедељак, септембар 10, 2012 / 11:20

У Италији је почела кампања за враћање најчувеније слике на свијету – “Мона Лизе” Леонарда да Винчија из у “родни град” Фиренцу из Француске, гдје се налази већ око пет стотина година, јавила је агенција АНСА.

"Мона Лиза", позната и као "Ђоконда" ("Портрет госпође Лизе дел Ђокондо"), већ скоро два вијека чува се у париском музеју "Лувр".

Национални комитет Италије за историјско и културно наслијеђе на челу је покрета за враћање Леонардове слике, а испод петиције Комитета потписе је ставило већ близу 150.000 људи. Предсједник Комитета Силвано Винчети упутио је захтјев са молбом за сусрет новој француској министарки културе Орели Филипети како би се разговарало о тој идеји.

Он је увјерен да ће Филипетијева, због свог италијанског поријекла, не само пристати на сусрет, већ ће и схватити мотиве којима се руководи Комитет желећи да врати умјетничко дјело. На слици је приказана жена загонетног израза лица како сједи испред пејзажа, а годишње је види више милиона посјетилаца музеја.

"Мона Лиза" су 1911. године из Лувра украли лопови одјевени у униформе музејских чувара, а пронађена је двије године касније у хотелској соби италијанског конобара Вићенца Перуђе у Фиренци. У Италији је слика изложена тек једном.

Прије него што ће после проналажења бити послата у Париз, била је изложена у фирентинској галерији Уфици и у Риму. Леонардо је Ђоконду насликао између 1503. и 1505. године, а 1516. – три године до смрти однио ју је са собом у Француску и за живота се није растајао од ње.

Сматра се да је француски краљ Франсоа Први, који је владао у првој половини 16. века, купио слику од наследника Леондардових ученика. Портрет је чуван у краљевском замку Фонтенбло, а потом га је Луј XIV однио у своју нову резиденцију – палату Версај. После Француске револуције крајем 18. века слика је однијета у Лувр, који је претворен у музеј.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *