Како је спин о Сорошу плаћен новинама на самрти

Како функционише режим у Републици Српској и његова пропагандна машинерија најбоље показује лажни спин о „Сорошу“ и плаћање контролисаних медија који свјесно пласирају лажи како би скренуле пажњу јавности и довеле у заблуду грађане Републике Српске, којима режимски медији предвођени тзв "РТРС-ом" свакодневно испирају мозак разноразним спиновима и манипулацијама.



Пише Небојша Вукановић

Непосредно уочи протеста који су у мају прошле године одржани у Бањалуци, режимска пропаганда је преко портала угашеног листа „Pressrs.ba“ у јавност свјесно пласирала лажну вијест о томе како је наводно Џорџ Сорош плаћа опозицију у Републици Српској. Портал „Преса“ објавио је 13.5.2016. списак опозиционих лидера који су наводно од Сорошевог „Отвореног друштва“ добили 486.600 долара за организацију масовних протеста, а ову дезинформацију сви режимски медији су објавили као ударну вијест у свим информативним емисијама ширећи страх и позивајући грађане да бојкотују протест.

Непосредно уочи објављивања ове дезинфоирмације, Геодетска управа РС је само у једном дану, 1-ог марта 2016. потписала чак 3 Уговора са Пресом и аванско му уплатила нешто више од 18.500 марака. Геодетска управа РС је директним споразумом са „Пресс дистрибуцијом д.о.о. Бањалука“ склопила Уговор бр 404-10/16 о испоручивању дневних новина вриједан 3.998,38 КМ без ПДВ-а. Истог дана, такође директним споразумом, склопљена су два Уговора бр 404-8/14 и 404-9/16 са „НПЦ интернационал д.о.о. Бањалука“ о објављивању текстова на порталу и дневним новинама Пресс РС.

Уговори су вриједни 12.000 КМ без ПДВ-а, а након што је Прес РС отишао у стечај Геодетска управа РС је подигла Тужбу због неизвршења уговорних обавеза од стране добављача, како би се заштитила од евентуалне истраге.

У готово истом периоду са пропалим Пресом и „NPC internacional d.o.o.“ ,као фирмом издавачем овог дневног листа, Уговоре о оглашавању склопиле су и ХЕ на Дрини и ХЕ на Врбасу. ХЕ на Врбасу уплатиле су 6.000 КМ без ПДВ, а ХЕ на Дрини су Пресу за само два мјесеца у чак 4 наврата уплатиле невјероватних 26.652 КМ за наводне услуге оглашавања и објављивања текстова на порталу и угашеним новинама. Два Уговора су вриједна по 5 709,50 КМ без ПДВ-а, док су друга два, склопљена 3. и 22. јуна износила 5 681 КМ без ПДВ-а).

Да парадокс у свему буде још већи, РиТЕ Гацко су у јануару 2017. два пута су фиктивно платиле услуге објављивања огласа и реклама у новинама које су давно угашене, а чак је у новембру прошле године и сајт „Преса“ престао да ради и објављује вијести.
Поставља се логично питање зашто Геодетска управа РС угашеном листу и порталу пребацује 18 500 КМ, а ХЕ на Дрини и ХЕ на Вишеграду преко 30 000 марака? Више је него очигледно да је по Додиковом налогу Пресс-у пребачено преко 50 000 марака како би се пласирале лажне вијести и дезинформације, међу њима и спин о Сорошу. Режим није измислио топлу воду,и само се додатно унапређују старе удбашке методе за дисркеедитацију политичких противника.

Дневне новине и портал Преса су угашени, па тужба опозиционих лидера који су грубо нападнути и данима лажно дискредитовани и клеветани нема сврхе. Знајући да је Прес пред гашењем, режим је намјерно преко њиховог сајта објавио лажне вијести о Сорошу и плаћеницима, на којима су своје спинове касније данима градили РТРС и остали режимски медији свјесно се позивајући на портал Прес како би избјегли одговорност за пласирање лажи, ширење мржње, лажи и страха.

Случај „Сорош“ је само један у мору примјера који показују како функционише режимска пропагандна машинерија, и како се злоупотребљавају јавна предузећа и установе за извлачење новаца и финансирање режимских медија и аналитичара. Сигурно је да ће доћи вријеме када ће одговорни у јавним предузећима, али и челници тзв „РТРС-а, „СРНЕ“ „Народних новина“ и осталих режимских гласила, положити рачуне и одговарати због великих злоупотреба и вишегодишње контаминације јавног простора. 

 





КОМЕНТАРИ

    • Herc-Тref
    • ,12.03.2017. 23:19:50[168924]

    Ovog momka ce elektrane strpati u ludnicu koliko je samo opsjednut njima.
    Ne vidim nigdje gdje je presu placen tekst ili clanak da napisu da su protesti u parku maslo Sorosa?Vjerovatno sam corav pa zato ne vidim kako to ovaj tekst potvrdjuje?


    • Ostao bez fabrike
    • ,17.03.2017. 21:19:34[169102]

    Soroš hoće da zaposedne sve naše prirodne resurse, za resures i energente će se u ovom veku voditi najveća bitka. Bolesno zabadno potročako društva mora sve da proguta, sve resurse drugh država i naroda. Nedamo Soroši u ostalim kriminalcima i pljačkašim Zapada ono posledenje što nam je ostalno nakon genocidne privatizacije, prirodne resurse.


    • Ostao bez fabrike
    • ,17.03.2017. 21:22:11[169103]

    Po cenu da budžetari ne prime tri godine plate dok se kredite ne vrate ne damo resurse. Prvo trostruko smanjujemo bužetarima plate sa 1400 na 450, a onda nekoliko godina i baz plate, dovoljno su uštedeli na ovolikom enormnim platama, neka sada vrate narodo ono što su nezasluženo uzeli i dobili kroz plate. Stavljamo moratorijum na plate budžetara, dok se krediti ne vrate, a onda će plate biti onolike koliko ima privredne akvinosti, koliko ima meterijalne proizvodnje, za 30% manja neko industrijksih radnika!


    • Симо П. Ороз
    • ,18.03.2017. 13:38:00[169115]

    Шта нам то Вукан поручује?

    Сорош је један фин господин који жели демократију и отворено друштво и он сигурно никад не би дао један долар да се сруши неки легално изабрани политичар.

    Једино се то Додику и Трампу причиња.


    • Симо П. Ороз
    • ,18.03.2017. 13:40:25[169116]

    Кад већ помињем медије уживаосам слушајући и гледајући како предсједник Миле растура Хаџифејзовића...

    А БН у подбневном дневнику покушао сјечком искасапити инретвју и намонтирати побједу сарајстанском идеологу.


    • jasse
    • ,18.03.2017. 15:33:35[169123]

    Bas su supci,ovi sa BN-a.Vidi samo naslova.

    http://www.rtvbn.com/3857060/dodik-odustajem-od-referenduma

    I to namah poslije sastanka sa Vucicem.Sedamnaestominutnim-brzopoteznim.


    • sasa
    • ,19.03.2017. 11:00:51[169142]

    Ima i gorih spinovanja - mada zlobnici tvrde da se radi o citatu:

    Kako je Alija hvalio Dodika

    Alija o Dodiku 1998. – napokon se pojavio normalan Srbin.

    Ko su Bakirovi i Alijini Srbi, kako se to često licemjerno pita Milorad Dodik? Koji su srpski političari dobri i lojalni Aliji, Bakiru i Bošnjacima?

    Najprecizniji odgovor dao je u martu 1998. godine sam Alija Izetbegović u intervjuu Dnevnom avazu. Komentarišući dešavanja nakon arbitražne odluke za Brčko, tada predsjedavajući Predsjedništva BiH Alija Izetbegović pohvalio je ponašanje Milorada Dodika tvrdeći da se napokon nakon 7 godina pojavio normalan Srbin po njegovoj mjeri.