Инжењер из Тузле сам направио електро-аутомобил
Возити се стотинак километара аутомобилом, а при томе потрошити свега 32 фенинга, и то је могуће! То је доказао Алмир Ципурковић (44), инжењер електротехнике из Тузле, који је направио аутомобил на електрични погон, уједно први такав ручно израђен и регистрован у Босни и Херцеговини! Преуређење модела Даеву Тико, тачније његовог мотора, Ципурковић је радио три […]
Возити се стотинак километара аутомобилом, а при томе потрошити свега 32 фенинга, и то је могуће!
То је доказао Алмир Ципурковић (44), инжењер електротехнике из Тузле, који је направио аутомобил на електрични погон, уједно први такав ручно израђен и регистрован у Босни и Херцеговини!
Преуређење модела Даеву Тико, тачније његовог мотора, Ципурковић је радио три мјесеца. Након тога је неколико мјесеци трајао и тест мотора на разне временске услове. Кишу, снијег, лед, сунце… његов аутомобил подноси без проблема, као и сви други дизелски и бензински мотори.
– Када је средином прошле године бензин поскупио на двије и по марке, дошао сам на ову идеју. Три мјесеца правио сам мотор и прикупљао потребне дијелове. Све сам урадио сам. Укупно, с куповином аутомобила, коштало ме око 8.000 КМ. Батерија се пуни пола сата до сат и потпуно напуњена може издржати око 100 километара. Планирам да за три године на гориву уштедим уложени новац – казао је Ципурковић.
Гаранција на батерију и мотор који је Ципурковић сам направио је 5.000 пуњења или два и по милиона пређених километара. Аутомобил постиже брзину као и с фабричким мотором. Максимална брзина је 120 километара на сат.
Иако је ријеч о мотору снаге пет киловата, због његове стопроцентне искориштености, Ципурковићев Тико има снагу 30-киловатског мотора који се фабрички уграђује у аутомобил.
– Иста је снага као и код фабричког мотора зато што је мој преуређени мотор 100 посто искориштен, док фабрички трећину користи на снагу, а двије трећине на загријавање – додао је Ципурковић.
Допуна батерије
Његов син Амир објаснио је на којем принцип ради мотор и на који се начин мијењају брзине.
– Аутомобил нема квачила. Брзине се мијењају на тај начин што се пусти папучица гаса – додао је Амир, нагласивши да се током саме вожње обавља и допуна батерије путем регенеративних кочница.
Регистрација 125 КМ
Након што је прибавио атест на мотор, Алмир Ципурковић уредно је регистровао први електрични мотор у аутомобилу у БиХ. Цијена регистрације возила износила је 125 КМ, што је за око 200 марака мање него за фабрички уграђене моторе.
Одмах га иселити из БиХ. Таквима овдје није мјесто…или ако је паметан отићи ће Алмир и сам!B-)